Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106353

Lehet bérelni a tárolására alkalmas helyet.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106351)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 0 0 106352

A KM-nek jelenleg kiállítóhelye sincs... :-/

Előzmény: Wankes (106350)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 -2 0 106351

Ühüm, aztán rakjam is el valahová itt a Naphegyen, ugye...?

Előzmény: IZé (106347)
Wankes Creative Commons License 2024.03.16 -2 5 106350

Bocsánat, most tűnt csak fel nekem mit írtál
 "sokadjára mondom, hogy nem kell minden szart megőrizni." 


Az ilyesféle hozzáállásnak  hatását a mai napig élvezzük. Pont az ilyen nézetek miatt nincs gyári hajtás az MTB-hez. Kész csoda, hogy kocsiszekrény megmaradt, és szépen felújították. Ik60 ugyan ez, gyári hajtás nem maradt fent hozzá. (most a srácok csodát csináltak, és újra képes önmaga mozogni)  600-asról és 156-osról ne is beszéljünk... hogy bántak az eredetiekkel. Ezzel a hozzáállással a világon a régi járművekkel csak fényképen ismernénk. 
Igen abban valamelyest igazad adok, hogy ezek a járművek megőrzése nem csak  a BKV feladatának kellene lennie, hanem a Közlekedési Múzeumunknak is. (de ha egyszer szarik bele, akkor hagyjuk elenyészetnek ezeket a kocsikat? amik nem összekeverendők a milliószámra gyártott számítógéppel vagy bútorral)   

 

Wankes Creative Commons License 2024.03.16 -2 2 106349

Valahogy rólad azok az újságok jutnak eszembe amiket a metró bejáratainál szoktak osztogatnak. Lokál, vagy metró újság asszem. Kiragadnak egy dolgot és azt úgy amin lehet élcelődni jelent esetben : "nem kér kenyeret" 
Csak lehagytad az elejéről azt ahogy írtam eredetileg "jelenleg"  




Előzmény: torqmatic (106342)
Obus Creative Commons License 2024.03.16 0 2 106348

A ZIU-kal mi a helyzet, ugye december óta töretni se voltak kiadva.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106340)
IZé Creative Commons License 2024.03.16 0 4 106347

Akinek kell, vegyen magának egy MAN-t:

 

Fillérekért vehetsz most kiszuperált trolikat - Vezess

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.03.16 0 1 106346

Mondjuk ha azt nézzük, hogy a ma 4 km vállalt hatótávval rendelkező akku elmegy háromszor annyit, akkor ha a 15-ös is ennyivel többet tud összejön 50 egy töltésre.

Előzmény: fberci (106322)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.03.16 -1 9 106345

Szóljunk már a cseheknek is, hogy túl sok járművet őriztek meg (működőképesen) és használnak nosztalgia járatokra.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 -3 0 106344

Jó, majd kizavarjuk télen, amikor a nosztalgiaüzemnek amúgy sincs szezonja... 

Előzmény: torqmatic (106341)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.16 0 1 106343

Gratulálok...! :-)

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106340)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.16 0 3 106342

Köszönjük, ez is olyan komoly szakmai érv volt, mint a "nem kér kenyeret".

Előzmény: Wankes (106334)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.16 -1 5 106341

Ez azért nem ilyen egyszerű, a szűk keresztmetszet itt a humánerőforrás, na meg műszakilag például egy busznak az se tesz jót, ha mindig csak hidegen mennek vele pár száz métert... De mondom, a jelek szerint már a jelenlegi nosztalgiaflotta mérete is akkora, ami a BKV számára kezelhetetlennek tűnik, így inkább ezzel kéne foglalkozni, nem ész nélkül folytatni a gyűjtögető életmódot. Pl az itt OFF 280.00 is be lett mutatva hónapokkal ezelőtt egy szűk, bennfentes körnek, a nagyközönség viszont azóta se láthatta, de gondolom idén kint lesz majd max kétszer, aztán annyi volt, örüljetek neki, lehet róla nézegetni képeket.

Előzmény: Obus (106338)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.15 -3 9 106340

Kb 35-40 biciklim van.

Valahol itt lehet a probléma gyökere😄

Előzmény: torqmatic (106332)
IZé Creative Commons License 2024.03.15 -1 2 106339

Azért ez nagyon érdekes, hogy a csehek a projektdokumentációjukban Ikarus 280-assal ábrázolják a trolibuszt. Talán 30 éve még elment volna (bár pont a cseheknél, akiknek mindig volt saját trolijuk?) de ez egy XXI. századi projekt...

Előzmény: 7-es troli (106331)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -2 1 106338

Plusz költsége nem lenne, a felhasznált áram és üzemanyag (buszoknál) költsége minimális.

Előzmény: Obus (106337)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -1 1 106337

Igen, legalább 2 hetente meg kellene mindet mozgatni a telepen.

Előzmény: 1047 005-2 (106336)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.15 0 1 106336

De ez nem a járművek darabszámától függ,ráadásul az üzemi állományra is igaz.

 

 

Előzmény: Obus (106335)
Obus Creative Commons License 2024.03.15 -1 3 106335

Sok megőrzött járműnek lett/lesz ez a veszte, hogy letámasztják, aztán a több év állásban tönkremegy.

Előzmény: torqmatic (106332)
Wankes Creative Commons License 2024.03.15 -7 0 106334

Most rajtad is mosolygok, semmi baj  látom frusztrált időszakod éled. 

Előzmény: torqmatic (106332)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.15 -1 0 106333

Az is felesleges hülyeség, meg ez is. De ha mindig valami másra mutogatunk, azzal csak egy végtelen ciklusba kerülünk és legitimizálunk minden baromságot.

Előzmény: négyszázas (106329)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.15 -5 7 106332

Jézusom, még te mosolyogsz? Egy ilyen hozzászólás után? :D

Annyira bírom, hogy gondolatban úgy szórjátok a milliókat, mintha játék pénz lenne. Gondolom akkor te se adod el / dobod ki a régi autódat, bútoraidat, ruháidat elektronikai eszközeidet, hanem mindent félreteszel, hisz "nem kérnek kenyeret". Sőt, ilyen alapon akkor bármelyik múzeum elketyeg fillérekből, hiszen "csak" azt a kis rezsit, meg pár ember bérét kell kifizetni...

Azért akinek volt legalább egy biciklije már élete során, annak illene tudnia, hogy még azzal is törődni kell bizonyos időközönként, hiába nem használod akár hónapokig, na most egy trolibusz meg ettől néhány nagyságrenddel bonyolultabb jármű. Cseszheted az alkatrészeidet, ha a selejtekből kinyertek is szarok, ráadásul előbb-utóbb azok is elfogynak. A 3-4 év is elég hosszú idő ahhoz, hogy dolgozzon a korrózió, ez nem úgy megy, hogy ha nem használod a trolit, akkor konzerválódik az állapota és azután soha nem kell rá költeni. Érdemes lenne azokkal beszélned, akik mentettek meg nemrég még üzemképes Ikarust, ők valószínűleg sokat tudnának mesélni arról, hogy ez a "nem kér kenyeret", az valójában pénzben, időben, energiában mennyi...

Ja, és nem csak erről az egy típusról beszélünk, mert jelenleg ott tartunk, hogy van / készül / tervben van:

 

- Ik 60T

- Ik 260T

- Ik 280T

- Ik 280 GVM

- Ik 263

- Ik 435

- Ik 411

- Ik 412

- MTB

- ZIU-5

- ZIU-9

- és akkor ugye legyen MAN is...

 

Ez kapásból kb a debreceni troliflotta fele, 12 jármű, ami "nem kér kenyeret" és nyilván az állagmegóvásuk, tárolásuk, üzemeltetésük megvan szinte ingyen, legalább is egyesek álmaiban.

A felelős járműgazdálkodás pont az lenne, hogy azzal törődik a cég, ami a dolga, márpedig ez nem egy múzeum, jó lenne meghúzni valami ésszerű határt, sokadjára mondom, hogy nem kell minden szart megőrizni. 

Előzmény: Wankes (106330)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106331

A teljes PDF mellékletet jó lenne magyarul megismerni…

 

https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-na-letiste-pod-drobnohledem/

Wankes Creative Commons License 2024.03.14 -1 6 106330

Jót mosolygok azon, hogy megy a rugózás azon, kell vagy nem kell megtartani mancit nosztalgiának. 
359-es lett kijelölve nosztalgiának. Részt vett a troliközlekedésben? Igen, éveken át. 
Felvetődött, minek megtartani, csak vinni fogja a pénzt. 
Szerintem jelenleg nem kér kenyeret, és nem is fog egy darabig. És miért? 3-4 éve kapott vázfelújítást. Sok selejtből van hozzá dögivel alkatrész. 
Maximum költségnek felróni csak a szerelők órabérét és azt az áramköltséget lehet amit megzabál mozgása közben. 
Nem szívlelem a típust, de egyet értek azzal, hogy egy példány megmarad. Ez kicsit felelős járműgazdálkodásra vall, ellenben azzal hogy 300-ast szélnek eresztik  

négyszázas Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106329

Úgy mint?

Előzmény: torqmatic (106327)
T 6 Creative Commons License 2024.03.14 0 1 106328

A BKK tenderről nem tudok nyilatkozni.

Az 50 km nyilván lehet több is naponta, csak akkor az amortizációt gyorsítani kell, mert több lesz a kisütési/töltési periódus naponta mint az 50 km-es tervnél. Így rövidül a pakk élettartalma a tervezetthez képest, ha tényleg minden nap ez történik.

Persze, lehet, hogy mondjuk az év 365 napjából, egy terelés miatt van csak így, mondjuk 60 napig, azon kívül nem is használja a segédhajtást a jármű, akkor utóbbi kompenzál valamennyit. 

Előzmény: fberci (106326)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.14 -1 3 106327

A két dolog között ÉS kapcsolat van, nem VAGY...

Előzmény: négyszázas (106325)
fberci Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106326

Áh, értem, jogos, én siklottam át felette. A napi 50 km viszont nem túl sok. Ez kb. azt jelenti, hogy a felsővezeték nélküli szakasz azt engedi meg, hogy a vonal harmadán ne legyen felsővezeték? A BKK által kiírt tender is meg fog engedni ilyen korlátozást?

Előzmény: T 6 (106323)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.14 -4 0 106325

Nem azt kértem rajtad számon, hanem azt, hogy Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Azzal érvelsz (egyébként valóban nem a legmeghatározóbb) flottában, működőképes példányként leállított járművek megőrzése ellen, hogy nincs pénz, meg éppen eszünkbe jutó hülyeség, eközben replika készül teljes átépítéssel. 

Előzmény: torqmatic (106320)
T 6 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 106324

Másik kérdésedre talán válasz. Az önjáró akkus troliban is kell pakkot cserélni, bár hagyományos módon nélküle is üzemeltethető. Mivel kisebb a pakk, így a csere költsége is kisebb. https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/03/13/a-svajciak-szerint-az-elektromos-buszokat-tul-draga-fenntartani/

Előzmény: fberci (106322)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!