Bocsánat, most tűnt csak fel nekem mit írtál "sokadjára mondom, hogy nem kell minden szart megőrizni."
Az ilyesféle hozzáállásnak hatását a mai napig élvezzük. Pont az ilyen nézetek miatt nincs gyári hajtás az MTB-hez. Kész csoda, hogy kocsiszekrény megmaradt, és szépen felújították. Ik60 ugyan ez, gyári hajtás nem maradt fent hozzá. (most a srácok csodát csináltak, és újra képes önmaga mozogni) 600-asról és 156-osról ne is beszéljünk... hogy bántak az eredetiekkel. Ezzel a hozzáállással a világon a régi járművekkel csak fényképen ismernénk. Igen abban valamelyest igazad adok, hogy ezek a járművek megőrzése nem csak a BKV feladatának kellene lennie, hanem a Közlekedési Múzeumunknak is. (de ha egyszer szarik bele, akkor hagyjuk elenyészetnek ezeket a kocsikat? amik nem összekeverendők a milliószámra gyártott számítógéppel vagy bútorral)
Valahogy rólad azok az újságok jutnak eszembe amiket a metró bejáratainál szoktak osztogatnak. Lokál, vagy metró újság asszem. Kiragadnak egy dolgot és azt úgy amin lehet élcelődni jelent esetben : "nem kér kenyeret" Csak lehagytad az elejéről azt ahogy írtam eredetileg "jelenleg"
Mondjuk ha azt nézzük, hogy a ma 4 km vállalt hatótávval rendelkező akku elmegy háromszor annyit, akkor ha a 15-ös is ennyivel többet tud összejön 50 egy töltésre.
Ez azért nem ilyen egyszerű, a szűk keresztmetszet itt a humánerőforrás, na meg műszakilag például egy busznak az se tesz jót, ha mindig csak hidegen mennek vele pár száz métert... De mondom, a jelek szerint már a jelenlegi nosztalgiaflotta mérete is akkora, ami a BKV számára kezelhetetlennek tűnik, így inkább ezzel kéne foglalkozni, nem ész nélkül folytatni a gyűjtögető életmódot. Pl az itt OFF 280.00 is be lett mutatva hónapokkal ezelőtt egy szűk, bennfentes körnek, a nagyközönség viszont azóta se láthatta, de gondolom idén kint lesz majd max kétszer, aztán annyi volt, örüljetek neki, lehet róla nézegetni képeket.
Azért ez nagyon érdekes, hogy a csehek a projektdokumentációjukban Ikarus 280-assal ábrázolják a trolibuszt. Talán 30 éve még elment volna (bár pont a cseheknél, akiknek mindig volt saját trolijuk?) de ez egy XXI. századi projekt...
Az is felesleges hülyeség, meg ez is. De ha mindig valami másra mutogatunk, azzal csak egy végtelen ciklusba kerülünk és legitimizálunk minden baromságot.
Jézusom, még te mosolyogsz? Egy ilyen hozzászólás után? :D
Annyira bírom, hogy gondolatban úgy szórjátok a milliókat, mintha játék pénz lenne. Gondolom akkor te se adod el / dobod ki a régi autódat, bútoraidat, ruháidat elektronikai eszközeidet, hanem mindent félreteszel, hisz "nem kérnek kenyeret". Sőt, ilyen alapon akkor bármelyik múzeum elketyeg fillérekből, hiszen "csak" azt a kis rezsit, meg pár ember bérét kell kifizetni...
Azért akinek volt legalább egy biciklije már élete során, annak illene tudnia, hogy még azzal is törődni kell bizonyos időközönként, hiába nem használod akár hónapokig, na most egy trolibusz meg ettől néhány nagyságrenddel bonyolultabb jármű. Cseszheted az alkatrészeidet, ha a selejtekből kinyertek is szarok, ráadásul előbb-utóbb azok is elfogynak. A 3-4 év is elég hosszú idő ahhoz, hogy dolgozzon a korrózió, ez nem úgy megy, hogy ha nem használod a trolit, akkor konzerválódik az állapota és azután soha nem kell rá költeni. Érdemes lenne azokkal beszélned, akik mentettek meg nemrég még üzemképes Ikarust, ők valószínűleg sokat tudnának mesélni arról, hogy ez a "nem kér kenyeret", az valójában pénzben, időben, energiában mennyi...
Ja, és nem csak erről az egy típusról beszélünk, mert jelenleg ott tartunk, hogy van / készül / tervben van:
- Ik 60T
- Ik 260T
- Ik 280T
- Ik 280 GVM
- Ik 263
- Ik 435
- Ik 411
- Ik 412
- MTB
- ZIU-5
- ZIU-9
- és akkor ugye legyen MAN is...
Ez kapásból kb a debreceni troliflotta fele, 12 jármű, ami "nem kér kenyeret" és nyilván az állagmegóvásuk, tárolásuk, üzemeltetésük megvan szinte ingyen, legalább is egyesek álmaiban.
A felelős járműgazdálkodás pont az lenne, hogy azzal törődik a cég, ami a dolga, márpedig ez nem egy múzeum, jó lenne meghúzni valami ésszerű határt, sokadjára mondom, hogy nem kell minden szart megőrizni.
Jót mosolygok azon, hogy megy a rugózás azon, kell vagy nem kell megtartani mancit nosztalgiának. 359-es lett kijelölve nosztalgiának. Részt vett a troliközlekedésben? Igen, éveken át. Felvetődött, minek megtartani, csak vinni fogja a pénzt. Szerintem jelenleg nem kér kenyeret, és nem is fog egy darabig. És miért? 3-4 éve kapott vázfelújítást. Sok selejtből van hozzá dögivel alkatrész. Maximum költségnek felróni csak a szerelők órabérét és azt az áramköltséget lehet amit megzabál mozgása közben. Nem szívlelem a típust, de egyet értek azzal, hogy egy példány megmarad. Ez kicsit felelős járműgazdálkodásra vall, ellenben azzal hogy 300-ast szélnek eresztik
Az 50 km nyilván lehet több is naponta, csak akkor az amortizációt gyorsítani kell, mert több lesz a kisütési/töltési periódus naponta mint az 50 km-es tervnél. Így rövidül a pakk élettartalma a tervezetthez képest, ha tényleg minden nap ez történik.
Persze, lehet, hogy mondjuk az év 365 napjából, egy terelés miatt van csak így, mondjuk 60 napig, azon kívül nem is használja a segédhajtást a jármű, akkor utóbbi kompenzál valamennyit.
Áh, értem, jogos, én siklottam át felette. A napi 50 km viszont nem túl sok. Ez kb. azt jelenti, hogy a felsővezeték nélküli szakasz azt engedi meg, hogy a vonal harmadán ne legyen felsővezeték? A BKK által kiírt tender is meg fog engedni ilyen korlátozást?
Nem azt kértem rajtad számon, hanem azt, hogy Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Azzal érvelsz (egyébként valóban nem a legmeghatározóbb) flottában, működőképes példányként leállított járművek megőrzése ellen, hogy nincs pénz, meg éppen eszünkbe jutó hülyeség, eközben replika készül teljes átépítéssel.