Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 238167

Takarodjanak egymás mögé. Ezek 90%-ban ketten vannak. Ha több lenne, akkor szakadjanak le egymás seggéből, hagyjanak távolságot maguk között. Ne egymás seggében vonatozzanak ezek se. Egyébként meg ne a legforgalmasabb úton menjenek, ha kb. rohadtul mindegy merre mennek.

Előzmény: NAR (238163)
OMGod Creative Commons License 2024.05.05 0 1 238166

Max.20kmh-val, gyalogbékákat kerülgetni a bringsaúton nem nagy élmény még egy magamfajta túrabicajosnakv sem.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238165)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.05 0 1 238165

Pl. Gyöngyös és Mátrafüred között van önálló kerékpárút, de az ún. sportolók szinte sosem azon tekernek.

 

De, amúgy már rég nem a Mátráról volt szó.

Előzmény: OMGod (238164)
OMGod Creative Commons License 2024.05.05 0 0 238164

De a Mátrában hol van ilyen? Vagy már nem arról van szó?

Előzmény: Ashi Valkoinen (238162)
NAR Creative Commons License 2024.05.05 -3 0 238163

Ha egymás mögött mennek, hosszabb ideig tart az előzés, ami veszélyesebb.

Előzmény: xrami (238159)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.05 0 1 238162

"(11) *  Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek – ha a közúti jelzésekből más nem következik – a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."

 

Ezért.

Előzmény: OMGod (238160)
OMGod Creative Commons License 2024.05.05 0 0 238161

....mármint a kerékpárúton v.sávon.

Előzmény: OMGod (238160)
OMGod Creative Commons License 2024.05.05 -2 0 238160

Ha tábla nem tiltja, miért ne mehetnének az úton?

Tapasztalatom szerint leginkább a Z átlagbringások nehezményezik, ha az outisok dupla sebességgel elsuhannak közöttük.

Előzmény: főgóré (238158)
xrami Creative Commons License 2024.05.05 -2 0 238159

A kresz rájuk is pont ugyanúgy vonatkozik. Ha két baromarcú köcsög egymás mellett genyózik, nyugodtan nyomd rájuk a dudát, takarodjanak egymás mögé.

Előzmény: főgóré (238158)
főgóré Creative Commons License 2024.05.05 0 0 238158

ugyanúgy kerékpárnak minősül ,mint az mtb vagy a camping , stb.

soxor látom , az outisok a kijelölt bringautak helyett kint szlalomoznak az úton az autók között.

persze , nem szabályos, de őket is meg lehet érteni, nincs kedvük zötykölődni , az ő bringájuk arról szól,

hogy a lehető legnagyobb sebességgel végigdurrantsanak adott távokon.

nem vagyok egy száguldozó fittipaldi, de engem is kurvára zavar, amikor előttem balfaszkodnak, vagy 

csoportban bringán ülve egymás mellett beszélgetnek, és nem tudok tőlük haladni.

Előzmény: altenberger (238149)
bátyó Creative Commons License 2024.05.04 0 1 238157

Azért arra figyelj, hogy a szingó szelepnek 6,5 mm-es furat kell a felnibe, míg az autó szelepnek 9 mm.

Felfúrás nélkül nem megy bele. Azzal meg csak óvatosan...

 

Miért nem jó a presta szelep? Semmi gond nincs vele, csak megfelelő pumpafej kell hozz.

Előzmény: contributor (238153)
Fishtax Creative Commons License 2024.05.04 0 0 238156

Igen, magasra teszem a mércét, rajta akarok lenni az ob eredménylistán. :-)

 

robi

Előzmény: Pinyo (238110)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.03 0 2 238155

Pedig az országúti bringa is lehet jármű.

Évek óta, rendszeresen járok horgászni a Tisza-tóra. Mivel autóm nincs, vonatozni, buszozni utálok, maradt a kerékpár. Az első meneteket még montival teljesítettem (erre a kategóriára is mondhatnád, hogy nem jármű), mert csak az volt. Aztán jött az országúti bringa. Nem sporteszközként, hanem A-ból B-be utazáshoz. És sokkal jobb, mint a monti, vagy a gördeszka.

Ez, részemről csak egy vélemény. Mint tudjuk, a vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de a másé senkit sem érdekel. A 149-es végű is csak egy vélemény...

Előzmény: altenberger (238149)
xrami Creative Commons License 2024.05.03 0 1 238154

Ha közforgalmú úton akar vele menni akkor annak minden kötelező felszereltségével kell lennie, a KRESZ előírásait betartva.

Előzmény: altenberger (238149)
contributor Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238153

Köszönöm szépen a válaszokat! :)

Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238152

https://www.praktiker.hu/szabadido/kerekpar-es-sportruhazat/kerekpar-felszereles-alkatresz/galaxy-szelep-atalakito-menetes/p/322415

 

Ha sürgősen kellene.

De van ugyanez rövidebben is.

Belül menetes gumisrész megy a szelepedre, kívülre még már mehet az autóspumpa.

Legközelebbi gumiccserénél cseréld ki normális autósszelepes belsősre.

Előzmény: contributor (238150)
RadiX Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238151

Ez egy Presta avagy szingó szelep, igen, olyan pumpa kell hozzá ami támogatja (bicikli pumpák általában tudják alapból, vagy a fej fordítgatásával), a kis kupakot a tetején le kell tekerni pumpáláshoz. 

 

https://bikepro.hu/szeleptipusok_melyik_a_jo_kereekpar_szelep

Előzmény: contributor (238150)
contributor Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238150

Sziasztok!

 

Elnézést kérek előre is a laikus kérdésért.

Vettem egy új kerékpárt, és nem tudom felpumpálni. A régit az autós pumpával szoktam, de ezt nem lehet. Van felül egy kis mozgó rész (fotót mellékelek), nem tudom, hogy ki kell-e ezt szedni vagy nem szabad bántani... Speciális pumpát vagy adaptert kell vennem? Mit csináljak?

 

altenberger Creative Commons License 2024.05.03 -3 0 238149

Szerintem nem minden bringa jármű! Az outi inkább sporteszköz. Én inkább a gördeszkával érzem egy kategóriában.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238147)
altenberger Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238148

"Elektrollerek első és hátsó világításának magassága vajon épeszűen lesz eccervalamikor szabályozva, vagy a kereskedőknek legmegfelelőbben, azaz sehogy?"

 

Ez első lámpa magasságával nem lenne baj, inkább a fénycsóva iránya a problémás. A hátsó lámpa meg a roller hátsó legmagasabb pontján van. Magasabban csak a rolleroson magán lehetne.

Előzmény: xrami (238138)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238147

Mert alapvetően járművekről szólt az eddigi diskurzus.

 

De a korábban írtak szerintem a gyalogos közlekedőkre is értelmezhetőek, ha olyan helyen mennek úton, ahol nincsen járda és/vagy közvilágítás.

Előzmény: NAR (238143)
NAR Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238146

Fényvisszaverő mellény, bokapánt? Nekem az az érzésem, hogy a férfi télikabátok 90%-a is fekete, nehogy látni lehessen a téli éjszakában a viselőjüket.

Előzmény: rezgaras (238145)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238145

"A gyalogosoknak miért nem lenne kötelező?"

 

Igen, pl. a hímnemű gyalogosok a tökükre köthetnék a lámpát.

Előzmény: NAR (238143)
NAR Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238144

"Személyt (gyereket) Mo-on NEM lehet szállítani. vontatni se lehet vasrúdra akasztottan gyerekbringát, vagy félbringát. "

 

Mert?

Előzmény: xrami (238138)
NAR Creative Commons License 2024.05.03 0 0 238143

A gyalogosoknak miért nem lenne kötelező? Kertváros, nincs (mindenhol) járda, nagyon is ismerős a helyzet, amikor reggel az úttest szélén az árnyékban álló gyalogos szinte teljesen láthatatlan. Ellentétben a kerékpárossal, aki mozog, esetleg kikerül az árnyékból, de ha mégsem, akkor is jobban észreveszi a szemünk a mozgást.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238136)
_cvisoma_ Creative Commons License 2024.05.02 0 0 238142

Nagyon igaz. Autóknál is ez a menetfényes variálás csak arra jó, hogy sokan nem tudják hogy akkor most mikor elég, mikor nem, mikor kell lámpát kapcsolni, mikor nem. Sokkal egyszerűbb lenne, ha mindig mindenhol kötelező lenne világítást kapcsolni. És akkor nincs dilemma meg mellébeszélés meg kifogás. Kell és kész. Egyszerűen azért, mert aki világít, azt könnyebb észrevenni akár a szemem sarkából egy pillanat alatt is, mint aki nem. 

Látni és látszódni.

 

Anno a kismotoromon nem is volt világításkapcsoló. Direktbe kötöttem a világítást. Ha járt a motor, világított.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238136)
főgóré Creative Commons License 2024.05.02 0 0 238141

az a baj, hogy hiába vannak a szabályok ..

jó, azért szabályzás kell , mert máskülönben mindenki menne széjjel felé , mint a kergebirkák

..és itt is kommentek , így kéne-úgy kéne, de kint az életben , a forgalomban pillanatok alatt kialakulhatnak 

olyan szituációk , amelyekre amikor elindultál nem is gondoltál

aztán hogy ezeket hogyan reagálják le a résztvevők , előre nem lehet tudni

Előzmény: Ashi Valkoinen (238140)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.02 0 0 238140

Megértem, ha valakinek más a véleménye, de a közlekedésbiztonság egy elég egzakt dolog, elég egzakt elvárásokkal, a szabályozó hatóság pedig azért van (elvileg), hogy olyan szabályokat hozzon, ami biztonságosabbá, jobbá teszi a kerékpározást. 

 

Függetlenül attól, hogy a szabályozott közlekedő mit gondol a szabályozásról.

Előzmény: főgóré (238139)
főgóré Creative Commons License 2024.05.02 0 0 238139

csak hogy , 8 milliárd ember él a földön, és az 8 milliárd féleképpen gondolkodik

soxor látom, hogy ami nekem evidens és magától értetődő , másoknak közel sem az.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238136)
xrami Creative Commons License 2024.05.02 0 1 238138

Élesen meg van különböztetve.


Ami rendelkezik az előírt cuccokkal (lámpák, prizmák, fékek, csengő) az közúton közlekedhet. Amiről akár csak egyvalami is hiányzik az nem. Aki pedig leszedette a pedálprizmát a kötelező felszereltségből az világbarma volt.

 

Egyébként az utánfutók körül is lenne mit kitakarítani. Személyt (gyereket) Mo-on NEM lehet szállítani. vontatni se lehet vasrúdra akasztottan gyerekbringát, vagy félbringát. Az utánfutók max szélessége 70cm lehet, hátul háromszögprizmával. (összsúly max 70kg) Holnap nézzétek meg hány ennek megfelelővel találkoztok. Jó eséllyel eggyel sem fogtok.

 

És mivel az utánfutó szélessége le van írva, így a kerékpárutaké is könnyen leírható, magyarul 80cm minimum lennie kellene, ha lkétirányú akkor értelemszerűen a duplája, 160cm.

 

A triciklik illetve a bringák szélessége miért nincs maximalizálva? Elektrollerek első és hátsó világításának magassága vajon épeszűen lesz eccervalamikor szabályozva, vagy a kereskedőknek legmegfelelőbben, azaz sehogy?

Előzmény: altenberger (238131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!