a) Ha az áldozóoltárnál bikát áldozok, tudom (Lev. 1:9, illetve Lev 1:3,17), hogy az Úrnak kedves illatú az. A szomszédai viszont nem kedvelik
b) Szeretnem a lányomat eladni rabszolgának, amint ezt Exodus 21:7 megengedi. mi lenne a méltányos ár ?
c) nem szabad nővel kapcsolatot teremtenem aki a havibaj tisztátalan állapotában van. (Lev. 15:19-24). Megpróbáltam megkérdezni, de a legtöbb nő furcsán és pironkodva reagált.
d) Lev. 25:44 kijelenti, hogy szomszédos nemzetségek fiai és lányai közül vehetek magamnak rabszolgákat. Komolyan igy van ?
e) Az egyik szomszédom szombaton dolgozik. Exodus 35:2 kimondja, hogy az ilyet meg kell őlni.
f) az úszószárny és pikkely nélküli vizi állatok (pl. kagylók vagy homár) fogyasztásának büne (Lev. 11:10)
még szerencse hogy ilyet nem kapok a nejemtől
g) Lev. 21:20 szerint ha szembetegségem van, az Úr oltárát nem közelithetem meg. Be kell vallanom, hogy olvasószemüveget használok.
h) A barátom vágatja a haját, illetve borotválja a szakállát, beleértve a pajeszát is, holott ez Lev. 19:27 szerint tilos. Milyen halálne javasolt neki?
i) Lev. 11:8-ból tudom, hogy ha döglött disznó bőrét illetem, tisztátalan leszek.
j) A nagybátyámnak van egy kis háztájija. Megsérti Lev. 19:19-et, mert a földjébe kétféle magot vet. Ezenkivűl a felesége olyan ruhát hord, ami kétféle anyagból (pamut/poliészter) keszült. Most tényleg össze kell hívnom az egész gyülekezetet (Lev. 24:16), hogy megkövezzük őket, vagy pedig elég, ha családi körben megégetjük őket, amint ez azok esetében megengedett, akik az anyósukkal hálnak (Lev. 20:14)?
"Abban a pillanatban, amikor valakit megkeresztelnek, nem lesz keresztény, hisz a megkeresztelés nem változtatja kereszténnyé azt, aki nem az."
Én nem vagyok katolikus, de szerintem jobban ráéreztem a katolikus vallás lényegére, mint nagyon sok katolikus.
Azt írod, hogy a megkeresztelés nem változtatja kereszténnyé azt, aki nem az. Ha ez igaz, akkor az elhúnyt kereszteletlen csecsemőknek (a katolikus tanítás szerint) miért más a halál utáni sorsuk? Valami változást tehát a keresztelés okoz. Nem a való reális világban, hanem a szellemi (szerintem immaginárius) világban.
1. A kérdés rossz. Abban a pillanatban lesz valaki keresztény, amikor meg van keresztelve. Azonnal Krisztus misztikus testének lesz a tagja. Felnőtt korában legfeljebb kieshet ebből a kegyből, de erről a kiesésről nem mondhatjuk, hogy "nem lett keresztény".
Abban a pillanatban, amikor valakit megkeresztelnek, nem lesz keresztény, hisz a megkeresztelés nem változtatja kereszténnyé azt, aki nem az.
2. A fenti összefüggésből következik, hogy értelmetlen az olyan megfogalmazás, hogy "megnövelni a későbbi kereszténnyé válás esélyeit".
De, mert nem akkor lesz keresztény, amikor megkeresztelik
3. Ha a megkeresztelt keresztény LMBTQ-vá válik, akkor a Szent Szellem ellen vét, tehát megszűnik kereszténynek lenni és tovább nem is lehet téma.
Az a keresztény aki buziságot művel, az bűnt követ el, de nem feltétlenül válik nemkereszténnyé. Hisz bűnt elkövető keresztények is léteznek ám
(Úgy rémlik megfeledkeztél erre reagálni. Sebaj, majd később megteszed)
1. A kérdés rossz. Abban a pillanatban lesz valaki keresztény, amikor meg van keresztelve. Azonnal Krisztus misztikus testének lesz a tagja. Felnőtt korában legfeljebb kieshet ebből a kegyből, de erről a kiesésről nem mondhatjuk, hogy "nem lett keresztény".
Abban a pillanatban, amikor valakit megkeresztelnek, nem lesz keresztény, hisz a megkeresztelés nem változtatja kereszténnyé azt, aki nem az.
2. A fenti összefüggésből következik, hogy értelmetlen az olyan megfogalmazás, hogy "megnövelni a későbbi kereszténnyé válás esélyeit".
De, mert nem akkor lesz keresztény, amikor megkeresztelik
3. Ha a megkeresztelt keresztény LMBTQ-vá válik, akkor a Szent Szellem ellen vét, tehát megszűnik kereszténynek lenni és tovább nem is lehet téma.
Az a keresztény aki buziságot művel, az bűnt követ el, de nem feltétlenül válik nemkereszténnyé. Hisz bűnt elkövető keresztények is léteznek ám
1. A kérdés rossz. Abban a pillanatban lesz valaki keresztény, amikor meg van keresztelve. Azonnal Krisztus misztikus testének lesz a tagja. Felnőtt korában legfeljebb kieshet ebből a kegyből, de erről a kiesésről nem mondhatjuk, hogy "nem lett keresztény".
Abban a pillanatban, amikor valakit megkeresztelnek, nem lesz keresztény, hisz a megkeresztelés nem változtatja kereszténnyé azt, aki nem az.
2. A fenti összefüggésből következik, hogy értelmetlen az olyan megfogalmazás, hogy "megnövelni a későbbi kereszténnyé válás esélyeit".
De, mert nem akkor lesz keresztény, amikor megkeresztelik
3. Ha a megkeresztelt keresztény LMBTQ-vá válik, akkor a Szent Szellem ellen vét, tehát megszűnik kereszténynek lenni és tovább nem is lehet téma.
Az a keresztény aki buziságot művel, az bűnt követ el, de nem feltétlenül válik nemkereszténnyé. Hisz bűnt elkövető keresztények is léteznek ám
Ha a II. Vatikáni zsinat egy olyan tévedés volt, amiben a katolikus püspökök ugyanúgy megalkudtak hitükkel, amiképpen két éve a Covid-19 kisérleti vakcína beadásakor, akkor vajon honnan lehet számítani a Katolikus Egyház deformációját? Elvileg ugyanis a Jézusra épülő első gyülekezeten a "pokol kapuinak" sem szabadna erőt venniük.
Az adventisták és Jehova tanúi azt állítják, hogy ez a romlatlanság csak az utolsó apostol haláláig tartott ki. Ezek szerint a kereszténység deformációja az utolsó apostol haláláig tartott ki. Az adventisták prófétanője ehhez még hozzátesz 200 évet és szerinte a romlatlanság a IV. századig tartott ki, amikor a kereszténység hivatalos államvalássá lett. Ha ma 2023-ban az Igaz Egyház a JT Egyház, vagy az Adventista Egyház, akkor is megoldatlan ennek a közel 2000 éves lyuknak (folytonossági hiánynak) a létezése. A szombatista "Church od god" egyház ezt úgy oldja meg, hogy az utolsó apostol halála után az igaz keresztény gyülekezet kikerült az akkori "mainstream" látóköréből, ezért a történelembe sem került bele, tehát a folytonosság igenis létezett, csak az "ellenség" (mainstream) őt mindig más nevű eretnek csoportnak nevezte. Ha abból indulunk ki, hogy a mainsteam hazudja a történelmet, akkor ez az utóbbi elképzelés a leglogikusabb.
"A feleség nem ura a maga testének, hanem a férje, hasonlóképen a férj sem ura a maga testének, hanem a felesége. Ne fosszátok meg egymást, hanem egyenlő akaratból bizonyos ideig, hogy ráérjetek a bőjtölésre és az imádkozásra, azután ismét együvé térjetek, hogy a Sátán meg ne kísértsen titeket, mivelhogy magatokat meg nem tartóztathatjátok." (I.Kor. 7:4-5)
A romai katolikus egyház számára VII. Gergely pápa (1073-1085) rendeli el, hogy diákonussá,pappá, püspökké nőtlen férfi szentelhető és azután sem köthet házasságot.
A nős papság 1000 éven elfogadott volt, és a görögkatolikusoknál ma is az. A Biblia nem szól arról, hogy Isten kötelezővé tette a papok, püspökök nőtlenségét.A későbbi főapostol,az első pápa Péter nős volt. Jézus a nőtlenséget nem tette kötelezővé.
Férfinak és nőnek teremtetetett az ember. „Így szólt az isten: »Nem jó az embernek egyedül. Alkotok neki segítőtársat, aki hasonló hozzá.«”. „Isten megteremtette az embert,… férfinak és nőnek teremtette”A nő-férfi mivolt és a szexuálitás Isten akarata ! Miért lett kötelezővé a cölibátust? A legmélyebb ok Szent Ágoston (354-430) nézete: a házasság szükséges rossz, a szaporodás eszköze,a rendetlen érzéki vágyak legális kiélési lehetősége.Óriási tekintélye tette elfogadottá,hogy a szűziség tökéletesebb a házasságnál. Aki csupán ösztönét törekszik kielégíteni , egyoldalú személyiséggé válhat és a szellemi fejlődése háttérbe szorulhat.Ilyen nemi életnél magasabb rendű a szüzesség - tanitotta a keresztény erkölcstan a legújabb időkig, még a XX. században megjelent könyvekben is az áll, hogy a házasság elsődleges célja a gyermeknemzés.
Ha azonban a nemi élet lelki önátadás is, vagyis a szeretet fokozója ,akkor az értelem működését sem korlátozza, inkább kiteljesíti. Igy az érdeklődés nem szűkül le a testre, hanem nyitott a teljes személyiség a szellemi értékek felé is. Ezekből következik, hogy a cölibátus megszüntetése kívánatos A gyakorlati megfontolások is fontosak.Sokan a cölibátus miatt nem vállalják a papi hivatást.A lelkek üdvössége a legfőbb törvénye az egyháznak,ez több papot igényel. A házasságot tapasztalatból ismerő pap gyóntatóként hasznos tanácsot tud adni. A nőtlen pap több kísértésnek van kitéve.Az emberi gyarlóság nem változott és az Egyház ügyének ártanak a papi félrelépések.A házasságok fele felbomlik, erőt meríthetne mindenki a házas katolikus papok szép családi életéből,ahogy erkölcsi tőke a mintaszerű családi életü protestáns lelkészek példája is. ----------------------------------
7. Mert szeretném, ha minden ember úgy volna, mint én magam is (szingli); de kinek kinek tulajdon kegyelmi ajándéka vagyon Istentől, egynek így, másnak pedig úgy.
1. A kérdés rossz. Abban a pillanatban lesz valaki keresztény, amikor meg van keresztelve. Azonnal Krisztus misztikus testének lesz a tagja. Felnőtt korában legfeljebb kieshet ebből a kegyből, de erről a kiesésről nem mondhatjuk, hogy "nem lett keresztény".
Abban a pillanatban, amikor valakit megkeresztelnek, nem lesz keresztény, hisz a megkeresztelés nem változtatja kereszténnyé azt, aki nem az.
2. A fenti összefüggésből következik, hogy értelmetlen az olyan megfogalmazás, hogy "megnövelni a későbbi kereszténnyé válás esélyeit".
De, mert nem akkor lesz keresztény, amikor megkeresztelik
3. Ha a megkeresztelt keresztény LMBTQ-vá válik, akkor a Szent Szellem ellen vét, tehát megszűnik kereszténynek lenni és tovább nem is lehet téma.
Az a keresztény aki buziságot művel, az bűnt követ el, de nem feltétlenül válik nemkereszténnyé. Hisz bűnt elkövető keresztények is léteznek ám.