A lényege: a menet közben békésen alvó mozdonyvezetőt időről-időre felébreszti egy hangjelzés a fülkében,melyet egy pedál kezelésével csendesíthet el (és szunyokálhat tovább) Az igazi profik már álmukban is tudják kezelni... :-))
Nyugi jövőre már nem lesz ilyen probléma. Az új utasításban megszűnnek ezek a kürt jelzések és a mozdonyvezetőre lesz bízva, hogy belátása szerint hol dudáljon.
"Komolyabbra ferdítve a szót: nincs fülvédőjük, mert akkor az éberségi berendezés jelzését nem hallanák. Egyébként a modern motorvonatok és mozdonyok hangszigetelése (és általában a szigetelése) olyan jó, hogy nem nagyon hangos a kürtszó a vezetőfülkében."
vazze... logikus, hogy éjjel akadok ki amikor végre a) aludhatok így csendet szeretnék b) végre leülhetek a számítógép elé és nem kell fél percenként felpattannom c) ha dolgoznék - mint ahogy a férjem teszi és én is tettem mostanáig - akkor is ugyanilyen morcos lennék - ő is az- mert akkor a másnapi teljesítmény rovására menne az éjszakai ébredgetés...
Nappal is feltűnne a dolog ha a gyerek épp aludni akarna és elég morcos tudok lenni ha mondjuk amiatt nem sikerül ebédelnem mert a rohadt vonat pont akkor kelti fel a gyereket amikor nagy nehezen elaltattam és végre van egy kis szabadidőm...
Csak mert valakinek a vonat a hobbija még kéne egy kis empátia vazze.
Persze... Te meg éjjel-nappal otthon vagy kis jegyzetfüzeteddel a kezedben és percre pontosan felírod mikor kürtölnek, igaz? :-))) Nappal (napközben) nem dolgozol véletlenül és azért nem hallod kürtölni a vonatokat? Vagy szerinted összeesküdtek a mozdonyvezetők ellenetek? :-)))
A legértelmetlenebb kürtöléseket a 62-es vonal tavaly megszűnt szakaszán tapasztaltam. Ugyebár itt max. tízzel illetve hússzal mehetett a Bz. Szép szabályosan kürtölt a táblánál, aztán mire az útátjáróig elért, már egy gyalogos is messze járt...
A "maradj csendben és lábujjhegyen közlekedj" jellegű parancsolóskönyvi rendeletek után általában nagyon sok közvetlen életveszélyre utaló jel fordul elő a jelzett helyeken. Ez pedig sok és hangos tülköléssel szokott járni...
Inkább valamilyen befolyásos figurát keress arra,hamarabb célt érsz... Déliben,Kelenföldön nem szabad hangjelzést adni (csak közvetlen veszély megelőzésére),de jónéhány éve pl.Siófokon egy adott vonalszakaszon,még lassítani is kellett,mert valaki nagy befolyással (pénzzel?) elkezdett hisztizni az áthaladó vonatok zaja miatt... Úgyhogy,hajrá...:-)
Nos az a helyzet,hogy a villamos kürt,és a légsíp (amelyeknek barátibb a hangjuk)nem minden járművön találhatók meg. A légkürt az igen,és az utasításokban előírt hangjelzéseket azzal is adják általában. Tehát mégse válogassunk... :-)
Ne haragudjatok, de ennek a topiknak mi az értelme??????
A vonatoknak éjjel is dudálni kell ... nemcsak nappal ... éjjel is vannak gyalogosok, autók stb. akiket figyelmeztetni kell ... Vagy ha lemegy a nap senki nem megy semerre????
Ilyen alapon nyithatnának 1 nappal tülkölős vonatok c. topikot is akik éjjel dolgoznak és nappal aludnának.