Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1212
Akkor az 12 cm lesz.
Előzmény: tpiri (1211)
tpiri Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1211

O, igen. De en itt a homlokfal oszlopok teglaira gondoltam.

Egy oszlop 75 cm szeles, 5 tegla latszik rajta (a tegla rovidebb oldala), tehat kb. 15 cm egy tegla. Az ablakok alatt viszont van olyan tegla is, amire Te gondoltal.

Előzmény: Gashpy (1210)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1210
Ne feledd, hogy egy kisméretű tégla általában látható mérete 65x250 mm. Ergo inkább 1x3 mm-re reszelj.
Előzmény: tpiri (1209)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1209

Én is köszi az infot. Én is gondoltam, hogy ilyen kicsi 1x2 mm-es tégláknál szinte lehetetlen.

Így viszont eltart egy ideig. De hát időm van (modellvasút szempontból),  asztalom egy ideig még nem lesz, így hát a fűtőház sem kell hirtelen.

A mi hobbink különben sem kapkodásról szól ;-)

 

Előzmény: A.Balu (1208)
A.Balu Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1208
Köszi az infot! Én régen kipróbáltam, a formaöntés ilyen kicsi téglálknál szinte lehetetlen, nem lesznek szép élesek az élek. Nem érdemes vele fáradozni... Nagyon szép, így tovább!!! :-)))
Előzmény: tpiri (1207)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1207

Igen gipszből készült, darabokban kiöntve (darabok pl. az alsó rész, az oszlopok,  az ablak körüli U alak), tűvel a tégla bekarcolva, darabok összeragasztása valamint 2 mm-es polisztirol lapra ragasztása (

leírás)

 

Sajnos nincs tapasztalatom formaöntésben, és azt sem tudom, hogy az ilyen pici bekarcolások jól kijönnönek-e a formába öntésnél. De gondolkodtam rajta, hogy érdemes lenne megpróbálni.

 

Most áll a projekt, a MÁV-os tehervagonok készítése leköti az időm. De télen nagy lendülettel folytatom...

Előzmény: A.Balu (1205)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1206

Székesfehérvár.

 

 

A.Balu Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1205
Nagyon szépen néz ki!!! Elárulnád hogyan csináltad a téglaberakásos falazatot, gondolom gipszből, de hogy? :-)
Előzmény: tpiri (1202)
7578 Creative Commons License 2006.11.01 -1 0 1204

Még egy körfűtőház... ez már valós... Zombor 1941-ből...

 

Előzmény: tpiri (1202)
szergejes Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1203
A pécsi fth.részletaz állomás egy része tipp
Előzmény: tpiri (1202)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1202

Szia,

 

Köszi a képet, el tudnád eredeti méretben küldeni?

 

A kiválasztás már megtörtént, MÁV-os körfűtőházat építek (a szegedi körfűtőház méretei alapján, de nem a szegedi körfűtőházaz, hanem egy fiktívet). A terv már meg van (

tervezet), de most a fűtőház környezetén gondolkozom. Úgy szeretném megépíteni, hogy (mivel egyenlőre nincs asztalom), később tetszőleges helyre be tudjam építeni (modul, U alakú asztal egyik vége, ...). A fűtőház és a fordítókorong) maga egy 1000 mm X 1000 mm- es lapon lesz, a környezet és az esetleges modul bekötés foglalkoztat most.

Szóval érdekel, hogy milyen 'kötelező' épületek vannak egy ilyen körfűtőház körül.

Előzmény: 7578 (1201)
7578 Creative Commons License 2006.11.01 -1 0 1201

Hali!

 

A körfűtőházak, (és ez alatt most az egész komplexumot értem) mind más és más... Ahány magánvasút épített ilyent, az annyi félét... tehát ha ezt akarsz modellezni, akkor nehéz helyzetben vagy, mert először meg kell állapodnod abban hogy melyik Vasúttársasággal szimpizel.

 

Ezzel ellentétben jobb az esélyed, ha MÁV fűtőházat akarsz. Szerencsére a MÁV már a századfordulón bevezette a szabványosítást, és ezt elég komolyan alkalmazta is... Elkészítette az összes épület szabványrajzát, és azokat használta valamennyi fűtőházánál... eltérések általában ezen épületek elhelyezésében volt.

 

Vagyis modellezéshez ki kellen szúrni valamelyik szinpatikus fűtőházat, annak megszerezni a helyszínrajzát, és ezután már nincs más dolgod mint a szabványrajzok alapján az épületeket elhelyezni az asztalon...

 

Itt pedig a tervezett jutasi körfűtőház 1913-ból... arra jó, hogy a főbb épületek elhelyezését lefigyeld...

 

Előzmény: tpiri (1200)
tpiri Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1200
Valamikor régen valaki feltett egy linket, ahonnan pályaudvarok, rendezők sínhálózati rajzát lehetett letölteni. Főleg a körfűtőházas részek érdekelnének, hogy a valóságban hogyan néz ki egy körfűtőház környéke, hol a szén-, vízfelvevő hely, salak ürítő, stb. Van ezekre valamilyen általános szabály vagy szokás? Tud valaki ilyen sínhálózati rajzokat küldeni.
gadam15 Creative Commons License 2006.10.14 0 0 1199
Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek képe az egykori dorogi (2) fűtőházról?
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1198
Azt még én is tekertem Kaposváron. Mármint a forditót. :-)))
Előzmény: Gashpy (1197)
Gashpy Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1197
Picit visszább az aranyhalak és a teknősök ping-ponglabdás pólómeccse a kapozsvári fűttőháznál. Szerintem ez az a Plusz, ami Mernyének megadná a savát-borsát!! (:-D)))))))
Előzmény: KÖNIGNORBI (1195)
earny Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1196
Erre gondolsz? Ez egy szökőkút! :D max 2 méter átmérőjü...
Előzmény: rezgaras (1190)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1195
Na lemaradtam valamiről? :-))) Kell, igen! De hol van?
Előzmény: Gashpy (1194)
Gashpy Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1194
Ha ezt Könignorbi megtudja, akkor neki is kell egy a terepasztalára :-)))))))
Előzmény: mdbz (1193)
mdbz Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1193

Bezony!

 

Hasonló fűtőházak szabvány berendezése volt, teknősökkel, aranyhalakkal. Kaposváron még ping-pong labda is repdesett egy hálóban.

Előzmény: Gashpy (1191)
Gashpy Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1192
Itt még benne a nagy...
Előzmény: rezgaras (1190)
Gashpy Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1191
Az egyik a szökőkút kerek medencéje. :-)))
Előzmény: rezgaras (1190)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1190
mdbz írta:

> Mire alapoztad ezta kérdést?

A képeken két különbözô kerek lyuk látszik, szemmel láthatóan mindkettô fordítókorongot tartalmazott egyszer.
Előzmény: mdbz (1178)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1189
Nem, legalábbis nem tudok róla, hogy le lett volna védve!
Előzmény: V43-1073 (1188)
V43-1073 Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1188

Köszönöm az infókat!

"Bérbeadná bárkinek aki kibérli, ha nem lesz bérlő akkor akár bonthat is!"

Az épület nem lett levédve a 100 éves ünnepségen?

 

Előzmény: Törölt nick (1187)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1187

Bérbeadná bárkinek aki kibérli, ha nem lesz bérlő akkor akár bonthat is!

 

Egy bérlő már van, egy másik lenne, erről bővebbet találsz a tapolcai fűtőház múzeum topikban, (na ezek a mi terveink, szerénytelenebbül az én terveim). Csak most a múzeum ügye holtponton van...........

Előzmény: V43-1073 (1186)
V43-1073 Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1186

A MÁV ZRt. álláspontja.

Hogyan kivánja hasznosítani a jövőben, milyen tervei vannak vele, stb.

Előzmény: Törölt nick (1185)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1185

Kinek mi az álláspontja Tp-vel kapcsolatban?

 

Az enyém?

 

A MÁV Zrt. IK-é?

 

Vagy kié?

Előzmény: V43-1073 (1184)
V43-1073 Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1184

Köszi az infókat!

Tudom, hogy ez már eléggé felboncolt téma, de megkérdezem, hogy jelenleg mi az álláspont a tapolcai fűtőház további sorsáról?

Előzmény: Törölt nick (1179)
V43-1073 Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1183

Köszönöm az infókat!

***

Az egykori kaposvári fűtőház 376-642 psz-ú mozdonya volt az utolsó menetrend szerinti vonattal a Barcs-Kaposvár vonalon?

Képek készültek erről a szomorú utolsó menetről?

Előzmény: Bárdos Imre (1182)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1182
Sajnos a feltett kérdéseidre nem tudom a választ. Arra viszont emlékszem, hogy 1985-86-ban, mikor Kaposváron voltam katona, Kaposvár Vágóhíd állomásnál ott árválkodott szegény 275,040-es igen leharcolt állapotban.
Előzmény: V43-1073 (1176)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1181
Légy türelmes, amig a kisház projekt zajlik csak nagyon mérsékelten van szabadidőm............
Előzmény: tpiri (1180)
tpiri Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1180

Szia Titibi,

celli kérdésben még én is várnék Tőled egy visszajelzést... a levél múlt hétről ;-)

Előzmény: Törölt nick (1179)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1179

"A tapolcai fűtőház felszerelését melyik fűtőházhoz vitték? Székesfehérvár vagy Cell/Sm?"

 

Elsősorban Sm-be, de jutott belőle Cellbe is! Sv már nem részesült a koncból........

Előzmény: V43-1073 (1177)
mdbz Creative Commons License 2006.10.09 0 0 1178

"Bátaszéken két fordítókorong is volt, egy kicsi és egy nagy?"

 

Mire alapoztad ezta kérdést?

Előzmény: rezgaras (1171)
V43-1073 Creative Commons License 2006.10.08 0 0 1177

Szép képek!

Kár ezért a fűtőházért...mint ahogy kár Tapolcáért, Szerencsért, stb.  stb.

A bátaszéki fűtőház felszerelésével mi lett? Dombóvárra szállították?

A tapolcai fűtőház felszerelését melyik fűtőházhoz vitték? Székesfehérvár vagy Cell/Sm?

Előzmény: earny (1167)
V43-1073 Creative Commons License 2006.10.08 0 0 1176

Köszi az infókat!

Kaposváron akkor a 275-040 volt az utolsó gőzmozdony?

Kaposváron pontosan mikor közlekedett az utolsó menetrend szerinti gőzvontatású vonat? Milyen mozdonnyal és melyik vonatszámban?

A válasz előre is köszönöm!

Előzmény: 7578 (1163)
A.Balu Creative Commons License 2006.10.08 0 0 1175

Ahha. De tudod, PrintScr-es mentés ellen nincs védelem... ;-) Bocs, már olyan rég szemtelenkedtem! :-)))

 

Különben szerintem én is meglátogatom a helyet nemsokára, érdekesnek igérkezik. 

Előzmény: earny (1174)
earny Creative Commons License 2006.10.07 0 0 1174
Hát arra, hogy ne tudd lementeni a képeket! ;)
Előzmény: A.Balu (1172)
earny Creative Commons License 2006.10.07 0 0 1173
Erről nincs információm, de majd utána kérdezek.
Előzmény: rezgaras (1171)
A.Balu Creative Commons License 2006.10.07 0 0 1172

Jók a képek earny! De hogy mire jó ez a: "Hát ez nem fog menni..." amikor le akarom menteni a képet???

 

Muszály állandóan PrintScr+Fotosopp... Ajjajaj! :-PPPPP

Előzmény: earny (1167)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.03 0 0 1171
earny írta:

> Bátaszéki képek

Szép képek. Bátaszéken két fordítókorong is volt, egy kicsi és egy nagy? Volt üzemben mindkettô egyszerre?
Előzmény: earny (1167)
A.Balu Creative Commons License 2006.10.02 0 0 1170
Hát még Kisterenye... :-(
Előzmény: vasutTOM (1169)
vasutTOM Creative Commons License 2006.09.29 0 0 1169
Veszprém is így kezdte! Nézd meg most! Benőtte a helyét a gaz!
Előzmény: earny (1167)
talpfaszámláló Creative Commons License 2006.09.29 0 0 1168

Tetszenek a redbullos képeid (is)!

:-))

Előzmény: earny (1167)
earny Creative Commons License 2006.09.29 0 0 1167
Bátaszéki képek
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.29 0 0 1166
Na ja bocsesz azt kifelejtettem természetesen őkelme is ott van még csak éppen a fűtőházzal ellentétes oldalon!
Előzmény: 7578 (1165)
7578 Creative Commons License 2006.09.29 -1 0 1165

És a kis 377-es meg van még a felvételi épület mellett?

Előzmény: Törölt nick (1164)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.29 0 0 1164
Az állomás épülettől a peron vége felé gyalogolva  néhány perc után eléred a fűtőházat. Van kiállítva egy gőzös van ott egy motorkocsi, működő gépek közül pedig remot csöri, Bz, M43. Ja és egy 424-es mozdony tengelye is kiállítva!
Előzmény: V46-061 (1162)
7578 Creative Commons License 2006.09.29 -1 0 1163

1987.01.01:

 

Dombóvár:

375.666, 375.676, 375.677, 375.680, 375.1522

376.461,

424.009, 424.088, 424.228, 424.236, 424.285, 424.342,

 

Kaposvár:

275.040,

 

Nagykanizsa:

302,610,

 

Pécs:

375.576,

 

Természetesen Bátaszék ekkor már nem önálló fűtőházként, hanem Dombóvár kirendeltségeként üzemelt...

Előzmény: V43-1073 (1158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!