Persze ha az a műantenna valóban korrekt. Az occógizdaságosok között sok a gagyi.
Sajnos sok SWR mérőke MAGA is visz be hibát! Ki kell próbálni 2 ismert nem 50 Ohmos műterheléssel. Azért, hogy valóban korrekten mutat-e.
Mindenképpen az is mond valamit, ha fordítva is beköti a polgár a "műszert". Nyilván a haladó-visszavert kapcsoló fordítva fog működni!!!
Ha mindkét irányban más SWR-t mutat kalibrálás után,akkor már nagy a baj.
De minden ilyen összehasonlító mérésnél az etalon műteher, másik SWR mérő egy kategóriával jobb legyen mint a mérendő.
Volt filléres CB-s "mérőke" ami eleve hitványnak született. Volt amiből sok munkával lehetett jót csinálni (HTV SWR mérő műszere) és volt amibe kár volt az idő ráfordítás.
Vagy összehasonlítani egy precíz valódi "műszerrel" és figyelve rá tudomásul venni mikor merre mennyit csal.
Eredmény hirdetés! Jelentem bevált a Lincoln feléledési hibájára az amcsi ötlet:
A proc reset áramkörében az elkót ki kell hajítani és egy műanyag v. kerámia kondira cserélni. 100-470 nF. 2 hét pihentetés után is azonnal indul a brecege! Sajnos a jenki tapasztalata szerint az indulási hibák 10%-ban ez a baj, de ez is egy reménysugár. Fillérekbe kerül, 10 perc alatt kész.
Már Ásámnak és Évának is megmondták: sokmindent szabad ,de Jackson elnökbe transzhumanista implantátumként porcelllllllllllllllán végfokot beépíteni a Patadicsomból kiűzéssel jár. :-)
Ilyet senki nem mondott, nem is gondolt. A technikai oldalát vázoltam, mi okozhat ilyet. Vagy egy hibás rádió, vagy durva teljesítmény túllépés. Ennyi.
Az, hogy egy rádió mitől tud széles sávban zavart kibocsájtani az már komolyabb technikai kérdés. Ezt egy szakember egy spektrum analizátorral és más műszerekkel tudja beazonosítani.
Ha az illető a végére akar járni, akkor forduljon egy profi szakemberhez. Aki nem csak igazolni tudja a zavar meglétét, hanem javítani is tudja.
Ha egyetlen, a közelében álló autót piszkál, az esetleg lehet abban valami szakszerűtlenül beépített utólagos kütyü. De többet is megbolondítani azért nem hétköznapi. Az is nyomravezető lehet, hogy ez a zavarás rendszeres, reprodukálható vagy teljesen alkalmi, esetleges. Nyilván az is nézni kell, ha nem dönget full energiával, akkor mennyire csökken ez a zavarás.
Ez régóta így van. Ha fizetős csatornát vagy műsorszórót esetleg nem civil rendszert zavar valami, akkor lépnek csak bejelentésre. A CB-n belül semmire nincs védelem, garancia. De azért az elmúlt években ott is durván pontosodtak és gyorsultak az eszközök. A németeknél, svájciaknál az autópályákon sok-sok menet közbeni durvaságot követett egy parkolóba kiterelés és kemény eljárás. A fizikai, technikai adottságok megvannak, csak mindig van fontosabb dolguk nálunk.
A másik hozzászólást sem értem. Nem arról van szó, hogy csináltatott magának egy zavaróállomást, amivel direkt végigszirénáztatja a világ riasztóit és odébbáll, mielőtt elkapnák. Megvette, átnézette, utána jöttek ki ezek a dolgok és kéri a segítséget.
CB fronton nem lesz változás. Ki tudja azt beazonosítani, hogy melyik egy mozgó zavarforrás? Hiába jelenti be, hogy szerinte valami rádiós zavar okozott gondot az elektronikus berendezésében, az NMHH nem fog ott dekkolni és várni, amíg zavarforrást talál. De stabil állomásnál sem fog kiszállni. A többi CB-s legfeljebb QSY.
Muszáj megjegyeznem, hogy ritkán láttam ehhez hasonló förtelmet. Lehet hogy rádiónak kiváló, de csak a fáskamrába tenném be gyujtóst hasogatni a tetején. Nyilván annyi mérnökóra fejlesztés van benne, hogy csak exponenciális alakban lehet leírni, mit ahogy az árát is.
Régi dicsőségünk, hol késel az éji homályban?
...
Hol vagyon? Ah ezeren némán fordulnak el: álom Öldösi szíveiket, s velök alszik az ősi dicsőség. A tehetetlen kor jött el, puhaságra serényebb Gyermekek álltak elő az erősebb jámbor apáktól.
Azt azért tudom, hogy kamionnal sem verethetném lakott területen 160-al. Bár nincs rá "szakszóm".
A batyukat is főképpen az ilyen zavarások miatt tiltják. Az, hogy átfröcsköl pár csatornát, az CB-s belügy. Majd a kocsma előtt lerendezik a nagyfiúk.
De az a fajta dolog, hogy nem rádiósoknak is gondot okozhat már nem jelentéktelen.
Mert kint az autópályán is más a szitu, mint városban. Amikor egy gyalogos lehet fél-egy méterre az antennától és az a térerő azért már nem jelentéktelen. Az, hogy egy antenna kontakthiba okozhatja a saját autójának totális elektronikus letérdelését az vélhetőleg csak őt bánthatja. Bár forgalomban ez is lehet necces.
Szóval mint sok mindent, ész nélkül ezt se egészséges csinálni. Valakinek el kell mondania a lúzernek is, hogy tudja mekkora kockázatot vállal. Nem csak a hatósági bukta miatt, mert az igen ritka. Bár aki nem kezdő kamionos, azt pl. tudja mire számíthat ha nyugatra indul. Esélyben, büntetésben. Ha keletre, akkor bármit, bármikor.
Azt megint csak elfelejted, a cb-zéshez, csakúgy, mint a szüléshez, nem kérnek vizsgát. Nem alapkövetelmény a "szállógéza", "radardodekaéder" és tsai szaxövegeket fújni sem.
Az, hogy kinek a hibája, hogy lehet kapni bőven szabványon túli cuccokat is, (nekem sem lenne a Baofengem akkor), abba nem megyek bele. De egy egységsugarú kamionos nem rádióamatőr.