Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.05.09 0 3 106638

Olyan helyen, ahol fix útvonalon sűrűn jár a troli.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

van még olyan ?

 

Nekem a sűrű troliban a két percenként járó csuklós 75-ös volt.

Vagy 4 percenként járó 70-es.

Vagy a.............

nemeza Creative Commons License 2024.05.09 0 6 106637

Kötözködés: MW, itt fontos a kis és nagybetű :)

Előzmény: négyszázas (106635)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.09 0 0 106636

*nem azért jobb

Előzmény: négyszázas (106635)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.09 -4 0 106635

Olyan helyen, ahol fix útvonalon sűrűn jár a troli nem jó eldobni, én nem is ezt mondtam, csak azért jobb, mert jobban néz ki a drót az egész város felett, épp ellenkezőleg. Energiából több nem kell, csak ugyanannyi kevesebb felé elosztva. De ha olcsóbbra jön ki kihúzni a vezetéket a Margit híd budai hídfőtől a Bogdáni útig, mint a bogdáni útra telepíteni 3 pantográfos töltőt 1,5 mW teljesítménnyel + az e-busz felára, akkor támogatom a felsővezetéket, azzal együtt, hogy nem néz ki jobban, mint 3 oszlop a buszvégállomáson.

Előzmény: zsig (106633)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.09 -4 0 106634

Hozhattál volna pár példát, ha ennyi van, mert így nem teljesen érthető számomra. Ha a belvárosi buszvonalat kiváltja a troli, akkor megmaradt a vonal, nem? Vagy azért nem kéne sehova pantográfos töltő, mert előbb utóbb mindent átvesz a troli? A külső végállomásra miért nem lehet, ha megszűnik a benti?

Előzmény: zsig (106632)
zsig Creative Commons License 2024.05.09 -1 8 106633

Nem favorit, de még senki nem tudta elmagyarázni, miért jó eldobni a bevált vezetékes technológiát az akku miatt. A töltőponthoz is ki kell vinni az energiát, és a 10 cm vastag földkábel van olyan drága, ha nem drágább, mint a felsővezetéki rendszer kiépítése, pláne falihoroggal. És amikor egy fél kerület összes buszát akarod két ponton ellátni mindazzal az energiával, ami szükséges, az olyan energiaigény, hogy már milliárdos nagyságú önálló ELMŰ lecsatlakozást, gépházat, akármit tud igényelni. 

Előzmény: négyszázas (106631)
zsig Creative Commons License 2024.05.09 -3 5 106632

Hány végállomás szűnt meg az elmúlt 20 évben (nagyon sok), és a troli és a busz közötti technológiai különbség miatt a következő 10 évben hány végállomás szűnhet meg, pl. azért, mert a troli egyszerűen be tudja majd járni a közeli busz útvonalát is? Szerintem nagyon sok, és éppen a belvárosi, vagy aközeli végpontok eltűnése reális a külsők helyett. 

Előzmény: négyszázas (106631)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.09 -5 0 106631

Értem én, hogy itt a troli van favorizálva az e-busszal szemben, a legtöbb szempontból tényleg jobb, de azért vicces a mentális gimnasztika, amivel azt a néhány pontot próbáljátok csűrni-csavarni, amiben az e-busz jobb. Kihúzni egy fix drótot irányonként legalább egyszer egy adott vonalon nagyobb rugalmasságot eredményez, és könnyebb áttelepíteni, mint egy végállomási, vagy csomóponti töltőt szerinted. Hány végállomás és csomópont fog megszűnni az elkövetkező 20 évben, hogy ettől tartani kelljen?

 

Előzmény: zsig (106625)
T 6 Creative Commons License 2024.05.09 0 3 106630

Azért van itt még más is! Ahol ki van feszítve "két oszlop közé" munkavezeték, az alatt mozdulhat is elvileg a jármű, mikor fent vannak a szedők. A töltési infra egy ilyen ponton, pedig, lehet, hogy csak egy jármű töltésre van méretezve, az indítási áramerősséget már nem bírná. Mindenesetre, rugalmasabb jóval, ha nem teljesen fix pont van meghatározva a töltéshez, és utasításban szabályozva a mozgás/nem mozgás az ilyen pontokon. Csak egy hülye példa, ha a képen látható jármű pl. a töltés után meghibásodás miatt nem tud onnan elindulni, akkor dől a vonal, mert a következő nem, vagy csak máshol, több ideig tud majd visszatölteni?

Előzmény: 7-es troli (106615)
zsig Creative Commons License 2024.05.09 -1 3 106629

A 80-as egésznapos üzem kapcsán pl. átrakosgatták a megállókat, +/- 5 méteres mértékben. Ezek az apróságok azonnal milliárdos dologgá változnak. 
A Széll Kálmán téren is volt már áthelyezés, és ha mondjuk változik valami a mártonhegyi buszhálózatban, biztos a Várfok utcában is akad majd tennivaló. 
Megítélésem szerint kevés az olyan végállomás Bp-n, ahol a buszok az érkezés és az indulás között nem mozognak, végig egy helyben tudnak állni, ez pedig gondolom inkább ilyen üzemre való. Azt gondolom, a vezeték, akár a vastagabb kivitelű, állóhelyi töltésre alkalmas vezeték ezeket a gondokat kezeli ismert megoldásokkal.

Előzmény: torqmatic (106628)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.09 -1 4 106628

Szerintem azért nem az a jellemző, hogy pár havonta arrébbrakosgassák a végállomásokat, ha pl az Örsre ilyeneket tennének, azok bőven jók lennének ott még további évtizedekig (de ha ne adj' isten mégis változtatni kell valamit, az sem megoldhatatlan).

Előzmény: zsig (106625)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.09 0 0 106627

Bevallom beleakadtam ebbe a mennyi idő alatt tölt vissza dologba, magam megnyugtatására is szedek adatokat, és publikálom majd.ű

 

Előzmény: IZé (106614)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.09 0 1 106626

Ugye a munkavezeték egy kb. 12 mm átmérőjű, kör keresztmetszetű (hornyolt) réz drót.

Ezt szélességében kis mértékben de magasságában jobban (akár többszörösére) "nyújthatjuk" és anyagát is változtathatjuk, ezáltal a beégés nem jön létre, így a 100 A környékéről el lehet felfelé mozdulni (értelem szerűen az álló helyzeti töltésről beszélünk). Kérdés, hogy mi az a mérték, ami kell a töltésnél. Tychyben -hangsúlyozom mozgás közben - a 200 A környékén optimalizáltak a töltő áramot, energiát a csápos elektromos buszokban.

Előzmény: morgó mh. (106623)
zsig Creative Commons License 2024.05.09 -1 4 106625

Ha ezt az oszlopot telepíted, azzal a megállót, végállomást évtizedekre oda rögzíted, vagy ha egy nagyobb csomópontban a megállókhoz ilyet teszel, soha a büdös életben nem lesz ott megálló-pozíció módosítás mondjuk egy szóló-csuklós kiadást érintő fejlesztéshez. Szemben a villamossal és a trolival, ahol a meglévő infrastruktúra figyelembevételvel van lehetőség áthelyezni akár operatívan is megállókat, egy ilyen rendszernél ez legalább korlátozott, vagy nincs is. Szóval forgalomszervezés oldaláról nagyon előnytelennek látom. 

Előzmény: négyszázas (106621)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.09 0 0 106624

Elnézést, ha pontatlanul fogalmaztam.

Két külön dologra gondoltam:

- az egyik, a hagyományos trolivezeték kiépítese egy rövidke töltési célú szakaszon, mint pl a Keleti pályaudvar mellett a 79-es trolinãl

https://www.instantstreetview.com/@47.501155,19.082968,23.91h,14.3p,1z,czZHqU5xKNsEtvXwEuoxow

- míg a betett kép egy másik megoldás szintén a trolinál, ahol kvázi csak a terelőernyő/lepke méretének megfelelő vezeték szakasz van.

 

Míg az első lehet jobban belevész a lãtképbe, a második valóban robosztusabb, és sokban hasonlít az egy-egy különálló akkus busz töltetére szolgáló létesítményekhét. Ez utóbbi talán egy fél fokkal emészthetőbb, mint a pár hozzászólással korábban linkelt, több sáv felett átívelő 3-5-több jármű egyszerre történő töltetére kiépített hatalmas szerkezet. Igaz, ilyen épült ki pl prágãban is az egyik új végállomáson, míg emellett felsővezetékes verziók megjelentek ugyanúgy.

 

Ha választani lehetne, én inkabb a felsővezeték két oszlop köze kihúzva opciót tamogatnãm. A terelőernyős csak szigorúan olyan helyen jöhetne szóba, ahol valami közmű miatt a vezetékhez szükséges több oszlop nem felállítható.

Előzmény: négyszázas (106622)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106623

Megköszönném. Nyilván úgy van, ahogy írod.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106619)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106622

Ez egy ugyanolyan töltőoszlop, mint amilyet a pantográfos e-buszokhoz használnak.

Előzmény: 7-es troli (106615)
négyszázas Creative Commons License 2024.05.08 -9 1 106621

Az aztán tényleg borzasztó, hogy a végállomádon a hugyos-szemetes bódék mellett egy oszlop belóg a busz fölé. Tényleg jobb telebaszkodni az egész várost oszlopokkal meg dróttal.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
IZé Creative Commons License 2024.05.08 0 4 106620

De nem is csinál senki olyat, hogy trolibuszt vesz és csak végállomáson tölt. A rúdáramszedő haladás közbeni áramfelvételre van optimalizálva, mind mechanikai, mind elektromos szempontból. Az más kérdés, hogy egy ilyen végállomási töltőpont nagyon hasznos lehet egy troliüzem kiterjesztésére, és a kialakítása több áramot is megengedhet, mint amit a sima munkavezeték tud.

Előzmény: morgó mh. (106616)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.08 0 7 106619

Rèz, kör keresztmetszetű munkavezetékkel nem.

Holnap ha lesz időm rajzolok egy mórickàt meg írok egy bővebbet.

 

Előzmény: morgó mh. (106616)
toto92 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106618

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/04/13/kisvarosokba-venne-elektromos-buszokat-a-volanbusz/

 

A támogatási kérelem pozitív elbírálása esetén Balatonfüreden 3, Hajdúszoboszlón 1, Komáromban 2, Komlón 6, Tatán 5, Várpalotán pedig 3 darab elektromos meghajtású jármű állhat forgalomba hamarosan. 

Előzmény: TWdoktor (106609)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.08 0 1 106617

(álló helyzetben)

Előzmény: morgó mh. (106616)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.08 -4 0 106616

Korábban volt szó róla, hogy a trolinál használt rúdáramszedővel nem alkalmazható a megfelelő áramerősség, tehát biztos nem elég csak a végállomásokon tölteni.

Előzmény: 7-es troli (106615)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.08 -1 1 106615

Még a végállomási pár 10-100m-es töltő vezeték is esztétikusabban, feltűnés mentesebben elhelyezhető bárhol, mint az a förmedvény.

 

Mondjuk ez se a legszebb megoldás, de gondolom itt adott volt a hely, mit hova lehet építeni. 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
IZé Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106614

Ronda, de csak a végállomáson. A drót meg végig.

Képzeljük el, Örs-Kőbánya végállomás minden vonala ilyet kapna. Hát nem lenne szép az biztos.

De azt számolgatom, nem is működne. Nincs annyi idő, állna az egész.

 

Szerintem a mostani töltők és akkuk mellett egy 1km/perc töltési sebességgel lehet számolni. Tehát egy 10 km hosszú vonal, amin 20 km/ó átlagsebességgel halad a jármű, azaz fél óra alatt fordul, 10 perc garantált végállomási időt (plusz a kiegyenlítési tartalék) igényel. Ez többlet jármű +személyzet. Azt gondolom, hogy ez a legnagyobb hátránya. De lehet olyan vonal, ahol amúgy beleférne a menetrendbe, de akkor ez a gombhoz a kabátot esete lenne.

Tud valaki a fenti saccolásnál pontosabb számításokat? 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
Ormoz Creative Commons License 2024.05.08 -4 0 106613

Kíváncsi vagyok,meddig nem tervezett 

36 évesek amik nem vázcserések

Bár a BKV nál nem téma a kor, a rendes buszok  is már 2 évesen rottyon vannak , mégis 20-30. évig gyűrik őket is:)mert pofozzuk a szart rendszer van.

Ez a trolikra (bár közel se kapnak akkora terhelést,mint a buszok)is igaz lehet.

A 204 es,i 2002.november 11 én szénné égett kapott új esélyt bolygóajtósan , meg gondolom vázcserésen, de a többi kapott e?képesek voltak feltámasztani egy leégett jarművet!gondolom nagy szükség volt rá.Szar volt HáBé képén ráncajtós kocsit leégve látni:).Az is megmaradt bennem.Bár ez szokás volt mindig a BKV nál hogy újjáépítenek buszokat.Meg ez esetben trolit is

 

Nem tudom varható e új trolibeszerzés amivel ki lehetne váltani a  maradék 280T- ket.Én is szerettem őket de már túljártak rég.Mondjuk a sima társaik  utolsó darabjai is 2 éve lettek selejtezve

 

 

 

Előzmény: Hangya Szövetkezet (106577)
18-09 Creative Commons License 2024.05.08 -1 7 106612

Megmondom őszintén, egyedül a Szentháromság téren és a várban nem tudnám elképzelni, amúgy meg bárhol Budapesten a drótot. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.08 -1 10 106611

Elképesztô indusztruális rondaságok ezek a töltők.

A sokat szídott troli felsővezeték ehhez képest szuperul tid szervülni, idomulni a városi környezetbe.

Előzmény: 18-09 (106610)
18-09 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106610

 Ez a közepes méretű (50-100 km), napközben, végállomáson rátöltős megoldás nem terjed.

 

Bécsben nem rég lett átadva :)

https://wienerbezirksblatt.at/wp-content/uploads/2023/12/3_E-Bus_c_WL_RobertPeres.jpg

 

 

Előzmény: IZé (106605)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.07 -1 2 106609

"Tatán úgy döntenek hogy a városi buszok legyenek helyben nullemissziósak."

Aztán felébrednek, hogy bilibe lóg a kezük.

Hacsak nem lölő megveszi a Tatai Közlekedési Vállalatot, mert akkor lesz rá pénz bőséggel... egyszerre akksis buszra és felsővezetékes trolira IS.

Előzmény: toto92 (106606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!