Sziasztok, az alábbi tirisztoros gyújtásbekötéssel kapcsolatban kérnék segítséget, akinek ilyen van, vagy látott már ilyent, vagy szerelt be-ki, kérem nézzen rá egy pillantást. Az Advesz Kft. től vásároltam elméletileg egy Uaz tirisztoros gyújtás, gazella trafóval, kommutátorral, ellenállással. Kaptam tőlük egy bekötési rajzot is, elvileg az úgy nem működik, vagy csak én kötöttem be szarul valamit.
Kipufogóba mindig nem mehet. Egyszer csak nyitva marad az a kipufogó szelep is leállitáskor... és akkor szépen megy a hengerbe a viz,onnan meg le az olajba. Deazt látnod kéne Ha viszont az olaj szép és tiszta mindig,ott kijjebb lesz valami közvetlen a kipufogó csonknál. Biztos hogy a csőből jön a gőz,nem a csőre folyik rá a fagyálló és inditáskor meg hátrafele elgőzöl? Fűtéscsap is pont ott van fölötte pl,meg a fűtés csöve.
Igen,pontosan így van. Indítás után gőzölög,mint a gőzmozdony . Olajba semmi víz nem keveredett. Dugattyuk teteje száraz,szépen indul hidegen is. gondolom azért ha állna a dugó tetején a víz,egy idő után belemenne valamennyi az olajba a gyürü hézagoknál állás közben. emiatt gondoltam azt,hogy valamelyik kipufogó csatornába lehet repedés. Alaplap fűtés ugye M24 motornál nincs,ugyhogy azt kilőttem hogy ott menne be a víz. Esetleg valamelyik kipufogó tőcsavar nem lóghat bele a víztérbe,nem e ott szivároghat át,még arra is gondoltam.
a motor nem jár mégis napok mulva egy pár litert rá kell tölteni, indítás után pedig gőzfelhő van az autó mögött,
13 literből pár liter?Alatta semmi olajba semmi víz nincsen. Ha a hengerbe menne leszivárogna az olajba De ennyi víz a hengerfejbe a szelepeknél az rengeteg . Mindenképpen torkot le mert akkor abban kellene állni a víznek sőt kipufogó csőben vagy a dobban .De ott nem gőz jönne indítás után hanem előbb víz
Sziasztok, hengerfej tömítés csere után sincs javulás, ha a tűtőből fogy a víz úgy,hogy a motor nem jár mégis napok mulva egy pár litert rá kell tölteni, indítás után pedig gőzfelhő van az autó mögött,akkor gyanakodhatok hogy hengerfej repedés és valamelyik kipufogó szelepnél befolyik a kipufogó csatornába a víz?
Indulni pöc röff, hengerfej tömítés cserekor nem láttunk semmi rendelleneset,egyedül a kipufogó öntvényt nem vettük le,lehet ott már akkor láttuk volna.
Attól ,hogy a pedálon érezhető a holtjáték nem biztos , hogy a nyomcsapágy és a szerkezet között is van.Főleg ha hidraulikus működtetésű.
A hang talán a nyomcsapágyad, vagy a nyomcsapágy és a szerkezet közötti hézagból adódik ami nincs meg.Tehát vagy forog állandóan a nyomcsapágy és már kicsi nyiszogó hangja van ami terhelésnél megszűnik (nyomod a pedált).Vagy a fém a fémen súrlódás (nyomcsapágy -kiemelő villák )érintkeznek és elcsúsznak egymáson és ez nyikorog .Csapágy még nem forog .
Ha lent a kiemelő villánál növeled a holtjátékot és megszűnik akkor ott volt a gond.Persze addig növeld csak ,hogy a kuplungod még oldani tudjon.
Az alsó fedelet ha leveszed és felnyúlsz lehet látni ,hogy összeér vagy se esetleg kézzel megforgatva a csapágyat nyiszog vagy sem.
Az UAZ 469 esen a kuplungnál van egy kus pedál holtjáték.Ez mikor jár a motor alaphelyzetben a villa környékén enyhe nyikorgó hangot ad.Ahogy benyomom kicsit a pedált a holtjátékon túl ez megszűnik.Van valakinek tudománya róla mit és hol kell kezelni ,vagy ez valaminek az előjele?
ezer éves trükk. Ha új gumit vágsz meg nincs gond,csak a bordát szabad kivágni ,alá nem szabad vágni mert kidurrognak. Pogácsás,medvetalpas helyett talán hóban jobban fog,sárban viszont a medvetalpas jó ami terhet is bir. Üresen sárba meg a traktorminta visz mindent..még a difit is :D
a fuvókákat nem gyakori hogy elbarmolják, nemtudom hogy nem e csak a gyorsitó fúvókánál van letapadva valami, sok állásnál előfordul. ha le van véve a légszürő és lendületesen müküdtetjük a gázkart egy a szivótorokba közvetlenül bespriccoló benzinsugarat kellene látni.
ha ez nem müködik akkor gázadásra, gyorsitásra az autó megtorpan, csak lassan óvatosan lehet fergyorsitani. a gyorsitófúvóka dugatyújának alján van egy kis csapágygolyó ami egy furatot zár ell és egy rugó szorítja le, ez a sok állástol hajlamos letapadni
Hello! Tudja valaki,hogy a két torkú karburátor melyik torkába milyen méretű a fúvóka illetve melyik torokba milyen levegő beömlő megy gyárilag? Köszi!
Sziasztok! 452-es UAZhoz ajánlottak K-151B karburátort, a Gazellákat ezzel szerelik, ha nem tévedek. Mit gondoltok érdemes berakni egy ilyet vagy maradjak a 131esnél? Köszi!
Csak azért van rajta egytorkú karbi mert leleményes emberke a dupla torkú szívótorkot egy kazán lemezzel lezárta és egy beömlő furatot hagyott meg ahova felcsavarozta az egytorkú karburátort.
Különben,hogy milyen karbi meg egyebek vannak rajta az szerintem az én esetemben nem biztos hogy mérvadó....... mivel csak össze van barmolva az egész!!
ÜDV ,köszönet a hozzászólásért!Néhány képet akkor felraknék,hátha valaki ezek alapján tudna nekem valami okosat mondani.Annyit hozzáfűznék,hogy tudomásom szerint a Gazellákat csak M24 es motorral adták ki benzinesben,lévén,hogy talán 1996 ban kezdték el a gyártását!?Mivel az általam vett Gazella motorcserés volt és ez a forgalmiban is be van jegyezve,a megjegyzés rovatba ,ráadásul az is hogy csak motorkóddal rendelkezik.Tehát motorszám nincs mint ahogyan az egyik fényképren is látszik a blokkon egy sima felület (alatta a ciril betűs CCCP felirat) ahol elviekben a helye lenne teljesen üres a felület,még motorkód sincs! Amúgy az eredeti motorkód 4016!! EREdetvizsgán sem tudták megmondani ,hogy milyen motor,de nem is érdekelte őket.Annyit mondtak hogy inkább örüljek neki mert bármikor bármilyen 4016 os motorkódú Volgamotort belerakhato,a kutyát sem fogja érdekelni!!Na jó de ki tudja és honnan hogy ez 4016os-e?? És még egy kérdés ,ha ez mondjuk M21 es motor benne akkor az miben különbözik az M24 től? inkább örüljek neki?Én ezzel a géppel 2 tonnákat is fogok vinni! Melyik a jobb motor bele ? Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv a fórumozóknak.Egy kis segitség kellene mivel a Gazella topik elég off,gondoltam hátha itt szerencsével járok.Vettem egy 1999 es platós volga motoros Gazellát amely motorcserés volt.Kérdés h
ogy hogyan tudom megállapitani hogy milyen motort raktak bele.Sajnos sem motorkódot sem motorszámot nem találtunk benne még eredetvizsgán sem.Amúgy forgalmi szerint csak motorkódja van.Egytorkú karburátorral szerelt olajtükrös légszűrővel.Esetleg valaki tudna adni valami támpontot ami előrébb vinne???