gazságok , Varga Béla--i,platóni szempontból történő összegyűjtése , hogy ontológiailag látottabbak legyenek . Egyes igazságok horizontálisan mellérendelőibb , mások alá--fölérendelőibbek .Gondolatainkat kicserélnikívánjuk . cseresorozat.hu és far severö sapirico
Azt hiszem, el kellene olvasnom, amit monc, mármint Hamvast, mert ez nekem így nem érthető a Bibliához képest. Illetve talán az eredendő bűn (Ádám és Éva bulizása a kígyóval meg a gyümölccsel) meg az utána általunk elkövetett bűnök közt tesz különbséget, csak olyan nyelvezettel, amit nekem szoknom kéne. A Bibliában elég jól és részletesen írva vagyon, mi számít bűnnek istennél, és bizony, ahogy mondod, manapság nagy részén átsiklunk. De ettől még a bűn az bűn. Nem csak a cégéresek számítanak, hanem a kicsikék is, amiket talán már erények közé is számíthatunk "társadalmilag". Pölö én annak idején sok skiccpauszt hazahordtam a munkahelyemről, kellett a szabásmintáimhoz. Az számított gyagyának, aki nem ezt tette annak idején. pedig a lopás az lopás. Meg ilyenek.
Jogos . Ami az SS-katona-dolgot illeti , nem tudom , , kedves Sárkány , a Joseph Ratzingerre gondoltál-e . Ha igen , és Ő valaha az is volt , akkor csak annyit , hogy sem a náciknál , sem a róth-rákosinál nem kérdezték azt , hogy akartál-e kisfiam bévonulni ávósnak , avagy sem , csak vitték . Ha járatta a száját , kivégezték . Volt egy pótapám , aki zalai paraszt létére nemhogy bunkó nem vala , de egy nagyon okos ember is volt ráadásul . Egy éjjel őt is elvitték ávós kiskatonának , és egyszercsak a Recski haláltúbor őrei közt találta magát .nem bűn , hogy túlélte .
Más .
Kéretik fölkész ülni , hogymert olvasom a Hamvas Bélától a Pathmosz harmadik részét , kinyökörögtem belőle 1--2 dolgot rovatkánkba . Döbbenetes ugyanis , hogy a "Bűn és bűnhődés" fejezetben milyen ontológiai különbségtételt tesz a bűn kategóriája ( Heidegger--- aki meg horogkeresztes karszalaggal is le volt már fényképezve--- főművében szán erre pár oldalt , és Tengelyi László 2 félévet tartott nékünk erről a pár , szinte olvashatatlan nehézségű oldalról ) és a létrontás között ( ez viszont nagyon könnyen olvashaTÓ ). Azt mondja --sok mellett -- , hogy az Evangéliumok fő erénye , hogy nem aszerint mér , bűnös-e az illető (( hiszen mindenki az , venuto )) , hanem aszerint , hogy létrontó-e az illető ( és ide a káromlás , a rosszhiszeműség , a "jogos" irigység , a megtévesztés , akarrierizmus , stb. is mind beletartoznak , vagyis mindazok a vonások , amik fölött a mai emberek szemet húnynak ).
Jézusnak nincs földi helytartója:) Viszont képmásai vannak. Venuto, Sarkany, Fügeíz, a pápa... Kicsit (általában nagyon) szutykosak, sérültek vagyunk, néha annyira, hogy csak egyedül Isten tudja, mik is vagyunk valójában. Dolgozik azon, hogy az eredeti képmás előtűnjön a sok rárakódott réteg alól. Isten ebben profi:) Nem rontja el az eredetit, csak a felesleget, a koszt távolítja el, és kijavítja a sérüléseket. (by fügeíz).
Amióta Jézus hagyja, hogy egy volt SS katona legyen az ő földi helytartója, azóta abban sem vagyok biztos, hogy ismét kiverné-e a kufárokat a teplomból. (Sarkany)
Amióta jézus hagyta , hogy megverjék , éppen a megsebzettek és megvertek lettek Isten képévé , aki szenvedni akart értünk . Így lett . Így lett Jézus a passió kellős közepén a remény jelképe : isten a szenvedők oldalán áll . ( XVI. Benedek Pápa : Jézus )
Isten titka , hogy csöndben cselekszik . ( XVI. Benedek Pápa : Jézus )
Minden búcsúzás szomorúságot hagy maga után ( XVI. Benedek Pápa : Jézus )
A kereszténység ajándék és föladat . ( XVI. Benedek Pápa : Jézus )
Az emberiség mindig ugyanezzel az alternatívával szembesül : igent mondani Istennek , aki csakis az igazság és a szeretet hatalmával munkálkodik , vagy a konkrétra , a kézzelfoghatóra , az erőszakra építeni . ( XVI.Benedek Pápa a "Jézus" c. könyváben )
(( Az igazságot )) Leggyakrabban a mai politikai vitákban és a jogalkotás kérdéseiben is zavarónak találják . Igazság nélkül viszont az ember nem a saját életét éli , végülis csak visszavonul az erősebbek javára . A "megváltás" teljes értelemben csak azt jeletheti , hogy az igazság felismerhetővé válik . Az igazság pedig akkor ismerhető meg , ha Isten is megismerhető . Isten Jézus Krisztusban ismerhető meg . Benne Isten lépett be a világba , s ezzel felállította a történelemben az igazság mércéjét . Az igazság a világban külsőleg tehetetlen , ahogy a világ mércéje szerint Krisztus tehetetlen : nincsenek légiói . Keresztre feszítik . De éppen így , tehetetlenségében hatalmas , az igazság csak így lehet újra s újra hatalommá . ( XVI. Benedek Pápa a háromkötetes "Jézus" c. könycsodájában )
A gyönge jellemek gyáva konformizmusa akkor érrzi magát erősnek , ha a már-már tehetetlent választja prédául ( kajafásékat illetően , amikor már Jézust ők lefogatták , ezt írta XVI. Benedek Pápa a "Jézus" c. remekművében )
A jó szokásokat nehéz elsajátítani . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
Az egyensúly minden területen két dolgot követel meg , ellentétet és döntést . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
A mértéktelenség természeténél fogva függővé tesz . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
A mértéktelenség mértéktelenséghez vezet , és a rossz szokások még rosszabbaká válnak . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok ) Létezik a düh és az erőszak érzelgőssége is , amely ugyanolyan romboló , mint a szeretet szentimentalizmusa . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
Az Eucharisztia , Eliot szavaival , az időtlen metszéspontja az idővel , futó pillantás a peremről a lét szivébe . ( Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok ) A hiszékenység útján is elérhetjük az igazság palotáját . Averroes ( in : Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok )
Amerika nem instrukcióhalmaz , amivé Anglia és Franciaország vált ,( Scruton : Iszom , tehát vagyok )
( most tudtam meg , hogy Magyarországon volt 2--3 hete...basszusssss.... )
A bor az elme műve , de azt sosem fejezi ki ( Scruton : iszom , tehát vagyok )
A polgárháborúk persze bizonyos módon a nemzet létének és az emberek iránta érzett szeretetének bizonyítékai .( Scruton : iszom , tehát vagyok )
A köztesség a geometria egyik alapvető fogalma , amely lehetővé teszi a távolság és az irány axiomatizációját . Ennélfogva létezik a hang geometriája , de az illatoké nem , továbbá a zenében alapélményünk , hogy zenei tárgyakkal van dolgunk , amelyek egy közös zenei térben helyezkednek el , és abban mozognak . ( David Hilbert )
--it , az eurofanatikusokat és a többi lelkiismeretlen optimistát (( ezen uccsó kifejezést betettem az itteni "Magyar--magyar magyarázó IV--be ))--- akik még most is képesek bagatellizálni a kérdést .
..........
El kell fogadnunk azt a premisszát , hogy a helyi emberi erőforásokat , az anyagi , földrajzi , társadalmi és szellemei erőforrásokat olyan folyamatok merítik ki , amelyeknek nem kell elszámolniuk az általuk okozott pusztítással , és nem is képesek rendbehozni azt .
Az ökösopánkodókkal ellentétben én például nem az energiafelhasználás miatt ellenzem az utazást . Abban az esetben ellenzem , amikir az emberek olyan helyeken kóborolnak , ahová nem köti őket semmi ,megzavarják az ott élők nyugalmát , és pusztítják azt a szellemi tőkét , amely minden szeretettel kialakított és ápolt helyen felhalmozódik .
(( azért törtem csak többfelé az íráskát , mert a jómúltkorjában megint eltűnt egy szűk félórás begépelésem egyszer csak egy pillanat alatt ))
-lyen mértékben avatkoztunk bele a természet rendjébe , szembe kell néznünk a másfajta életet követelő kategórikus imperatívusszal .
...................................
Ennek megvalósításához követnünk kellene az Olaszországban mozgalommá váló lassú étkezés vagy a francia boripar példáját , vagyis az emberi élethez szükséges dolgokban a lokálist a globális elé kell helyeznünk , a fölösleges dolgokban pedig hadd arasson üres győzelmet az , mi globális (( az MI helyett AMIt írt a fordító sajna )). A luxuscikkek globalizációja e cikkek értékét ássa alá , az lelem és az ital globalizációja viszont
minden mást . Ez olyan nyilvánvalóvá vált az utóbbi években , hogy csodálkozva nézem mindazokat -- politikusokat , közgazdászokat , a Világkereskedelmi Szervezet védelmező--
Most pedig nézzünk 9 + 1 igazságot abból a Könyvből , amit nemrég adott ki az Akadémia Kiadó (!) , s ami a legnagyobb hatást váltotta ki nálam az utóbbi időkben . Roger Scruton : Iszom , tehát vagyok . Kicsit bele fogok beszélni . sapirico
( itt megjegyezném , amit ő nem --- bár nagyon pozitívan kezeli a Kereszténység hozzáállását a borhoz , sőt a korai iszlámét is --- , hogy ezen 4 pillért váltotta le a keresztyén univerzalizmus a Hit--remény--Szeretet trióra ).
R. S. : megtudjuk belőle , hogyan ügyeljünk magunkra és másokra , ám arról nem szól , hogyan ügyeljünk a világra . Miután rájöttünk , mi--
Amikor egy párt ellenzékben van, számára 15 ember handabandázása is az erőt jelenti, mikor viszont hatalmon van, egymillió ember tiltakozása is a kisebbség megnyilvánulásának számít.
Az emberi természet , az emberi átlag közelebb van az állathoz , mint az istenihez . Az emberek nagy többségetermészettől fogva tökfilkó és naplopó : az ilyen ember mindenféle rendszerben a fenékre süllyed , s állami hozzájárulással támogatni annyi , mint vizet töltögetni lyukas edénybe .
" ennek a világnak arra van szüksége , hogy a legbölcsebb emberek kormányozzák . A mi dolgunk , hogy ezt a gondolatot a magunk idejéhez , és korlátaihoz alkalmazzuk ."
Az élet olyan, akár a dió. Az embernek fel kell törnie a kemény héjat, hogy a finom húshoz jusson. Erőszakkal. És közben az is megeshet, hogy a csonthéj megsebzi az ember kezét.
(Le Renard - eredeti nevén Szántai Zsolt, magyar író és műfordító)
Nagyon fontos , amit a you tube clip készítője mondott . Vajon hogyan volna le7séges fölvenni Vele a kapcsolatot ? Nagyon klassz az a kifejezés is , amit arról az együtt6óról ír , be is írnám a Magyar--magyar magyarázó IV-be , lehet , hogy alkotói név nélkül is .