Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.06 0 0 323

Szia!

 

Szerinted a dinnyési miért asszimetrikus? Háborús sérülés, vagy az állomásfőnoki lakást máshova helyezték el?

 

Előzmény: Medvekutya (320)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.06 0 0 322

Szia!

 

Nagyon köszönöm! :) Nem is reméltem már, hogy kapok választ. Nagyon rendes tőled, hogy lemérted. Mégegyszer nagyon köszönöm. 

 

Üdv: Krisztián

Előzmény: Central 01 (319)
Balázs177 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 321

Jól gyanítod!A Déli Vasút mai Magyarország területén lévő vonalai közül a Murakeresztúr-Barcs vonal(1868)épült legkésőbb.Itt már nem az 1860-as típuterv alapján épültek a felvételi épületek,hanem kifejezetten erre a vonalra készült módosított tervek alapján.A téma jeles szakértője,Dr Kubinszky Mihály több tanulmányban is foglalkozott többek között ezekkel az épületekkel is.Megemlíti,hogy a Murakeresztúr-Barcs vonal felvételi épületei megjelenésükben a Brenner-vasútvonal stílusjegyeit hordozzák,ellentétben a többi DV vonal körablakos rizalittal épült épületéhez képest!Tehát a méretbeli eltérés is valószínüleg ezzel magyaráézható!

Előzmény: Medvekutya (320)
Medvekutya Creative Commons License 2013.05.03 0 0 320
Sziasztok!CAD programmal dolgozom felfelé többek között a DV felvételi épületeit és akadályba ütköztem. Felmértük Vízvárt és Babócsát, amik -leszámítva Babócsa asszimetrikus mivoltát- szinte centire stimmelnek. Ám ezek már ránézésre sem stimmelnek Ódinnyés épületével, amelyet a mérés is igazolt. Ez utóbbinál a kiugró középrizalit másfél méterrel szélesebb. A kérdésem az volna, hogy van-e arról tudomásotok, hogy az ilyen karakterű DV felvételi épületből létezik-e többféle szabványterv (a gyanúm ez), vagy esetleg ez egy elszigetelt eset? Még nem mindet mértem, de nekem úgy tűnik, hogy Ódinnyes, Mór és Lövő -hogy a vonalakról kiragadott példákat említsek- ugyanolyanok és csak karakterükben hasonlítanak Vízvárhoz és Babócsához. Előre is köszönöm a segítséget!
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 319

Mivel erre vonatkozóan én sem találtam adatokat,lemértem egy II.és egy III.osztályú épület pár hozzáférhető méretét.Remélem a segítségedre szolgálnak!

Előzmény: Törölt nick (316)
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 318

Előzmény: Törölt nick (316)
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 317

Előzmény: Törölt nick (316)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.27 0 0 316

Szépnapot Mindenkinek!

 

Segítségeteket kérném abban, hogy a DV III. vagy II. osztályú épület főbb méreteire lenne szükségem. Akár egy méret is elég lenne nekem.

 

Üdv: Krisztián

giszik Creative Commons License 2013.03.20 0 0 315

Köszönöm!

A vasútállomás története kapcsán lesznek majd később is bejegyzések (pl. régi újságcikkek, háborús történetek), ezért érdemes lesz később is visszalátogatni.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (313)
Central 01 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 314

Koszönöm!Bármilyen használható infót örömmel fogadok.

Előzmény: giszik (311)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 313
További jó egészségét kívánok hozzá!
Előzmény: giszik (312)
giszik Creative Commons License 2013.03.16 0 0 312

Köszönöm!

Nem, mivel a blogom Püspökmolnári történetéről szól - és még ebben is évekre elég megírandó anyagom van. Időm meg kevés...

Előzmény: /Dsa/ 1932 (310)
giszik Creative Commons License 2013.03.16 0 0 311

Nem, erről sajnos nincs infóm. De ha ráakadok valamire, megírom itt.

Előzmény: Central 01 (309)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 310
Szép mindent átfogó munka!Tervezed e más állomás feldolgozását is?
Előzmény: giszik (307)
Central 01 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 309

Igen olvastam róla,és egyebek mellett fotóztam is az emléktáblát,több más dologgal egyetembe.Tényleg nagyon hangulatos hely a molnári állomás!A felvételi épülettel egykor szemközt álló DV fa áruraktárat nem tudod,hogy mikor bontották el?

Előzmény: giszik (308)
giszik Creative Commons License 2013.03.15 0 0 308

No, igen... Pedig szép kis állomásépület lehetne! :)

Majd talán új gazdája, a GYSEV megteszi...

 

Amúgy itt, az állomás épületében született a Déli Vaasút állomásfőnökének fiaként Prinz Gyula Ázsia-kutató földrajztudós, egyetemi tanár. Az állomás épületén emléktábla található.

http://kugi.blog.hu/2012/01/11/58_130_eve_szuletett_prinz_gyula

 

 

Előzmény: Central 01 (305)
giszik Creative Commons License 2013.03.15 0 0 307

Igen, én írom a blogot. :)

Előzmény: /Dsa/ 1932 (304)
Central 01 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 306

 

Szerencsére a Gysev tervezi az épület felújítását,ami ugyanolyan lesz,mint a kezelésében lévő másik DV II.osztályú épület,a nagycenki.Viszont üröm az örömben,hogy tervezik a régi állítóközpont bontását is!

Előzmény: giszik (303)
Central 01 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 305

 

Püspökmolnári állomás épületére már régen ráfért volna egy alapos felújítás.Régi gazdája a MÁV ezt sajnos elmulasztotta.

Előzmény: giszik (303)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 304
Gratulálok a készítőinek,nagyon szép gyűjtemény!Saját?
Előzmény: giszik (303)
giszik Creative Commons License 2013.03.14 0 0 303

A Déli Vasút molnári (ma: Püspökmolnári) állomásának történetéről szóló cikkek olvashatók itt: http://kugi.blog.hu/tags/vas%C3%BAt

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 302

Szívesen!

Olyan színminta mint manapság,kb.140-150 évvel ezelőtt biztos,hogy nem létezett.Manapság persze bármilyen szín kikeverhető akár gépjármű,akár épület festésről van szó.Pld.ha megsérül mondjuk az autó színezése egy helyen,biztos,hogy tudnak 100 %-ig ugyanolyan színt kikeverni.Abban biztos,igazad van,hogy a felújításuk során ezeket a vasúti kocsikat is besorolták valamilyen színskálába,erről valószínüleg készült is színminta katalógus.Azt tudom tanácsolni,hogy valamelyik járműjavítási topicban érdeklődj,talán ott kapsz pontos választ a kérdésedre!

Előzmény: Törölt nick (301)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 301

Sziasztok!

 

Köszönöm a válaszotokat. Mivel új vagyok ebben a hobbyban vagy szakágban, abban reménykedtem, hogy esetlegesen fenn maradhatott központilag kiadott színmínta, amin behatározhatóak a színek. Illetve, hogy vajon lehetett e egységes beszállítója a DV-nek. De ha nem is volt, akkor is elvileg a javítóműhelyeknek adhattak ki színmintát vagy esetlegesen keverési leírást ami alapján kikeverték a festéket. Azzal miondjuk tisztába vagyok, hogy igénybevételtől időjárási tényezőktől esetlegesen ápoló anyagoktól (olaj) igen csak erősen módosulhattak a színek.

 

Üdv: Krisztián

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 300

Ha feltételezzük,hogy ez tényleg így van,mi értelme teljes pontossággal meghatározni az eredeti színt?Pláne ha a jármű esetleg az évtizedek alatt többször új festést kapott!

Előzmény: benbe (299)
benbe Creative Commons License 2013.02.26 0 0 299

Szerintem csak az osztrákok is annyira foglalkoznak a járművek helyreállításával, mint mi. Egy több ezer éves múmia festésének pontos árnyalatait meg lehet határozni megfelelő műszerezettséggel, egy száz éves kocsiét pláne.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (298)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 298

Ezt eléggé nehéz eldönteni,mert sajnos abban az időben még nem volt színes fotó így szerintem csak megsaccolni tudták,hogy milyen is lehetett az eredeti színe.Persze leírásból tudhatjuk,hogy a zöld ilyen,meg olyan árnyalata,de a pontos valódi színe nem igazán deríthető ki!

Előzmény: Törölt nick (297)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.09 0 0 297

Sziasztok!

 

Ennek a Déli-vasúti kocsinak mennyire reális a színe? És ha nem, akkor milyen színű lehetett?

 

 

 

Válaszokat előre is köszönettel fogadom.

Üdvözlettel: Bódi Krisztián

 

 

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.01.26 0 0 296

Amennyiben nem kamerázzák be,és nem őrzik,biztos is,hogy az a sok primitív állat le fogja amortizálni,mint általában mindent ebben az országban!

Előzmény: alkotasu (295)
alkotasu Creative Commons License 2013.01.26 0 0 295

Azért legyünk őszinték: a régi tárnoki állomás ebben a formában nem volt egy szép látvány. Az új épület sokkal jobban néz ki. A kérdés az, hogy meddig, a sok primtív állat miennyi idő alatt teszi tönkre, fest rá graffitit?

Viszont a dolog másik oldala, hogy egy szépen felújított régi állomásépületnek is megvan a maga kelemes hangulata, sőt, a múltat nem szabad végképp eltörölni. De konkrétan Tárnok esetében erre nem lett volna mód. Az állomás vágányhálózatának bővítése, aluljárós peronok építése nem tette lehetővé a régi épület meghagyását.  Arra meg remélem senki nem gondol komolyan, hogy a régi épület megtartásáért a másik oldal felé kellett volna területet szerezni sok pénzért, lakóházakat bontani, az állomás geometriáját elrontani, stb.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (294)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 294

Jártam arra,és semmi különöset nem találtam az új épületben!A régi mára már elbontott épületek,pedig a régi Buda-Kanizsa vonal hangulatát idézték.Sajnos Budapest környékén egy sem maradt belőlük.Pedig egykor nagyon sok ilyen épület állt a vonalon:Albertfalva,Nagytétény,Tárnok,Martonvásár,Kápolnásnyék,Velence,hogy csak a javát említsem.És úgy halottam tervezik a régi Dinnyés állomás felvételi épületének bontását is sajnos!

 

Az 5-ös, 15-ös,17-es vasútvonalakon,és a 60-as vonal egykori DV részén szerencsére sokkal jobb a helyzet,bár sok épületre ott is ráférne egy alapos felújítás!

Előzmény: felucca (293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!