Nekem a Banovics alakjelős kép tetszik a legjobban. A Gyermekvasúton lévőt igazán felújíthatnák és használatba vehetnék. Ha már annyi féle működik ott...A hegy felöli végállomáson lévő vízdaru is látványosabbá tenné az üzemet.
Én is emlékszem, 1994 őszén az akkori KBK egyik embere elhintette, hogy bezárják a nagycenki kisvasutat, és a vasútbarátok tömegesen (köztük én is) zarándokoltak el, hogy utoljára még egyszer végigutazhassák...
Nem tudom, csak azt, hogy amikor a 90-es évek elején arra jártam, már nemigazán üzemelt, de ott voltak a kocsijai, de úgy tűnt, mintha nem használnák őket. Akkor volt ez, amikor a arról beszéltek, hogy jövőre nem indul újra a kisvasút (szerencsére ez nem következett be), és ezért elmentem egyet vonatozni az utolsó őszi üzemnapon.
Szépen halad a nagybörzsönyi vasút felújítása, a munkálatok még vasárnap sem szüneteltek. Kissé meglepett, milyen nagyfokú a gépesítés, egy sínenjáró és egy 'földhözragadt' lánctalpas segít a munkásoknak. Viszont helyenként igen nagy a dúlás a vágány mellett és elég sok szemét is ottmaradt, de ezeket a munka végeztével bizonyára eltávolítják majd. Egy impresszió az őszi Börzsönyből: http://www.flickr.com/photos/59316072@N05/6299178250/in/photostream.
A másik börzsönyi furcsaság számomra, hogy a szobi vasút szerelvénye ingavonatként közlekedik.
Valamiért azt nem vágtam, hogy ötvös vagy, a többiben igazat adok :) csak azért mertem a műhelyt ajánlani, mert eddig jó tapasztalataim vannak velük, amit a többiek lespórolnak, azt ők nem. Csodák nincsenek, ők sem képesek mindenre :)
Ötvösként a csiszolás és a homokfújás sem jelent nekem gondot, de ha van egy erősen korrodált felület minimális anyagvastagsággal, akkor ha isten vagy sem leszel képes kihozni tükrös felületet. Enélkül pedig a krómozás vak lesz!
Kivéve, ha nem jár úgy mint én, hogy a festés és a régi króm alatt rozsda volt. Hiába a homokszórás, krómozáshoz fel is kell csiszolni a tárgyat, de mi van, ha már nincs mit felcsiszolni....? Ilyenkor jön a fényezés! :-)
Jakkk kollégának ajánlom még a régi MTZ tököket is!
Ha tőlem is jó lesz a válasz, akkor itt próbáld meg; info@nagyautobonto.hu. Mivel nagyon sok volt honvédségi 344 Csepelt vettek bontásra, és tovább értékesítésre, alkatrésszel együtt, így náluk jó esélyel találsz eredeti fényszorót is.