Nem kell mindent elhinni ám. :) Abban az ingben voltam az egyik csömödéri meneten is, Kopaszhaj megeörökítette a resicás klipjében. :) Ünnepnapokon azt veszem fel, legközelebb Szilveszterkor, ha engednek mennünk.
érdekes téma... a film 1946-os. egy 1951-es térképen már normál nyomközű vasút vezet zirc és dudar között. első körben azt lenne jó kideríteni, hogy a normál nyomközű vonal mikor épült meg.
soha nem hallottam róla, hogy itt eredetileg kisvasút épült. nem messze dudartól, bodajk és balinka között volt ilyen sztori, hogy a szénbányászat felfutásával a kisvasút helyére nagyvasút épült. (konkrétan nem azonos nyomvonalon)
dudar... hogy azonos nyomvonalon épült-e a kis és nagyvasút... annak mi értelme lett volna, hogy 1946-ban építenek egy kisvasutat olyan lejt és ívviszonyokkal, hogy azon nagyvasút is épülhessen, majd mégis inkább kisvasutat fektetnek rá? de nyilván ez sem kizárt, oroszlány és pusztavám között is hasonló történt, majd mégsem épült meg a nagyvasút, mint ahogy balinka és dudar között sem.
Fel szokott néha bukkanni a fórumon egy "vasuttortenet" álnevű ürge, ő biztosan tudná a választ, de szegény még levegőt se tud venni, azonnal kimoderáljátok :-DDD
Ezek szerint Zirc és Dudar között először megépült egy kisvasúti vonal, majd néhány évvel később kiváltották normál nyomtávúval? Azonos nyomvonalon épültek?
Nálunk a Morgóban van egy puli, aki mind a BAX, mind a királyréti kocsitípusokra gerjed. Ha véletlenül ki tud szabadulni az állomás mögötti házból, mindig neki akar rohanni a kisvasúti kocsiknak, miközben igen hevesen csahol, majd közelérve a kisvasúthoz, irányt változtat, és visszafut a házhoz.