Keresés

Részletes keresés

ZsebiB Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1227

sziasztok Topiktársak!

 

24 évescelldömölki vasútbarát hölgyemény volnék, van esetleg köztetek olyas valaki, aki a celldömölki fűtőházról, esetleg vasútállomásról képpekkel szolgálni tudna? :) kKöszönöm! további kellemes napot! :)

KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1226
Milyen szép tiszta a szolnoki fh! Követhetné példáját még 1-2 fh....
A.Balu Creative Commons License 2006.11.14 0 0 1225
Figyelem!

Különvonatozás a Kisterenye – Kál-Kápolna vasútvonalon!

 

Emléktúra a 84-es számú (Kisterenye - Kál-Kápolna) vasútvonalon 2006. december 09. , a bezárásra ítélt, múltidéző hangulatú mellékvonal különvonattal történő beutazása mellett lehetőség nyílik a kisterenyei körfűtőház csoportos meglátogatására is, szakmai vezetővel.  A túra kijelölt vasútvonala a Mátra szívében halad végig, gyönyörű tájakon.

 

A Túrával kapcsolatos további részleteket és a jelentkezés módját megtaláljátok a túra internetes honlapján: http://kulonvonat.uw.hu és a Kisterenyei Körfűtőházért Egyesület honlapján: http://kisterenye-futohaz.fw.hu

 

A túrával kapcsolatos észrevételeket, javaslatokat a következő címre várjuk:

 

E-mail: kulonvonatozas@freemail.hu

rezgaras Creative Commons License 2006.11.12 0 0 1224
OT

A.Balu írta:

> Én régen kipróbáltam

Hozzászólás a Modellvasút Építés fórumon. (mert itt a részletek OT-nak számítanak)
Előzmény: A.Balu (1208)
Józsga Creative Commons License 2006.11.06 0 0 1223

OFF:

 

Mindegy, csak sok legyen. E-mail ment.

Előzmény: 7578 (1219)
7578 Creative Commons License 2006.11.06 -1 0 1222
Jah... köszönet vasútTOM-nak...
Előzmény: 7578 (1221)
7578 Creative Commons License 2006.11.06 -1 0 1221

Ejnye-bejnye... gép nélkül menni...-:)))

 

Köszönöm az infót, eddig még nem tudtam róla, így viszont jobban odafigyelek erre az állomásra is...

 

Amúgy már nem csodálkozom semmin sem, lassan ott tartunk hogy szinte minden elágazó-csatlakozó állomáson volt egy kis fűtőház... Az utolsó összeszámoláskor már több mint 300 (!) -nál jártam,és azóta ez csak több lett...

 

Egy igazi meglepetés számomra... Bakonyszentlászló 1897-ből:

 

Előzmény: Gashpy (1220)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.06 0 0 1220
Zalalövőn volt egy egyállásos átmenő mozdonyszín, a hátulján egy fordítókoronggal.

Most láttam pénteken véletlenül a kedvenc infóforrásunkban, ahol a vonal alapításához készült vonalrajzon láttam. Egyből rád gondoltam...:-)))
Csak sajna nem volt nálam képrögzítő eszköz...
7578 Creative Commons License 2006.11.05 -1 0 1219

Gratulálok... na nem azért mert a rendőrök elvittek, hanem a képekhez...

 

Mit szeretsz? Sört vagy bort?-:)))

Előzmény: Józsga (1218)
Józsga Creative Commons License 2006.11.05 0 0 1218

Miaz hogy! Még a rendőrök is elvittek.

 

Előzmény: 7578 (1216)
7578 Creative Commons License 2006.11.03 -1 0 1217

Aha... akkor már értem hogy mi az a sok fekete vonal a körcikkben... a beszakadt tető gerendái...-:))) köszönöm...

 

Előzmény: Józsga (1215)
7578 Creative Commons License 2006.11.03 -1 0 1216
Mester! Maga járt Zomboron????
Előzmény: Józsga (1215)
Józsga Creative Commons License 2006.11.03 0 0 1215

Jé, ez első ránézésre ugyan olyan, mint most.

A különbség csak annyi, hogy a mozdonyszínt nem teli feketével kéne jelölni, hanem a vágányokat tovább behúzva, a hátsó falig. Ugyanis felülről nézve látszódniuk kell, mivel, hogy a teteje beszakadt...

Előzmény: 7578 (1204)
tpiri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 1214

Nagyjából igen.

A miskolci fűtőházon viszon tavaly lemérettem egy-két téglát. Sajnos nagy volt a szórás, úgyhogy nem a tégla méretéből indultam ki, hanem vettem a tervrajzot, megnéztem mekkora hosszon (pl. az oszlop) mennyi tégla látszik, s abból kiszámoltam, hogy az adott területhez milyen méretű téglát használtak.

Előzmény: Gashpy (1212)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1213
Ajánlom figyelmedbe:
http://www.tegla.hu/fehervari-tegla/muszaki-parameterek.htm

(nem reklám, mert nekünk konkurencia...)
Előzmény: Gashpy (1212)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1212
Akkor az 12 cm lesz.
Előzmény: tpiri (1211)
tpiri Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1211

O, igen. De en itt a homlokfal oszlopok teglaira gondoltam.

Egy oszlop 75 cm szeles, 5 tegla latszik rajta (a tegla rovidebb oldala), tehat kb. 15 cm egy tegla. Az ablakok alatt viszont van olyan tegla is, amire Te gondoltal.

Előzmény: Gashpy (1210)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1210
Ne feledd, hogy egy kisméretű tégla általában látható mérete 65x250 mm. Ergo inkább 1x3 mm-re reszelj.
Előzmény: tpiri (1209)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1209

Én is köszi az infot. Én is gondoltam, hogy ilyen kicsi 1x2 mm-es tégláknál szinte lehetetlen.

Így viszont eltart egy ideig. De hát időm van (modellvasút szempontból),  asztalom egy ideig még nem lesz, így hát a fűtőház sem kell hirtelen.

A mi hobbink különben sem kapkodásról szól ;-)

 

Előzmény: A.Balu (1208)
A.Balu Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1208
Köszi az infot! Én régen kipróbáltam, a formaöntés ilyen kicsi téglálknál szinte lehetetlen, nem lesznek szép élesek az élek. Nem érdemes vele fáradozni... Nagyon szép, így tovább!!! :-)))
Előzmény: tpiri (1207)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1207

Igen gipszből készült, darabokban kiöntve (darabok pl. az alsó rész, az oszlopok,  az ablak körüli U alak), tűvel a tégla bekarcolva, darabok összeragasztása valamint 2 mm-es polisztirol lapra ragasztása (

leírás)

 

Sajnos nincs tapasztalatom formaöntésben, és azt sem tudom, hogy az ilyen pici bekarcolások jól kijönnönek-e a formába öntésnél. De gondolkodtam rajta, hogy érdemes lenne megpróbálni.

 

Most áll a projekt, a MÁV-os tehervagonok készítése leköti az időm. De télen nagy lendülettel folytatom...

Előzmény: A.Balu (1205)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1206

Székesfehérvár.

 

 

A.Balu Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1205
Nagyon szépen néz ki!!! Elárulnád hogyan csináltad a téglaberakásos falazatot, gondolom gipszből, de hogy? :-)
Előzmény: tpiri (1202)
7578 Creative Commons License 2006.11.01 -1 0 1204

Még egy körfűtőház... ez már valós... Zombor 1941-ből...

 

Előzmény: tpiri (1202)
szergejes Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1203
A pécsi fth.részletaz állomás egy része tipp
Előzmény: tpiri (1202)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1202

Szia,

 

Köszi a képet, el tudnád eredeti méretben küldeni?

 

A kiválasztás már megtörtént, MÁV-os körfűtőházat építek (a szegedi körfűtőház méretei alapján, de nem a szegedi körfűtőházaz, hanem egy fiktívet). A terv már meg van (

tervezet), de most a fűtőház környezetén gondolkozom. Úgy szeretném megépíteni, hogy (mivel egyenlőre nincs asztalom), később tetszőleges helyre be tudjam építeni (modul, U alakú asztal egyik vége, ...). A fűtőház és a fordítókorong) maga egy 1000 mm X 1000 mm- es lapon lesz, a környezet és az esetleges modul bekötés foglalkoztat most.

Szóval érdekel, hogy milyen 'kötelező' épületek vannak egy ilyen körfűtőház körül.

Előzmény: 7578 (1201)
7578 Creative Commons License 2006.11.01 -1 0 1201

Hali!

 

A körfűtőházak, (és ez alatt most az egész komplexumot értem) mind más és más... Ahány magánvasút épített ilyent, az annyi félét... tehát ha ezt akarsz modellezni, akkor nehéz helyzetben vagy, mert először meg kell állapodnod abban hogy melyik Vasúttársasággal szimpizel.

 

Ezzel ellentétben jobb az esélyed, ha MÁV fűtőházat akarsz. Szerencsére a MÁV már a századfordulón bevezette a szabványosítást, és ezt elég komolyan alkalmazta is... Elkészítette az összes épület szabványrajzát, és azokat használta valamennyi fűtőházánál... eltérések általában ezen épületek elhelyezésében volt.

 

Vagyis modellezéshez ki kellen szúrni valamelyik szinpatikus fűtőházat, annak megszerezni a helyszínrajzát, és ezután már nincs más dolgod mint a szabványrajzok alapján az épületeket elhelyezni az asztalon...

 

Itt pedig a tervezett jutasi körfűtőház 1913-ból... arra jó, hogy a főbb épületek elhelyezését lefigyeld...

 

Előzmény: tpiri (1200)
tpiri Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1200
Valamikor régen valaki feltett egy linket, ahonnan pályaudvarok, rendezők sínhálózati rajzát lehetett letölteni. Főleg a körfűtőházas részek érdekelnének, hogy a valóságban hogyan néz ki egy körfűtőház környéke, hol a szén-, vízfelvevő hely, salak ürítő, stb. Van ezekre valamilyen általános szabály vagy szokás? Tud valaki ilyen sínhálózati rajzokat küldeni.
gadam15 Creative Commons License 2006.10.14 0 0 1199
Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek képe az egykori dorogi (2) fűtőházról?
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.11 0 0 1198
Azt még én is tekertem Kaposváron. Mármint a forditót. :-)))
Előzmény: Gashpy (1197)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!