Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79518

"Az üzemi féket tudod adagolni mert érzed a talpad alatt a nyomást."

Ez mondjuk pont nem igaz minden esetben. Nekem ugye a fekpedal is elektronikus, hiszen finom fekezesnel villanyfek van, aztan egyszercsak belepnek a hagyomanyos fekek is, ha az auto ugy dont.

Előzmény: kgaboroo (79517)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79517

Nem érted....az egypedálos vezetéssel és fékezéssel a rekuperációt tudod játszani. Be tudod állítani a visszatöltés erősségét...de satufékezni nem tudsz a pedál felengedésével. Képzeld el ha 130-nál elveszed a lábad a gázról és satufék.

Vagy hogyan fékezel ha tempomattal mész, ilyenkor fel van engedve a gázpedál.

Vagy amikor félgázzal mész és elveszed a lábad a pedálról mert szeretnél gurulni.

Az üzemi féket tudod adagolni mert érzed a talpad alatt a nyomást.

Ha úgy akarsz fékezni, hogy elveszed a nyomást a pedálról akkor soha nem fogod érzékelni a fékerőt.

Fizika...ahogy lassul az autó úgy megy előre a lábad súlya.

Ez ebben a formában nem működőképes és balesetveszélyes mivel nincs kiszámítható fékút.

Halvaszületett marhaság lenne ha bárki is 1 pedált rakna a kocsiba.

Vagy lehet csak fékpedált és kézigázt. De üzemi fék mindig kell.

Előzmény: Akos_IKS (79516)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79516

Nem értem, miért ez az ellenállás. Nem kell kísérletezni, mert 15 perc alatt megszokták a használói. Annyira meddő ez a vita. :(

Már idekeverted a Trabantot, most a DS-t, hogy bizonyíts. Miért? Olyan nehéz kimondani, hogy "Nem tudom, majd kipróbálom, ha lesz."?

 

Azért van most fékpedál, hogy legyen átmenet, mert az emberek reflexből átlépnek a fékre, ezért is lehet testreszabni a pedál működését. Ha nem lenne fékpedál és minden olyan helyzetben, ahol a gazda a nemlétező fékre lépne, satuzna, na abból lenne sok ráfutásos baleset.

Tökéletes példa a roller és a robogó. Ott a beidegződés, ragaszkodtok a megszokott működéshez. Akinek nincs beidegződése, mert először vezet életében, az a másik működést szokja meg. Egyik sem jobb vagy rosszabb, csak más. Van, aki elfogadja és van, aki körömszakadtáig harcol. Ennyi.

Előzmény: kgaboroo (79515)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79515

És ha nem akarsz teljes satut hanem csak 80 %-osat? Akkor majd ott kísérletezel, hogy mennyire fogjon a fék mikor egyre közelebb jön a kamion hátulja.

A Citroen DS próbálkozott annakidején fékgombával.

Bele is rakták egy szériába de aztán gyorsan ki is vették mert sok baleset volt miatta.

Nem fékpedált alkalmaztak hanem egy taposógombát. Nem lehetett biztonságos módon érzékelni vele a fékerőt.

És mint írtam korábban...az egypedállal is vezethető villanyautókban is van rendes fékpedál, de ha olyan a forgalmi helyzet akkor lehet játszadozni a gázpedállal.

 

Előzmény: Akos_IKS (79514)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79514

Ha levetted a lábad a gázról, az satufék. Támaszkodhatsz a padlón jobb lábbal, mint a többi utas, úgyis az öv fog meg.

Előzmény: kgaboroo (79513)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79513

Igen...az elektromos robogóm is ilyen, fékez magától is...de nálam ne a gép döntse el milyen intenzitással fékezzen. Majd én eldöntöm, hogy hány méteren belül és hol akarok megállni.

Arra kíváncsi volnék, hogy egypedálos módszernél, hogy működik a satufékes megállás adott méteren belül...és hogy csúszik előre a fószer az ülésben.

Előzmény: Meister (79512)
Meister Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79512

Mert mi boomerek vagyunk. A rollerem is ilyen, ha nem adok gázt, fékez. A gázkarral nem a teljesítményt állítom, hanem hogy mennyivel akarok menni. Persze ez nekem nem jó, tettem rá,saját firmwaret, most olyan, mint egy motor. Ha elengedem a gázt, kigurul, és fékezhetek a fékkel. Mert ez így normális. ;-)

Előzmény: kgaboroo (79507)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79511

Azért nézd meg.

Előzmény: Bence4093 (79510)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79510

Féktárcsa/betét csere elől, hátul meg pofa + munkahengerek voltak cserélve, utána meg kocka lett kicserélve, de előtte ilyen hiba nem jelentkezett.

Előzmény: kgaboroo (79509)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79509

Valamelyik keréknél el van pattanva az abs gyűrű. 99%-ra mondanám.

Előzmény: Bence4093 (79508)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79508

Fékhatás tökéletes, ABS remekel, ha valami út hiba után, esetleg

erősebb kanyarnál fel nem villan a lámpa, s akkor az ABS se dolgozik...

 

Totál rendszertelül vagy ég, vagy nem..

 

Én elektromos csatlakozásra gondolok, hogy ott lehet a hiba. A tulaj a kocka elektromos csatlakozását hatul befújta vastagon kontakt spray-el, szerintem ott is összezárhat valami...

 

Sajna csak közvetítő vagyok, nem vagyok az autónál...

Előzmény: kgaboroo (79502)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79507

Nem fog soha működni, eleve halvaszületett találmány. Megnézném miképp jössz le vele a Grosslocknerről.

Előzmény: Akos_IKS (79506)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79506

Trabant Hycomat

Mi köze ennek bármihez? :)

de amíg van két használható lába az embernek

 

Gáz és fék az 1 láb. Kuplunghoz kell a bal, amiről itt szó nincs.

Viszont a forgalomban néha kell vészfékezni

Látom, a lényeg nem ment át. 2 pedál esetén, le kell venned a lábad a gázról és áttenni a fékre, azt tövig nyomni. 1 pedál esetén, ha levetted a lábad a gázról, azzal már tövig nyomtad a féket. Nagyon sok féktáv nyerhető vele.

nem játszadozhatsz

 

Nem kell játszadozni, működik, de még csak 10 éves a technika, ergo fejlődésben van, ezért is kell még fékpedál mellé és a kormányról beállítható fékerő. Még 10 év és beérik.

Előzmény: kgaboroo (79505)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.23 0 0 79505

Trabant Hycomat már létezett 40 évvel ezelőtt is és azt is lehetett vezetni akár láb nélkül is.

Lehet fejleszteni az egypedált, de amíg van két használható lába az embernek addig csak szükségmegoldás lehet rokkant embereknek.

A mostani villanyautók vezethetők egypedállal is, de ott van mellette egy fékpedál is. Nem kell rálépned ha fékezni akarsz, elég csak a gázpedállal játszadozni.

Viszont a forgalomban néha kell vészfékezni is vagy erős lejtőn lemenni...ilyenkor nem játszadozhatsz gázpedállal mert előtted és mögötted is lehet forgalom.

Előzmény: Akos_IKS (79504)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.23 0 0 79504

Az egypedálos rendszert még nem láttam, de így látatlanban is halvaszületett marhaság és durván balesetveszélyes.

 

10+ éve van már, 15 perc megszokni. Folyamatosan fejlesztik (kormányról kapcsolható szabadonfutó, fékerő stb.). Lehet, hogy zsákutca, de mindenképpen átmenet a teljes önvezetés felé.

Előzmény: kgaboroo (79496)
kormos* Creative Commons License 2022.10.23 0 0 79503

Tegyél rá ilyet! 

https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Swift-2005-gt-visszapillanto-tukor-burkolat

Vagy szervízben rákérdezel! Esetleg külföldi bontók...

Előzmény: imoka (79501)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.22 0 0 79502

Az abs kocka elektronikájának megbontása előtt-után ajánlott áramtalanítani a kocsit. Aksisarut levenni.

Előfordulhat abs gyűrű törés is valamelyik keréknél, ekkor is világít a lámpája.

Szervizmegoldás...csere, ruszki megoldás...pillanatragasztót aláfolyatsz.

Mindkét megoldás tartós, az utóbbi olcsó de örökös.

Előzmény: Bence4093 (79499)
imoka Creative Commons License 2022.10.22 0 0 79501

Sziasztok,

Van ötletetek, hogy hol tudnék egy 2005-ös Swift GLX-re bal oldali tükör hátsó borítást szerezni a gyári "selymes ezüst" metál színben? (ez a gyári, világosabb metál szürke szín). Próbálkoztam környékbeli bontóknál, nem túl nagy sikerrel. Komplett, bontott tükröket is látok jófogáson, de nem ebben a színben, plusz valójában nekem nem komplett tükör kéne, csak a borítás.

othiss Creative Commons License 2022.10.22 0 0 79500

nem véletlenül írtam az egypedálos megoldásról...igazad van, még a fékpedálos kocsinál is sok embernek gondja van...

 

Európában nem forgalmazzák.

Előzmény: kgaboroo (79496)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 79499

Köszönöm.

 

Alakulgat a fék, kocka cserélve, légtelenítve , de menet közbe folyamatosan égett az ABS lámpa, de váratlanul kialudt, menet közbe, mi okozhatta, okozhatja ez?

Előzmény: kgaboroo (79494)
t.lantos Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79498

Es most megjott az MG is 7 ev garival.

Az egypedalos alapjaban veve megszokas kerdese. Rokkantaknak ismeros lesz :)

Tekintetel arra, hogy jelenleg kell mechanikus feknek is lenni az autoban, azert nem art egy fekpedal, meg akkor sem, ha egyebkent lehet egypedalos modon vezetni.

Előzmény: kgaboroo (79496)
Esztregom65 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79497

Sziasztok :)                                                                                                                                   Gondolkodom hogy a " nagy Szuzi " mellé , egy új Swiftet vegyek . Kérdésem mit gondoltok a CVT- váltóról ?  pl:  kinek hogy vált be , vagy nem ? Köszönöm 

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79496

A sokéves garancia üzletpolitika. Pl...a Kia 7 évet vállal. Ezalatt a 7 év alatt megteszel 200 ezer kmt és kb 14x viszed garanciális szervizbe.

A Kia árait figyelembevéve 80-90 ezer forint a szervizelés, olaj, szűrők, átnézés...stb.

Köztes időben égy fékszett csere is megesik, ez 250-300 ezer közé esik forintban.

14x szerviz plussz még ami esetleg közbejön.

Simán legombolnak rólad még plussz 2 milliót alsó hangon.

 

Az egypedálos rendszert még nem láttam, de így látatlanban is halvaszületett marhaság és durván balesetveszélyes.

Nincs lehetőséged erős fékezéskor koordinálni a fékerőt és ugye fékezéskor előrenyomódik a láb már csak a tehetetlenségi erő miatt.

A fékpedál egyfajta támaszték is fékezéskor.

A villanyautókban is van fékpedál. Az egypedálos vezetés pedig arra vonatkozik, hogy a gázpedál felengedésekor szabályozni tudod a fékezést.

A normál féket akkor is kell használni.

Előzmény: othiss (79493)
kripton08 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79495

Sziasztok! Most vettem egy 2009-es swiftet (1.3 GS), és azt tapasztaltam, hogy üresben ilyen furcsa, mintha levegő fúvós hangja vagy ilyen susogó hangja van, és 1-es 2-esnen is van egy ilyen mintha egy dobozból vagy felvételről jönne a motorhang, amikor gyorsul. Nem tudom hogy lehetne jobban leírni, valakinek van ötlete, mi ez és mennyire gáz? 

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79494

Ha otthon cseréled a kockát akkor ugyanaz a feltöltés és átszívásos folyamat. A komplikációt az adja, hogy nincs lehetőséged a kockában lévő szelepeket mozgatni jelszimulátor híján.

Úgy tudod ezt megkerülni, hogy készrecsinálod a fékrendszert és kimész valahova kavicsos útra abs-t recsegtetni. Óvatosan menj ki mert a kockában a szelepek mögött még levegő van. Ezután újra át kell szivatnod a rendszert mert bepuhul a fékpedál. Ezt akár többször is végig kell csinálni mire az összes levegő kijön a csövekből.

Szakműhelyben egyszerűbb. Rádugják gépre, nyitják a szelepeket és átszivatják a rendszert.

Előzmény: Bence4093 (79492)
othiss Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79493

Vannak országok, ahol az ilyen alapos kézikönyv lapozgatás szóba sem jöhet, mivel nincs..dolgoztam olyan országokban, ahol nem láttam embert azzal foglalkozni, milyen API olajat töltsön a motorba...kigyulladt a lámpa, irány a kút, és amit töltött a kutas...a fék ellenőrzése ismeretlen volt..ha nem fogott, akkor megnézte valamelyik, az út szélén üldögélő "mester"...boldog ember volt mindenki, mert nem aprózták az életüket holmi jármű ellenőrzéssel.

 

De ott van a világ vezető autós hatalma...a filmeken csakis a legmodernebb csodaautókat látjuk, de a vidéki, csendes farmi környezetben használt kisteherautókat a gazda sem emlékszik, mikor nézte meg...gurul, oszt annyi.  Vezettem olyan harmincéves Oldsmobile-t, aminek az automata váltója már elég darabosan váltott, de jó az még, nem visszük  szerelőhöz...a többi részről már nem ismbeszélve..

És akkor india...ha a vadonat új autók is minimalista elven kerülnek forgalomba, akkor milyen lehet az elöregedett járműpark...?  Van szerencsém a TikTokon élőben nézni néhány útszéli műhelyt, hát nem is tudom...ők a csoda országa

Ültem ötven éves Volvo teherautóban, ami prímán működött, és még fuvarozott.  Ja, és fogott a fék...nem satuzott, de megállt.

 

És egy kis vidámság: amcsiknál, japóknál már kapható az egypedálos autó...ez csak tiszta villany, ezzel lehet ezt a trükköt előadni...ha taposom a pedált akkor gyorsul, ha kicst emelem a lábam, akkor lassít, és ha leugrok a pedálról akkor satufék..

 

Ez a jövő(ami már néhol közlekedik)  első ránézésre ijesztő hogy csak egy pedál van.

Bence4093 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 79492

Köszönöm a gyors, korrekt választ, de a fékrendszer légtelenítése gyerekjáték, azt tudom, pumpám is van, bár kissé vegyesek a tapasztalataim vele.

 

Engem maga az ABS kocka cseréje érdekel, és főleg a légtelenítése, mert állítólag macerás.

Előzmény: kgaboroo (79491)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.20 0 0 79491

Otthoni viszonylatban van egy és kétemberes változat.

Ha van vákumpumpád akkor egyedül is meg tudod csinálni, ez az egyszerűbb és gyorsabb.

De mindenekelőtt az első lépés, hogy mind a 4 keréknél megnézed, hogy meg lehet-e lazítani a légtelenítő csavarokat. Ha igen akkor könnyű a dolog.

A vákumpumpás változat...

A fékfolyadék tartályból kiszivatod a régi folyadékot. 

Feltöltöd új folyadékkal.

A jobb hátsó keréknél kezded. Rádugod a vákumpumpát a légtelenítő csavarra, meglazítod a csavart és szépen elkezded pumpálni.

A fékfolyafék tartályt figyelni és mindig utánaönteni, nem szabad kiürülnie.

Ahogy pumpálod ugy átszívódik az új folyadék. Amikor látod a pumpánál, hogy kitisztul a folyadék akkor átért a fékcsöveken a folyadék. Pumpálás közben elzárod a csavart.

Átmész a bal hátsó kerékre, aztán a jobb első és végül a bal első.

A kétemberes módszer...

A tartályt ugyanúgy kiszivatod. Egy ember beül a kocsiba és felpumpálja a fékpedált.

Te rádugsz egy átlátszó csövet a légtelenítő csavarra és belevezetet egy üvegbe. Finoman megnyitod a csavart, ekkor ki fog folyni a fékfolyadék az üvegbe, közben a fékpedál fe fog esni padlóig. Nem szabad felengedni addig míg vissza nem húzod a csavart. Kommunikálnod kell az autóban ülövel, hogy mit csináljon. Mikor meghúztad a csavart akkor felengedheti a pedált és újra felpumpálja keményre.

Újra meglazítod a csavart, újra beesik a pedál.

Meghúzod a csavart és felenged a pedál és újra pumpál.

Ezt addig kell csinálni míg át nem ér az új folyadél.

Ha van levegő a rendszerben azt látni fogod az átlátszó műanyag csőben mert buborékok jönnek ki a munkahengerből.

A tartályt figyelni és mindig utántölteni, ez fontos.

Előzmény: Bence4093 (79490)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.20 0 0 79490

Légtelenítés , és a csere folyamatát megosztod velem ?

 

Köszönöm.

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79489

A tartály teteje nem szuszog, visszacsapó szelepes. Csak befelé megy a levegő. De mint írtam ez hosszú, évekbe nyúló folyamat. Ne higgy el mindent a kezelési utasításnak.

Ez üzletpolitika, a szerviz is csak kiszámlázza. Persze ha ott állsz akkor lehet, hogy kicserélik.

Az a biztos amit magadnak megcsinálsz.

Előzmény: Akos_IKS (79488)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!