Kérdeztem nálam hozzáértőbbet is és ő is azt mondta hogy felejtős, esetleg az ápoló el tudná fedni. De nem éri meg, mert ezer éves, kukába való gumiról van szó. Igaz töményebb APC keverékkel nem próbáltam, de nem is fontos, mert csak a felnitisztító tesztjéhez kellett ez a kerék.
felhasznált anyagok, Wolf neutrális felnitisztító, Black Out, APC, Autoglym waxos sampon
az audinál az ezer éves abronccsal nem lehetett mit kezdeni, a barna szennyeződés teljesen beleette magát a gumi anyagába, ápolással így nem is foglalkoztam, elsősorban a felnitisztítót kellett próbára tenni.
Én ilyet használtam, parkolásnál valaki meghúzta a lökhárítóm de teljesen eltüntettem velem, a lényeg a türelem.
Adnak hozzá csiszolórózsát meg 2 féle polír anyagot (polish + finish) plusz kendőt is. Itt ez a videó ezt kell követni (a doboz hátulján is így van amúgy leírva step by step).
A csiszolórózsával óvatosan, én lefestettem nagyon vékonyan a területet ahol kellett majd ment rá kicsit púposan a lakk. Ezután fogtam a csiszolórózsát bevizeztem meg mindig volt nálam egy vizes szivacs amivel a felületet is vizeztem ahol a rózsával körözve csiszoltam a lakkot. Ezt addig csináltam amíg 1 szintbe nem került a körülötte lévő résszel. Na ekkor jó csúnyán néz ki de nem szabad megijedni a polish anyagból teszel a kendőre és körkörös mozdulatokkal eldolgozod ekkor a mattulás eltűnik. Majd rámész a Finishel és szépen fog csillogni :)
Ma megérkezett a Comet KT-1900-as mosó (600l/h, 160bar). Ugyan nem ipari, de nagyon brutál. Szépen össze van rakva, semmi felesleg, LEDek, vakítások. Köszönöm mégegyszer a tippet! Nem is tudtam, hogy ilyen színű nálunk a járda :)
Végül egyenesen Olaszországból rendeltem, 5 nap alatt itt volt, 30%-kal kevesebbért, mint itthon (0ft posta ktg, ajándék 25m tömlővel).
Adott egy világos bézs színű, metálfényes autó csomagtartóján 3 db ujjlenyomat. Nem tudom, mibe nyúlt előtte aki lecsukta, de az ujjlenyomata ráégett az autóra. Nem tudom leszedni se gőzborotvával, se zsíroldós mosogató lével, se ecettel, se Turtle wax-szal. Mostanra kifogytam az ötletekből. Gondolom azért tartja magát a 3 kis folt ilyen jól, mert a napon eggyé vált az autóval a májkrém (?). Nektek esetleg van tapasztalatotok ilyen jellegű "kosszal"?
Ha egy hónapos a kocsi akkor menj be a szalonba és ehhez a színkódhoz rendelj gyári javítófestéket. Kis üveg, mint a körömlakk. Feltöltöd vele a lyukat utána összepolírozod.
Egyszer beszélgettem egy "parkolós" szélvédőjavítóval, és mesélte, hogy akartak behozni ilyen helyi "szélvédő-karcpolírozó" gépet, profit, de annyira szar lett az eredmény (fénytörés stb.), hogy felhagytak vele.
Szóval készülj fel a legrosszabbra: szélvédőcsere.
Nézd a jó oldalát: patika új szélvédőd lesz! (cserélj egyből törlőlapátot is!)
Tökéletlenségemet próbálnám helyrehozni...A csodatévő acélgyapjú c. totalcaros cikken felbuzdulva én is elkezdtem a szélvédőmet tisztogatni. Sajnos több kárt csináltam, mint hasznot...a végeredmény kb. 30%-al több karc, mint előtte volt. Csak magamat okolhatom, nem volt elég finom az acélgyapjú + egy-egy pici szennyeződésre valószínűleg jobban rá is nyomtam az acélszivacsot mint kellett volna. Van erre valami megoldás? Viasz, vagy valamilyen hőkezelés? Tizenéves szeretett Hondámon nem akartam szélvédőt cserélni...
Tudom most mindenki a fejét fogja, hog mekkora hülye vagyok...tényleg így van...de hogyan tovább?
Van olyan "házi barkács" szer (a Turtle Waxnak, asszem Color Magic Plus), amihez egy kis "rúzs" stift jár. A teszkóban ezt szokták kilopkodni a parasztok.
Azzal "fel lehet tölteni" a csíkot ha sikerül jó színt találnod, csak 1-2 mosásnál tovább nem tart a hatása. (azzal is az van, hogy ha keresi a szemed, észre fogja venni, csak nehezebben)
Ami ennél komolyabb, az már fényezés vagy helyi ködölés. Kérdés, hogy megér-e neked több (5+) ezer Ft-ot.