Keresés

Részletes keresés

Nohabf Creative Commons License 2006.12.06 0 0 1231

Gondoltam hogy lehet valamilyen védettsége.

Előzmény: m61019andras (1230)
m61019andras Creative Commons License 2006.12.06 0 0 1230
Szerintem műemléki védettségű.
Előzmény: Nohabf (1229)
Nohabf Creative Commons License 2006.12.06 0 0 1229

Üdv!

 

Megvan még nem bontották le hála Istennek.

Előzmény: tpiri (1228)
tpiri Creative Commons License 2006.12.05 0 0 1228

Találtam egy képet az interneten egy tapolcai vízházról.

1. Ez tényleg egy tapolcai vízház?

2. Létezik még?

3. Van valakinek tervrajza róla?

 

a kép
ZsebiB Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1227

sziasztok Topiktársak!

 

24 évescelldömölki vasútbarát hölgyemény volnék, van esetleg köztetek olyas valaki, aki a celldömölki fűtőházról, esetleg vasútállomásról képpekkel szolgálni tudna? :) kKöszönöm! további kellemes napot! :)

KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.11.24 0 0 1226
Milyen szép tiszta a szolnoki fh! Követhetné példáját még 1-2 fh....
A.Balu Creative Commons License 2006.11.14 0 0 1225
Figyelem!

Különvonatozás a Kisterenye – Kál-Kápolna vasútvonalon!

 

Emléktúra a 84-es számú (Kisterenye - Kál-Kápolna) vasútvonalon 2006. december 09. , a bezárásra ítélt, múltidéző hangulatú mellékvonal különvonattal történő beutazása mellett lehetőség nyílik a kisterenyei körfűtőház csoportos meglátogatására is, szakmai vezetővel.  A túra kijelölt vasútvonala a Mátra szívében halad végig, gyönyörű tájakon.

 

A Túrával kapcsolatos további részleteket és a jelentkezés módját megtaláljátok a túra internetes honlapján: http://kulonvonat.uw.hu és a Kisterenyei Körfűtőházért Egyesület honlapján: http://kisterenye-futohaz.fw.hu

 

A túrával kapcsolatos észrevételeket, javaslatokat a következő címre várjuk:

 

E-mail: kulonvonatozas@freemail.hu

rezgaras Creative Commons License 2006.11.12 0 0 1224
OT

A.Balu írta:

> Én régen kipróbáltam

Hozzászólás a Modellvasút Építés fórumon. (mert itt a részletek OT-nak számítanak)
Előzmény: A.Balu (1208)
Józsga Creative Commons License 2006.11.06 0 0 1223

OFF:

 

Mindegy, csak sok legyen. E-mail ment.

Előzmény: 7578 (1219)
7578 Creative Commons License 2006.11.06 -1 0 1222
Jah... köszönet vasútTOM-nak...
Előzmény: 7578 (1221)
7578 Creative Commons License 2006.11.06 -1 0 1221

Ejnye-bejnye... gép nélkül menni...-:)))

 

Köszönöm az infót, eddig még nem tudtam róla, így viszont jobban odafigyelek erre az állomásra is...

 

Amúgy már nem csodálkozom semmin sem, lassan ott tartunk hogy szinte minden elágazó-csatlakozó állomáson volt egy kis fűtőház... Az utolsó összeszámoláskor már több mint 300 (!) -nál jártam,és azóta ez csak több lett...

 

Egy igazi meglepetés számomra... Bakonyszentlászló 1897-ből:

 

Előzmény: Gashpy (1220)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.06 0 0 1220
Zalalövőn volt egy egyállásos átmenő mozdonyszín, a hátulján egy fordítókoronggal.

Most láttam pénteken véletlenül a kedvenc infóforrásunkban, ahol a vonal alapításához készült vonalrajzon láttam. Egyből rád gondoltam...:-)))
Csak sajna nem volt nálam képrögzítő eszköz...
7578 Creative Commons License 2006.11.05 -1 0 1219

Gratulálok... na nem azért mert a rendőrök elvittek, hanem a képekhez...

 

Mit szeretsz? Sört vagy bort?-:)))

Előzmény: Józsga (1218)
Józsga Creative Commons License 2006.11.05 0 0 1218

Miaz hogy! Még a rendőrök is elvittek.

 

Előzmény: 7578 (1216)
7578 Creative Commons License 2006.11.03 -1 0 1217

Aha... akkor már értem hogy mi az a sok fekete vonal a körcikkben... a beszakadt tető gerendái...-:))) köszönöm...

 

Előzmény: Józsga (1215)
7578 Creative Commons License 2006.11.03 -1 0 1216
Mester! Maga járt Zomboron????
Előzmény: Józsga (1215)
Józsga Creative Commons License 2006.11.03 0 0 1215

Jé, ez első ránézésre ugyan olyan, mint most.

A különbség csak annyi, hogy a mozdonyszínt nem teli feketével kéne jelölni, hanem a vágányokat tovább behúzva, a hátsó falig. Ugyanis felülről nézve látszódniuk kell, mivel, hogy a teteje beszakadt...

Előzmény: 7578 (1204)
tpiri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 1214

Nagyjából igen.

A miskolci fűtőházon viszon tavaly lemérettem egy-két téglát. Sajnos nagy volt a szórás, úgyhogy nem a tégla méretéből indultam ki, hanem vettem a tervrajzot, megnéztem mekkora hosszon (pl. az oszlop) mennyi tégla látszik, s abból kiszámoltam, hogy az adott területhez milyen méretű téglát használtak.

Előzmény: Gashpy (1212)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1213
Ajánlom figyelmedbe:
http://www.tegla.hu/fehervari-tegla/muszaki-parameterek.htm

(nem reklám, mert nekünk konkurencia...)
Előzmény: Gashpy (1212)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1212
Akkor az 12 cm lesz.
Előzmény: tpiri (1211)
tpiri Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1211

O, igen. De en itt a homlokfal oszlopok teglaira gondoltam.

Egy oszlop 75 cm szeles, 5 tegla latszik rajta (a tegla rovidebb oldala), tehat kb. 15 cm egy tegla. Az ablakok alatt viszont van olyan tegla is, amire Te gondoltal.

Előzmény: Gashpy (1210)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1210
Ne feledd, hogy egy kisméretű tégla általában látható mérete 65x250 mm. Ergo inkább 1x3 mm-re reszelj.
Előzmény: tpiri (1209)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1209

Én is köszi az infot. Én is gondoltam, hogy ilyen kicsi 1x2 mm-es tégláknál szinte lehetetlen.

Így viszont eltart egy ideig. De hát időm van (modellvasút szempontból),  asztalom egy ideig még nem lesz, így hát a fűtőház sem kell hirtelen.

A mi hobbink különben sem kapkodásról szól ;-)

 

Előzmény: A.Balu (1208)
A.Balu Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1208
Köszi az infot! Én régen kipróbáltam, a formaöntés ilyen kicsi téglálknál szinte lehetetlen, nem lesznek szép élesek az élek. Nem érdemes vele fáradozni... Nagyon szép, így tovább!!! :-)))
Előzmény: tpiri (1207)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1207

Igen gipszből készült, darabokban kiöntve (darabok pl. az alsó rész, az oszlopok,  az ablak körüli U alak), tűvel a tégla bekarcolva, darabok összeragasztása valamint 2 mm-es polisztirol lapra ragasztása (

leírás)

 

Sajnos nincs tapasztalatom formaöntésben, és azt sem tudom, hogy az ilyen pici bekarcolások jól kijönnönek-e a formába öntésnél. De gondolkodtam rajta, hogy érdemes lenne megpróbálni.

 

Most áll a projekt, a MÁV-os tehervagonok készítése leköti az időm. De télen nagy lendülettel folytatom...

Előzmény: A.Balu (1205)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1206

Székesfehérvár.

 

 

A.Balu Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1205
Nagyon szépen néz ki!!! Elárulnád hogyan csináltad a téglaberakásos falazatot, gondolom gipszből, de hogy? :-)
Előzmény: tpiri (1202)
7578 Creative Commons License 2006.11.01 -1 0 1204

Még egy körfűtőház... ez már valós... Zombor 1941-ből...

 

Előzmény: tpiri (1202)
szergejes Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1203
A pécsi fth.részletaz állomás egy része tipp
Előzmény: tpiri (1202)
tpiri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1202

Szia,

 

Köszi a képet, el tudnád eredeti méretben küldeni?

 

A kiválasztás már megtörtént, MÁV-os körfűtőházat építek (a szegedi körfűtőház méretei alapján, de nem a szegedi körfűtőházaz, hanem egy fiktívet). A terv már meg van (

tervezet), de most a fűtőház környezetén gondolkozom. Úgy szeretném megépíteni, hogy (mivel egyenlőre nincs asztalom), később tetszőleges helyre be tudjam építeni (modul, U alakú asztal egyik vége, ...). A fűtőház és a fordítókorong) maga egy 1000 mm X 1000 mm- es lapon lesz, a környezet és az esetleges modul bekötés foglalkoztat most.

Szóval érdekel, hogy milyen 'kötelező' épületek vannak egy ilyen körfűtőház körül.

Előzmény: 7578 (1201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!