Piko Br130 DDR motoros forgóváz létezett egyenes fogazású hajtással is? Vagy ez a neten talált fénykép házi átalakítás lehet?
A régi modellemet szeretném leáttételezni, ferde fogazású kicsi fogaskereket (a motorra) hol tudnék beszerezni, hogy a ferde fogazású hajtóműhöz ne kelljen hozzányúlnom.
Egyszer én is jártam hasonlóképpen. Nekem a kardánhüvely volt nagyon rászorítva a csigára, így a közöttük levő forgóvázfalnál szorult. Egy picit lelazítottam a kardánhüvelyt (kicsi, 0,2-0,3 milliméteres rést hagyva), és rögtön jó lett.
Nagyon koszonom a segitseget! Igy utolag belegondolva eszembe juthatott volna ez a gondolatmenet a motor szetszerelesen kivul persze.
Az egesz napot ezzel toltottem. Sikerult leszukiteni a problemat az egyik forgovazra. Az aljaban a falvastagsag nem volt tokeletes es a kozepso fogaskerek is akadt idorol idore. Miutan szamtalanszor szetszedtem es ujra osszeraktam es csiszolgattam sikerult felhozni egy elfogadhato szintre bar igy sem er a tauruszom nyomaba :)
Nem igazan tudom mit varhatok el tole. Gondolom a motor maga annyira nem lehet eros hisz uresben a forgovazakkal eggyut is szaguldana.
Ehh, nekem az volt meg, hogy ami van nálam analóg Fuggerth panel, azon nem ilyenek, hanem a sima tekercseltek vannak. Mondjuk te jobban értesz ezekhez :)
- Vagy azért lassú, mert nem jut elég feszültség és áram a motorra. Ez akkor van, ha valahol elveszik az áram egy része. Mivel az eredeti, és nagyon régi gyári megoldást használod, ez a hiba kizárható.
- Vagy azért, mert a motor áramfelvétele nagy, mert zárlatban van egy-két tekercse egymással a forgórészben. Ez könnyen kideríthető, ha kiveszed a motort, és üresen járatva a fordulatszáma kicsi, és melegedik is rendesen! Ilyenkor ki kell venni a keféket, és sebbenzinnel kimosni a motort, valamint egy tűvel kipiszkálni a kommutátor lemezek közötti légréseket! Ha a motor üresen rendben teszi a dolgát, forog szépen, és nem melegszik, akkor a motor jó.
Mechanikai hiba:
- Triviális dolog, de valami lefogja a motort, vagy a lendítősúlyt! Vagyis, összeszerelés után valamihez hozzáér a lendkerék.
Én találkoztam hasonló problémával, és a baj okozója az volt, hogy a fogaskerékház belülről sorjás volt a szerszám illesztésnél, és ez hozzáért a fogaskerékhez, illetve a csigakerék tengelyének volt szűk a furata, volt, hogy az be is "sült", és csak nagyon erőszakos beavatkozással jött ki. A sorják eltávolítása, meg a csiga tengely furatának leheletnyi bővítése után megjött a sebesség.
Folytótekercs is van ám ilyen tokozásban, én is használtam már mozdonyba ilyet, évek óta teljesen jól működik. Az összes általam látott Roco mozdonyban is hasonló (csak vaskosabb) fazon van. Máshol lesz a hiba, főleg mert tekercsek nélkül se megy a mozdony...
Sokat! Én azt szoktam mondani, hogy ilyen üzemeltetése esetén Paksra kell költözni:-)
Viccet félretéve: lehet bőven 2A is, a közismert PIKO FZ1 meg 1,2A-es, persze, hogy letérdel tőle. Sajnos az angolok és az elektromosság az két külön fogalom.
Utanna nezek az alkatreszeknek. A kondenzatort szerintem egyszeru lessz beszerezni de a folyto tekercset kicsit trukkos lessz megtalani. Lehet meg zaklatok ezzel a kerdessel ha akadalyba utkozok ha nem gond.