Keresés

Részletes keresés

Cavill Creative Commons License 2022.05.19 0 2 5031

A váltóáramú üzemtöl csak olyan esetekben nem ajánlott eltérni, amikor az bizonyos további funkciókat zavarna, de a Pénzverdei vasutak esetében ilyen nem áll fenn. Üdv! S.

Előzmény: Cavill (5030)
Cavill Creative Commons License 2022.05.19 0 2 5030

Szia Zoli,

 

bár minden tisztelet rengeteg empirikus ismeretednek az Elöre vasutakat illetöen, de a tények azok tények.

 

A játékvasutakban használatos gerjesztett állórészü, soros kapcsolású, úgynevezett univerzális villanymotorok, mint a nevük is mutatja, mind egyen-, mind pedig váltóáramú üzemre is alkalmasak. Söt, egyenárammal már alacsonyabb feszültségen is megindulnak, mint váltóárammal és még a motor höterhelése is alacsonyabb (bár nem nagy különbséggel) mint az 50Hz-es váltóáram esetében.

 

Tehát egészen nyugodtan lehet az Elöre mozdonyokat FZ1-es trafóval üzemeltetni.

 

Üdv! S.

Előzmény: Zoli1949 (5027)
Qqberci Creative Commons License 2022.05.19 -1 0 5029

Szia Zoli!

 

A szénkefés soros váltakozóáramű motor tökéletesen megy egyenárammal is (fordítva ez nem igaz!). Sőt, ha a gerjesztőtekerecset (állórész) egy Graetz hídágába teszed, akkor a mozdony polaritásváltásra irányt fog váltani. Bármilyen kis ~100 V-os 1-2 A-es példány megteszi...

Előzmény: Zoli1949 (5027)
Zoli1949 Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5028

Kedves Urak!

Nem szeretnék károgni, de alaposan meg kell nézni az ajánlott trafó képeit. Lehet, hogy csal a szemem, de a hálózati kábel gumi tehermentesítője töröttnek látszik . Valószínűleg a gumikábel is hasonló állapotban van, ezért  a vétel után ajánlatos a hálózati kábelt és a tehermentesítőt új állapotúra cserélni. Egyébként a doboza nagyon szép állapotban van.

Üdv: Zoli

Előzmény: g.bácsi (5026)
Zoli1949 Creative Commons License 2022.05.19 -2 0 5027

Kedves Urak!

Sajnos mindenkinek ellent kell mondanom, aki az eredeti kialakítású  Piko FZ 1  trafót ajánlja az eredeti kialakítású PV Előre mozdony működtetésére. Ez az mozdony ugyanis váltóárammal működik és jó esetben már 8 - 9 V váltófeszültséggel elindul. Ezzel szemben az FZ1 trafó 0 V - tól 18 V - ig szabályozható egyenáramot szolgáltat, ami egyáltalán nem jó az Előre mozdonyhoz. Van ugyan 18 V fix váltóáramú kimenet is a trafón, viszont ez nem szabályozható. A szabályozó gomb balra, illetve jobbra forgatásával a kimenő feszültség polaritásának iránya megfordul. Egyenáramú  mozdonynál ez eredményezi az irányváltást.  Amennyiben bárki ezt a trafót akarja az Előre mozdonyhoz használni, a trafóba beépített szelén Greatz blokk előtt a váltó feszültséget ki kell vezetni a dobozon kívülre. Ehhez egy új kapocspárt kell kialakítani a doboz oldalán. Egyébként alakítottam át egy FZ1 trafót, sőt váltópárt is tudok innen vezérelni.

 

 A háttérben látható az átalakított trafó.

Másik megoldás, hogy egyenirányítani kell az Előre mozdony motorját. Ez esetben az állórész tekercsek kivezetéseket egy   korszerű Greatz blokk +  ,illetve - kivezetéseire kell kötni, a blokk váltóáramú kapcsaira az egyik, illetve másik oldali kerék áramszedőket kell kötni. Így az eredeti FZ1 trafóval kiválóan fog működni és irányt váltani a mozdony.

Harmadik megoldásnak a váltóáramú Märklin trafók bármelyik trafóját ajánlom. Sokkal strapabíróbb, mint az eredeti PV trafó.      Üdv: Zoli

 

Előzmény: g.bácsi (5026)
g.bácsi Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5026

Tisztelt LMP !

 

Köszönöm, hogy próbál segíteni a probléma megoldásában. Elképzelésem a következő:

 

1. Megpróbálok licitálni

https://www.vatera.hu/peve-transzformator-elore-keszlethez-3166806257.html

 

2. Amennyiben nem járok sikerrel megfogadom az Ön tanácsát PIKO FZ1  trafóval.

 

Talán újra elindul a szerelvény.

Előzmény: LPM (5023)
g.bácsi Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5025

T. Nagyadamka!

 

Feltettem a kérdést a hirdetőnek, hogy véleménye szerint meghirdetett terméke alkalmas az én szerelvényem működtetésére? aki BECSÜLETESEN bevallotta soha még nem használt ilyet és nem tudja az okos választ. Amennyiben Ön azt mondja, hogy ezzel a trafóval is működhet akkor indulok a liciten vagy ha nem sikerül a másik hozzászóló által ajánlott PIKO FZ 1 trafóval próbálkozom.

 

Köszönöm, hogy időt szán rám!

Előzmény: Nagyadamka (5024)
Nagyadamka Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5024

Kedves g.bácsi!

Licitálós oldalakon  is lehet próbálkozni:

 

https://www.vatera.hu/peve-transzformator-elore-keszlethez-3166806257.html

Előzmény: g.bácsi (5022)
LPM Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5023

Tisztelt g.bácsi, ha nincs lehetőség eredeti trafóra, akkor egy Piko FZ1-es is el tudja vinni ezt a szerelvényt, amennyiben a mozdony rendesen karban van tartva és a sínek sem rozsdásak.

Előzmény: g.bácsi (5022)
g.bácsi Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5022

Tisztelt Modellezők!

 

1954-ben (akkor 6 éves voltam) ajándékba kapott I.szériás PV Előre játékvasutam trafója az évek folyamán elkallódott. Tudomásom szerint primer oldal 220V szekunder oldal 0-18V-ig szabályzókarral változtatható váltóáramú kimenettel. Remélem nem badarságokat írtam.

Kérem szíveskedjenek segíteni, hogy milyen mód és lehetőség van pótlására vagy valamilyen elektronika a működtetéshez? A sínek is megvannak csak a trafó hiányzik a boldogsághoz.

Érdeklődéssel várom válaszukat, köszönöm

 

Roglin7 Creative Commons License 2022.05.18 0 1 5021

Gratulálok a kis tejes tartályhoz! Igen, ma már igencsak ritka még így is, bár régen sem volt gyakori és egyben a leglátványosabb vagon része a hazai játékvasútgyártásban, ami önmagában is nagyon jól mutat. Nekem is az egyik kedvencem... :)

 

R.

Előzmény: Cavill (5014)
Roglin7 Creative Commons License 2022.05.18 0 0 5020

Szia Zoli!

 

A Görgő Készítő KTSz. vonataihoz készültek a szigetleletlen PV sínek. Van olyan készlet amiben ilyen sínek vannak és van olyan amiben alumínium öntvény sínek. Hogy ez utóbbiak hol készültek azt nem tudom...

 

Egyébként, ha valakinek kell ilyen fajta PV sín Görgő Készítő KTSz.-es vonathoz, akkor van belőle egy körívnyi eladó példányom.

 

Üdv: R.

Előzmény: Zoli1949 (5016)
Roglin7 Creative Commons License 2022.05.18 0 1 5019

Szia Cavill!

 

Eddig egyetlen érett vajszínű tartályos példánnyal találkoztam, ami korábbi lehet mint a "fehérek" és egy picit eltér a vagon is, mert van rajta egy kis oldaltábla, ami a képen is látszik. A későbbieken ilyen kis oldaltábla nincs.

A tiéd is szerintem a "fehér" változat a kép alapján, természetesen ezek is törtfehérek, egy fehér papírlap mellett...

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (5015)
Zoli1949 Creative Commons License 2022.05.15 0 0 5018

Szia!

Az értesülésed igaz, de szigetelt " talpfákat " árultak . Ezek pedig gyárilag egyben vannak szigetelés nélkül.

Üdv: Zoli

Előzmény: Törölt nick (5017)
Törölt nick Creative Commons License 2022.05.15 0 0 5017

Szia!

Valamikor egyszer azt olvastam, hogy árultak anno sínszálakat, meg meg "talpfát" is, külön. Nem lehet, hogy abból fabrikálta valaki, a szigetelés kihagyásával?

Előzmény: Zoli1949 (5016)
Zoli1949 Creative Commons License 2022.05.13 0 1 5016

Szervusztok Urak!

Egy  különös dolgot találtam a most felújításra került Pénzverdei lemezsínek között. Szigeteletlen  PV jelzésű talpfákra szerelt  íves  sínt. Mivel egy gyűjtőtársnál már találkoztam ilyen sínekkel, valószínűleg nem a véletlen műve. Nincs tudomásom arról, hogy az Állami Pénzverő óraműves vasutat készített volna, ezért kérdés, hogy kinek gyártották.

Üdv: Zoli

Cavill Creative Commons License 2022.05.10 0 0 5015

Szia Roglin,

 

az archív fotóidon határozott különbség látszik a tejes tartályok színében. Az általam talált tartály határozottan a vajszinübb változatnak felel meg. Jelentenek ezek a színek valamit a gyártási korszakkal kapcsolatban, vagy olyanok amilyen festék éppen volt?

 

Üdv! S.

 

Cavill Creative Commons License 2022.05.09 0 2 5014

Egy másik kis fogás a közelmúltból, ennek még önmagában is nagyon lehet örülni.

Üdv! S.

 

Cavill Creative Commons License 2022.05.04 0 3 5013

Sziasztok, a napokban egy kis fogás nekem is sikerült, ha nem is akkor ritkaság mint egy rakoncás. Mindenesetre lassan összeáll egy szép tiszta piros szerelvény is. Üdv! S.

 

LPM Creative Commons License 2022.05.03 0 1 5012

Gratulálok a szép fogáshoz. Újabb bizonyíték arra, hogy a zsibvásárokon semmi sem lehetetlen :)

És üdv mindenkinek. Eddig csak olvasgatni jártam ide, a Facebook csoport kissé csendes, itt viszont rengeteg tippet találtam többetektől, amit ezúton is köszönök.

 

Péter

Előzmény: Nagyadamka (5006)
kóboráram Creative Commons License 2022.05.03 0 1 5011

Drága volt, 1955-ben apám 600 Ft-ért (ha jól emlékszem) vette az Előre készletet. Az kb. egy havi fizetés nagyságrendje volt. (Anyám veszekedett is miatta, én meg örültem.)

Előzmény: Cavill (5010)
Cavill Creative Commons License 2022.05.03 0 0 5010

A Pénzverdei vasút abban az idöben relative egy igen drága történet volt. Már írtam jó pár éve

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139034614&t=9213335

 

hogy az Elöre mozdonyok egyedi ára 155 forint volt, amelyet a végkiárusítás során 110 forintra csökkentettek.

 

Üdv! S.

Előzmény: kóboráram (5009)
kóboráram Creative Commons License 2022.05.03 0 0 5009

Bocs Zoli, de én 3 Ft-os benzinárra (86 oktános normál benzin) emlékszem, 1971-től motorral jártam. A kis gombóc(2,5 dkg) fagyi tényleg 50 fillér volt.

Előzmény: Zoli1949 (5008)
Zoli1949 Creative Commons License 2022.05.02 0 1 5008

Szia Ádám!

Teljes biztonsággal az árat . Nem csak ma, de akkor se volt túl sok ezekből az extra vagonokból. Azon kívül 2 , 5 és 10 Fillér is forgalomban volt. Csak összehasonlításként,  egy liter benzin 25 Fillér volt. Kezdő mérnökként 1972- ben   1750 Ft volt a fizetésem fél évig, mint gyakornok. Akkor 50 fillér volt egy gombóc fagyi és egy liter benzin. Szerintem a ritkasága miatt most a doboz többet ér, mint a vagon.

Üdv:Zoli

Előzmény: Nagyadamka (5006)
József Gábor Papp Creative Commons License 2022.05.02 0 2 5007

Szia Ádám!Gratulálok a szerzeményhez!Nagyon szép állapotú,hogy stílszerű legyek,(Pénz)verdefényes!:) A doboz külön extra,amit abban az időben az új cipőhöz se adtak!Mégegyszer gratula!                                                                                                                                                                          Üdv.Gábor

 

Előzmény: Nagyadamka (5006)
Nagyadamka Creative Commons License 2022.05.02 0 3 5006

Kedves PV-vasútbarátok!

Hosszú és türelmes keresgélés- várakozás után a hétvégi miskolci régiségvásáron sikerült egy fekete rakoncás kocsihoz hozzájutni. Az alku megkötése után meglepetés ért!

Kaptam hozzá dobozt is. A dobozon és a zárjegyein az alábbi feliratok láthatóak:

Játék xxxx? (Olvashatatlan a pecsét)

MEO

60,12

Kérdezem a fórum olvasóit ez utóbbi a vételárra vagy a dátumra utalhat? (Mindkettőt eltudom képzelni.)

Üdv , Ádám

Törölt nick Creative Commons License 2022.04.13 0 0 5005

A meghírdetett Előre alkatrészek elkeltek! Köszönöm az érdeklődéseket!

Előzmény: Törölt nick (5004)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.13 -2 0 5004

Kedves Gyűjtők!

 

Eladóvá váltak az alábbi Előre alkatrészek.

A motor vesz fel áramot, de nem működik. Az egyik tengelyen elforog a fogaskerék.

Aki úgy érzi, hogy hasznát venné, ajánlatát küldje a szozkukacfreemailponthu-ra.

 

 

nekeresd Creative Commons License 2022.04.09 0 0 5003

Eladó 0-s sínanyagok:

  

26 db, szálanként 30 cm hosszúságú ónozott lemezből hajlított, 7 mm profilmagasságú sínszál azon érdeklődők számára, akik saját maguknak szeretnének síneket készíteni.

Eladó még további 10 db, az előbbi profilokból fa talpfával barkácsolt sín is. Ára 120 Ft/sínszál. Amennyiben valaki íves sínt szeretne készíteni, tudok hozzá állítható sínhajlító szerszámot kölcsönözni, vagy akár el is adni. Ezzel tetszés szerinti ívsugarú sín készíthető.

 

 

20 db Hübner gyártmányú, 100 mm hosszúságú flexibilis, egymáshoz csatlakoztatható műanyag talpfalétra. Ára 200 Ft/db. Aki az egészet megveszi, ajándékként kap 2 db 30 cm hosszúságú újezüst Hübner gyártmányú, 5 mm profilmagasságú modell sínszálat, sínvég csatlakozókkal együtt, ami összeszerelten a csatolt ábrán látható.

Tekintve, hogy a felkínált sínalzat összesen 2 m, ezért vitrinben, diorámában álló járművek alá ajánlanám.

 

Elérhetőség: imstef@freemail.hu

nekeresd Creative Commons License 2022.04.08 0 0 5002

Eladó 0-s Pénzverde gyártmányú alkatrészek:

 

Pannónia mozdonyhoz,

5 db kefetartó készlet, ára 2800 Ft/db,

2 db kettős-kerékáramszedő, ára 1400 Ft/db,

3 db kommutátor tárcsa, ára 1400 Ft/db,

5 db keréktengely fogaskerékkel, ára 1400 Ft/db.

 

Előre mozdonyhoz,

1 db kefeoldali pajzslemez, ára 800 Ft,

2 db kefehüvely, szigetelő gyűrűkkel, leszorító menetes rézgyűrűvel, ára 1200 Ft/db,

2 db keréktengelyre való fogaskerék (Z=60), ára 600 Ft/db,

2 db mozdonyfedél tartórugó, ára 500 Ft/db

2 db mozdonyhoz való kapcsoló, ára 500 Ft/db,

2 db kocsikhoz való kapcsoló, 500 Ft/db.

Elérhetőség: imstef@freemail.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!