Keresés

Részletes keresés

giszik Creative Commons License 2013.06.22 0 0 334

Köszönöm a választ!

A telekhatárt biztosra vettem, de a többihez - lévén, hogy se térképész, se vasutas nem vagyok - nem nagyon volt ötletem. De így már tisztábban látok.

Még egyszer köszi! :)

Előzmény: alkotasu (332)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.06.22 0 0 333

Ágfalva nem Déli Vasúti épület.Ahogy Sopron Déli(átépítés előtt)Lépesfalva-Somfalva,Nagymarton,Rétfalu-Siklósd,Savanyúkút,és Lajtaszentmiklós sem az.Ezeket még az 1847-ben megnyílt Sopron-Bécsújhelyi vasúttársaság építette.Később a vonal üzemét a Déli Vasút vette át.Márcfalava-Fraknónádasd megálló állomássá bővítésekor a vonalon felépítette az egyetlen DV épületet:http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=marc&num=501

Illetve a századforduló elején bővítette Sopron Déli felvételi épületét.Később Ágfalva is emeletráépítést kapott.Sajnos a márcfalvi felvételi épület már nem áll,és az egykori állomást is visszaminősítette újra megállóhellyé az ÖBB.

 

 

Előzmény: Divrotcé (331)
alkotasu Creative Commons License 2013.06.21 0 0 332

Itt van egy kérdés a rajzra vonatkozóan:

171. A molnári vasútállomás alaprajza (1866)

A községünket érintő vasútvonal létrejöttéről már korábban írtam . A soproni üzleti körök, osztrák-német bankár-csoportok (Rotschild, Sina) és magyar főurak ( Festetics György ) összefogásával létrejött Császári Királyi Szabadalmazott Déli Vaspálya Társaság[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

"A sokféle – pirossal, kékkel, feketével írt – szám pontos jelentését, ill. mértékegységét nem tudom."

 

Szerintem a kék vonal (vágánytengely) melletti 304, 306, 308-as számok a hektométer szelvények lesznek - hacsak nem más mértékegységet használtak. (Mert régi menetrendekben is sokszor lehet látni "mértföld" szöveget.)

 

A piros folyamatos vonal a telekhatár lesz, a nullkörök pedig a sarokpontok. A kék vonal fölé (alá) és a szaggatott vonalak elé írt piros számok a hosszirányban mért távolságot jelentik (mivel a számokat nem tudom kiolvasni, ezért nem tudom, mi a 0 pont), a szaggatott piros vonal mellé (a nullkörök közelébe) írtak pedig a tengelyre merőleges méretek (vágánytengelytől mért távolságok. Valószínűleg így tűzték ki / rögzítették az állomási telekhatárok pontjait.

 

Remélem nem írtam hülyeséget, és tudtam segíteni. (Nem vagyok sem történész, sem írásfejtő, de ami kitűzési terveket egykor csináltam, azoknál az adatokat nagyon hasonlóan kellett megadni - akkor még nem volt GPS-es műszer, meg hasonló marhaságok.)

Előzmény: giszik (328)
Divrotcé Creative Commons License 2013.06.21 0 0 331

Ágfalva mi volna?

Előzmény: /Dsa/ 1932 (330)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 330

Szombathely Rendező,Vasvár,(átépítés előtt)és Őrtilos(egykor Légrád)tényleg három kivétel,és szerintem tényleg van alapja a hasonlóságnak.Sajnos erre voinatkozóan semilyen írott anyagot nem találtamÉn is keresem az információkat.Talán az SB vasút bécsi levéltára őriz valami információt ez ügyben is!

Előzmény: Medvekutya (325)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 329

Az irodalom a 20,század elejére teszi ezeket a második generációs emeletes épületeket,de szerintem ennél jóval korábban körülbelül az 1870-es évek végén már megvoltak ezek építészeti tervei.

Előzmény: Medvekutya (325)
giszik Creative Commons License 2013.06.21 0 0 328

Sziasztok!

Egy képgalériát láthattok a (püspök)molnári vasútállomásról ebben a blogbejegyzésben: 

266. Déli-vasúti romantika

Ahogy Szenttamáson a középkor nyomait láthatjuk , úgy a molnári vasútállomáson egy csipetnyi itt maradt 19. századdal találkozhatunk. Az Osztrák-Magyar Monarchia kora elevenedik meg itt az akkor emelt épületeken. Az alábbi 13+1 kép segítségével ebből szeretnék egy kis[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Central 01 Creative Commons License 2013.06.01 0 0 327

Egy ötletes fotómontázs Sopron Déli pu. felvételi épületének átalakulásáról:http://sopronanno.hu/anno-es-ma?page=0%2C4

Central 01 Creative Commons License 2013.05.06 0 0 326

Örülök,hogy segíthettem!Sajnos az I.osztályú épületek méreteivel nem tudok szolgálni,ahhoz Balatonszentgyörgyre,vagy Ptujba kéne elutazni.

Előzmény: Törölt nick (322)
Medvekutya Creative Commons License 2013.05.06 0 0 325
Jaj azt még elfelejtettem megkérdezni, hogy nem tudjátok, a II.generációs épületek (Felsőrajk és társai) tervei mikor készülhettek?
Medvekutya Creative Commons License 2013.05.06 0 0 324
Sziasztok!Balázs177! Nagyon köszönöm az információt, elindulok ezen a vonalon. Fel fogjuk mérni Mórt is és vannak még méreteink Lövőről, bár azt nagyon kutyafuttában és nem megfelelő eszközökkel mértük. Írásodból az derül ki számomra, hogy a Murakeresztúr-Barcs vonal építését tekintve egy szakasznak fogható fel. Őrtilos felvételi épülete némileg fejtörést okoz, mert ugye ez kakukktojás a vonalon. Az a kérdésem, tudsz-e erről valami információt és szerinted badarság-e összevetni Vasvárral http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=vasv&num=501 esetleg Szombathely rendezővel http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=szbr . Ódinnyéssel kapcsolatban: Azt kell megnézni, hogy a Székesfehérvár felőli oldalon a szarufák és a szelemenek végződései faragottak-e, vagy sem. Ha szépen faragottak, akkor valószínűsíthetjük, hogy az eredeti. Most nincsenek nálam a képek de ha hazajutok, megnézem őket. Az azonban látszik, hogy ezt az épületet legalább egyszer alapos IKV-s felújítás érte, ami egyenlő egy stílusradírral, a tömegének mérésein kívül alig lehet hinni valaminek az épületen. Tárnokon láttunk olyan érdekeset, hogy a bontás során előjött a tetőben az eredeti vakolt oromfal, amin még a keretes vakolás is megvolt és onnan látszott, hogy azt bizony növelték. De ez itt a fórumon gondolom nem újdonság. Azt még megkérdezném nagy tisztelettel, hogy ilyen rajzok: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115815085&t=9210879 , meg ilyen rajzok http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115320393&t=9210879 után hol lehet kutatni?
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.06 0 0 323

Szia!

 

Szerinted a dinnyési miért asszimetrikus? Háborús sérülés, vagy az állomásfőnoki lakást máshova helyezték el?

 

Előzmény: Medvekutya (320)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.06 0 0 322

Szia!

 

Nagyon köszönöm! :) Nem is reméltem már, hogy kapok választ. Nagyon rendes tőled, hogy lemérted. Mégegyszer nagyon köszönöm. 

 

Üdv: Krisztián

Előzmény: Central 01 (319)
Balázs177 Creative Commons License 2013.05.04 0 0 321

Jól gyanítod!A Déli Vasút mai Magyarország területén lévő vonalai közül a Murakeresztúr-Barcs vonal(1868)épült legkésőbb.Itt már nem az 1860-as típuterv alapján épültek a felvételi épületek,hanem kifejezetten erre a vonalra készült módosított tervek alapján.A téma jeles szakértője,Dr Kubinszky Mihály több tanulmányban is foglalkozott többek között ezekkel az épületekkel is.Megemlíti,hogy a Murakeresztúr-Barcs vonal felvételi épületei megjelenésükben a Brenner-vasútvonal stílusjegyeit hordozzák,ellentétben a többi DV vonal körablakos rizalittal épült épületéhez képest!Tehát a méretbeli eltérés is valószínüleg ezzel magyaráézható!

Előzmény: Medvekutya (320)
Medvekutya Creative Commons License 2013.05.03 0 0 320
Sziasztok!CAD programmal dolgozom felfelé többek között a DV felvételi épületeit és akadályba ütköztem. Felmértük Vízvárt és Babócsát, amik -leszámítva Babócsa asszimetrikus mivoltát- szinte centire stimmelnek. Ám ezek már ránézésre sem stimmelnek Ódinnyés épületével, amelyet a mérés is igazolt. Ez utóbbinál a kiugró középrizalit másfél méterrel szélesebb. A kérdésem az volna, hogy van-e arról tudomásotok, hogy az ilyen karakterű DV felvételi épületből létezik-e többféle szabványterv (a gyanúm ez), vagy esetleg ez egy elszigetelt eset? Még nem mindet mértem, de nekem úgy tűnik, hogy Ódinnyes, Mór és Lövő -hogy a vonalakról kiragadott példákat említsek- ugyanolyanok és csak karakterükben hasonlítanak Vízvárhoz és Babócsához. Előre is köszönöm a segítséget!
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 319

Mivel erre vonatkozóan én sem találtam adatokat,lemértem egy II.és egy III.osztályú épület pár hozzáférhető méretét.Remélem a segítségedre szolgálnak!

Előzmény: Törölt nick (316)
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 318

Előzmény: Törölt nick (316)
Central 01 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 317

Előzmény: Törölt nick (316)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.27 0 0 316

Szépnapot Mindenkinek!

 

Segítségeteket kérném abban, hogy a DV III. vagy II. osztályú épület főbb méreteire lenne szükségem. Akár egy méret is elég lenne nekem.

 

Üdv: Krisztián

giszik Creative Commons License 2013.03.20 0 0 315

Köszönöm!

A vasútállomás története kapcsán lesznek majd később is bejegyzések (pl. régi újságcikkek, háborús történetek), ezért érdemes lesz később is visszalátogatni.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (313)
Central 01 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 314

Koszönöm!Bármilyen használható infót örömmel fogadok.

Előzmény: giszik (311)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 313
További jó egészségét kívánok hozzá!
Előzmény: giszik (312)
giszik Creative Commons License 2013.03.16 0 0 312

Köszönöm!

Nem, mivel a blogom Püspökmolnári történetéről szól - és még ebben is évekre elég megírandó anyagom van. Időm meg kevés...

Előzmény: /Dsa/ 1932 (310)
giszik Creative Commons License 2013.03.16 0 0 311

Nem, erről sajnos nincs infóm. De ha ráakadok valamire, megírom itt.

Előzmény: Central 01 (309)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 310
Szép mindent átfogó munka!Tervezed e más állomás feldolgozását is?
Előzmény: giszik (307)
Central 01 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 309

Igen olvastam róla,és egyebek mellett fotóztam is az emléktáblát,több más dologgal egyetembe.Tényleg nagyon hangulatos hely a molnári állomás!A felvételi épülettel egykor szemközt álló DV fa áruraktárat nem tudod,hogy mikor bontották el?

Előzmény: giszik (308)
giszik Creative Commons License 2013.03.15 0 0 308

No, igen... Pedig szép kis állomásépület lehetne! :)

Majd talán új gazdája, a GYSEV megteszi...

 

Amúgy itt, az állomás épületében született a Déli Vaasút állomásfőnökének fiaként Prinz Gyula Ázsia-kutató földrajztudós, egyetemi tanár. Az állomás épületén emléktábla található.

http://kugi.blog.hu/2012/01/11/58_130_eve_szuletett_prinz_gyula

 

 

Előzmény: Central 01 (305)
giszik Creative Commons License 2013.03.15 0 0 307

Igen, én írom a blogot. :)

Előzmény: /Dsa/ 1932 (304)
Central 01 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 306

 

Szerencsére a Gysev tervezi az épület felújítását,ami ugyanolyan lesz,mint a kezelésében lévő másik DV II.osztályú épület,a nagycenki.Viszont üröm az örömben,hogy tervezik a régi állítóközpont bontását is!

Előzmény: giszik (303)
Central 01 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 305

 

Püspökmolnári állomás épületére már régen ráfért volna egy alapos felújítás.Régi gazdája a MÁV ezt sajnos elmulasztotta.

Előzmény: giszik (303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!