Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
bélának a trollnak itt van öt pont a klikről, az általa évekkel ezelőtt ígértek helyett:
Sehol Európában nem volt példa ilyen szintű centralizálásra, a magyar központosításnak az eltelt időben semmilyen előnye nem látszik.
A tankerületek csak utasításokat közvetítenek, helyi szempontok nem jelennek meg, az egész működést a stratégiai gondolkodás teljes hiánya jellemzi.
A túlzott adminisztráció és az autonómia elvétele megbénítja az iskolák működését.
A Klik nem hoz érdemi szakmai döntéseket, teljes a titkolózás, még a minisztériumi intézmények kutatói sem jutnak adatokhoz.
A passzív-agresszív túlközpontosított rendszerben a kutatók szerint komoly politikai kockázatok vannak.
ami vicces, hogy ez az emmi kutatóinak véleménye.
"Az Emmi háttérintézete az elmúlt években részletesen megvizsgálta, hogy mit hozott az iskolarendszer államosítása és a Klik működése. Az eredmények egészen lesújtóak:"
most vagy ezek is szadeszes szemétládák, vagy nem tudom mi van.
Csak akadályozza az iskolákat, szakmai koncepció nincs, csak kaotikus utasítások, értelmetlen adminisztrálgatás, példátlan túlközpontosítás és rendszerszintű félelem. És ezt a Kliket felügyelő Emmi másik intézménye írja. Tovább »
A problémák megemlítése is bűn ennél az oktatási maffiánál.
Te pedig elkened ezt azzal, hogy mindenáron szadeszes gyökereket keresel a problémát felszinre hozók között. Mintha attól a probléma azonnal megszünne.
Már bocsika... de ahol a szadeszes gyökerű PDSZ keveri a szart, ott tisztességes szándék nem lehet. Ezt nem értitek, hogy olyanokkal bútoroztok össze állandóan, akik még ha kérdeznek is, már az is hazugság. Ezért nem értitek azt, hogy amikor véletlenül igazat mondanak, valódi problémákat sérelmeznek, miért is nem áll szóba velük senki.
Ki más???? És az ellenzékiek, akik az mszpt tüzelik, remélve, hogy legközelebb megint koalíciós tagként az orruknál fogva vezethetik őket:(((( Nem lesz rá módjuk!!!!!
Aszongya Balog, hogy egyes problémákról csak most értesült. Hát az baj. Vagy lehet, hogy ezzel az időt húzza, esetleg hülyének tetteti magát? Netán úgy elszigetelték magukat a világtól, hogy csak most esnek le dolgok? Ez mind nagy baj.
Talán még a Balog tiszteletes amíg meg nem kapja az utolsó kenetet a kormányfőtől, mint akinek ezt az egészet köszönni lehet, valamilyen Rózsa, vagy ki:-)
"Hát bizony én nem emléxem olyanra, hogy ne lett volna olyan, hogy azonnal nem tudtam megoldani.
Csak nem felejtettem el nyugisabb pillanatomban utánanézni....
Szoval azt is mondhatnám, hogy napi sok sok órát foglalkoztam ..."
No azért elmagyarázhatnád, hogy minek utánnanézni, ha mindent azonnal meg tudtál oldani! (De ezt tekintsd kekeckedésnek :-) )
És te itt rendesen kiélezed a dolgot matekra. Mert te azt tekintetted, tekinted tudománynak.
A felvételiző többezer középiskolás sokféle érdeklődéssel rendelkezik. Lehet, hogy a matek számára perifériális, a saját érdeklődési köréhez képest. Viszont megtanulja, mert szükség van rá. De nincs rá sok-sok órája.
Most akkor megint az van, hogy hogyan lehet matekból A szintről B be jutni?
Hát bizony én nem emléxem olyanra, hogy ne lett volna olyan, hogy azonnal nem tudtam megoldani.
Csak nem felejtettem el nyugisabb pillanatomban utánanézni....
Szoval azt is mondhatnám, hogy napi sok sok órát foglalkoztam ...
Ezt felejtik el sokan. Persze az se volt mindegy, hogy környezetemben mindig kaptam segítséget.
Ez olyan volt, hogy név, könyv, akkor definició, tétel, eljárás....:-)
Hol nézzek utána.
Szóval: az elméletet kell tudni. Abba tudsz inkább haladni A ból B be, mint típuspéldákon keresztűl.
Az elméletet kell tudni alkalmazni. És nem példahegyeket megoldani.
Hasonlóan nem fog tudni se algoritmizálni, se programozni, ha egy példát a példából és nem elméletből
áll neki megoldani. És senki se tudja más helyett megtanulni.
Persze ez nem mindenütt tud működni.
Rokon gyerek suli könyvtárában nincs meg Pólya Gondolkodás iskolája
Van ennek folytatása is. Problémamegoldás iskolája.
Na ilyet kell finoman beadagolni a gyereknek, a gondolkodást kell olyan módon átadni, hogy észre se vegye, hogy gondolkodni tanítod. Ha matek. Csak így érdemes. Ez persze az én véleményem.
De nyugodtan tessék ezerket a borzaszó kiszamolós füzeteket szakmányban megoldatni.
Szóval a matematika tanárok azért ne felejtsék el, hogy egy tudomány szintaktikáját, szemantikáját és nyelvét az adott
szinten tanítják. Erre épiteni kell. Ahogy az ember fejlődik. A mindennapi élet és a matek egyre közelebb van.
Hát nem tudom, hogy miért engem akartok arról meggyőzni.... Holott sokkal több matekot kértek régebben is felvételihez például matematika osztályokhoz. Szerintem valahol meg vannak ezek... szépen még 89 előttiek is.
Én nem azért néztem meg, hogy vekkert tegyek magam elé és nekiálljak megoldani,
hanem csak azért érdekelt hogy mi ez az össznépi könnyezés...