Milyen kompromisszumok vannak egy roco géppel összehasonlítva? Mert ahogy a modellrőll készült képeket elnéztem, nekem teljesen visszaadta az eredeti mozdony kinézetét. Ezt a mozdonyt néztem ki egy cseh ec kocsis szerelvény élére.
Oldalról, profilból még nem láttam az eredetit. Eddig nem tűnt fel a rövid tengelytáv a forgóvázon belül és forgócsap távolsága is kisebb mint gondoltam. De most rákerestem az 1:1-es méreteire.
A "pléhtájm" kifejezés a kidolgozásra utalt. Korábban a Roco-nak volt ilyen néven (persze nem fonetikusan) gyerekeknek való hobby kivitele.
De a videó alapján már nem ez a véleményem, aprólékosan felépített modellről van szó.
Egy Atlas řada 230 ČD Laminátka alá sikerült hajtást fabrikálnom (gyárilag makett volt).
Az alap egy Roco BR215-ös :
A forgócsaptávját kellett szűkíteni,a forgóvázak beépítési üregeit beljebb forgácsolni + rézből készült új forgócsapok lettek beültetve.(Ezenkívül a mozdonysúlyt kívülről is formára kellett marni,hogy ráüljön az Atlas kasznija.)
A kerekek a Roco Re 4/4 küllős kerekeire lettek cserélve,a motorra csináltam lendkereket,és még az áramszedését is tuningolni kellett,hogy elérje a nagyobb műanyagküllős kerekek nyomkarimáit:
Valaki meg tudja mondani, hogy a Piko a Pershing gépeket mennyi ideig szokta gyártásban tartani? Ez értem úgy, hogy az év elején kinéztem magamnak a 371 201-es számú gépet a Cseh zászló mintával és igaz, hogy a nagyobb modellboltoknál még nem láttam ,de az ebay-en már ráakadtam egyre. Na most sajnos a nyáron nem lesz rávaló csak valamikor ősz közepe fele, hogy olyankor lesz-e még esélyem beszerezni vagy inkább engedjem el?
Igazából több szerelvényem is van amihez passzolna, tehát eléggé fontos gép ez nekem.
Köszönet, majd ránézek. Már, annak is örülnék, ha román kasznit lehetne kapni. A csehek legalább a saját gépeiket legyártják, nem tudom, a románok nem igénylik a mozdonyaikat?
Az MMV Pershingjéről lehet valahol fotót találni? Nekem csak CD-seket, meg Vectronokat dob ki :(
Az a gond, hogy így rákeresésre kb. semmit nem találok meg, csak a bejárókat és, ami van nekik az kb. mind bejár. Konkrét cégnév alapján lehet esetleg megtalálni, de azt is embertől tudtam meg, hogy a BoBo
kft-nek van Búvárja. Meg, amit személyesen látok, pl. a csepeli Kocúrokat. A CER tesztelt itt valamikor Dongót, amit el is vittek, hogy aztán lett-e vele valami, mert nem tudok róla, hogy futkároznának
errefelé magyar Dongók?
Látni én is szoktam őket (Gorilla, Pershing, Laminát, AWT gépek, annyi van, mint a szemét), de csak, mert bejár, azért be nem gyűjteném, akkor a fél osztrák, meg román mozdonypalettát is összeszedhetném.
Pl. nagyon bejön a kék CD Laminát, volt is szó róla, hogy vesznek, be is hoztak tesztelni, de olyan kiválóak voltak a tapasztalatok, hogy inkább felújított Plehácsopkat használnak.
Az AWT is fűnek-fának kölcsönzi a mozdonyait, magánvasutaknak, építkezésekhez.
Plehács építésébe fogtam, kérdés, hogy ugyanaz a hajtás, alváz, tetőfelépítmény van alatta, illetve a tetején, mint a Laminátnak, mert nem találtam róla használható dokumentációt, jellegrajzot?
Van ennek hasonló forgóváz világítása, mint a Laminátnak?
Kocúron, Plehácson és Búváron kívül használ még valamilyen cseh gépet magyar cég?