Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gyben Creative Commons License 2023.07.14 0 0 15353

Visszatérve esetedre néhány gondolat erejéig:

Számomra értelmezhetetlen, hogy + pénzért tovább keresték volna a hibát. Megállapították! Csapágy és/vagy vez.egység. Akkor mit akar tovább keresgélni? Ez úgy f@szság ahogy van. Kérdés, ezek ennyire hülyék, vagy pofátlan mocskos szemetek? Szerintem mindkettő, bár gondolom nem csak szerintem.

Vélem csapágycsere miatti bontás után ajánlatosnak látták volna a tárcsa és kettős tömegű cseréjét is (ha már úgyis bontva van felkiáltással) Ám ha már, akkor főtengely szimering is, nem beszélve a féltengely szimeringről, mert azt korábbi előírásnak megfelelően minden ilyen beavatkozásnál cserélni kellett vélt vagy valós sérülés miatt.

 

Á, inkább hagyom is mielőtt eret tépnék magamon. Mondom ezt annak tükrében, hogy évtizedeket edződtem különböző márkaszervizek látogatójaként.

Előzmény: thenevtelennulla (15344)
Tschaby Creative Commons License 2023.07.14 0 0 15352

A nagykanizsai Nyitrainak sincs túl jó híre ....

De Pestről nézve azt is könnyen el lehet kerülni :)

Előzmény: gyben (15350)
lejbi Creative Commons License 2023.07.14 0 0 15351

Hello

1 próbát megér, hogy kiveszed az első kerekeknél az ABS jeledót, megpucolod a helyét a rekektől, visszateszed. Nekem ez oldotta meg a hibát már vagy 1 éve.

Előzmény: Bombi1985 (15346)
gyben Creative Commons License 2023.07.13 0 0 15350

Jó hír, akkor tőlünk  (Pest) nem lesz nehéz elkerülni. Örülök, hogy sikerült.

Előzmény: thenevtelennulla (15349)
thenevtelennulla Creative Commons License 2023.07.13 0 0 15349

Nyitrai Citroen Szekszárd!

 

Azért írtam nekik egy levelet,nem részletezem mit válaszoltak.

Szerintük nekik van igazuk és ha kértem volna plussz pénzért, akkor tovább keresték volna a hibát.Persze nem így volt,de mindegy.

Ahogy mondod,bárki tud venni egy gépet és kinyomtatni a hobakódokat.

 

Előzmény: gyben (15345)
gyben Creative Commons License 2023.07.13 0 0 15348

Szervusz!

A véletlenszerű hibák a legaljasabbak. Még a kiolvasott hibakód sem mutat rá egyértelműen a hibahelyre, csak annak lehetséges körére.

Régóta követem a fórum tapasztalati alapon nyugvó hozzászólásait, s ilyen esetekben fékkapcsoló, ABS jeladó koszolódás, vezetékek zárlata, kontakt hibája kerül szóba.

Előzmény: Bombi1985 (15346)
Tschaby Creative Commons License 2023.07.13 0 0 15347

Nekem ilyet nagy megázások után produkált. Valahol bekerült víz. Kiszáradás után - nyitott motorház egy este a garázsban - hiba eltűnt. Nem Vti volt hanem 1.8 szívó.

Előzmény: Bombi1985 (15346)
Bombi1985 Creative Commons License 2023.07.13 0 0 15346

Sziasztok!

Citrom C4 Picasso 1.6 vti van valakinek tapasztalata,menet közben ABS defekt,esp off,service folyamatosan èg,majd ahogy megjelent,úgy el is tűnik kis idő múlva!De olyat is csinált ezután,hogy a kèzifèk nem oldott ki,folyamatos sípolás,csak ha kikapcsoltam manuálisan a fèket ,utána engedett indulni.

Másnap Kèzifèk működik,haladás tovább,aztán ismèt service,ABS,esp hiba...

Egyáltalán hol induljak el,milyen hiba lehet ez?Ha valaki segítene ,azt nagyon megköszönném.

gyben Creative Commons License 2023.07.13 0 0 15345

Ez nagyszerű hír! Így talán kicsit olcsóbb is lett a javítás.

Szabadna tudni a "kuplungos szakszerviz" nevét?

Előzmény: thenevtelennulla (15344)
thenevtelennulla Creative Commons License 2023.07.12 0 0 15344

Na meglett a hiba, féklámpa kapcsolót cserélt a szerelő.

Diagolta és azt mondta hülyeség amit a  szakszervíz mondott..

Jó is lett.

lejbi Creative Commons License 2023.07.12 0 0 15343

Hello, én is jártam így. A kocsi kiírta, hogy váltó hiba, nem lehetett sebességbe rakni. Félre toltuk, délután mentem érte, simán hazajöttem. Kiolvastam a hibakódokat (P1701, P1755), majd OBD műszerrel FAP programmal néztem élő adatokat. Egyszer menet közben leesett a hidraulika nyomás, utána jött a váltó hiba felirat. Félre álltam, leállít+elindít, utána simán ment. Otthon rátöltöttem 1 kicsi olajat a hidraulika tartályra, széthúztam az összes csatit az egységen amit tudtam, adtam neki gazdagon Kontakt sprét.  Ennek lassa 2 hónapja, azóta megy minden nap használom (kb 2000 km azóta). Letudtam 1 horvát nyaralást, megy egy pesti 20 perces dugóban araszolást is.

12 éves, 170000 km van bent, lassan kuplungcsere is lehet belőle.

Előzmény: thenevtelennulla (15340)
tsalis Creative Commons License 2023.07.11 0 0 15342

Most néztem, hogyvez a hibakód a féklámpakapcsoló hibáját jelzi, ahogy írtam nekem akkor csinálta azt, hogy csak 3.-ig váltott mikor rosszul rakram össze csapágycserekor az abs kábel csatiját és hibát írt a műszerfalon így ha ezt a hibát nem mindig produkálja lehet, hogy érintkezéshiba van valamelyik vezétéknél, csatinál a csattanó váltás meg többnyire kuplung kiemeléshiba ami persze lehet a kuplung hidraulikus kiemelő gond is, de nem annyira váltó. Egy kuplung hidrofolyadék csere nem ártana először mert olcsóbb mint az amit írtál és gyanús, hogy nem is az a baja. 

Előzmény: thenevtelennulla (15340)
gyben Creative Commons License 2023.07.11 0 0 15341

Szervusz!

Akkor most el kell vinni szakemberhez.

 

Előzmény: thenevtelennulla (15340)
thenevtelennulla Creative Commons License 2023.07.10 0 0 15340

Voltam szakszervizben.

Szerintük cseréljük ki a kinyomócsapágyat (váltó le).

Ha ezek után sem jó akkor váltó vezérlő egységet cseréljünk(600 ezer)

A hiba annyi,hogy nem szépen vált és néha átteszi magát manuálba, ott pedig 3 ig enged felváltani

tsalis Creative Commons License 2023.06.23 0 0 15339

Motormosás nem volt az utóbbi időben? Attól lehet még beázás, nekem akkor csinált ilyesmit mikor kerékcsapágy cseréjekor az abs jeladót rpsszul tettem vissza, akkor csak manual volt az is csak 3.-ig, esp hiba és persze világító műszerfal váltóhiba felirattal, hiába töröltem csak az első váltásig működött.

Előzmény: thenevtelennulla (15337)
gyben Creative Commons License 2023.06.23 0 0 15338

Ilyen auto/manual váltogatás nálunk is volt. A szervizben vonogatták a vállukat. Egyszer aztán elmúlt. Lehet tán a váltókapcsoló vagy csatlakozása okozza.

Korábbi hozzászólásokban a tempomat "hiánya" miatt a fékkapcsolót okolták.

Előzmény: thenevtelennulla (15337)
thenevtelennulla Creative Commons License 2023.06.22 0 0 15337

Nem hallok semmit.

Annyit vettem észre hogy magától manual lesz a váltó néha és ahogy megyek vele újra automata.

Ja,meg nincs tempomat.

Előzmény: gyben (15336)
gyben Creative Commons License 2023.06.22 0 0 15336

Nem ilyen igénybevételre tervezték a hajtásláncot, de azért én mennék vele. Leállításkor koppanó hangot hallasz?

Előzmény: thenevtelennulla (15335)
thenevtelennulla Creative Commons License 2023.06.21 0 0 15335

Köszönöm szépen.

Jövő héten viszem diagra akkor.

Addig azért mehetek vele?Vagy az nem tesz jót neki

Előzmény: gyben (15334)
gyben Creative Commons License 2023.06.21 0 0 15334

Szervusz!

Nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni. Mielőtt elhantolnád (†14) a váltó vezérlését kellene ellenőrizni. Szerényebb ismeretek és szükséges eszközök híján szakember(!) segítségét kell kérni. Ami otthon ellenőrizhető az a beavatkozó olajszintje. Igaz, a légszűrőházat ki kell (legalább is érdemes) venni.

Előzmény: thenevtelennulla (15332)
thenevtelennulla Creative Commons License 2023.06.20 0 0 15332

Sziasztok!

 

Váltáskor elkezdett rázni az autó,olyan mintha kihagyna vagy ütne egyet.Főleg 1-2 és 2-3 ba érződik.

Nem igazán értek hozzá, de gondolom kuplung lesz.

Amennyiben az honnan érdemes rendelni?

2009

Grand

2.0 Hdi

Robotizált

136 le

gyben Creative Commons License 2023.06.18 0 0 15331

Szervusz!

Konfiguráció, külső megjelenés

A rajz mutatja, hogy hol vannak a testpontok.

Előzmény: Zsolt-75 (15330)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 15330

Sziasztok!

Tudja valaki esetleg, hogy az MC21 és MC55 testelési pontok hol helyezkednek el fizikailag?

Sokszor feljön egy olyan figyelmeztetés, hogy nem jó a jobb oldali tolató lámpa, vagy az irányjelző. Megnézném, esetleg nem lazult-e le a csavar, vagy nem korrodálódott-e az érintkezés a hátsó lámpa test csatlakozásánál.

Elképzelhető, hogy nem jók a számok, mert a sedre programba csak c4 picassot tudtam kiválasztani, grand picasso nincs. 

A testelési pontok:

A hátsó lámpákról ezeket találtam:

   

_Pisti Creative Commons License 2023.06.14 0 0 15329

Nekem is hasonló volt, 120-130 körül rázta, majd 140 felett elmúlt. (2 alkalommal is.)

Centrírozás segített rajta, de másik gumishoz vittem, mert az elsőnél a gép jónak jelezte a kerekeket.

 

Azóta kerékcsere után megyek egy próbát pályán.

Előzmény: Barni72 (15328)
Barni72 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 15328

Igen, de mint írtam a zsír új téliekkel is csinálja, sőt felcseréltük az első - hátsó kerekeket és úgy is ugyan az volt a jelenség! (a nyáriaknál is kipróbáltuk) Úgyhogy a kerekekkel tuti nincs gond, azt kizártnak tartom hogy mind a 8db kerék rossz lenne! 

Előzmény: tsalis (15327)
tsalis Creative Commons License 2023.06.11 0 0 15327

Igen, jellemően gumi hiába pörgetik meg a szálszakadás főleg ha kezdeti nem nagyon látszik nekem nagyon sokszor volt még motoron is és most is a 2 éves autónk nyári gumijával pedig gumis megpörgette mind és szerinte minden jó.

Előzmény: Barni72 (15326)
Barni72 Creative Commons License 2023.06.11 0 0 15326

Sziasztok!

Érdeklődnék, van egy 2012-es grand picassom kb. 1 éve, 1.6hdi kézi váltós sima futóművel.

A problémám az hogy nagyobb sebességnél (120kmh felett) remeg a kormány, (jobbra-balra) nem mindig egyforma intenzítással, de mindig remeg! Futómű rendben, beállítva, lengéscsillapítók 80% körüliek, kerekek is jók, mivel téli-nyári garnitúrával is csinálja, ráadásul a téliek újak voltak külön felnin!

Valaki találkozott már ilyen problémával?

Válaszokat előre is köszönöm! 

gyben Creative Commons License 2023.06.06 0 0 15325

Az eredetivel egyező matt szín mártása az elképzelés. Minden más - egyébként csodaszép megjelenítés - elvetve.

Idegenek az autóm egyszerű, ám mégis elegáns környezetétől.

Láttam, tapinthattam gyönyörű karbon műszerfal betéteket, famintázatú, elegáns mártásokat is.

Megmutattak pl. gyári színkód (bordó) alapján készült, s azóta is náluk rekedt 16"-os erezett dísztárcsát is. Hát, le a kalappal!

A szürkéhez sajnos nem illik

 

Előzmény: Zsolt-75 (15324)
Zsolt-75 Creative Commons License 2023.06.06 0 0 15324

Neked mi a terved a panellel a tisztítás után? Ez a mártásos festés bonyolult felületekre is működhet?

Lenne nekem is egy kérdésem, hogy tudnám tesztelni, hogy a turbó változó geometriát működtető vákuum rendszer jó-e?

 

Előzmény: gyben (15323)
gyben Creative Commons License 2023.06.05 0 0 15323

Igaz -eddigi kudarcos kísérletek után - még csak most próbálom, de úgy tűnik a Liqui Moly orange power cleaner versenyképes. Kicsit munkás, rá kell fújni a felületre, egyéni tapasztalás szerinti "hatásidő" múltával körömkefével, szűkebb helyeken kemény sörtéjű fogkefével eltávolítható a taknyos képlet. (rongy nem jó)

Aki mártásos festéstechnikával operál az a felület megtisztítását is elvégzi.

Előzmény: Zsolt-75 (15322)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!