Monitor, szkenner, nyomtatas, levilagitas a szinek oldalarol. Mivel, hogyan, hol, miert (,mennyiert) es mit kalibraljunk. Elmélet, gyakorlat, szoftverek, hardverek, kelvinek, gammak, gorbek... Ez egy eleg nagy es fontos tema a képfeldolgozásban, egy haladobb szint felett mar nem lehet megkerulni.
Sziasztok! Anno kalibraltam a monitort Huey proval, de sajnos tegnap ujra kellett huznom az egesz gepemet. Elmentettem az ICC fajlt es a Huey alkalmazast is telepiteni tudom, de maga a kalibralo nincs nalam. Ahogy eszrevettem, maga a feltelepitett alkalmazas nem kezeli az utolagosan bemasolt ICC fajlt, ugy hogy a kerdesem az, hogy tudok barmit is kezdeni a helyes profillal, vagy muszaj lesz ujra hardwaresen kalibralnom? Koszi elore is! -D-
A valóság színeire kalibrálás pillanatok alatt.A ColorMunki műszerrel egyedi színeket mérhet le bármilyen felületen, majd azokat továbbíthatja, és megjelenítheti a különböző felületeken, szinkronizálhatja a hardverek és szoftverek színvilágát. A ColorMunki Photo egy spektrofotométer, amely spektrális alapon mér színt.Ez fontos, mert más gyártók termékei egyszerűbb és pontatlanabb módon, nem spektrálisan mérnek, így a ColorMunki Photo a legpontosabb műszer.
Kalibrálás kedvező árakon: Első eszköz 4500Ft Második eszköz 3000Ft Harmadik eszköz 2000Ft
Sziasztok! Segítség kéne. Adott egy HP l1955-ös monitor és egy Spyder2Express. A kalibrációs folyamat lefuttatható. Szerettem volna megnézni a különbséget a Pro verziónál. A kalibrációt nem tudom végig vinni. Kipipálom hogy a kontraszt és a fényerő állítható és az OK után azt mondja hogy ennek a monitornak a kalibrálását nem támogatja. A tools menüben a műszert lehet inicializáltatni és adatot beolvasni is. pl a színhőmérsékletet kiírja.
Sejtettem :-) A Huey oldalán sem találtam erre vonatkozóan semmit. Mit érdemes csinálni? Venni egy jobb kalibrálót, aminek a szoftvere tud multimonitort ? vagy esetleg létezik jobb szoftver a Huey alá? Ha új műszer, akkor melyik? A Huey-val eddig elégedett voltam, hetente kalibráltam és nem volt gond a képeim színhelyességével.
Lecserélném az asztali gépemet egy erős notebookra, kisebb helyet foglal, hordozható és van olyan, ami teljesítményben is megfelelő. Node:
Külső monitort használnék hozzá, mert hát képszerkesztésre egy laptop 6 bites TN panelje alkalmatlan. De mi van ilyenkor a kalibrációval? Pantone Huey-t használok és nyilván kalibrálnám a külső monitort és a saját LCD-t is. De meg tudja-e vajon különböztetni ezt a kalibráló szoftvere? Egyáltalán hagyja-e, hogy két beállítás párhuzamosan meglegyen és hol ezt hol azt használja? Ha erre képtelen, akkor nem kell laptop. :-(
Erre kozben en is rajottem, de eredetileg abbol indultam ki, hogy tokeletes feketet nem kunszt eloallitani papiron. De a jelek szerint az, raadasul a monitorok megvilagitasarol elfelejtkeztem. :)
Egyedul Hojha utja jarhato, de rogos ut az is. Persze penzert sok minden van, CG-s Eizoval megfelelo kalibraloval felvertezve, egy klikkel hozza all a papirhoz amire printelsz:)
Hat vannak bizonytalansagok a rendszeremben, ezt nem is vitatom. :)
De:
- Eddig barhol neztem a kepeimet (sajnos sehol sem votl kalibralt, az enyemet leszamitva, ami viszont csak hazilag, szemre), minimalis szorassal, de ugyanugy neztek ki.
- En azt akarom latni, amit a szememmel odakinn, fotozaskor. :) Ha az nem megy, akkor legalabb valami olyasmit amit a fenykepezogepen.
Ha egy masik cegnel is ugyanilyen hibakat fogok latni, akkor tuti nalam (is) van a baj.
Én ugyanazt látom nyomtatás(om)ban mint a monitoromon. Ehhez persze 3 dolog kell: - teljes színmenedzsment felügyelet, - legjobb minőségű tinta és papír használata, - és, hogy softproof alapjan a papírt akarjam látni a monitoron, és nem a monitor képét a papíron :-)
Hat a monitort nezve inkabb az erosen kompromisszumos jutna eszembe a szinhuseget illetoen. :) Pirosbol szerintem legalabb 20%ot eltuntettek, es az egesz atfogasa kevesebb vagy 3 blendevel. Vagy a monitorok tudnak mar ennyivel tobbet? Fura:)
Megjottek a digilaboros nagyitasaim, a vegeredmeny erdekes. :) Bar meg nem vagyok monitor elott, a kepek szinhelyesnek tunnek, mintha a kekek lennenek gyanusan egyformak, es kicsit vilagos/babakekre hajazok. De ezt majd a monitor mellol. Viszont ami mellbevago, az az egekben levo fekete, legalabbis a monitorhoz kepest.
Egyszeruen elszoktam a papirkepektol (nem hivattam elo legalabb 1 eve), vagy a labor, esetleg valami szinterproblema? Utobbira azert nem gyanakodnek, mert szinhelyesnek tunik minden, egyszeruen csak nem eleg fekete a fekete, es igy a kontraszt is joval kisebb.
Ezt ertem (meg ha nem is ugy tunik neha. :), de ha azt mondom neki, hogy srgb (argb) szinterrel kerem es hajra? Nyilvan en tudom hogy fog kinezni, mert itthon megtekintem. Csak meguszok egy konverziot, vegezze el o ott. Ugyanarra az eredmenyre kell jutnia mint nekem, ua szinterrel. Nem? Csak akkor nem kell bohockodni 1x bites tiffel (amit nem is igazan ismerek).
foveon linkjén írják, h teljesen kompatibilis, csak finomabban definiált: 1024 lépcső helyett 4096-al
másrészt ott írják azt is, h pl. "Adobe RGB"-nek nem szabad elnevezni egy színteret, arra csak az Adobe-nak van joga, így azt meg azért hívják "Nikon Adobe RGB"-nek
Ha nem IEC szerint dolgoznak, akkor igen. Akkor használják az nRGB-t vagy amit akarnak. Tudtommal nem szabványosították a megoldásukat eddig... Az Adobe megtette, aRGB lett a neve a megoldásának. Az meg szép dolog tud lenni, amikor viszed előhívatni a képeid, és az előhívó rendszer szabvány sRGB szerint dolgozik, és nézel ki a fejedből, hogy miért nem úgy néz ki az eredmény, mint ahogy kellene...