Keresés

Részletes keresés

FejesAntal Creative Commons License 2023.05.17 -1 1 4722

De, ez visszamutogatás. Mai napig nincs más érvetek, mint azt felemlegetni, mi történt 2003-ban. Bakker, 20 éve volt! Teljesen más emberekkel, akiknek a nagy része rég meghalt vagy nyugíjas,  más környezetben, konjunktúrában stb.

Előzmény: 1047 005-2 (4719)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.17 -1 0 4720

A hazai törvények és jogszabályok szerint, amit egy múzeum, a gyűjteményi leltárkönyvébe vesz, az MŰTÁRGY. Pont. Ha tetszik neked, ha nem. Ennek köszönhetően nem vágrak össze egy rakás járművet.

Előzmény: C50 (4717)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.05.17 -1 2 4719

"Úgyhogy visszamutgatni lehet 24 évvel ezelőtti ügyekre, de nincs értelme."

 

 

Nem visszamutogatás,csak bizonyítja,hogy mennyibe kőbe vésett szabályokon és mennyire szakembereken múlik a járművek sorsa.

Előzmény: FejesAntal (4709)
C50 Creative Commons License 2023.05.17 -2 1 4717

A másik nonszensz dolog a járművek műtárgy minősítése. Műtárgy az szobor vagy festmény. (vagy inkább híd vagy alagút)

Előzmény: FejesAntal (4674)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.17 -3 1 4714

Egy 70 évvel ezelőtti ügyet rángatsz elő, amikor a múzeumnak még annyi raktározási, kiállítási kapacitása sem volt, mint az 1966-os újranyitásnál.

 

Ez után módosult a múzeum gyűjtési koncepciója, és kezdték Vizafogón összeszedni a gépeket. A vizafogói roncs-ranch-ról kerültek ki az itt-ott sajnos csak egy példányban megőrzött, és szoborként kiállított mozdonyok. 

 

De rángasd elő azt is, amikor a MÁV átadta a selejtezett királyi kocsit a múzeumnak, az első világháború előtt, aztán vissza is adták, mert nem tudta a múzeum hol tárolni. A románok meg elvitték 1919-ben. Ez 110 évvel ezelőtti ügy, meddig akarsz még visszamenve előrángatni dolgokat, a neandervölgyi ősemberig?

Előzmény: C50 (4713)
C50 Creative Commons License 2023.05.17 -2 1 4713

Talán valamelyik Vasúthistória Évkönyvben olvastam, amikor 301,001-et selejzezték,  a MÁV felajánlotta a múzeumnak de azt mondták nem kell mert van róla modell. Na akkor maradhatnának a modelleknél a valódi járművek meg mehetnének.

Előzmény: FejesAntal (4706)
cseuztompi Creative Commons License 2023.05.17 0 2 4712

Tiszta sor! Nem is vitatom! :) Attól félek, hogy az M63 anno Szombathelyen elkezdett turkálása is hasonló anyagi csődbe fordult volna, már csak a vezérlés anyagigénye miatt.

 

De én ettől függetlenül nagyon szeretem és becsülöm az öreget! Anno a BME-n a legszerethetőbb tanárok közé tartozott, példás felkészültséggel és szakmaszeretettel. Sok nagy koponyát sikerült megfertőznie a vasúti nosztalgiai iránti elszántsággal.

Előzmény: FejesAntal (4711)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.17 0 0 4711

Igen, de a Csiba úrnak ezért kerestek más beosztást... az a 242-esre elköltött 220 millió Ft kissé megfeküdte a gyomrokat.  Főleg, hogy a projekt úgy indult, hogy nem lesz több 20 milliónál. Pont a tízszererese lett a végszámla.

Előzmény: cseuztompi (4708)
cseuztompi Creative Commons License 2023.05.17 0 0 4710

Ergo a megvárják, míg összeroskad...

 

Szomorú látni, hogy ezek szerint döntéshozók is tudnak a 49 LÉL-ről, de csak végletesen képesek gondolkodni. Vagy felújítjuk 100%-ig (=világ minden pénze) vagy rohadjon ahol van...

 

Nincs arra kapacitás, hogy a teljes feljítás 1%-a alatti összegből valahol/bárhol elhelyezzék, ahol az amúgy is siralmas állapota nem romlik tovább? (A kérdés költői!)

Előzmény: FejesAntal (4707)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.17 0 0 4709

De az volt, csak akkor a bevétel számított, és meggyőzték a múzeumot, hogy ez bizony jó lesz, és írják alá. Nem lett, sz*rabb lett a 242-es mint újkorában volt. 2004-ben egy nemzetközi konferencián azt osztrák, cseh, szlovák és szlovén műszaki múzeumok a Noszi által nagy büszkeséggel bemutatott 242-esre csak ennyit mondtak: Ez a beavatkozás  műtárgyhamisítás, ami megengedhetetlen a hazájukban.

Amúgy azóta, ha észrevettétek volna, a múzeum személyi állománya teljesen kicserélődött.

Úgyhogy visszamutgatni lehet 24 évvel ezelőtti ügyekre, de nincs értelme.

Előzmény: 1047 005-2 (4699)
cseuztompi Creative Commons License 2023.05.17 0 0 4708

És szintén le kell írni, hogy Csiba úr tevékenysége anno hiánypótló volt, megemelem a kalapom a sok erőfeszítése előtt, amiket a magyar nosztalgia gördülőállomány megőrzése érdekében tett!

Előzmény: FejesAntal (4706)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.17 0 0 4707

A LÉL-t a BME "nagy ember" (=politikus) által támogatott csapatra akarta felújítani és üzemképessé tenni (!) pár éve, de amikor meglátták milyen állapotban van, hirtelen elfogyott a lelkesedés. A konkrét kérdésre visszatérve: nincs hely. Már telipakolták favázas kocsik romjaival a gőzösjavító csarnokát, emiatt rakták ki onnét a villamosokat. És a LÉL nem fér fel a tolópadra a csarnokban.

Előzmény: cseuztompi (4702)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.17 0 1 4706

Az M63 nem a Közlekedési múzeumé. Ad1.

2014 óta védett műszaki emlék. Előtte nem az volt. Ad2.

2003-ban az akkori MÁV Gépészeti igazgató ötlete volt, hogy állítsák helyre. A MÁV és az általatok utált Noszi pénzén vettek ehhez alkatrészeket. A mozdonyt levitték Szombathelyre - és amikor a nevezett gépészeti igazgatót leváltották - többek közt a nosztalgia járművekre történő túlzott pénzköltés okán - a projekt leállt. Azt összevásárolt alkatrészeket meg elhasználták a szombathelyi Csörgőkhöz. A szombathelyi, a vasúti múlt iránt elkötelezett szakembereknek első dolga volt kilökni az M63-ast parajos végére, mert a csarnokban foglalta a helyet azt üzemelő gépektől. Ad 3. Ezek közismert tények, a többi dumafrancizás.

 

Itt a saját langymeleg MÁV berkek akoljában kéne sepregetni ez ügyben. Ehhez a Közlekedési akkor muzeológusának, Soltésznak nem volt köze. Soltész vasúti végzettségű szakembert volt, vasútépítő mérnök. Tehát nem szkíta kardokkal meg pálos kódexekkel foglalkozott korábban. Ez biza jó kis mellényúlás.

Előzmény: segélyvonókészülék (4703)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.05.17 0 0 4704

Mintha pont a hivatkozott nick írt volna azon a fedett helyen kiállított gépekről eltűnt alkatrészekről.

Előzmény: segélyvonókészülék (4703)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.05.17 -1 3 4703

Persze, vigyáznak itt mindenre, hengerfej újragyártására nincs pénz, de temperált csarnokra majd lesz.

A jar motort akár csavaronként legyártatni nem valami nagy deal, mégis meghaladja a képességeket. Majd persze állagmegóvásra lesz... Mint az M63-nál...

Jól látható, mi történt eddig azokkal a göncökkel, amik már nem mozdultak...

Előzmény: FejesAntal (4696)
cseuztompi Creative Commons License 2023.05.17 0 3 4702

Apropó LÉL, azzal nem szeretnének valamit kezdeni? Legalább "tető alá tenni"?

Előzmény: FejesAntal (4686)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.05.17 0 3 4699

Azért ha nem mennek tönkre vagy nem lehetetlenül el a közlekedésük, akkor még sokáig dolgoztak volna.

 

A 242 akkor nem volt múzeumi eszköz amikor meghamisították?

Előzmény: FejesAntal (4698)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.16 -1 1 4698

Köszönöm, végre olyan valaki aki érti mit dumálok itt

Előzmény: gumidani (4697)
gumidani Creative Commons License 2023.05.16 -2 3 4697

Az Árpád nagyon jó helyen van a múzeum csarnokában. Amiből csak egy van, arra vigyázni kell. Amiből van több, abból egyet múzeumba kell tenni, a többivel meg lehet ezt-azt csinálni. Ez vonatkozik az állami tulajdonú múzeumok tárgyaira.

 

A magánember azt tesz a tulajdonával, amit jónak lát. Érdekes, hogy a nagyon különleges autóritkaságok sem kóvályognak OT-s rendszámmal az utcán. Miért? Mert azok gazdái sem ellenségük saját maguknak.

FejesAntal Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 4696

4686. komment, lejáratás:

 

"Most meg a múzeológus, aki pálos kódexeken, meg avar sarkantyúkon szocializálódott, gyakorlatilag az enyészetnek adja a műszaki emléket."

Hazugság.

Mielőtt elfeledkezne róla bárki, ha már minuszgombot van eszetek nyomkodni :)))

Előzmény: FejesAntal (4694)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.16 -1 1 4695

Kockázat mindenben van, ha van egy 90 éves OT-s autód azt is rommá törheti a pizzafutár a Swifttel. De ez nem ok arra hogy ne menjünk vele.

*****

De az MAGÁNTULAJDON- Úgy veszélyezteted a saját magángyűjtői munkád, ahogy akarod. A múzeumi műtárgy állami tulajdon, amit a műtárgyvédelmi szabályok védenek. A milliárdos értékű Maybach Zeppelin gépkocsival se a Tatai úton sasszéznak.-

Előzmény: C50 (4688)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.16 0 0 4694

De mindegyik elvégez fél év muzeolgus képzést, attól kezdve pl. régész-muzeológus a titulusa.

Aki sosem fog vasúti járművel foglalkozni, felesleges az előző kommentben a sanda lejárató célozgatás a szkíta kardról.

 

A Közlekedési múzeum, egykori főigazgatójának magyar nyelv és irodalom - népművelés szakos diplomája van- Számít ez valamit? Drága uram!? Ettől függetlenül ő szervezte meg a parádi kocsimúzeumot. Drága uram!

Előzmény: segélyvonókészülék (4693)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.05.16 -1 5 4693

Drága uram!

 

A régész ás, és próbálja kitalálni, mit ás(ott) ki.

A múzeológus rendszerez, tárol, megőriz, kiállít.

A restaurátor helyreállít, konzervál.

Az egyiptológus a történészek szakosodott csoportja.

A műveszettörténész a művészet történetével foglalkozik, elemez, kutat.

 

Előzmény: FejesAntal (4691)
C50 Creative Commons License 2023.05.16 0 2 4692

Mindegy ki szedte szét, lényeg hogy évtizedeket rohadt most meg megy. Kompromisszummal ugyan de a lényeg hogy megy.

Előzmény: FejesAntal (4686)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.16 -5 0 4691

Halvány segédfogalmad sincs a műszaki muzeológusok munkájáról. Amit itt összehoztál, azok régészek feladatkörébe tartoznak.

A festményekkel és szobrokkal művészettörténészek foglalkoznak.

A múmiákkal meg egyiptológusok.

 

Miért égeted magad olyannal, amihez nem értesz, viszont prekoncepciid vannak?

Előzmény: segélyvonókészülék (4684)
C50 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 4690

Időben lett az.

Előzmény: FejesAntal (4686)
C50 Creative Commons License 2023.05.16 -1 1 4689

Nem. A muzeológusokat kell távolt tartani és akkor lehet menni.

Előzmény: FejesAntal (4687)
C50 Creative Commons License 2023.05.16 -1 3 4688

Kockázat mindenben van, ha van egy 90 éves OT-s autód azt is rommá törheti a pizzafutár a Swifttel. De ez nem ok arra hogy ne menjünk vele.

Előzmény: FejesAntal (4683)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 4687

A vasútgépészeket kellene minél messzebb tartani, szögesdróttal. Angliában a yorki múzeumban jár bármi eredeti műszaki emlék? Pl. az eredeti Rocket? Eredeti Locomotion? Fenéket, mind replikák.- Amikkel nosztalgiavonatoznak nyílt vonalon, mind magántulajdonú járművek. Ott a tulajdonos önmaga felel a saját tulajdonáért.

Előzmény: C50 (4685)
FejesAntal Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 4686

A Dmot eredeti motorját még KISZ-s önkéntesek szedték szét, miközben a motor alktrészei eltűntek.

 

A LÉL szétrablóit persze senki sem büntette meg.

 

Mert nem volt védett. tehát a rongálói ellen az újpesti rendpőrkapitányság nem is tudott nyomozást indítani. Nem volt rá jogalap. 2014 óta védett csak.

Előzmény: C50 (4681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!