Működő kicsi kaszni hibás javarészt festés nem szétrohadt 1998 as Peugeot motoros 324 es Pick-up műszaki nélkül és igénytelen koszos állapotban belül, folyamatos napi használatra minden átnézést igényel 650 ért vette az ARO CENTER . Rendberakás lesz az idén.
A félreértések elkerülése végett: nem kereskedelmi megfontolásból vettem. Sok mindent megoldottam és elvégeztem vele, és szeretem a sok hiba ellenére. Sok mindent megcsináltam, vagy csináltattam rajta , azért akartam, hogy itt leljen gazdára. Sajnos nem vagyok annyira gazdag, hogy két kistehert tartsak fenn. Így utólag viszont(mivel azért sokat költöttem rá), összességében még gazdaságilag is jobban jártam, mintha egy új autó amortizációját buktam volna egy másik kocsin. Azért azt is kipróbálnám, milyen az, amikor nem kell számolni és kalkulálni...
Itt nem kellett senkinek az Aro 10.9 ,de a facebookon a feleségem fél nap alatt eladta. Az ár szerintem reális, mert műszakis és diesel pickup. Mire egy vevő foglalóját euróból átváltotta volna a bank, akkorára a másik fénykép alapján átutalta a teljes vételárat. Talán valami muzeális feladatra szánják, és vissza akarják alakítani eredeti állapotra. Lesz még maradék alkatrész, meg amúgy is figyelemmel követlek benneteket. Szóval jó fajta autót vettem, mert úgy vitték, mint a cukrot!
Nagyon szépen köszönöm a minden részletre kiterjedő leírásod! Tegnap sikerült a művelet! Mondjuk mi csak a difi felől bontottuk le a 4 db 10-es csavart, és a féltengelyt a ricnikről le tudtuk húzni. Mondjuk a kereszt csak flexel jött ki. Utána melegítve a kupak is kijött. A lényeg az hogy sikerült.
Belül a difinél kiveszed a 4 db 10 es csavart, majd a kívül a kerék agy végén kikapcsolt állapotban összejelölöd a féltengely zárat a házzal és csavarhúzóval az 5 vagy 6 db csavarhúzós csavart kihajtod és kiveszed a kapcsolót a körmökkel együtt, alatta találsz 1db 24 es kulcsnyílású anyát a féltengely végén ezt lehatod ,ez után befelé kihúzod a féltengelyt és kitudod cserélni a kereszteket és a csúszón a porvédőt is. Van rá esély hogy a tengelycsonkban lotyog a féltengely külső csonkja. Ilyenkor ki kell cserélni a tűgörgős csapágyat a tengelycsonkban és a 60x80x10 szimeringet is. Ha féltengelycsonk is meg van kopva vagy cseréled vagy fel kell hegeszteni és 30 as 0 ra esztergáltatni a tűgörgő helyét. A kapcsoló agyban van 1 bronz persely ez is ki szokott kopni ezt is érdemes cserélni ha szükséges, le veszed a kerékagyról a sok 8 as csavar kivételével . Esztergáltatsz vagy rendelsz szegedről a lényeg hogy a kapcsoló agyban szorosan legyen és a belsejében ne lotyogjon de forogjon a közepe. A lengőkar alatt megemelve megnézed hogy lotyog-e vagy morog-ea kerékcsapágy ha csak lotyog utánállítasz ,ha morog csere szimeringel együtt ami szintén 60x80x10 es a csapágyszám most nem jut eszembe de talán 30209. A kerékcsapágy nagy állító anyája alatt van 1 biztosító lemez aminek 1 füle bele van hajtva az anya egyik bemarásába ezt először ki kell hajtani utána lehet rá állítani vagy levenni. A tűgörgőt és kerékcsapágyakat zsírral rakd össze és a végén a kapcsoló agy belsejébe is tegyél. Csak a féltengely kereszt cseréhez nem kell megemelni és levenni a kereket így könnyebben kicsúszik befelé , acsapágy állításhoz vagy cseréhez igen. Jó munkát.
Ismét jótanácsra lenne szükségem a 320D -vel kapcsolatban. Szóval az első hajtás féltengelyében tönkrement ( összetört ) a gardán kereszt. Ki szeretném cserélni, viszont kellene hozzá némi iránymutatás vagy leírás .... mit.... hol....hogy...milyen sorrendben....
Ha rakott bele hangfalat miért nem az ajtóba tette ez így tényleg okádék én a kesztyűtartót totálisan megszüntettem oda ment a rádió a vonóhorog meg olyan mint a parancsnoki uaz-é
Gyönyörű lett elbaszva a műszerfalat a hangszóróval a kesztyűtartónak ezekben már gyárilag műanyag a belseje és az ajtaja is, örülünk neki hogy ennyi idő után még életben van nincs nagyon leamortizálva vagy is az utolsó eredetvizsgán 2019 ben még rendben volt.
Azok a hangszórók nagyon fontosak lehetnek bele... ;) A papír kesztyűtartó látom értelmesebb kivitelűre lett cserélve. Ezt az átalakítást én is elkezdtem a sajátomba, csak még évek óta nem jutottam a végére, mert mindig közbejön más egyéb elfoglaltság. Jó lenne idén már műszakit varázsolni rá...
Na.. Kicsit ránéztem.. Azóta már 3 tulaja is volt, de óra szerint tizenpárezret ment.. A motor még ugyanaz, kapott vonóhorgot, ledfényhidat, hangszórókat.. :) Forgalomban van..
Itt még egészen egybe van a mostani állapothoz képest, meg a mögötte levő zöld és narancs is pihen igaz a narancs az évek folyamán hadra foghatóvá vált nem szép de üzemképes működik minden mechanikai rész néha megmozgatom ezzel voltam 2019 ben Szentgróton az off- road összejövetelen először és lehet hogy utoljára mert családi okok miatt és a koronavírus miatt 2020 ban már nem szervezték meg a korábbi évekhez hasonló formában csak kempingezés volt.
Üdv mindenki!! Iván bevezetője után, igen.. Tervezem a visszatérést.. Néha, néha azért rátok néztem itt a fórumon, de tény hogy már lassan 6 éve nem Arózom.. A Grizzly-m elég hervatagul pihenget, lesz még sok-sok munkaóra vele, de a legjobb kezekben van.. Csak legyen rá ideje a mesternek.. Zzz.. (Egyébként tetszik az egérszűrke még mindig :) , még akkor is ha öregszem...
Lassan jön a legközelebb, 7 év után kollégánk és barátunknak nosztalgiázni támadt kedve az először vásárolt aróját ami eddig szétbontva pihent az idén felébresztjük csipkerózsika álmából megint arózni támadt kedve, vagy a korona vírus hatása nem tudom de majd talán ő kifejti véleményét hogy miért. A szint még nem beszéltük meg de remélem nem ez a döglött egér szürke tetszik neki most is. Szintén billencs lesz mint a második arója meg talán szervó kormányt is kap mert hát már öregedett nehezebben tekeri a volánt meg hét haladjunk a korral. A klíma marad manuális ( ablak leteker) oszt jó van pedig mindig melegebbek a nyarak a részletek kidolgozása folyamatban.
Heló!! Ennyit én sem adnák érte. Látom én is a kaszni hibákat a tető javítása a nehezebb, de miután az alja ki lenne javítva hogy ne tudjon megrogyni le lehet venni a tetőt és kijavítani cserélni a tető peremet ezzel együtt az oldaldíszlécnél levő rozsdát rohadást is orvosolni lehet ,ez a művelet kb 2-3 nap csak a tető. Platósét már csináltam többet is ,nem tudják megfizetni amennyi idő rá megy, templom munka. Egyértelmű hogy az első lökhárítótól a hátsóig mindent át kell nézni javítani tisztítani festeni. Természetesen az ár magas az állapothoz képest ,én kb 8-9 éve az ugyanilyent tető rohadás és horpadások nélkül 180000 ért vettem Arós Patrik is ilyesmi áron adta él az övét és nem volt horpadt és ilyen rohadt. Sajnos ezek a 243 asok csak 2 főre vannak vizsgáztatva és nem is lehet nálunk 7 főre mint más országokba azt hiszem max 4 re a súly adatok miatt. Az állapota és ez miatt hirdetik már rég óta és fogják is. Ilyen állapotban max a felét éri ha a motor jó és papírozható de csak annak aki ilyent szeretne és megtudja csinálni szabadidejében magának ,eladásra esélytelen .
Az a bordó nem túl jó állapotú, és ahhoz képest nem igazán olcsó... A szélvédő fölött végig ki van rohadva, a doboz csatlakozásánál is rohad, a küszöbnek is van baja, a jobb sárvédőt a glett vagy a csoda tartja. Ezek csak amik kívülről elsőre látszanak. Műszaki sincs rajta, jelen állapotában nem is lesz mostanában...