Keresés

Részletes keresés

angel_6 Creative Commons License 2003.01.27 0 0 52
Na, ma szereztem három raklap trance számot, most elkezdtek kevergetni... :))
hc Creative Commons License 2003.01.27 0 0 51
A bakeliten tényleg elmegy a hangmagasság. A cd-s cuccosoknál már elektronikusan megoldott, hogy ne másszon el, sőt asszem van limitált szériás bakelitben is.
Általában fülre megy a bpm-állítás. Én lustaságból használom a keverőn a bpm countert, de az ismerős számoknál már látatlanba jól állítom a tempót.
A cd-nél be tudod állítani a startpontot és a fülesben összelövöd a kettőt. Bakelitnél, pedig kézi rásegítéssel hozod össze a két tempót.
Előzmény: pingvin (50)
pingvin Creative Commons License 2003.01.27 0 0 50
Elnézést, hogy a kérdésem nem közvetlenül a témához kapcsolódik, meg nem is nagyon hallgatok ilyen DJ-s zenéket, de érdekelne, hogyan működik ez a ritmus összehozás bakeliten a valóságban?
Mertha pusztán csökkentik a lemez sebességét, akkor ugye a hangmagasság is lecsúszik, ami főleg énekes számoknál elég furán hat. Vagy attól még ezt így csinálják?
Vagy van hozzá valami digitális pitch shifter, ami arányosan felnyomja a hangmagasságot?
A Reason-ben van a DrRex, ahol a loopokat feldarabolják kis elemi részekre, és ezek ütemezésével lehet lassítani a zenén. Ilyen cuccokat is használnak élőben?
Az igazi DJ-k tényleg fülre tolnak össze ritmusban két zenét? Nincs semmilyen kijelző, ami mutatja a bmp-t? És hogyan oldják meg a szinkronizálást, tehát hogyha már a két lemez azonos sebességen van, akkor pont azonos ütemben legyen a kettő?

Mégegyszer mondom, én nem vagyok DJ, pusztán csak a technikai része érdekel a dolognak, kiváncsiságból.

index-pingvin

mooe Creative Commons License 2003.01.24 0 0 49
akkor meg lehet, hogy két terem van...
Előzmény: Rigor (48)
Rigor Creative Commons License 2003.01.24 0 0 48
Akkor nem is lenne gond.. hanem hogy utánna:)
Előzmény: mooe (47)
mooe Creative Commons License 2003.01.24 0 0 47
Biztos nem eccerre fognak játszani...
Előzmény: Rigor (46)
Rigor Creative Commons License 2003.01.24 0 0 46
Na ezaz, Naga hogy jon a colorstarhoz? - amit hallottam tőle az ilyen 4/4 füvezős.
Előzmény: mooe (45)
mooe Creative Commons License 2003.01.24 0 0 45
Akkor neked ez a buli bejön! :)

Re Dub Party, 2003. 02. 01., V. Erszébet Tér - Gödör Klub

Dubcity Fanatik
Ez a Divat
Colorstar
DJ Nadia
DJ Kevin
DJ Naga

Előzmény: Rigor (44)
Rigor Creative Commons License 2003.01.24 0 0 44
Úgy van! Egyébként engem az zavar, hogy a DJ-ket vérlázítóan erős sztárkultusz legni körül, megdöbbentő modon az olyan műfajokban (igenytelen fajta house, 4/4) tevékenykedőket is, ahol már a "zenék" készítői is meglehetősen igénytelent alkottak. Igen, persze ezeknek is megvan a maguk varázsa, mivel rendkívül monotonok és egyhangúak (4/4 lüktetés, mellé némi presetpróbálgatás), ezért némi droggal, alkohollal kb olyan enyhén (vagy erősen) hipnotikus állapotba kerülnek a partyzók mint anno a tűz körül törzsi táncot járva. A hatásra az elképesztő hangerő rásegít, (mindenhol érezhető folyamatos ütemes rezgés, lüktetés), majd az egyszerű közönség eufóriában tombol, és legközelebb is ezt az élmény áhítja, innentől fogva például egy dallamosabb, ritmusosabb zene már messze nem hozza úgy tűzbe mint a fent említett "törzsi sámántánc", amire a fényeffektek, füst is rátesz egy lapáttal.
Ez bizony nagyon jó biznisz. Nem kell hozzá élő zenekar, nem kell igényes zenét készíteni, egyszerű előállítani a terméket(zenét), időnként a hangszínparkot erősen fel kell újítani, felreppenteni egy új divatos sztárt"zenekart", a DJ keze nem rohad le a számok kevergetésénél, scratch-elni, szinte tilos is, a bedurrant közönség pedig fogyaszt rendesen.
Bizony bizony 12-14 évesen még én is ebben a "kultúrában" mozogtam, igaz akkoriban a disco úgy nézett ki, hogy bizonyos helyeken a dj szövegelt is, hergelte a közönséget, lehetett kérni számokat (úgy, hogy be is mondta ki küldi kinek), és zorba meg hasonlók mentek. Persze később ahogy nagyon bedurvult a house korszak, és én meg kezdtem komolyodni, meg foglalkozni a zenével teljesen megváltozott a véleményem, sőt egyenesen a rockzene, népzene irányába fordultam, jelenleg leginkább korai öröm, másfél, colorstar, stb. előadőkat kedvelem, de nem vetem meg a JÓ dnb-t, Bigbeat-ot, stb... Amúgy a DnB kb 96 környékén volt a csúcson, azóta folyamatosan igénytelenedik. voltam például egy olyan szar palotai féle party-n, (Másfél után) hogy 5 perc után kijöttünk, aztán fél órát ültünk még kint abban a reményben, hogy valami olyan zene is lesz amit nem "the game" rokona írt, de nem, úgyhogy eljöttünk. Ugyanakkor nyáron efotton egy olyan palotai féle partyn is voltunk (szintén másfél után) ahol pedig nagyon jó zenék szóltak végig.

Szóval van ami engem sokkal jobban zavar, minthogy a DJ tehcnikailag mennyire felkészült vagy sem, mégpedig az, hogy a zenét a közönséghez igazítsa! Mert például tavaly is, colorstar (psziheledikus rock, elektro-s, beütéssel, dnb-s tört ütemekkel)koncert előtt elmaradt a hiperkarma, helyette valami DJ nyomult. Ez még nem is lett volna baj, mivel az elején megdöbbentően jó, nekünk tetsző zenéket pakolgatott (indiai style dnb, jó kis worldmusic bigbeat-ek), amire a kint ácsingózó közönség beszivárgott szépen a terembe és virgoncan táncra perdült (velünk az élen). Amint többen voltunk kb 40-nél a DJ elérkezettnek látta a pillanatot hogy 4/4 alapú retteneteket kezdjen egymás után berakni, minek erdményeképpen 2 perc alatt kiürült a terem, de nem kapcsolt volna, hogy hoppá, lehet hogy a colorstaros közönségnek ez nem jön be.. áááá, szórakoztatta magát és az ott maradt egy-két mindegymiszólrészegvagyok fazont a koncertig hátralevő félórában.

Szerintem a közönség teljesen megbocsájt és elnézi azt is, ha a zenék közt akár pár másodperc teljes csend van (bénázik a dj), ha csupa kedvükrevaló zene szól, míg ha ez nem teljesül, akkor a dj akármilyen szuperprofi cuccon virtuózkodhat, akkor is szarul fogják magukat érezni.

Emlékszem egy időben volt a FIX.TV valami könnyűzenei műsor, ahol "sztárDJ-k" tömjénezték magukat, majd következett az előadás, ahol két bakelittel, meg keverőpulttal sikerült valami megdöbbentően igénytelent alkotniuk, ami abból állt, hogy öt percig ment egy 8 vagy jobb esetben lépéses loop, majd 2 perces igazgatás után egy másik hasonló rettenet.

Most jöjjön az én személyes hierachiám
Én egyedül az ügyes szkrecsi trükköket (és mellettük fél kézzel samplerező) DJ-ket tartom valamire, kb. a live actezők közelébe. Felettük jönnek a rendes zenészek, aztán legfelül a többhangszeresek mint a ghymes, ahol páldául egy tag egy koncert alatt gitározik, dobol, furulyázik, szaxofonozik, hegedűl.

(a zeneszerzőkre nem térek ki külön, mert az más műfaj, csupán előadókról van most szó).

Szóval egy hagyományos közepesen sztárolt DJ meglátásom szerint messze kevesebb csodát alkot, mint egy színházi technikus. Ugyanis a színházi technikusnak egy mozgalmas modern darabnál a történetet figyelve kell a zenéket másodpercre pontosan indítania, közben másik kézzel a fényeket adagolni, harmadik kézzel effektezni, negyedik kézzel hangosítani, és a improvizációs játék van a színpadon, akkor neki is mindezekkel hozzáimprózni. Persze ezért álltlában több technikus szokott dolgozni, ám manapság annyira csóró az egész színházas szakma, hogy egy, ritán két technikus izzad az egészen. Ráadásul sokkal nehzebb mindezt csinálni, mint ahogy elképzeli az ember. Ezt onnan tudom, hogy csináltam én is éveken keresztül (iskola, mellékes, stb mellett)és én többnyire párban, a vége fele már egyedül is. (az se rossz amikor 5 perces etüdök vannak, és miközben megy a zene, egy másik MAGNÓkaettával kell beállni a töksötétben, közben figyelni a fényekre, és takkra indítani+váltani) és persze mindehhez ramaty szar technika. (szalagbegyűr, fejhezkap, másik azonos tempójú zene keres, időben ráúsztat).

Előzmény: tere (42)
tere Creative Commons License 2003.01.24 0 0 43
Jut eszembe... a "modern diszkózás" egyik igen jó mintapéldája még ma is a nem igazán mai C&C Music Factory. (pl. Gonna Make You Sweat, amivel világhírűvé váltak.)

Aki ismeri őket, tudja miért írtam ezt, aki nem... hát sürgősen járjon utána! :)

tere Creative Commons License 2003.01.24 0 0 42
A "casiónkombinézó" zenél. Akárhogy is teszi, de zenél.
A DJ. pedig lejátsza a mások által készített zenéket a neki vagy a közönségének tetsző sorrendben vagy egyvelegben. Ha kell felhasználja lexikális tudását a nagyérdemű tájékoztatása céljából.

---*na, íme a konzervatív*---

:))))

hc Creative Commons License 2003.01.23 0 0 41
Elméletileg John Lennon is zenész és a vendéglátóban casiónkombinézó kisebbségi is az.
Előzmény: tere (40)
tere Creative Commons License 2003.01.23 0 0 40
A DJ. dolga elméletileg az, hogy műsort készít szórakoztatás céljára.
Sokan ezt nem így gondolják.
mollpe Creative Commons License 2003.01.23 0 0 39
Hát, sajna ilyen az élet... Meg hasonló közhelyek!
Miért nézik a dáridót 5 millióan, a Ferit /Liszt/
meg 5-en? És akkor mi jön le? A Lajcsi a jó csávó!
Abból ugye van bevétel! Mit számít az, hogy ki tud
zenélni, meg ember vagy gép? Van bevétel? Van!
Akkor hadmenjen!!!
Előzmény: hc (37)
count M Creative Commons License 2003.01.23 0 0 38
Emberek, de dőljetek be mollpe-nek, igazi agitátor a csávó... :-))))))

Ja, az ilyen érv hogy pl. "sok pénz kell", ne legyen már érv, mert az mindenhez kell, még a sz@ráshoz is. És a hasonló ökörségek: aki zenét csinál az csak gombokat nyomogat, aki liveact-ezik az hangmintákat játszik le, aki dj-zik az meg csak összetolja két szám BPM-jét... ne már, ez így komolytalan... Meg szerintem teljesen felesleges egyáltalán keverni a zenekészítés, a liveact és a dj-mix fogalmát - ennek a három dolognak a zenén kívűl semmi köze egymáshoz.

r.cM

hc Creative Commons License 2003.01.23 0 0 37
Ez így működik, de dj-ügyileg nem meggyőző.
Te elektronikus zenét csinálsz, amihez van egy számítógéped, vettél (remélhetőleg) több százezer forintnyi progit, kütyüt, van ötleted és némi zenei képzettséged, ahhoz, hogy ezt valamilyen formátumba öntsed. Ezután vagy sikeres zenész leszel vagy nem. Viszont valószínűleg megütne a guta, ha a honlapodra kitett demóval valaki más futna be és kaszálna nagyot.

Ez dj nyelven így néz ki: veszel lemezjátszót (esetleg cd-t), keverőt, lemezeket, gyakorolsz. A másiknak van egy számítógépe (0,8 lemezjátszó árért) és a netről töltögeti le a zenéket, és automatika kevergeti neki. És ő viszi el a bulikat az orrod elől negyedpénzért és veri a mellét, hogy ő a fasza csávó, te pedig hülye vagy.

Előzmény: mollpe (36)
mollpe Creative Commons License 2003.01.23 0 0 36
Meggyőzlek! Szóval, mondjuk a PC azt csinálja, amire utasítom, mivel mondjuk nem tudok dobolni,
beviszem a dobgépbe /sampler/ a SAJÁT MAGAM ÁLTAL
/mondjuk egy sinus jelből/ csinált bassdrumomat,
meg a többit, és a gép pontosan úgy játsza le,
aogy én akarom, ahogy a kis agyamban azt elképzeltem, tehát ez emberi, csak nem egy igazi
dobon püfölök... Hogy PC? át nem azért elektronikus zene? Utána saját hangszineimmel
tovább mókuskodok rá még pár sávot.... Oszt valami esetleg kisül... De az utolsó lfo-ig minden a saját agyamból van, csak nem húrokat pen-
getek... Ha így nézzük, igazából csak az az
"emberi" ha valaki énekel! Nem?
Sajna, én pl. nem bírom az akusztikus hangszereket
de hát én már csak ilyen szörnyember vagyok!
Úgyhogy vasak, samplerek, pc-k előre!!!!!
Előzmény: KiN (33)
hc Creative Commons License 2003.01.23 0 0 35
A közönség szempontjából tényleg csak jó és rossz buli van. A bajt télleg a pénz okozza. Kinek van kedve 40-50 rugót fizetni egy dj-nek, azért, mert bakelitről nyomja. A Pisti áthozza a laptopját és megcsinálja 10 sörért.
Sajnos a kultúrában (a diszkó is kultúra!!!!) egyenlőre az igénytelenség a divat. :-(
Előzmény: KiN (34)
KiN Creative Commons License 2003.01.23 0 0 34
Hopp elfelejtettem.

Belátom, hogy igazad van a buli végeredményével kapcsolatban, és a jövőben nem fogok rosz megjegyzést tenni arra, aki egy bulin számítógéppel zenél. (Igaz eddig sem mondtam igazándiból semmi rosszat, de másképpen fogok hozzáálni.)

KiN Creative Commons License 2003.01.23 0 0 33
Van valami abban amit mondtok. Aláírom hogy ebben igazad van, hogy a jó buli a lényeg.

Megpróbálom kifejteni, hogy mi a mi a bajom a Pc- vel. A számítógép a mindennapi életünk része és ugye hát azért találták ki, hogy mindent megcsinálljon helyettünk. (Lássuk be, hogy a számítógép a lemezjátszót próbálja utánozni.) Tehát, ha kiválsztod a zenét, betöltöd, azátn kiválasztasz mégeggyet, betöltöd, és megnyomod a findBPM, vagy Wizard (vagy tökmindegy) gombot, aztán áthúzod a "fédert" akkor csak azt csináltad mint a többi 10 millió fiatal a világ minden pontján. És eléletileg ha nem vagy teljesen botfülü, vagy hülye akkor a két zenét már össze is keverted. Semmi más nem kell, csak a megfelelő sorrendet eltalálni. Az egygombos effektezésről nem is beszélek, mert egy két plugin, és kész. De őszintén mollpe... van ebbe valami olyan amitől egyedi lesz? Hogyan csempészel bele egyéniséget, ha (mint Te mondtad: "NINCS benne ember") ???

Igazad van... mondjuk hogy mindegy, hogy számítógép vagy lemez, de győzz meg engem kérlek, hogy a számítógépes zenében van lehetőség egyéniségre. Hogy miért is fontos ez? Szerintem ha nincs benne a zenében valami amitől egy kicsit más lesz, mint a többi rengeteg, akkor egészen egyszerűen tömegzenévé válik, és megint csak ott tartunk, hogy mindegy mi megy, mindegy ki hallgatja, és mindegy hogy hogy érzi magát, ráadásul mindegy hogy élőben, vagy nem.

Egy kicsit más téma, ami talán a legnagyobb baj ebben az egészben. Sajnos sajnos és sajnos, hogy bárhogyan zenélsz (az élő, vagy a számítógépes utat választod) PÉNZRE van szükséged, és ez a legundorítóbb ebben az egészben, hogy pl. ezen a fórumon is lehet sok olyan tehettség, akinek nincs lehetősége jobb cuccokra, pedig igazi profi lehetne.

Előzmény: mollpe (29)
mollpe Creative Commons License 2003.01.23 0 0 32
Hát sajna, v.szleg ez a helyzet, hiszen már nem
underground, hanem kommersz diszkóvá vált...
Meg már mindenki emszííí, meg díídzsséé....
De azért a rétegzenékben van még 1-2 jó dolog!
Amíg az újdonság nem válik kommerszé, és nem folyik a csapból is, mint pl.
a drámmendbéjsz.........
Előzmény: hc (31)
hc Creative Commons License 2003.01.23 0 0 31
A szomorú valóság az, hogy a közönség 85%-át az sem érdekli, hogy jól kever-e a dj. :-(

Zenész hasonlattal: mindegy, hogy plébekkre tátognak a szinpadon, vagy egy felprogramozott szintiről jön a samplerezett hang-minta, vagy valaki tüdőből recsegteti a szaxit? A közönség így is úgy is jól érzi magát.

Előzmény: mollpe (29)
count M Creative Commons License 2003.01.23 0 0 30
Többnyire sajnos. De, Timo Maas vagy Oakey produceri albuma szerintem elég jól sikerült.

r.cM

Előzmény: tere (25)
mollpe Creative Commons License 2003.01.23 0 0 29
Az a baj, hogy azzal, hogy a PC-k használatát
ajánlják mellőzni, mert ahogy alább írva vagyon,
akkor már nincs benne az ember, szóval ez már egy
kicsit olyan mint: lúúúk, az erő veled van!!!
Tehát miért baj a PC? Itt is az a lényeg, mi a
" végeredmény". Lehet valaki technikailag tök
profi, ha rossz a bákeliten lévő mjúzik! Neem?
És ha valaki istencsászár zenét csinál PC-n, az
+ bakfityy? És ha valaki bulizni megy, attól még
nem lesz boldogabb, ha szar zenét hallgathat, de
viszont azt élőben tekerik...
Tehát a lényeg az, mi megy a kis füledbe...
Előzmény: KiN (27)
mollpe Creative Commons License 2003.01.23 0 0 28
Az a baj, hogy azzal, hogy a PC-k használatát
ajánlják mellőzni, mert ahogy lejebb írva vagyon,
akkor már nincs benne az ember, szóval ez már egy
kicsit olyan mint: lúúúk, az erő veled van!!!
Tehát miért baj a PC? Itt is az a lényeg, mi a
" végeredmény". Lehet valaki technikailag tök
profi, ha rossz a bákeliten lévő mjúzik! Neem?
És ha valaki istencsászár zenét csinál PC-n, az
+ bakfityy? És ha valaki bulizni megy, attól még
nem lesz boldogabb, ha szar zenét hallgathat, de
viszont azt élőben tekerik...
Tehát a lényeg az, mi megy a kis füledbe...
Előzmény: KiN (27)
KiN Creative Commons License 2003.01.23 0 0 27
Sziasztok megint.

Még az előzőkre reagállva (mollpe kérdésére), ha valaki nekiáll dijdzséjskedni akkor számolnia kell azzal, hogy igen költséges hobbija van! A kérdésre válaszolva: igen, ha van rá lehetőséged, és minden stílust át akarsz fedni akkor akár havi 200 ezerért is tudsz lemezt venni. Persze ezt senki nem csinállja, hiszen aki kezdő, az a kedvenc stílusában zenél, aki meg profi szerződése van, és rőgtön nem kerül semmibe a lemez (vagy csak a töredékébe kerül, mint egyébként). Én legutóbb 2001 decemberében vettem bakelitet, akkor 2500 Ft. volt darabja a Roxy Records -ban. Gondolom mára ez felmehetett akár 4000 Ft. ig is. Tehát még 1x a DJ-skedés KÖLTSÉGES mutatvány.

Más. Nem arról van szó, hogy hű de jó, hogy a két lemetjátszó egyszerre szól! Hanem arról, hogy azért szól egyszerre mert a DJ ügyesen, összehozta, összekeverte úgy, hogy Te jót bulizhass rá. NEM A SZÁMÍTÓGÉP KEVERTE ÖSSZE, nem a szoftver eggyeztette a bpm et, hanem a DJ. És nem fél óra alatt, hanem 2 perc alatt (ok aláírom, hogy fél évet gyakorolta előtte, de akkor is). Nekem is volt AtomixMp3, meg VTT meg még sok már DJ-keverő program, de ... azokkal mindenki tud zenélni, aki össze tudja válogatni az zenéket, és próbálkozik vele egy órát. Ez nem DJ tudomány, hanem egér rángatás.

De ha már mindenképpen számítógépről akarunk zenélni, (mert az olcsóbb, vagy mert azon van az összes zene, effekt, stb.) akkor is legalább 1 keverő nem árthat. És ez még nem is akkora tétel, hogy ne lehessen kifizetni. Én pl. egy ESO hip keverővel kezdtem, és ez akkor minden igényemet kielégítette. (Amikor meg már megvolt a lemezjátszó is akkor jöttem rá, hogy a DJ-skedés nem is olyan egyszerű.)

Egy szó, mint száz (mert már lassan regényt írok) ne engedjétek, hogy a számítógép mindent felváltson, mert egyrészt úgysem lesz soha olyan mint az élő keverés, másrészt meg szeintem is ciki egy bulin 2 Pc-vel kiállni.

(Persze mindez a magánvéleményem, és saját tapasztalatom, mint az előbb sem, most sem akarok kioktatni, vagy leugatni senkit).

hc Creative Commons License 2003.01.23 0 0 26
Inkább megmaradnak a remixek szintjén.

Az biztos, hogy a zenész fogalma meglehetősen kitágult és néha a dj is átlóg ebbe a kategóriába.

Előzmény: mollpe (23)
tere Creative Commons License 2003.01.23 0 0 25
"De sok dj. csinál saját zenét is, nem? "

Sajnos igen. Többnyire sajnos. Sajnos.
:)

dhooker Creative Commons License 2003.01.23 0 0 24
Én azt már inkább zenésznek hívom. Szerintem ilyen a Neo, meg az Anima, meg a Yonderboy, persze azok többen vannak a színpadon. Meg lehet hogy nem PC-ről nyomatják hanem célhardverről de a lényeg ugyanez.

Én nagyon szeretem az ilyet.

De láttam már olyat is, hogy komplett jazzzenekar (bőgő, dob, fúvósok, gitárosok, vagy 8-an) egy DJ aki scratch-et (talán Mango) meg egy sampleres aki alapokat nyomott az egész alá. Besz@rtam.

Azt is nagyon szerettem.

Hook

Előzmény: mollpe (23)
mollpe Creative Commons License 2003.01.23 0 0 23
Na persze! Jó zenék kellenek! Csak ugye az 1-ik a
modern tókingot szereti, a másik meg az ándergránd
fraktál "zenét"....
És azt az embert hogy híjják, aki mondjuk főmegy
1 dobogóra, oszt PC-ről a SAJÁT MAGA ÁLTAL KREÁLT
zenét nyomatja, úgy, hogy a realtime dolgokat
élőben tekergeti, csak az alapok mennek sequencerről? Az most zene? Mer nem díídszsééé,
hiszen a saját borzalma dübörög...
Szerintem ez is zene "zenész", hiszen tök mind1,
hogy 4 szintetizátor meg dobgép mögött üldögélnek
emberkék és ugyanúgy sequ-ről megy majdnem minden,
vagy 1 csóka tud mindent ugyanúgy kezelni...
Meg nincsenek összeveszések, hogy ide olyan bdrum
kellet volna, vagy olyan...
De sok dj. csinál saját zenét is, nem?

Előzmény: dhooker (22)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!