Sziasztok, anno Skodával nyomtam, de most 10 év szünet után..FORD Focust nézek..2011 körülit.. Ha valaki leírnám miért vegyem ezt, Opel helyett, s miért jó, mire kell figyelni azt megköszönném.. :)
Lenne egy kérdésem felétek, nekem egy 2010-es évjáratú Focus mk2,5 1,6tdci 109Le (G8DA) autóm van. Az a problémám vele hogy nehezen melegszik fel a hűtőviz ,termosztátot cseréltem benne viszont igy is ha nagynehezen meleg a motor akkor is 80 és 70fok között ingázik, mégha nem fűtök akkor is. Esetleg valakinek lenne e ötltete hogy még mi lehet a gond hogy nem megy fel a vízhöfok és vissza is hül hamar. Köszi :)
A gyertyacserét 3 év vagy 60e kilóméterenként kell cserélni. 14-es gyertyakulcs kell hozzá és eléggé mélyen van. A trafókról le kell húzni az elektromos csatlakozást és ezt csak úgy tudod megtenni, ha hátrafelé kipattintod a rajta lévő kis szürke reteszt. A gyujtótekercsek csavarjaihoz 30-as Torx kell (ha jól emlékszem). Mielőtt a gyertyákat kiveszed alaposan fújd ki nagynyomású levegővel a tövét, nehogy beessen valami szemét a hengerbe! Hivatalosan a gyertyák meghúzási nyomatéka 13Nm vagy az érintkezés után max. 15° (vagy ésszerű érzéssel). A gyutótekercsek csavarjainak meghúzási nyomatéka hivatalosan 10Nm (vagy szintén ésszerű érzéssel).
szóval víz folyás problémám megoldódott, de maradt azt, hogy néha megjelenik a sárga motor csekk lámpa utána nem stb stb teljesen összevissza van, néha 3-5 használatig ég, utána megint nem ég 5-10 használatig és így tovább. anno mikor a vízfolyás miatt nézték, akkor nem volt hibajel ami a sárga lámpára mutatott volna
vajon ez miért lehet? 1részt hogy néha ég néha nem, másrészt hogy nem volt hibakód
1 dolog jutott eszembe: milyen sűrűn kell egy 2016os 1.0 ecoboostba gyertyát cserélni? most 170-nél tart, utoljára kb 130nál volt márkaszervízben, azóta nem volt gyertya csere. mekkora és mennyi km-nél van a gyertya csere időpontok. Illetve pontosan milyen gyertya kellhet bele, hol járjak utána a neten? illetve gyertya cseréhez kell egy csőkulcs és ennyi, vagy van valami extra titka?
Nekem biztos, hogy gyári extra volt. És egy sima kerek nyomógomb volt, mint egy csengő a motortérben. De mondom kár idegeskedni, márkakereskedésben ingyen megmutatják, és ha kéred, még a kocsi előéletéről is elmondanak mindent, legalábbis, amíg márkaszervibe hordták. Sőt a mostani autómmal is elmentem, régen lejárt a garancia, nem hordtam márkaszervízbe, teljesen más okból mentem, mire kiderült, hogy volt egy visszahívás, ami miatt gari időn túl is ingyen megjavították azt a problémát. Ha nem megyek be más miatt, ki sem derül.
Nekem a motortérben van egy kulcsos 3 állásos kapcsoló,sajnos kulcsot nem kaptam hozzá. Ezek szerint ez lesz a megoldás,csak a kulcs helyet kellene valahogy kicserélni. Mondjuk attól még mechanikusan nem lehet nyitni,riasztót kikapcsolni és elindítani.🤔
3. tulaja vagyok az autónak előzőleg a lányomé volt,most szembesültem vele,hogy kulccsal nem nyitható az autó,nincs vele gondom,de szeretném megoldani valahogy,hogy ne zárjon ki az autó.
Közben addig agyaltam, amíg az is eszembe jutott, hogy egy elektromos kis gomb volt, valahol a fékrásegítő környékén. Azt is mondták, hogy ha lemerül az aksi, előtte azt kell kicserélni.
11 éve volt egy ilyen autóm, és nekem is volt tőle álmatlan éjszakám. Csak arra emlékszem, hogy a motortérből lehetett kinyitni. Ez egy fizetős extra volt benne. Céges kocsi volt, egy év után 3 évesen totálra törték. A lényeg, hogy kérdezd meg a márkakereskedésben, nem kerül semmibe, én is onnan tudtam meg. (Petrányinál, ott vettem) Sajnálom, hogy többre nem emlékszem, de azért írok, hogy ne aggódj, nem leszerelték, ez fizetős extra. Nekem azt mondták, a lopások miatt, így nem lehet feltörni.
Nem nem tuning verzió,sima Ghia.Nincs sehol kulcs nyilás.
A kezelési utasítás nekem is megvan gyári papíron,köszi,nem ír róla semmit,nekem nem olyan zárhelyem van ( nincs zárhely!) Mint a kezelésiben amik vannak. A másik látott autó is olyan mint az enyém,azon sincs semmi,sajna a tulajával nem tudtam beszélni. Egyébként nagyon sok minden nem úgy van az autómon,mint ahogy a kezelési írja.
Nem tudom kiszerelték e, egy ilyen autót láttam az enyémen kívül,azon sincs kulcs hely, a műanyag burkolat nem lepattintható a zárhelyen,mint más típusnál a vezető oldalon.
A motortérben van egy elektromos zár kapcsoló 3 állású,sajna kulcsom nincs hozzá, ha rövidre zárom a drótokat nyit,de a riasztó üvölt.
hogy lehet kinyitni az autót,tapasztalat,ötlet valakinek
Meg kéne kérdezni attól, aki leszerelte róla. Ha nem volt teljesen idióta, akkor el van dugva valahová (mondjuk a kulcsos motortérbe) valami egyedi megoldás a nyitásra - mondjuk a teljesen mechanikus nyitást nem fogod tudni így pótolni, ha nem megy az elektronika, akkor gondban leszel.
Az autón nincs kulcsos nyithatási lehetőség,nem találtam sehol ( kivéve motorháztető).Ha központi zár vagy távirányító hiba merül fel,hogy lehet kinyitni az autót,tapasztalat,ötlet valakinek?
-kellet belé 3 liter mire megint rendben volt és a gépkönyve szerint kb 6 liter van benne
- autoszerelok szokták csinálni, hogy a tartály tetejét leszedik, helyére egy másik sapkát raknak amire egy kompresszor van kötve, aminek a nyomását beállítják kb olyanra, hogy szimulálja mintha járna a motor, így a vízrendszer hasonló terhelést kap mintha járna a motor és így állóhelyzetbe a szivárgáson elindul kifelé a víz, amit a menetszél meg a motormeleg nem fog elpárologtatni, hanem megáll, illetve lecsepeg ott ahol ereszt
üdv mivel kérdeztem, itt leirom a tapasztalotkat is hátha valkinek segít
észrevétel: feleségem későn szólt, hogy "most már a másik oldalon sem fűt az autó", 1 literes benzin ecoboost, semmi jelzés nem volt a kocsitól, hogy kevés hűtőviz vagy hogy túl meleg, viszont leállitáskor repcsi hajtóművet játszott a hűtőventilátor
tapasztalat: 3 liter hiányzik a 6 liter hűtővízből, zabszem beugrott, hogy hogyan bírhatta ki ezt a motorblokk
megoldás: egy éjszakára rá kellett rakni a túlnyomást a hűtővíz rendszerre és kirajzolta, hogy a tűzfal előtt melyik cső és a körülötte lévő alátét adta meg magát, val szin azért úsztuk meg, mert télen történt, így a motor
sum: néha rá kell nézni a rendszerre, első jelre (egyik oldalon már megállt a fűtés) lépni kell, nem kell addig beszarni míg a kalsszikos repedt hengerfej jelek nem jelentkeznek
+ a kocsi agyát hohetetlenül megzavarta ez a dolog, pl néha kinyitogatta a hátsó ajtót, hol égett a motor chech hol nem, stb
Az utóbbi 3 hónapban gyanúsan megnőtt az üzemanyagfogyasztásom. Korábban a téli átlagom volt 8,7-9,3 liter 100km-en városban közlekedve, viszont most ez felment 9,8-10 liter környékére.
Hétköznaponként kb 20km-t autókázom, plusz az apró, vásárlás stb.
Szerintem
- a mérésed pontatlansága ennél sokkal nagyobb,
- hacsak nem teljesen egysíkú módon használod az autódat huzamosabb mennyiségű km-en át, a különféle felhasználási módok jelentősen eltérő fogyasztási adatai összekeverednek, és innentől kezdve igen nehéz értelmes konklúziót levonni, mert teljesen azonos használati minta kellene, ezt pedig szinte senki nem tudja produkálni hónapokon keresztül,
- a téli felhasználásnál, főleg ilyen 5-10km-es utaknál nagyon sokat számít a bemelegedési periódus, ilyenkor literekben mérhető különbség tud lenni átlagfogyasztásban.