Keresés

Bandos Creative Commons License 2024.02.21 0 0 37799

Szia rebecha!

Mi újság Thulusdhoo-n?

Remélem most már elmúltak az esős napok, és hétágra süt a nap!

Előzmény: rebecha (37794)
_chillout_ Creative Commons License 2024.02.17 0 0 37798

Szerintem nem a váltó-, hanem az elfogadóhelyekre gondolt, pl ha étteremben 50 USD van a számlán, akkor az EUR-ban is egy ötvenes lesz.

Előzmény: moonwalkr (37796)
cassano711 Creative Commons License 2024.02.16 0 1 37797

Köszi az infókat, pont úgy nyitottam meg a laptopon, hogy nem láttam ez nekem válasz, csak a legvégén mikor olvastam, hogy Perhentian, akkor tudatosult:-)

Az egy jó hely, bár nem tudom manapság milyen lehet, 10+ éve voltam ott utoljára.

Thoddoo az egyik ami nálam képben van, a másik kettő Ukulhas és Dhigurah, utóbbi felé hajlok egyébként.

Thoddoo állítólag a Maldív-szigetek gyümölcsös kertje úgymond, gondolom ez nektek megvolt ott, már a gyümölcskóstolás.

Már csak a családot kellene meggyőzni, hogy a Maldív-szigetek és nem egy spanyol 4 csillagos hotel a Costa Blancán, nem egyszerű. Utóbbi egyébként vicces módon nem sokkal kerül kevesebbe mint egy maldív lakott szigeteki nyaralás, erre jutottam.

Én a megalvást kilőném Abu Dhabiban, egy Wizzar + Etihad kombóval. Vagy max egyik irányban lenne 2 éjszaka alvás, de az is inkább azért hogy ha már útba esik lássuk Abu Dhabit és/vagy Dubait.

Előzmény: sizoka (37795)
moonwalkr Creative Commons License 2024.02.16 -1 0 37796

Egy dolgot pontosítsunk

"-Ne vigyél EUR-t, mert 1 az 1-ben váltják a dollárral…"

Ezt a világon mindenütt láttam már leírva ezt a városi legendát, csak odakinn nullaszor találkoztam vele a valóságban.

Ezt olyan megszorítással tudom elképzelni, hogy vannak helyek (és ezek SOHASEM hivatalos pénzváltók), ahol 1/1-ben számolnak a két valutával (el tudom képzelni, hogy egy helyi kis utazási iroda – nem tudom van-e ilyen a lakott szigeteken, mert a resortokban természetesen nincs – így számol, azaz pl. a delfinles 79 dollár és 79 EUR egyaránt), de ha bemész valahová, ahol a pult fölé az van írva, hogy bank, vagy Wxchange, hogy ott nem lesz 1/1 az egészen biztos. Figyelem, magánvélemény következik: szóval az, aki a bank, vagy exchange felírat, vagy a szállodája recepcióján kívül ilyen "alternatív" forrásokat keres és talál, az meg is érdemli (az ilyenek szoktak a suhogó dollárok közé egy-két helyi pénzt becsempészni, vagy Kubában a CUC helyett CUP-t adni....)

DE

Ha valamennyire is hivatalos pénzváltással próbálkozol (akár a resort recepcióján, akár egy pénzváltó standnál), akkor a háta mögött van egy árfolyamtábla, amelyen SOHASEM egyenlő a dollár és az EUR.

Előzmény: sizoka (37795)
sizoka Creative Commons License 2024.02.16 0 1 37795

Pár (hátha) hasznos infó, ha lakott szigetre tervezed a maldív utadat:

-Átszállás Abu-dhabiban: van ingyenes shuttle bus a régi termináloknál lévő Premiere Innhez.

-Lecsekkolták AUH-ban felszállás előtt, hogy van-e minden napra szállásfoglalásunk, azt mondták, hogy hivatalosan nem kötelező, de ajánlott… Megérkezés után tőlünk nem kérték Maléban, de a mellettünk lévő pultnál épp valaki nagyon magyarázkodott, hogy miért csak egy napra foglalt…

-A naptej a legolcsóbb a reptéri drogériában Maldívon, sokan veszik meg ott, mi Maléban nem is tudtunk venni naptejet.

-helyi SIM kártyát is a reptéren vehetsz, sokan akarnak majd ebben ott segíteni.

-Vigyél USD készpénzt… a boltokban általában tudsz kártyával fizetni, de kirándulásokat nem mindig… Szóval legyen nálad USD, kisebb címletekben is.

-Ne vigyél EUR-t, mert 1 az 1-ben váltják a dollárral…

-A kirándulásoknál nagyon rossz árfolyamon számították volna be a készpénz rufiyyat

-Az éttermekben mindig ráírták a számla összegét rufiyyaban és USD-ben is.

-Mi Thoddoo-n voltunk, ahol sok magyar turista volt, a bikini beachen mindig hallottál magyar szót, a sziget viszont orosz dominanciájú, rengeteg orosz volt. A beachen a helyi gyümölcsárus srác folyékonyan beszélt velük oroszul.

-A speedboatot a szállás intézi, megírja majd, hogy melyik standhoz menj oda mikor, és onnan elvisznek a hajóhoz.

-Pénteken is van speedboat, mégha nem is reklámozzák túl…

-Szállás és étkezés a balatoni árszínvonal alatt, épp csak alkoholt nem lehet venni a lakott szigeteken.

-Olyan volt nagyjából Thoddoo, mint Perhentian, ahol már jártál 😉 Köszi a korábbi maláj beszámolóidért!

Előzmény: cassano711 (37658)
rebecha Creative Commons License 2024.02.16 0 0 37794

Most itt 16:10 van.És a változatosság kedvéert ismét zuhog. Márccsak röhögni tudok a nyomorunkon. Mindenki a szobájában kuksol. Ez volt az álmunk,hogy ide eljuthassunk.de hétfőn talán kiderül. Elképesztő felhő mrnnyiség van a szigetek felett.az utcákon szinte tavak vannak. Ez nem a mezítlábas sziget.Ez itt a valóság.A nyomorúság és a szegénység.A csillivilli rész csak a resort szigeteken van. És ma láttunk egy szúnyogot is....

Előzmény: moonwalkr (37793)
moonwalkr Creative Commons License 2024.02.16 0 0 37793

Szia!

Hát ennyi esőt még tényleg nem láttunk, mint amit Te írsz, mióta kinn vagy.

Mi például tavaly pontosan napra ilyenkor voltunk kinn két hétig és ez volt a legelső Maldiv nyaralásunk, amelyiken egyetlen csepp esőt sem láttunk.

Február a legszárazabb és tényleg az eddigi alkalmakkor az egy hét alatti 1, de nagyon maximum 2 db, akkor is 10-15 perces, a csöpörgéstől az ürgeöntésig terjedő záporon kívül nem volt több eső. De ahányat Te írtál már, az tényleg a szokatlannál is szokatlanabb.

Persze ebben az van benne, hogy a száraz február egy 100 éves meteorológiai átlag, aztán főleg napjaink megbolondult időjárásában jön az El Nino és társai és nem igaz a tapasztalat. 2022-ben pl. tudtommal a "kőbe vésetten" októberben esedékes monszun december közepére húzódott át. Most meg ezek szerint akkor is esik, amikor nagyon nem kéne neki.

Nehéz ügy.

Előzmény: rebecha (37792)
rebecha Creative Commons License 2024.02.16 0 0 37792

Még jó, hogy LÉNA A REPCSIN ül. Mert sikító frászt kapna.Itt teggel óta zuhog az eső. 5 perc szünet és újra kezdi. FILIN IS ESIK. NÉztem a műholdképeket ès holnap is ez lesz. Én még ilyen zuhogó esőt életemben nem láttam. Vagy mi a szösz talán most van az esős évszak??😥😅

Bandos Creative Commons License 2024.02.15 0 0 37791

Szia Léna!

Jó utat holnap Filitheyo-ra!

Tudom, hogy azt írtad korábban, hogy nyaralás közben nem nagyon szoktál netezni, és a fórumra bejelentkezni, de ha sikerül még a reptéren tourist SIM kártyát venni, akkor remélem most majd kivételt teszel.

Nagyon várunk majd onnan Filitheyo-ról egy-egy rövid bejelentkezést, és néhány információ morzsát arról, hogy mi a helyzet,milyen idő van, hogy tetszik a sziget, és hogyan érzitek magatokat.

Ja, és moonwalkr-hoz hasonlóan én is üzenem a halacskáknak (na meg a teknőcöknek, a rájáknak, és a többi vizi csodának) ott Fili-n, hogy legyenek jók!

Nagyon klassz nyaralást, jó pihenést, és csodás élményeket!

Előzmény: Léna007 (37790)
Léna007 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 37790

Okay, úgy legyen, megmondom nekik. Minden bepakolva már múlt vasárnap óta :-)

Előzmény: moonwalkr (37789)
moonwalkr Creative Commons License 2024.02.15 0 0 37789

Jó csomagolást:):):) !!!!!

És majd súgd bele a halacskák fülébe Filin, hogy moon üzeni, hogy jók legyenek (ha nem tudják ki az, a Béla is jó lehet). Biztos mosolyogva bólogatnak majd, hogy vették az adást:):):) !!!!

Óóóóh, hogy irigyellek Fili-ért:):):)!!!!

Előzmény: Léna007 (37788)
Léna007 Creative Commons License 2024.02.14 0 1 37788

Köszönöm.

Még egy nap a munkában és kétszer alvás (utóbbi úgyis szinte semmi lesz az izgatottságtól). :-)

Előzmény: Bandos (37787)
Bandos Creative Commons License 2024.02.13 0 0 37787

Szia Léna!

Még egy hasznos jótanács, ami a tapasztalataink alapján minden maldív resort szigeten működik (ha szükséges), és különösen fontos lehet Filitheyo-n.

Ha esetleg olyan szobát kaptok, amelynek nem tetszik a szigeten belüli elhelyezkedése, vagy nem jó ott a part, vagy bármilyen más problémát észlelsz, akkor érdemes szinte azonnal visszasétálni a recepcióra, és udvariasan elmondani nekik azt, hogy a sziget nagyon tetszik, és a személyzet is kedves, de ezzel együtt is csalódottak vagytok, mert az életetek vágya volt eljutni a maldívra, és erre a szigetre, de sajnos az a villa, amit kaptatok, az nem tetszik, mert ott nem szép a part, stb., stb. (és itt jöjjenek az okok...).

Utána szintén udvariasan meg kell kérni őket, hogy szeretnétek másik villába költözni, de fontos azt is mondani, hogy tudjátok, hogy ez aznap nem biztos, hogy megoldható (ez szinte majdnem mindig így van), de azt kéritek, hogy lehetőség szerint másnap költözhessetek. (Ha nem annyira "fogadókészek" erre a kérésre, akkor 10-20 USD mindig segít...., de erre nem is mindig van szükség.)

Nekünk ez eddig mindig bejött, és mindig kaptunk (általában másnap) új szobát, sőt a legtöbb esetben a kérésünkre előre felírták nekünk egy papírra, hogy mely villák fognak megüresedni, és még választanunk is lehetett, hogy a szabad villák közül melyiket választjuk. (Előtte persze érdemes megnézni a megüresedő villák elhelyezkedését, környezetét, stb., és ezután dönteni.)

A superior villák közül Filitheyo-n a 100 fölötti számozásúak elhelyezkedése nem igazán jó, a 45-100 közötti villák pedig attól függően vannak nagyon jó, elég jó, vagy elfogadhatóan jó helyen, hogy akkor éppen a part mely részén van széles homokos part, és hol van éppen kevésbé szép és megfelelő part. Ez majd csak a helyszínen derül ki, előre nem igazán lehet tudni, mert akár néhány héten belül is változhat a part elrendezése, erről gondoskodnak az áramlatok.

További jó készülődést!

Előzmény: Léna007 (37786)
Léna007 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37786

Mi úgy szoktuk, hogy a reggeli után, ha visszamegyünk a házba, bekenjük az egész testünket nagyon alaposan, mindent! Ujjakat, meg a bikini, póló alatti részt is, mire kimegyünk a napra, eltelik aza fél óra, amíg a nepvédőkrém hatékony. Még szinte soha nem volt, hogy leégtünk volna, pedig már voltunk jópár egyenlítői helyen, ahol 42 fokos perzselő hőség volt. Vigyázni kellés mindent alaposan bekenni, nem csak úgy félvárról. Jobbulást kívánok! Remélem, mi nem fogunk így járni. Ilyen helyeken, ha felhős, borult idő van, a kkor is ugyanolyan erős a nap, akkor is árnyékban kell maradni és ugyanúgy erős napvédőt használni, ha leázik a vízben, később mégegyszer utána kenni.

Előzmény: rebecha (37785)
rebecha Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37785

Nekem is a kézfejem annyira leégett,hogy éjjel a csapba áztattam hdeg vízben,meg van egy spéci fájdalomcsillapítóm hajnalba bevettem utána sokkal jobb lett.lehet kesztyűt is venni kéne....

Előzmény: Ruud_Krol (37780)
Léna007 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37784

Ez a hivatalos oldala:

angolul van. Kell egy jó minőségű fotó az útlevélről és egy másik fotó rólad (én ugyanazt az útlevélképet soktam). Pár alapvető kérdés: mikor, honnan, meddig, voltál-e előtte sárgalázas országban, kb ennyi. Egyszerű, gyors. 96 órával a repülőd elindulása és megérkezése között kell kitölteni. Mi péntek déelőtt indulunk és szombat délelőtt érkezünk, így ma dlelőttől holnap délelőttig kellett kitöltenem.

Előzmény: We are Devo (37783)
We are Devo Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37783

Hogyan  és hol lehet kitölteni ezt az Imugat?

Előzmény: Bandos (37781)
Léna007 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37782

Nem kérdeztem ezt, csak valaki javasolta itt, mivel nem kapunkróla visszaigazolást, legyen bizonyíték, emiatt a képrenyőfotó.

Bandos Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37781

Szia,

Persze, hogy nincs szükség arra, hogy a belépésnél bemutasd a kinyomtatott IMUGA QR kódot.

Megnézik és beszkennelik az útleveledet, és rögtön látják a gépben, hogy kitöltötted-e elektronikusan.

Akkor lenne baj, ha a rendszerben nem találná meg az elektronikus verziót.

Visszafelé is majd ugyanígy lesz.

Előzmény: rebecha (37778)
Ruud_Krol Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37780

készülj fel ez rosszabb

első két napunkon csak felhő volt felettünk,

hosszú UVs póló, nyak bekenve mindennel, max 2x1 óra a vízben

és még így is "kisfiam" kézfeje leégett, döbbenet

Előzmény: Léna007 (37775)
rebecha Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37779

Nem is lehetett kinyomtatni csak a kepernyőfotót.bocsi már meg vagyok zavarodva. Hiperérzekeny vagyok, nem tudok aludni,teljesen kimerültem.

Előzmény: rebecha (37778)
rebecha Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37778

JA.. és semmiféle kinyomtatott Imugát nem kértek.CSAK az útlevelet nézték. Kb.5 perc alatt megvolt az egész.

Előzmény: Léna007 (37776)
rebecha Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37777

Én is csak azért írkálok, menrt itt őrzöm a férjem. Szoli8daris vagyok vele.az idő miatt tényleg ne aggódj.rekkenő hőseg van de. Süt a Nap du. Kicsit beborul. Estefelé volt egy óriási zuhi. KB. 10 PERCIG TARTOTT,aztán vege .jó párás a levegő. Nagyon nagyon jó nyaralást kívánok nektek és mindenkinek aki most jön ebbe a csodavilágba. Jó utat😎🤗🍍

Léna007 Creative Commons License 2024.02.12 -1 0 37776

Szia Chloé!

Nagyon aranyos vagy, ez már lexikonba illő leírás. Amúgy párom parázik jobban, nem én, mert ő a rosszabb úszó és mert nem szeret a mélység felett lenni. Mindig együtt maradunk és kitalálunk fontos szabályoskat is minden nyaralásra, aminek megfelelően és megfontoltan viselkedünk, vészmegoldsokat is kidolgozunk és tartjuk ezekhez magunkat. Szóval nem vagyunk azok a típusok, akik agy nélkül mennek neki kalandoknak. Minden ba van csomagolva! Egy nagy bőrönd és mivel nem fért bele minden, lett egy kicsi is. A nagyba bele tudtam a két ruha oszlop közé tenni úgy a decathlonos egészarcos maszkokat, hogy ne tudjon a bőrönddobálástól sérülni, felől keresztbe mind a négy békaláb és a kis bőröndbe (ami nem kézi lesz, annak túl nagy, azt is feladjuk) megy mégy egy pipás szemmaszkos snorkel is vész esetére, ha valami törik, vagy ha a repülőn benáthásodok (ami sajnos gyakori, a fejfagyasztástól, mit művelnek), akkor az egészmaszkosban gond van, de csak az orromról, szemeről le tudom tolni könnyen és vissza, ha náthás lennék. Ezek azok az apró dolgokt, amikre írtam Moonwalkrnek, hogy mindenre meg van nálam a biztonsági megoldás is. Ezen kívől lesz egy nagyonn hátizsák, de 5 kilón belül, abban vannak a biztonsági bikini, fürdőnaci egy poló és egy short, nekem egy ruha, ha a bőrönd nem jönne meg aznap és egy kissebb háti, amiben a kamera meg műszaki dolgok vannak. Menetre készen állok és ma már a munkában alig tudtam kondentrálni, mert csak a Filitheyo van már a fejemben. Én utazás alatt nem irkálok fórumba, meg sehova, nem is netezek, még e-mailt sem nézek. Csak az idős anyukáink miatt kell otthonra egy állandóan élő kapcsolat, így felőlem már csak az utazás után hallotok, amint hazaértünk és lesz időm, írok majd. Mindenkinek köszönöm a sok jó szavát.

Előzmény: _chloé_ (37771)
Léna007 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37775

Szia Rebecha,

köszönöm a friss infókat. Mi ismerjük magunkat, hoyg szénné égünk és ismerjük ezeket a hasonló helyeket, milyen kegyetlen a nap, amennyit csak lehet árnyékban vagyunk, a napon hosszú, zárt ingben mászkálunk a parton + basball sapi, a vízben 50-es krém + UV szörfös poló fenékig. Általában sikerül is csonfehéren hazajönnünk a nyaralásól, hogy mindeki kérdezi, hogy rossz idő volt-e . :-)

Az időjárást nem akrom többet nézegetni, de mégis napjában vagy 2-3x nem tudom megállni és pontosan attól a naptól, ahogy érkezünk, addig, míg hazautazunk, csak felhős, esős időt mutat. Megpróbálom a fejemben komplett ignorálni és mondogatni, hogy de igenis jó idő lesz.

További gyönyörű nyaralást!!! Vigyázzatok magatokra, én már nem akrom magam befolyásolni, így a napokban megpróbálok innen is elmaradozni (ha megállom).

Imugát most töltöttem ki, pénteken indulás.

Előzmény: rebecha (37772)
rebecha Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37774

Hoztunk azt is csak nem vettük fel. Majd pár nap múlvaha újra kimerészkedek a Napra. Még jó, hogy 3 hétre jöttünk.A férjem most 4 napig home offic-ban dolgozik.Csak így engedték el ennyi időre,de ő így is jönni akart

Előzmény: seci (37773)
seci Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37773

Nem naptej kell, hanem UV-s, lehetoleg hosszu ujju póló! Ame leér a fenekedig is, mert az ugye hajlamos kinn lenni a vizbol sznorizas kozben, szoval XL pont jo lesz! Legkozelebbre!

-seci

Előzmény: rebecha (37772)
rebecha Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37772

Szia Léna! ITT most nincsenek szúnyogok de a Nappal nagyon óvatosan kell bánni. Minket elkapott a gépszíj nem tudtuk mi az elég,nem voltunk képesek kijönni a vízből Hiába 50 faktoros napgej rommá égtünk.nagyon fáj. Én nagyon okos az aloe vera gélt otthon felejtettem, de szerencsére irix van nálunk.úgyhogy már az első alkalommal vegyetek fel pólót főleg ha a férjed fehérbőrű 5 perc alatt le lehet égni.Bocsi ha másokat esetleg úntatok a saját hülyeségemmel,csak mások ne legyenek ilyen felelőtlenek.De annyipra elregadott minket  boldogság a gyönyörű meleg óceán.

Évek óta erről álmodoztam. Most meg nyalogathatom a sebeimet

Előzmény: Léna007 (37770)
_chloé_ Creative Commons License 2024.02.11 0 0 37771

Kedves Léna! Én is tartottam az áramlatoktól, pedig én jó úszó vagyok és sokat is úszom. De még egy-két tipp az eddigieken kívül, ha én ezt anno tudtam volna előre, akkor nem tartottam volna tőle:

- Filitheyora sokan a sznorkelezés miatt mennek, úgyhogy bőven lesznek mások is a vízben rajtatok kívül. Látni fogjátok - legalábbis ahol közel van a reef és mögötte a letörés a parthoz, és úgy nézem, a szigetetek egyik oldala ilyen, a másikon pedig úgyis figyelni kell kikötőre, hajó útvonalra, stb. is - kintről a fejeik búbját vagy minimum a sznorkel kilógó pöckét. Tehát még mielőtt a vízbe mennétek, már a partról látni fogjátok, hogy merre tart az áramlat éppen, az alapján, hogy melyik irányba sodródnak/úsznak a népek. Mert úgy kell elképzelni normál esetben, hogy ilyen kellemesen csorogsz amerre visz a víz és közben nézelődsz, néha pedig rásegítesz az uszonnyal, hogy tovább haladj. Csak néha erősebben visz a víz (kb. mint egy élménymedencében :) ), akkor kell észnél lenni.

- Az “észnél lenni” sokszor csak azt jelenti, hogy ne bambán, se hall, se lát üzemmódban pusztán a víz alá nézz, hanem menet közben azért nagyjából legyél tudatában, hogy a sziget melyik szakaszánál csordogálsz éppen.

- Szerintem Filitheyon is úgy van, hogy nem az utolsó kijáratnál van vége a világnak - ráhagyással számolnak, meg pl. figyelmeztető tábla van a végén amibe szintén belekapaszkodhatsz, meg a sziget csúcs, ahol nagy baj esetén azért még mindig van időd és tered kievickélni. Mondanám, hogy hülye biztos, de persze tudsz olyan hülye lenni, hogy veszélybe sodord magad, ha tényleg semmire nem figyelsz. De ha nem akarsz (ld. az előző pontot), nem fogsz olyan helyzetbe kerülni, nyugi! :)

- Az mindig szerencsés, ha együtt mentek a pároddal és nem egyedül indultok neki, leginkább, hogy ne pánikoljon be senki sem. De ha az bíztat, én a kezdeti terep felmérés után simán kimentem egyedül is.

- Nekünk egyszer volt egy fél napon olyan szél, amit túl erősnek ítéltünk (a magunk számára) a sznorkelezéshez, akkor egyszerűen kihagytuk azt a programot arra az 1-2 órára, volt helyette ezer más “tennivaló” a szigeten! :)

Előzmény: Léna007 (37770)
Léna007 Creative Commons License 2024.02.11 -1 0 37770

Köszi, na ilyen válaszra vágytam ebben részletesen, érthetően le van írva.

A 80 métert több internetes oldalon is olvastam, azt hiszem a szigeten dolgozó búvároktató német oldalán is. Nem szándékozok kimenni kintebb.

A "pasim" hív segítséget :-) Nem hinném, mert megfogadtuk, hogy nem mozdulun egymás mellől, ha én sodródok, ő is sodródik velem, és ő nem jó ószó, én sokkal jobb úszó és gyorsabb vagyok, ő nagyon lassú.

Nem tudom, miért vagyok ilyen, de nekem mindig csak akkor kerek a világ, ha mindent bebiztosítok és még a biztosítást is bebiztosítom és mindent előre lejátszom a fejemen ezer verzióban, "mi lesz, ha..." és "kidolgozom" a válaszokat is. Az egész életem ebből áll, sajnos ez programozva van belém, nem tudok lazább lenni. Ennek ellenére minden eddigi utazésunkról elmondthatm, hogy amiket előre agyaltunk, azok soha nem történtek meg és mindig minden jó volt, de jobb tudniróla, óvatosnak lenni, mint felelőtlennek lenni. Sokat segítettél most is, köszi a türelmed.

Előzmény: moonwalkr (37768)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!