A beszámolóm előtt megkérdezem, hátha valaki tudja, hogy honnan a csudában tudják az emberek több órával a becheckolás előtt a pult számát???? Charter, nincs online bejelentkezés.
Több mint 2 órával előbb kint voltunk, ahogy kiírták a check-int, rögtön odamentünk, ahol már legalább 80 ember állt sorban! Honnan tudhatták, hogy ott kell várni?
Én egész évben néztem, hogy mikor teszi közzé a bud.hu, legkorábban 2 óra 10 perccel korábban jelent meg és szinte mindig máshol lehetett bejelentkezni. Az egész gép az Orex /Annex chartere volt, a megkapott dokumentumokon ilyen adat nem szerepelt (repjegy nem is volt), nem hiszem, hogy mások mást kaptak volna. Csak kíváncsiságként, de nagyon szeretném tudni, ha bárkinek van ötlete, kérem ne tartsa magában. :)
Akkor a beszámolóm kicsit bő lére eresztve, de úgyis kevés úti élmény közzététel szerepel mostanában, talán nem veszitek rossz néven:
Alva Donna Beach Resort Komfort Side (lesz: Hotel Dobedan > már így szerepel a hotel bejáratán, ez egyébként a parti éttermük neve is).
2023.08.26 - 2023.09.02. OREX Travel
Rep.járat: MAVI GÖK (Annex Tours saját charter)
Kalandos volt a foglalásunk, még márciusban jelentkeztünk, ugyanis volt egy olyan akció, ha bizonyos időpontig foglalunk, akkor 30 nappal az utazás előtt térítésmentesen lemondható, vagy átfoglalható (persze nem igaz a térítésmentesség, mert a stornó biztosítás díját visszatartották).
Úgy véltük, hogy az idő előrehaladtával valószínűleg csak drágább lesz, de nem így volt, többször is lényegesen olcsóbb lett az ár nagyjából 50-60e/fővel) végül át is kellett foglalnunk, mert az előre jelzett szerdai 0850-es indulás májusban megváltozott (talán ekkor rendezik a chartereket) és 20.00 órai indulás lett. Persze tudjuk, hogy a menetrend bármikor változhat, de ez egyenlő volt egy beetetéssel, 12 órát változtatni szuper gusztustalan. Egyébként csak a szerdai napokon volt így, szombaton maradt a 0850. (Ha jól tudom, ez a járat csak ezen a két napon volt, választható volt még a Sunexpressz, ami elvileg 1135-kor indult, de ez folyton késett, volt hogy 3-4 órát is, ráadásul lényegesen drágább volt).
Az esti géppel nem voltunk hajlandók menni, én hetedjére utaztam Törökországba, volt már tapasztalatom bőven a késői érkezésről. Az eredeti aug. 30-i indulásról átfoglaltunk aug. 26, szombatra, ami ~80.000 Ft-tal olcsóbb volt kettőnknek úgy is, hogy a korábbi 2,5% stornó biztosítást visszatartották (ez a SunFunnal csak 2%) és ami díj eddigre 2,8%-ra emelkedett! Egyébként folyton változtak az árak.
Végül 08.26-án, 0850-kor elindultunk időben. Ahogy ma már szokásos csak térítésért volt ellátás a gépen. Kb. 2 óra pár perc alatt meg is érkeztünk (előbb mint ahogy a menetrend írta). A szokásosnál többet kellett várni a csomagokra, de pusztítóan nagy a tömeg az antalyai reptéren.
A gond az volt, hogy kb. egy óra hosszat vártunk csak arra, hogy megkapjuk a transzferbusz számát, egy egész gépnyi utas várt erre, hisz mindenki Orex Traveles volt. Őrjítő lassan ment. E-mailben előre megkaptunk, hogy hányas pultnál lesz a jelentkezés, végül a szomszédos pult is kiszolgált, de nem volt megfelelő a tájékoztatás, nem volt egyértelmű, hogy állhatunk-e oda is, de 2 pulttal is brutál hosszú volt. (Ismerőseim július elején ugyanezt tapasztalták.)
A transzferbuszon az ülések esküszöm szűkebben voltak mint a legrosszabb fapados járaton. :-(
Hála égnek odafelé nem álltunk meg sehol, így kb. 1 óra hossza alatt a hotelbe értünk, ekkor helyi idő szerint kb. 1430 lehetett. (Visszafelé viszont, hajnal 02.00-kor a sofőr 10 perc után megállt 10 percnek mondott kb. 25 perces technikai szünetre egy rohadt büdös, szarszagú helyen, ahol kaják is voltak. Ezeket a megállásokat valahogy mindig sikerül beiktatniuk. L )
Megérkezéskor a bejelentkezés gyorsan ment, láttunk behűtött pezsgőt, de nem azt kaptunk üdvözlésként, hanem valami mini kókuszkockát.
6 épülete van a hotelnek, átjárás nem minden szinten van. Persze a 6-os épületbe, a legmesszebb a parttól kaptunk szobát, de nem különösebben zavart. Némely szobát már felújították, a miénk nem volt az. Nagy gond nem volt vele, csak a légkondi volt túl hangos, ezzel szemben viszont gyenge, de egész nap ment, nem kellett kártyát dugdosni (nem mi hagytuk menni, hanem a takarítónő). Az ágy - számomra meglepő módon még nekem is nagyon kényelmes volt, a párna is megfelelt. Az picit zavaró volt, hogy a kádra szerelt paraván csak alig felét takarta, igencsak a sarokban kellett állni, hogy ne fröcsköljön ki a víz. (De ennél nagyobb baj sose legyen).
Amikor foglaltam, 90% feletti ajánlás, és 5,6-os értékelés volt, és elkövettem azt a hibát, hogy nem néztem jobban meg a véleményeket, hisz ilyen összértékelés mellett nem gondoltam, hogy nagy baj lehet. Pedig volt. A part a szörnyű!!!!! Maga a tengerpart tényleg homokos, de a nyugágyak alatt is lejtős, ami elég kényelmetlen, de ennél nagyobb baj, hogy a vízben random elszórva, láthatatlanul rengeteg kő, szikla, zátony van. Van ugyan móló, amiről be lehet menni.
AI-karkötő nincs, az ellátás nagyon jó volt, szinte nem volt olyan perc, hogy ne lehetett volna étkezni valahol, még egy reggelig tartó Bisztró étterem is nyitva volt, ahol késői vacsorát, illetve korai reggelit lehetett kapni, egyszer benéztünk éjjel fél 12 környékén, de sajnos rettenet gyenge volt az egyre fogyó kínálat. Miután visszafelé hajnal 2.00-kor jött értünk a transzfer, gondoltunk előtte reggelizünk ott, de végül nem vettük igénybe.
Az ételeket nagyon dicsérték az orosz és német hotelértékelő oldalakon, finom is volt, bár szerintem nagyobb területen szélesebb kínálat szokott lenni, de így is tökéletesen megfelelt az 1 hét alatt. Dobozból lehetett magadnak önteni gyümölcsleveket, reggelinél volt frissen facsart gyümölcslé, de ebédnél és vacsoránál a pincérek is szolgáltak fel, amit kértél. Kedvesek, szolgálatkészek voltak, olyan is volt, hogy maguktól hozták azt, amit inni szoktál. Van egy Starbucks-sarok is az AI-concept keretében.
A fürdőszobában volt az adagolós tusfürdő és folyékony szappanon kívül sampon, balzsam, testápoló, sminkpamacs, zuhanysapka, kis fésü, körömreszelő, majd kis borravaló után kaptunk masszázsszivacsot, fogkrémet fogkefével, vmilyen spéci gyógynövényes szappant is. A minibárt is rendesen töltötték, szénsavas és mentes vízzel, colával, fantával, Efes-sörrel. A vendégeknél láttunk strandtáskát, nem tudjuk, milyen alapon osztották, de szóltunk a recepción és kaptunk mi is.
Ahogy általánosan van, törölközőket naponta, az ágyneműt elvileg 2 naponta (de nekünk végül 3 nap után) cseréltek. A tisztasággal nagyjából elégedettek voltunk.
A hotelből kijőve 2 lépésre szemben van egy nagy bazár, sőt jobbra-balra is vannak üzletek (ez utóbbiakra végül nem került sor).
Szerintem a hotel kissé túl van árazva, a köveken kívül amúgy nincs vele probléma, de az viszont számomra mindent lehúzott. Voltam én már köves parton is, de itt alamuszi volt a dolog, és két térdműtét után nekem veszélyes volt az úszócipő ellenére is. Ráadásul piros/sárga és piros zászló volt fenn végig, szép nagy hullámok voltak végig. Ez nagyon nem nyerő így.
Egyébként a parton is van étterem, elég szűk kínálattal, de nagyon finom ételekkel, italokkal, gyors kiszolgálással, majd kicsit feljebb van egy grillétterem, ahol a gözlemés nénike is sütöget. A parton van egy hűtő ásványvízzel és limonádéval, magadat szolgálhatod ki ahányszor csak akarod. Fagylalt is van különböző időpontokban, kb. 5 féle.
Sok bár van, koktéloztunk is rendesen, nekem ízlettek, bár nem vagyok nagy szakértője az italoknak.
A showműsorok a ketreces motorozáson kívül nekem nagyon gyengének tűntek. Ezelőtt 2015-ben voltam utoljára Törökországban, akkor a Papillon Ayschában, fényévekkel jobb volt a műsor, de az már megfizethetetlen számomra.
Túlnyomórészt orosz ajkú vendégek voltak, de semmi disszonanciát nem tapasztaltam.