Engem is érdekrlne, de a 167-est kétségbe vonók annyit mondanak, ez a érték felvillant a mérőkocsi kijelzőjén., a menetíró szalagon 161 km volt. Látom beakadt, hogy oszciloszkópot írtam.
Lehet esetleg tudni, hogy hány kocsi továbbítására tervezték? És miért nem annyit vontatott, mint amire ezek szerint tervezték? Az is érdekelne, hogyan villan fel az oszcilloszkópon egy szám?
Egy dilettáns iromány, persze mindent IS a magyarok találtak fel... A 242-es műszaki előírásai legfeljebb itthon voltak újdonságok. Nem 4 kocsi továbbítására tervezték, hanem ennyit bírt el. És hogy ettől csak lefelé vezetett a pálya? A cikk írója láthatóan nem hallott a zömmel 424 bázison fejlesztett, de rajzasztalon maradt típusokról, és főleg nem a 303-asról sem hallott a 140 km/h tervezett sebességével.
A 167 km/h sebességi rekordról annyit, hogy nem rögzített semmi ilyet a mérőszalag, állítólag valaki "látta" hogy az oszcilloszkópon felvillant a 167-es szám, egy pillanatra.
Aki meg az "Szellem"-ezést kitalálta, azt el lehetne küldeni a búsba az MMKM marketingosztályán
1975-ös leállítását követően ismét utasforgalomban közlekedett a tajvani Alishan Erdei Vasút SL-21-es jelű SHAY gőzmozdonya. Az 1912-ben készült, Lima gyártmányú, 762mm nyomtávú, háromhengeres "Class B" SHAY 1975 óta szobormozdonyként létezett egy parkban, míg végül 2018-ban döntés nem született a felújításáról. A járművet 2019-ben szállították át az Alishan Erdei Vasút chiayi telephelyére, ahol a felújítás előkészítő munkálatait végezték. A kis gőzmozdony innen a Taichungban található Shijia Xingye járműjavítóba utazott, ahol a szakemberek a lehető legtöbb eredeti alkatrész megtartása mellett, részben korabeli gyártástechnológiai megoldásokkal élesztették fel azt. A mozdony 2022 áprilisában kezdte meg a próbafutásokat, a nagy visszatérésre pedig idén januárban került sor. Ugyan a vasúttársaság állományában több működőképes SHAY gőzmozdony is található, ezek mindegyike olajtüzelésűvé lett átalakítva, ám legújabb társuk az eredeti tervek szerint újragyártott kazánnak köszönhetően ismét szénnel táplálkozik. A felújítási munkálatokról egy rövid videó is készült, mely ide kattintva tekinthető meg.
① - Első munkanapján nem hajtották túl a mozdonyt, az mindössze három, ciprusból készült személykocsit tologatott Chiayi és a tőle alig két kilométerre fekvő Beimen állomása között. Valahogy egyébként sosem sikerül a SHAY gőzmozdonyok "érdekesebb" felét úgy lefotózni, hogy az a Nap felé nézzen, de ezen a képen is jól látni a SHAY gőzmozdonyok valamennyi jellegzetességét. Szemfülesek az első kerékpár felett a tajvani posta emblémájával ellátott dobozkát is észrevehetik, melyben egykor - közút híján - a levélküldemények utaztak Chiayi és a tengerszint felett közel 2300m magasan fekvő Alishan között.
② ③ - Az utasok immár az új, harmadik generációs Beimen állomásnál szállhatak fel a vonatokra. Az eredeti, még a japán megszállás idején épült Beimen állomás felvételi épülete egy 1998-as tűzesetben súlyosan megrongálódott, ezt ugyanazon év végére állították helyre, míg a most megnyílt épület a régivel átellenes oldalon kapott helyet.
Nagyon köszönöm mindenkinek aki a DV 60-as gőzös kapcsán feltett kérdésemre-kérésemre segített!
Most egy másik mozdony típus kapcsán szeretnélek bennetek kérdezni. Az ezüst könyv 72. oldalán szereplő Első Erdélyi Vasút Ménes, később MÁV IIIf majd 337-es gépről az ott látható információkon kívül van-e valakinek esetleg más ami megosztható? Leginkább fotó volna jó, bár gondolom erre nagyon kicsi az esély. Előre is köszönet!
Az 556 sz., menetrend nélküli tehervonat kisiklatása Ókiskörmöc állomáson, 1927.08.06-án 3.39-kor. A gép állítólag a CSD 623.008. A Ruttka felől érkező 556 sz. vonatnak Ókiskörmöcön keresztje lett volna, de ezt áthelyezték Bartoskára, valószínüleg azért, hogy a hegymenetben, de menetrend szerinti idejében közlekedő 8701 sz. vonat tudjon haladni. A nagy terhelésű, a rossz nyelvek szerint a szabályok spórolás miatti megváltoztatása miatt hárommal kevesebb fékezővel közlekedő 556 sz. vonat Bartoskán viszont nem tudott megállni. Ókiskörmöc, miután tudomást szerzett a megfutamodásról, az állomási váltókat a csonkavágányra terelő állásba állította, hogy a lejtős pályán egyre jobban begyorsuló 556 sz. vonat és a Zólyom felől már útban lévő 8701 sz.vonat ütközését elkerülje. A csonkában azután a mozdony és 14 kocsi siklott és résznben felborult, a vonatvezető ls egy fékező meghalt.
A KsOD rendelt még a háború alatt 35 db gépet Brotan-Deffner kazánnal, R-jellegű szerkocsival 451–485 tervezett pályaszámokkal. A háború eseményei miatt azonban végül csak a Floridsdorfi Mozdonygyár építette meg a rá eső tizenhárom példányt 216/2 rendelési számon, de ezeket már a CSD vette át (a KsOd akkor már nem volt abban a helyzetben, hogy kifizesse őket) átmenetileg 651.501–13 pályaszámokon, majd átszámozta a mozdonyokat 623.004–16 számokra, a szerkocsikat 920.201–13 pályaszámokra. Később átvette őket a DRB és az 51.0 sorozatba sorolta be.