Keresés

Részletes keresés

FejesAntal Creative Commons License 2024.01.17 -10 2 71378

Engem is érdekrlne, de a 167-est kétségbe vonók annyit mondanak, ez a érték felvillant a mérőkocsi kijelzőjén., a menetíró szalagon 161 km volt. Látom beakadt, hogy oszciloszkópot írtam.

Előzmény: rezgaras (71377)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.16 -3 1 71377

Lehet esetleg tudni, hogy hány kocsi továbbítására tervezték? És miért nem annyit vontatott, mint amire ezek szerint tervezték? Az is érdekelne, hogyan villan fel az oszcilloszkópon egy szám?

Előzmény: FejesAntal (71376)
FejesAntal Creative Commons License 2024.01.16 -5 8 71376

Egy dilettáns iromány, persze mindent IS a magyarok találtak fel... A 242-es műszaki előírásai legfeljebb itthon voltak újdonságok. Nem 4 kocsi továbbítására tervezték, hanem ennyit bírt el. És hogy ettől csak lefelé vezetett a pálya? A cikk írója láthatóan nem hallott a zömmel 424 bázison fejlesztett, de rajzasztalon maradt típusokról, és főleg nem a 303-asról sem hallott a 140 km/h tervezett sebességével.

 

A 167 km/h sebességi rekordról annyit, hogy nem rögzített semmi ilyet a mérőszalag, állítólag valaki "látta" hogy az oszcilloszkópon felvillant a 167-es szám, egy pillanatra.

 

Aki meg az "Szellem"-ezést kitalálta, azt el lehetne küldeni a búsba az MMKM marketingosztályán

Előzmény: Atis57 (71375)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.16 -6 1 71375

Sziasztok!

 

https://itthonrolhaza.hu/a-szellem-ha-az-uj-gozmozdony-bevalik/?fbclid=IwAR1IDCUArr5D_zbYyzY31BjgpBslpb5kCLaK10_MMUvUDs6Sxsofm_Vhyhc

 

Mennyire lehetett komoly a villamos mozdonyok kiváltása?

 

Meg a klima emlegetése?

szalamander007 Creative Commons License 2024.01.15 -1 1 71374

Köszömöm szépen.

Előzmény: KVZOLI (71373)
KVZOLI Creative Commons License 2024.01.15 -1 2 71373

A Lococlub listájában ezek vannak.

Előzmény: szalamander007 (71371)
KVZOLI Creative Commons License 2024.01.15 -3 2 71372

 411 054 Debrecen 1951 411 467 Debrecen 1951 411 460 Debrecen 1951 411 458 Debrecen 1951 411 359 Debrecen 1951 411 358 Debrecen 1951 411 347 Debrecen 1951 411 346 Debrecen 1951 411 343 Debrecen 1951 411 296 Debrecen 1951 411 257 Debrecen 1951 411 255 Debrecen 1951 411 243 Debrecen 1951 411 233 Debrecen 1951 411 217 Debrecen 1951 411 197 Debrecen 1951 411 172 Debrecen 1951 411 135 Debrecen 1951 411 038 Debrecen 1951 411 266 Debrecen 1951 411 171 Debrecen 1969 411 358 Debrecen 1969 411 284 Debrecen 1969 411 272 Debrecen 1969 411 258 Debrecen 1969 411 228 Debrecen 1969 411 179 Debrecen 1969 411 169 Debrecen 1969 411 082 Debrecen 1969 411 021 Debrecen 1969 411 021 Debrecen 1975 411 116 Debrecen 1975 411 183 Debrecen 1975 411 184 Debrecen 1975 411 294 Debrecen 1975 411 458 Debrecen 1975




Előzmény: szalamander007 (71371)
szalamander007 Creative Commons License 2024.01.15 -3 1 71371

T. Urak!

Szükségem lenne a Debrecenbe állomásított 411 esek pályaszámaira az 1970-80 as évekből. Előre is köszönöm a segítségeteket.

 

C50 Creative Commons License 2024.01.14 -1 3 71370

Köszi. Megtaláltam én is. Van szó a könyvben villamosokról, kisföldalattiról és gőzhajókról is, még 1991-ben vettem.

Előzmény: gumidani (71369)
gumidani Creative Commons License 2024.01.14 0 5 71369

Előzmény: FejesAntal (71367)
C50 Creative Commons License 2024.01.14 -1 1 71368

Köszi. Mindenképpen tedd ide mert biztos mást is érdekel de nekem megvan a könyv, mindjárt keresem- ha ugyanarról a könyvről beszélünk.

Előzmény: FejesAntal (71367)
FejesAntal Creative Commons License 2024.01.14 -2 1 71367

Ráday Városvédő-beszédek c. könyvben van, bescannelem aztán teszek linket hozzá

Előzmény: C50 (71366)
C50 Creative Commons License 2024.01.14 -1 3 71366

Nagyon jó képek. Egyiken látszik a WR 225, milyen jó állapotban volt még. 

A Heller György interjú nem érhető el valahol?

Előzmény: FejesAntal (71359)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.01.14 -2 2 71365

_nyunyuka Creative Commons License 2024.01.14 -1 2 71364

Jókor élt. 

Előzmény: FejesAntal (71359)
manhattani Creative Commons License 2024.01.12 -3 4 71363

A Shay megfelel a modern informatikai elvárásoknak is!

 

 

 

    

 

1999, a kaliforniai mozdonyparádé. Be volt fűtve, de nem emlékszem, hogy mennyire volt zajos.

rezgaras Creative Commons License 2024.01.11 -2 2 71362

Helyes mozdonyka!

 

"Egy Shay bárhol, bárhova, akárhogyan lerakott sínen elmegy. Sajnos csak max. 10 mérföldes sebességgel." (és borzalmas zörgéssel)

Előzmény: gereblyepörkölt (71361)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2024.01.11 -2 6 71361

1975-ös leállítását követően ismét utasforgalomban közlekedett a tajvani Alishan Erdei Vasút SL-21-es jelű SHAY gőzmozdonya. Az 1912-ben készült, Lima gyártmányú, 762mm nyomtávú, háromhengeres "Class B" SHAY 1975 óta szobormozdonyként létezett egy parkban, míg végül 2018-ban döntés nem született a felújításáról. A járművet 2019-ben szállították át az Alishan Erdei Vasút chiayi telephelyére, ahol a felújítás előkészítő munkálatait végezték. A kis gőzmozdony innen a Taichungban található Shijia Xingye járműjavítóba utazott, ahol a szakemberek a lehető legtöbb eredeti alkatrész megtartása mellett, részben korabeli gyártástechnológiai megoldásokkal élesztették fel azt. A mozdony 2022 áprilisában kezdte meg a próbafutásokat, a nagy visszatérésre pedig idén januárban került sor. Ugyan a vasúttársaság állományában több működőképes SHAY gőzmozdony is található, ezek mindegyike olajtüzelésűvé lett átalakítva, ám legújabb társuk az eredeti tervek szerint újragyártott kazánnak köszönhetően ismét szénnel táplálkozik. A felújítási munkálatokról egy rövid videó is készült, mely ide kattintva tekinthető meg.

 

① - Első munkanapján nem hajtották túl a mozdonyt, az mindössze három, ciprusból készült személykocsit tologatott Chiayi és a tőle alig két kilométerre fekvő Beimen állomása között. Valahogy egyébként sosem sikerül a SHAY gőzmozdonyok "érdekesebb" felét úgy lefotózni, hogy az a Nap felé nézzen, de ezen a képen is jól látni a SHAY gőzmozdonyok valamennyi jellegzetességét. Szemfülesek az első kerékpár felett a tajvani posta emblémájával ellátott dobozkát is észrevehetik, melyben egykor - közút híján - a levélküldemények utaztak Chiayi és a tengerszint felett közel 2300m magasan fekvő Alishan között.

 

② ③ - Az utasok immár az új, harmadik generációs Beimen állomásnál szállhatak fel a vonatokra. Az eredeti, még a japán megszállás idején épült Beimen állomás felvételi épülete egy 1998-as tűzesetben súlyosan megrongálódott, ezt ugyanazon év végére állították helyre, míg a most megnyílt épület a régivel átellenes oldalon kapott helyet.

 

manhattani Creative Commons License 2024.01.10 -3 3 71360

Világvasutai: A Southern Pacific vasút öt kapcsolt kerekű gőzmozdony fejlesztése

Az új booster (rásegítő), a reverse gear (szabályzó szervó), a Two-Flow gőzterelő és a túlhevtő lezáró szelepe

FejesAntal Creative Commons License 2024.01.10 -3 8 71359
rm40 Creative Commons License 2024.01.09 -3 7 71358

Micsoda hangulatok negyvenakárhány évvel ezelőtt:

 

http://hatspics.co.uk/type_years.php?type=Hungarian%20Railways

gumidani Creative Commons License 2024.01.08 -1 4 71352

Másnak is ajánlom szíves figyelmébe Regula Géza és Boncz Balázs fáradozásának eredményét.

Előzmény: 9393 (71351)
9393 Creative Commons License 2024.01.08 -1 2 71351

Kedves Gumidani! Ez fantasztikus, nagyon köszönöm!

Előzmény: gumidani (71350)
gumidani Creative Commons License 2024.01.07 -2 5 71350
Előzmény: 9393 (71349)
9393 Creative Commons License 2024.01.07 -2 2 71349

Kedves Fórumozók!

Nagyon köszönöm mindenkinek aki a DV 60-as gőzös kapcsán feltett kérdésemre-kérésemre segített!

Most egy másik mozdony típus kapcsán szeretnélek bennetek kérdezni. Az ezüst könyv 72. oldalán szereplő Első Erdélyi Vasút Ménes, később  MÁV IIIf majd 337-es gépről az ott látható információkon kívül van-e valakinek esetleg más ami megosztható? Leginkább fotó volna jó, bár gondolom erre nagyon kicsi az esély. Előre is köszönet!

Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.07 -2 2 71348

"Truman: tengelytáv, kerékátmérő, nyomkarima."

"Az RP 25 kerékpár a 60-as évek (közepe) óta létezik."

 

"Hruscsov dízel: van."

"Az európai játék- és modellvasút gyárak kínálatából egyetlen gőzöst sem magyarosítottam donorhiány miatt."

 

Előzmény: György barát (71347)
György barát Creative Commons License 2024.01.07 -7 2 71347

Truman: tengelytáv, kerékátmérő, nyomkarima. 

Meghagyom a MAVOE Mekk mestereinek. 

 

Hruscsov dízel: van. 

 

Előzmény: Szőcsényi Z. (71341)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.07 -2 1 71346

A felső képre már megvan a válasz, az alsó pedig jó eséllyel egy UP Big Boy modell/makett.

Előzmény: Atis57 (71342)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.01.06 -1 8 71345

Az 556 sz., menetrend nélküli tehervonat kisiklatása Ókiskörmöc állomáson, 1927.08.06-án 3.39-kor. A gép állítólag a CSD 623.008. A Ruttka felől érkező 556 sz. vonatnak Ókiskörmöcön keresztje lett volna, de ezt áthelyezték Bartoskára, valószínüleg azért, hogy a hegymenetben, de menetrend szerinti idejében közlekedő 8701 sz. vonat tudjon haladni. A nagy terhelésű, a rossz nyelvek szerint a szabályok spórolás miatti megváltoztatása miatt hárommal kevesebb fékezővel közlekedő 556 sz. vonat Bartoskán viszont nem tudott megállni. Ókiskörmöc, miután tudomást szerzett a megfutamodásról, az állomási váltókat a csonkavágányra terelő állásba állította, hogy a lejtős pályán egyre jobban begyorsuló 556 sz. vonat és a Zólyom felől már útban lévő 8701 sz.vonat ütközését elkerülje. A csonkában azután a mozdony és 14 kocsi siklott és résznben felborult, a vonatvezető ls egy fékező meghalt.

Előzmény: Atis57 (71342)
rm40 Creative Commons License 2024.01.06 -2 7 71344

Az nem volt MÁV-os gép.

A KsOD rendelt még a háború alatt 35 db gépet Brotan-Deffner kazánnal,  R-jellegű szerkocsival 451–485 tervezett pályaszámokkal. A háború eseményei miatt azonban végül csak a Floridsdorfi Mozdonygyár építette meg a rá eső tizenhárom példányt 216/2 rendelési számon, de ezeket már a CSD vette át (a KsOd akkor már nem volt abban a helyzetben, hogy kifizesse őket) átmenetileg 651.501–13 pályaszámokon, majd átszámozta a mozdonyokat 623.004–16 számokra, a szerkocsikat 920.201–13 pályaszámokra. Később átvette őket a DRB és az 51.0 sorozatba sorolta be.

Előzmény: Felek Ferenc (71343)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!