Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.10.08 0 0 55573
triker Creative Commons License 2023.10.07 0 0 55572

Én erre gondoltam

 

Minek elemes lámpa, amikor van vázba beépített hátsó lámpa féklámpával.

A vezetékelés rajza nagyon szép, de összekevertek mindent a Z20-al. Az más felépítés.

A gázkar csatlakozóját még keresem... 

Előzmény: Poc2 (55571)
Poc2 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 55571

Minek találgatsz? Ott van a honlapon minden infó! A gázkar is. Ugyan olyan csatlakozóval tudsz venni gázkart szinte bárhol.

Előzmény: triker (55569)
Poc2 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 55570

Szintén a linkelt oldalon ott van a vezetékelés rajza is. Hol látsz hátsó lámpát?

Ráadásul le lett írva hogy elemes hátsó lámpa van rajta.

Előzmény: mike__88 (55565)
triker Creative Commons License 2023.10.07 0 0 55569

Sajnos mégsem az. 39V van a piros-feketén.

A zsugorcsőbe csomagolva van piros-fekete-fehér...

Összeraktam ,mert jövő héten kell a bringa. 

Utána majd folytatom.

Előzmény: mike__88 (55567)
kelly58 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 55568

Kedves Alf56 Az akkumulátoromra ez van írva lefordítva: Szelep szabályozott Ólom-savas: Dc teljesítmény állandó feszültség töltés, Cycle use 14.7-14.9v  Stadby use 13,7-13.9v.  12v 17Ah-s  2x 12v= 24v 17Ah Az a kérdésem, hogy akkor milyen kimenetű feszültségű töltővel töltsem? Válaszodat nagyon szépen megköszönöm

Előzmény: Alf56 (55519)
mike__88 Creative Commons License 2023.10.07 0 0 55567

Gázkar csatlakozónál így van, hogy a piros-fekete között 5V van, a fehéren nem tudsz mérni semmit sem.

Előzmény: triker (55566)
triker Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55566

Kimérni : piros fekete között 5 voltnak kell lennie? A fehérrel mihez mit mérhetek?

Van egy gázkarom aminek a vezeték szinei azonosak a vezérlő csatlakozó szineivel, sajnos a csati nagyobb.

Előzmény: mike__88 (55565)
mike__88 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55565

Azért nem árt kimérni, mielőtt még zárlatot csinál vele! Vezetékek színe alapján én inkább a szögletes csatlakozóra tippelnék. A hátsó lámpa csatlakozója is sárga, csak az narancssárga, ez a csatlakozó, amit fotózott szintén narancssárga. A gázkar csatlakozója citromsárga és a hosszabbító kábelben is citromsárga a csatlakozója.

Előzmény: Poc2 (55563)
Poc2 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55564

Előzmény: triker (55559)
Poc2 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55563

A kerek sárga csatlakozó a gázkar!

Ott van a linkelt weboldalon!!!! Felesleges találgatni. Külön ki van fényképezve. Te magad linkelted be.

Előzmény: triker (55559)
triker Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55562

Raktak rá egy külön hátsó elemes lámpát az ülés alá. Az a szép vázba épített hátsó lámpa nincs bekötve. Vezetéke ott lóg, sárga csatival.

DE, az a sárga csati és a vezérlő sárga csatlakozója más átmérőjű.

Megkeresem, mert volt egy ujas  gázkarom és kipróbálom vele... 

Előzmény: mike__88 (55561)
mike__88 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55561

Minek után egyértelműen jelölve van minden csatlakozó színnel, így a kör alakú csatlakozó a hátsó lámpa, mivel a gyári hátsó lámpa mint a webshopjukban látható, narancssárga csatlakozóval van szerelve. Szóval nincs hátsó lámpa? De azért verik magukat a CE tanúsítványra. Az nem tom hogy lett meg, ha nincs hátsó lámpa... :D 
A szögletes csatlakozó lesz a gázkar, szinte biztos. Van (lehet) egyébként a gázkarosnál is pedálszenzor! Szerezz be egy gázkart és próbáld ki! Nagyon nagy hibát nem gondolnám, hogy ellehet követni vele, elvileg a fekete vezeték negatív, a piros a pozitív és a fehér a jel. Azaz úgy működik egy gázkar, hogy kap mínuszt a fekete vezeték, pluszt a piros vezeték, és a fehéren jön vissza a jel, amin gyak. a feszültség annál nagyobb, minél inkább behúzod a gázkart.

Előzmény: triker (55559)
mike__88 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55560

Vagy más kábelt használnak a Z16-hoz meg a Z16 max-hoz! :) Nekem is ez volt az első gondolatom, hogy ki van vezetve, csak bekötve nincs, de hát itt CE tanúsítvány meg miegymás... Azon kínai bicikliknek, amiknél csak el van gyűrve a csatlakozó, ott aztán nincs semmilyen tanúsítvány. :D
Nincs minden külön kábellel kivezetve ennél a biciklinél, látható a bemutató videókból is, hogy két kábel fut csak előre a kormány felé és ott van megbontva, szétosztva ez a két kábel több irányba, Z16-nál 4 irányba, amiből a sárga csatlakozó a gázkar. Úgyhogy ha ez az ominózus csatlakozó csak ott fityegett bent a vázban, anélkül, hogy be lett volna kötve, akkor kár keresni a kormánynál is, ha viszont be volt kötve, akkor ott kell lennie a kormánynál a 4. csatlakozónak is, valahol elgyűrve. Ha meg nincs kivezetve, akkor kell venni egy olyan gázkart, aminek ilyen a csatlakozója, ami a képen látható és hosszú kábellel van szerelve vagy hosszabbítós megoldás van, ilyeneket láttam pl. a Z-tech biciklikhez, lehet ott valamelyik még ilyen csatlakozóval is van szerelve, nekem úgy rémlik. 

Pár hete vettem egy Eleglide F1-et, annál pl. ez a megoldás van, hogy ki van vezetve, csatlakozó eltűrve, és a csomagban érkezik egy gázkar meg egy azzal passzoló kormánymarkolat, a biciklin meg van egy sima kormánymarkolat, olyan kényelmetlen, hogy már csak azért felrakod a gázkart meg a másik markolatot, hogy ne kelljen azt fogni! :)
Olvastam több tesztet az Eleglide biciklikről, hogy hát erősen fapados, de hát mi a búbánat legyen ennyi pénzért? Amin igazán jót nevettem, hogy valaki negatívumként kiemelte azt, hogy a csengő fordítva van felszerelve, befelé néz a csengetőnek a kallantyúja. Azt fordítva fel sem tudod tenni, mivel ellehet a kallantyút kézzel forgatni, abba az irányba, amelyikbe akarod. A srác azért leszerelte és átforgatta. :D
Egyébként a legnagyobb kehéje ezeknek a bringáknak a fék, hogy az bár teszi a dolgát, megdögleni nem kell emiatt, de elképesztően nyikorog a hátsó fék, viszont legalább tudja mindenki, hogy érkezel! :) A 250W-os motort meg mindenki leszólja, hogy az harmatgyenge. Hát én ugyan nem értek hozzá, meg nincs is sok tapasztalatom ebben, de azért ez nem egy tényezős történet, nyilván függ a nyomatéktól is. Mondjuk az is csak 45Nm elvileg, amin jót röhögtem, na mondom ez meg aztán annyi, mint a zöld Parkside akkus gépem max. nyomatéka, ez mit fog produkálni? Aztán az előző (ki tudja melyik kukából újraélesztett) 250W-os biciklim teljesítményének kb. a dupláját hozza ez a motor. Ledöbbentem, amikor ráültem a közel 100 kilómmal, hogy olyan dombon visz fel önerőből, aminél a másikkal már azért bőven-bőven kellett tekernem. A bringa egyben van, de hát mindenen spóroltak, a Shimano Alto váltókarok k****ra kényelmetlenek, nehéz velük váltani, a hátsó váltó váltókarja még okés, de az első váltóhoz átlagnál hosszabb hüvelykujj kellene. A hátsó váltó egy turney, amit nagy nehézségek árán, de beállítottam, (mert mitől lenne beállítva ennyi pénzért?), az első váltó egy noname szar, amit nem is értek, minek ezen spórolni 2 ezer forintot, de az! No azt egészen egyszerűen nem tudod beállítani, nem kompatibilis a Shimano váltókarjával, de tény, hogy nincs is rá szükségem, viszont a rend kedvéért kicserélem. Első lámpa dobja a fényt rendesen, valóban hasznos, a rögzítése botrányos. Hátsó lámpa nincs, az nem divat. A sárhányók az szintén a vicc kategória, nyekenyóka, lifeg, csapkod egy picit durvább terepen, zörögsz, mint a bazáros, márpedig a magyar utak városon/falun belül azok már önmagában a durvább terep. Mindent összevetve viszont 210 ezerért (refurbished) egy kib**** jó vétel volt. Ótvaros, lerúgott, Németországban vagy Hollandiában már egyszer "kukázott" használt bicikliket kapsz ezen az áron jófogáson. Ez a bicikli pedig olyan állapotban jött, hogy állítom ezt max. egy youtuber tesztelte, aztán visszaadta, mert patika, se egy karc, se semmi olyan nyom, ami miatt használtnak nézne ki. A motor bár nyilván pedálszenzoros, de mégis lágyan indul, nem az van, hogy indulásnál megtekered és ki akar rohanni alólad. A 25km/h korlátot még szoknom kell, az előzőben nem volt korlát, de nem is tudott már segíteni 25km/h felett, ez viszont bőven tudna, nem az a vége, így mikor eléred a 25km/h-t és leáll a rásegítés, azt megérzed, elég hülye érzés, mint mikor lejtmenetben fékezel, kb. olyan.

Előzmény: Poc2 (55557)
triker Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55559

Kormányon semmi jele a vezetéknek :(

3 színes vezeték megy a pedálszenzorhoz.

Van két üres csati. Kerek sárga három tűs és a szögletes piros-fehér-fekete.

Hogy mi van a fekete zsugorcsőben azt még nem bontottam ki.

 

Itt a harmadik oldalon a stematikus kapcs. rajz.

https://cdn.shopifycdn.net/s/files/1/0566/4148/6895/files/Z16_user_manual.pdf?v=1652502585

A  hátsó lámpa nincs bekötve, a többi is zavaros nekem

 

Láttam gázkarokat kerek és szögletes csatival. Jó lenne , ha egyikkel működne. 

Egyszerre van bekötve a gázkaros bicajnál a gázkar és a pedálszenzor?

Vagy gázkarosnál nincs is pedálszenzor?

Előzmény: Poc2 (55557)
kelly58 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55558

Köszönöm

Előzmény: Alf56 (55519)
Poc2 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55557

Többre mennél ha tennél fel egy képet a kormányról,mert a második linken ott a vezeték a markolatban,csak a forgó rész van vagy kicserélve,vagy rögzítve.Egyébként a kormány környékére fel szokták vinni a vezeték végét.Ott kellene keresni.Sőt,a lap közepe felé mutatja is,hogy kb 10-15 centi vezeték van a gyári gázkaron,tehát nem lehet a vezeték a vezérlőnél,hanem fel kell menjen a kormányhoz,különben hogyan cserélnéd ki.

Előzmény: triker (55555)
mike__88 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 55556

Hááát, e három színnel szokták jelölni többnyire, szóval igen, esélyes! Majd a többiek megmondják melyik két színt zárd, én egyszer mókoltam vele, pár hónapja, már nem emlékszem melyiket zárja a kar. Lényeg, ha úgy elindul a motor, akkor működni fog gázkarral is.

Előzmény: triker (55555)
triker Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55555

A vezérlő gondolom hasonló mint a többi száz. 36V 15A

Nem tudom mit tettek, vagy kötöttek a zsugorcsőbe? (piros karika)

Szabad csatlakozó piros fehér fekete vezetékkel (zöld karika). Lehet ez a gázkar három vezetéke?

Előzmény: mike__88 (55550)
triker Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55554

Köszönöm. Először megpróbálom az 5 mágneses tárcsa helyett a 12 mágneses tárcsát. Ez a legolcsóbb, egy próbát megér.

Előzmény: Törölt nick (55551)
malom13 Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55553

Ki ismeri ezt a vezérlést segítséget kérnék. Lemerült benne az akkumulátor és nincs töltöm hozzá, hogy lehet feltölteni?

Simplon elektromos kerékpárrol van szó Az az elem fedő alatt nincs semmi A tegnap a kijelzőn rajta volt az alacsony töltöttség 

Törölt nick Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55552

Hivatalos szemmel nézve a rollerrel jelenleg elvileg nem közlekedhetsz sehol jelen szabályozás szerin (pont azért mert nincs szabályozva), szóval elvileg részt se vehetnél a forgalomban. Az más kérdés, hogy kb elnéznek felette midnenhzol és leszarják, meg nem foglalkoznak vele. Legyen akár kicsi pálcika roller, akár nagyobb teljesítményű.

Előzmény: mike__88 (55550)
Törölt nick Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55551

Amivel tudsz játszani esetleg, de ez bontással átalakítással jár, és elégé kérdéses:

 

Ez egy bolygóműves áttételes agymotor. Ha a motor konstrukcióhoz kapsz esetleg más bolygóművet, nagyobb áttételűt, akkor nagyobb lesz az indítónyomatékod, és cserébe kisebb lesz a végsebességed. Nem könnyű ügy, mert eléggé kérdéses a dolog van-e ugyanilyen más áttételben..

 

A másik lehetőség, hogy ebben a rásegítést valamilyen pedelec szenzor adja, nem nyomaték. Itt is be lehet csapni. Két út lehetséges. Vagy egy olyan pedelec szenzor csere, ami több impulzust ad le fordulatonként mint ami benne van, vagy egy "külső pedelec szenzor" ami imitálja a tekerést, fordulatszámtól tekeréstől függetlenül állítható..... Azaz nulla fordulatnál is beállítható mintha gyorsan tekernél, és a rásegítés mértéke így nagyobb lesz.

Más vezérlővel, elektronika cserével átalakítással sokminden megoldható, de az már összetettebb feladat. de ezen motor esetén ott is vannak korlátok.

Előzmény: triker (55545)
mike__88 Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55550

Az szopó! :/

Pár kínai bringán úgy van ez, hogy van gázkar, csak nincs felszerelve és a csatlakozója meg el van tűrve valahol. Nézd át, nincs-e esetleg valahol eltűrve, kábelkötegelőben vagy a vázban, ahol a vezérlő van (mondjuk ehhez szét kell szedni) stb. Meglepődnék, ha külön vezérlőt gyártottak volna azért, mert hogy ez a max és ezen nem lesz gázkar. Amúgy a "max"-ot elég sajátosan értelmezik... :D
Ha nincs, akkor egyrészt rohadjanak meg reggelre, másrészt ki kell cserélni a vezérlőt! Látom, hogy van a webshopjukban több féle, de konkrétan Z16-hoz nincs, viszont az is lehet, hogy valamelyik jó a Z16-ba, meg kell tőlük érdeklődni.

Sajnos ezek a bringák max. városba valók, pontosabban sík terepre, max. enyhe emelkedőre. Hiába segít a dombon annyira, hogy felhajtasz vele lazán (ha már segít), az indulás viszont nem egyszerű. 

Én is csak induláshoz használom a gázkart és csak emelkedőnek. Fel sem tudom fogni, hogy milyen idióta gondolatmenet mentén nem engedélyezett jogsi nélkül ez a történet, mikor a p...a rollerekkel meg száguld mindenki, sőt egyre több önkormányzat által finanszírozott bérelhető van a városokban, a rokik meg tolják neki mopedekkel, sőt a 2000-es években olyan mopedeket adtak a rokik alá, amin még sebességkorlátozás sem volt, ebből is van még bőven forgalomban a mai napig, apámnak is az van, csak már nem engedem neki, hogy menjen vele bármerre is, mert az öreg még a végén balesetet okozna.

Én egyébként azt tartanám a legkorrektebbnek, ha mindenki, aki ilyenre ül fel, leteszi a kresz vizsgát azt' jónapot. Nem kismotorra vizsga, meg ilyen őrültségek, hogy utána ráülhessek egy biciklire vagy rollerre. Tegye le mindenki a kreszt és ennyi, városon kívül legyen rajta bukó, láthatósági (sötétben minden esetben)!

Előzmény: triker (55549)
triker Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55549
Előzmény: triker (55548)
triker Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55548

Igen, van gázkaros kivitel is. Sajnos meg akartam felelni a hazai előírásoknak és pedelec változatot rendeltem. Már bánom. 

Keresek valami megoldást, ha legközelebb ilyen helyre megyünk, tudjuk használni a kerékpárt.

Előzmény: mike__88 (55546)
mike__88 Creative Commons License 2023.10.05 0 0 55546

Mire gondolsz? A bemutató videók alapján ezen van gázkar! Az mi célt szolgál, ha nem arra van, hogy a motort indítsa?

Előzmény: triker (55545)
triker Creative Commons License 2023.10.04 0 0 55545

Sziasztok! Vettem a páromnak egy Himo Z16 bicajt. Egy erősebb emelkedőn nem tudott elindulni. Sajnos váltó nincs rajta, hogy nagyobb áttételre kapcsoljon és saját erőből nem sikerült annyira megmozdítani, hogy a motor bekapcsoljon.

Van lehetőség valahogy átalakítani, hogy kezdéskor már segítsen a motor?

 

https://www.himobikes.com/products/himo-z16-compact-folding-electric-bike

mike__88 Creative Commons License 2023.10.04 0 0 55544

Már semmiről, de azért köszi! Írtam, hogy ma viszik... Úgyhogy már ott röhög egy nagy, összepréselt szemétkupacban. :D

Előzmény: Oldal Béla (55543)
Oldal Béla Creative Commons License 2023.10.04 0 0 55543

Szerintem a váz az még lehet hogy hasznos . Agy

motorról van szó?

Előzmény: mike__88 (55540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!