Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kari56 Creative Commons License 2023.09.17 0 0 71285

Alvázszámra biztosan jót adnak.

Előzmény: Doro66 (71284)
Doro66 Creative Commons License 2023.09.17 0 0 71284

 

 

Köszi, hogy leírtad! Szvsz fontos a pontos méret, de valóbam leszedhető a 36 -os dugófejjel is. 

 

Más: Alvázszám alapján kideríthető a stab.szilent pontos mérete (19, 20 . 22mm) ? Nálam le van festve, igy lehet 19 -, ill. 20mm  is. 

 

 

Előzmény: FeZ_ (71283)
FeZ_ Creative Commons License 2023.09.17 0 0 71283

"hogy 36 -os méretű féltengelyanyáról beszélnek, illetve írnak Nekem pl 35 -ös van fent,"

 

Csak tévedésből írnak 36-osról, mert leginkább az a kulcsfej elérhető a sima készletekben és le is szedhető vele az anya, azonban gyárilag az az anya 35-ös kulcsnyílású, ahogy nálad is az.  :-)

 

Előzmény: Doro66 (71282)
Doro66 Creative Commons License 2023.09.17 0 0 71282

Én is így láttam, hogy komolyabb meló a cseréje. Vettem új csapágyat, szimmeringet, gumiharangot, stb hamár ennyire megbontom. Gondolom az aluminium konzolból sem egyszerű kinyomni a 20 éves szilentet... 

 

Visszaolvasva látom, hogy 36 -os méretű féltengelyanyáról beszélnek, illetve írnak Nekem pl 35 -ös van fent, szóval ezt is érdemes ellenőrizni ha valakinek hasonló gondja lesz/van. És nagyon meg van húzva, nem árt hozzá akkus-, egyéb ütvecsavarozó masina. 

 

 

Előzmény: kari56 (71281)
kari56 Creative Commons License 2023.09.17 0 0 71281

Nem. Leszedni csak a féltengely kiszerelésével lehet, mert az tartja a csapágyat is

Előzmény: Doro66 (71280)
Doro66 Creative Commons License 2023.09.17 0 0 71280

Nem kell levenni a konzolt hozzá? 

Előzmény: kari56 (71279)
kari56 Creative Commons License 2023.09.16 0 0 71279

A helyén cserélhető.

 

Előzmény: Doro66 (71278)
Doro66 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 71278

Igen, az sajnos. Teljesen tönkrement, de alig látszik rajta.

 

Köszi a választ!

Előzmény: kari56 (71275)
kamahaza13 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 71277

Köszönöm!

 

Természetesen megoldottam, mert a garázsban történt. Feltöltőttem az aksit. De mi van akkor, ha mindez egy parkoloban történik. Bebikázhatom esetleg.  Ezt a csomagtartó lyukat holnap megnezem, de eddig ez nem tűnt fel.

Előzmény: toji76 (71276)
toji76 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 71276

Igen 2 féléből választhatsz.

 

Kap egy másik akkut és kinyitod a zárral, vagy a csomagtartóban a zár mellett van egy lyuk ott benyúlva ki lehet nyitni a zárat

 

Ahhoz hogy a zár működjön, elég egy szünetmentes táp akku, vagy egy akkus fúró akkuja is, nem kell nagy, vagy akkutöltőt ráakasztod a szar akksira és úgy is kinyílik.

Előzmény: kamahaza13 (71274)
kari56 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 71275

Alsó motortartó?

 

Előzmény: Doro66 (71267)
kamahaza13 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 71274

Tiszteletem !

 

 

Egy kérdésre szeretnék választ kapni. Citroën Xsar II. 2001 és 1.5 benzines kocsim akksija teljesen lemerült. A hátsó csomagtartóban lévő powerbankomhoz viszont nem fértem hozta, mert a csomagtartó ajtaját nem tudtam kinyitani a lemerült akksi miatt.  Van más mechanikus ajtónyitasi lehetőség? Én nem találtam. 

Köszönöm.  Üdvözlettel: kamahaza13

FeZ_ Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71273

Az a rossz hírem, hogy ezeket (vagy hasonlókat) rá fogod költeni az utódjára is, hacsak nem zsír új autót veszel - ott meg a garanciális szervizeket kellene finanszíroznod.

A Xsarád már nem fiatal, ezek a dolgok ilyen idős korukba behalnak. Olyan pocsékok manapság az utángyártott alkatrészek minősége, hogy pl. egy kicserélt kipufogódob egy másik típuson se fogja tovább bírni, vagy a rugók, vagy.....stb. stb.

Persze nem lebeszélni akarlak a cseréről, csak a tisztánlátás miatt írtam.

 

Előzmény: raz_122 (71271)
raz_122 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71272

Köszönöm.

Előzmény: soryton (71269)
raz_122 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71271

Tavaly nyáron lett cserélve a vezérlés.

Rögtön utána a szervó szivattyú.

 

Idén nyáron spirálrugók+toronycsapágyak (rugótörés miatt).

Utána generátorhalál miatt generátor.

Ezt követően leszakadt a kipufogó (két évvel ezelőtt lett cserélve a dob).

Utána a mostani lerobbanás.

 

Mindig ráköltöttem amit kért.

Előzmény: toji76 (71270)
toji76 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71270

Vezérlésben mennyi van?

Előzmény: raz_122 (71268)
soryton Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71269

   Nem kell rá mérget venni , de alapvetően ingyen magad is elvégezheted .....

Akksi saruk levétele takarítása ....aztán az összes negatív testpont az önindítón, generátoron , váltón , karosszérián megtakarítani  wd40-el befújni ....  a rossz elektromos kontaktok igen érdekes hibákat képesek okozni ...

Ha ez nem segít akkor lehet  injektor kábel ...gyújtó trafó ...stb.

További információk....https://club.autodoc.hu/obd-codes/p0300

Előzmény: raz_122 (71268)
raz_122 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 71268

Sziasztok!

 

Egy 2003-as Xsara II (1.6 16V) egyre boldogtalanabb tulajdonosa vagyok. Volt 5 szép évem vele (persze költeni kellett rá), de most már akkor is szar, amikor költök rá. Háromszor hagyott az út mellett.

 

Első állva maradás: Aldi parkolóban, önindító megadta magát. Betoltuk, viszonylag könnyen eljutottam vele a szervizbe.

 

Második állva maradás: generátor halál az otthontól 200 kilométerre, szakadó esőben, két gyerekkel. Nem volt előjele, gond nélkül ment a kocsi. Trélerezés.

 

Egy hónap múlva indítom, iszonyúan kopog, majd leáll. Gyújtáskimaradás hibakód (P0300). Ok, megint tréler.

 

Szervizből hívnak, hogy mi a baja az autónak, mert nekik pöccre beindult és faszán működik..

 

Otthon így ment :

 

https://www.youtube.com/watch?v=imcgDzmRqtg

 

Lehet ez üzemanyag pumpa probléma? A pumpa felpörög, jól hallhatóan.  Másnap ráindítottam de fuldoklós kopogós indulás volt, zéró alapjárat, ha levettem a lábam a gázról, akkor le is állt.

Kicseréltem a gyertyákat, hátha, de nem. Esetleg trafó? 

Jó lenne, ha addig sikerülne talpra állítani, amíg  beszámítják valami másik autóba.

Doro66 Creative Commons License 2023.09.11 0 0 71267

Sziasztok!

 

Tegnap vettem észre, hogy a J.E féltengely gumiharang időnként hozzáér az alsó blokk - karter találkozáshoz. Látni ahogy kezdi kikoptatni a gumi felületétét és megjelent a zsír is. 

 

Elvileg a tartó konzolban lévő féltengely megvezető-csapágy nem enged ilyen jellegű elmozdulást, illetve nincs hangja, nem tűnik rossznak. 

 

Milyen futómű / egyéb hiba esetén tud beleérni, elmozdulni a féltengely?

 

Köszönöm!

FeZ_ Creative Commons License 2023.09.08 0 0 71266

Megpróbálhatod, de nem igazán van lehetőség az állítgatásra "sima" diagnosztikai készülékekkel.

Az már a "chip tuning" esete lenne, hogy belenyúlsz a szoftverbe és átírsz benne dolgokat. 

A tiéd valamilyen meghibásodás miatt sok üzemanyagot kap, azért olyan. Meg kell találni az okát, kijavítani és utána jó lesz.

A diagnosztika nem csak hibakód olvasásból áll, a paramétereket kell nézegetni, és gyakran az sem elég, neki kell állni méricskélni. Pl. nálad az üzemanyagnyomás méréssel kezdeném és a nyomásszabályzó vákuumkörének ill. membránjának ellenőrzésével.  

Előzmény: dethroner1 (71265)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.07 0 0 71265

De egy felszerelt műhelyben se lehet belenyúlni? Oké, hogy ez citroen és én egy suzuki márkaszervizben vizsgáztattam, de ott esetleg megpróbálhatták géppel piszkálni?

Előzmény: toji76 (71264)
toji76 Creative Commons License 2023.09.07 0 0 71264

kézzel semmit sem tudsz állítani

Előzmény: dethroner1 (71263)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 71263

Üdv!

Eddig a "fedcom" kijelző elég pontosan mutatta az átlagfogasztásom, 6,3 liter, ami nagyrészt igaz volt, néha 1-2 decivel még kevesebb is lett. Múlt héten műszakin ugye volt gond a károsanyag dologgal, és az volna a kérdésem, hogy szerintetek, lehet valamit tekergetni, állítgani a kocsin, amitől azt remélheti a vizsgáztató haverom hogy javulni fog ez a CO szint, és amitől látszólag megnő a fogyasztásom? A szokásos 6,3 liter helyett inkább 7 liter körül mutat, bár még nem tankoltam rá hogy a valóságot megtudjam. De egyenlőre a segítő szándékú havert se zaklatnám azzal a kérdéssel, hogy eltekergettek-e valamit. Szóval egyenlőre csak tisztázni akarom a kérdést hogy el lehet-e valamit állítani, amitől CO javulást várhatnak, de ellenkezőleg sül el és inkább fogyasztást növel a beavatkozás?

dethroner1 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 71262

Nem voltam jelen a műszakin, ismerősöm intézte. Azt mondta, sokszorosa volt a megengedettnek. Konkrét számokat nem tudok.

Azt a kék kínai bizbaszt kell valahogy konfigurálni, meg kell neki valahol mondani, milyen autóhoz van csatlakozva? Elvileg a csatlakozás rendben van, mert amikor nincs beindítva a kocsi és elindítom az app-ot, akkor azt írja hogy várakozás az OBD adapterre. Aztán ha beindítom a kocsit, akkor pár mp alatt elkezd működni, mutatja a fordulatszámot is. Aztán az adapter státusz infónal olyankor kipipálja a Csatlakozás ECU-hoz pontot is. Meg pipálva van az is, hogy nem észlel adapter hibát.

Előzmény: toji76 (71261)
toji76 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 71261

Valószínű igen.
Mivel a kipuffban elő és utó szonda is van érzékelné hogy nincs különbség a két szonda értéke között és jelezne antipollution fault, catalitic converter fault, esetleg catalisator damaged hibával.

 

Normál esetben az első szonda "koszos" értéked mond, a hátsó "tiszta" érték lenne, (azaz különbség a két szonda között) ha a katalizátor tönkremegy akkor "koszos" - " koszos" lenne az értékük amire megszólal a védelem.

 

Mennyi volt az érték a műszaki mérésen? CO - 0,3 (%?)-ig jó, lambda pedig 0,9 és 1,1 között jó Asszem......

Előzmény: dethroner1 (71259)
FeZ_ Creative Commons License 2023.09.03 0 0 71260

Igazából az olcsó kütyük közt is van nagy különbség, az eredeti ELM egészen sok dolgot tud, csak a kínai másolatok sajnos leginkább vagy nem is működnek vagy csak nagyon korlátozottan. 

Aztán az, hogy egy eredeti ELM mit tud kezdeni konkrétan a Xsara-val, az meg megint egy másik történet. 

Ahogy írtam, hibakódokat jellemzően ki lehet velül olvasni - már amennyiben létrejön a kommunikáció az ECU-val. 

 

Előzmény: dethroner1 (71259)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 71259

Szóval hiába próbálkoznék esetleg másik app-al, az ilyen olcsó kütyük nem tudják megmutatni az ilyen infókat?

Előzmény: toji76 (71258)
toji76 Creative Commons License 2023.09.02 0 0 71258

Szinte csak a lexia képes normális kommunikációra, nekem is van 2 db ilyesmi kütyüm mind eldobható szar, csak tájékoztató jellegű adat

Előzmény: dethroner1 (71257)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.02 0 0 71257

Akkor lehet én nem állítottam be, nem kalibráltam valamit megfelelően, vagy lehet hogy az alkalmazás nem képes normális diagnosztikára a kocsival.

Előzmény: FeZ_ (71256)
FeZ_ Creative Commons License 2023.09.02 0 0 71256

A katalizátor alacsony hatásfokra van hibakód a programban, azt elvileg be kellene írnia ebben az esetben.

Sőt, gyakran beírhatja akkor is, amikor ez nincs is így, mert eléggé szűk tartomány van megadva a programban a hibakód aktivizálódásához.

  

 

Előzmény: dethroner1 (71255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!