Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

avantage Creative Commons License 2000.11.19 0 0 82
Bleed valve hazilag megoldhato. Par gumicso, egy T elem, plusz egy csap.

A Mazda-t tenyleg erdemes kiprobalni, a 4wd azert nem lehet akarmi. 800eFt-ert meg kulonosen, ha ez az ar igaz. Gondolom javitani lehet draga, kulonben mindenki ezt venne.

Az EVO-ban eppen volt egy cikk az olcson kaphato turbos gepekrol. 3 tipust elemeztek ki reszletesen: Nissan Sunny GTI-R, Subaru Legacy turbo, Toyota Celica GT-Four. Emellett felmerult meg a Delta Integrale, Escort Cosworth, Mitsubishi Galant GTi 4WD (ez utobbi meg az UK-ban is olcso, kb. 1 milla korul kaphato, a tobbi inkabb 2m felett)

műláb Creative Commons License 2000.11.18 0 0 81
Kösz Ave.
Mennyi volt a bleed valve?
Ha yol emléxem az r5 topicon írtakra, a dump valve 25e ft körül volt, és nem volt egy nagy durranás berakni.
Laikus be tudja építenia bleed valvet, vagy szaxervíz kell hozzá?
Ps.:14 lityó már rulez!

All!

És máshogy megközelítve a topic lényegét:

Ki milyen turbós kicsikét venne max. 700-ból?
Ez asszem behatárolja rendesen, de ahogy láttam az eddigieket, nem csak a 2 névadó jöhet szóba.

Kösz

Műláb

avantage Creative Commons License 2000.11.18 0 0 80
>Bleed valve
Van az Alex oldalan is rola, o valamilyen elektromos szelepekkel oldotta meg a kerdest. De az o oldalan talalhato linkekbol elindulva biztos talalsz valaszt. Vagy meg esetleg probald ezt.

Igen, tudok a gyari ertek ala is menni, kb. 0,5 es 1 bar kozott tudom allitani. Autopalyan praktikus levenni, igy nem porgi szet magat a turbo. 1 bar felett mar meg kellene erositeni par dolgot, esetleg fofuvokat cserelni a karbiban, ezt egyelore kihagyom. 0 es 120 kozott igy is dinamikusabb mint egy turbos RX-7. (Legalabbis erzesre, probaltam) Egyelore nekem ez eleg, hiszen csak rovid tavokon hasznalom.

Erdekessegkent megemlitem, hogy utoljara sikerult 14litert fogyasztanom vele /100km. Igaz, ehhez digitalisan kellett vezetnem. (padlo gaz, satu fek)

Előzmény: műláb (76)
Gabó Creative Commons License 2000.11.17 0 0 79
Csak egy észrevétel:
A G töltü az 1910-es években jelent meg, a VW csak tovább fejlesztette
Gabó
Béci300zx Creative Commons License 2000.11.17 0 0 78
HI

Köszi az eddigi infokat.

lenne még egy kérdése a Delta Integrale-nál a hajtás az első és hátsó tengely között hogy oszlik meg, 50:50, vagy más??

Kösz
C-ya
Béci

műláb Creative Commons License 2000.11.17 0 0 77
Ha csodával határos módon talál valaki, milyen árra számíthat?
Egyébként a G 60- as Corradokról nem hallottam rosszat, 1x már vezettem is, Cool...
Előzmény: gates (70)
műláb Creative Commons License 2000.11.17 0 0 76
A R5 topicban és Alex Gt turbo honlapján a dump valve-ről olvastam eleget, a bleed valve-nek hol tudok utánanézni?( asszem ott nem volt)
Milyen intervallumban állíthatod a nyomást?
A gyári érték alá is tudsz vele menni, vagy csak felfele?
Kösz
Műláb
Előzmény: avantage (73)
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.17 0 0 75
Béci.
Úgy 14-15 liter átlagfogyasztára számíthatsz a HF Int.-nál!
Előzmény: Béci300zx (72)
Kisdifi Creative Commons License 2000.11.17 0 0 74
Szevasztok!

Esetleges alternativák: 87-89-es Mazda 323 4WD Turbo (kb 180LE,700-800e FT)
vagy ugyanez Toyota Celica-ban(88-90es 900-1100e Ft)?

avantage Creative Commons License 2000.11.17 0 0 73
>Olajhűtője van a GTT-nek?
Nincs kulon, a vizhutoben atfolyik az olaj is, igy az olaj kicsit hul, a viz kicsit melegszik. Nem idealis, ezert is olyan vacak a GTT hutorendszere.

>leghuteses turbo
Allitolag azert tettek be a vizhutott kozepreszt, mert gondok voltak a tulmelegedessel. Ezt nem ertem, de mind1.

Nekem bleed valve (utasterbol allithato turbonyomas), dump valve. Ezt leszamitva standard a motor.

A dump valve mehet Uno-ra is, beszerelesi kit legalabbis szerepel az arlistakon.

Előzmény: műláb (68)
Béci300zx Creative Commons License 2000.11.16 0 0 72
Heli mindenkinek

Köszi műláb, hogy szóltál erről a topic-ról.

Tudna nekem mondani valaki egy korrekt Lancia Delta Integrale (2000 ccm AWD) fogyasztást??

Valamint tudtok egy ilyet kb 89-91-eset??
Köszi mindent.
Béci
C-ya

Attiska Creative Commons License 2000.11.16 0 0 71
Azt elfelejtettem, hogy a G-Lader VW fejlesztés volt, '89 tájékán jelent meg előszőr a Corrado-ban.
Előzmény: műláb (68)
gates Creative Commons License 2000.11.16 0 0 70
müláb:
A "G" töltö egy mechanikus kompresszor míg a turbó a kipufogógáz nyomását használja fel töltésre. Sok féle mechanikus kompresszor van (roots, G...). A "G" úgy müködik, hogy egy csigaház szerü állórészben excentrikusan forog egy hasonlo spirál forma (ez hasonlít a "G" betüre és innen kapta a nevét) úgy, hogy a kialakuló kis "zárványok" a középpont felé haladva töltik a motort.
A G40-es Polo-k egész jó kis gépek voltak, csak hát már nehéz olyat találni, aminek nem véres már a torka:-(
Előzmény: műláb (68)
Attiska Creative Commons License 2000.11.16 0 0 69
műláb!

A G-töltő is kompresszor! A motor hajtja közvetlenül, viszont nem eszik akkora teljesitményt, mint mondjuk egy Roots fúvó. Cserébe viszont, ahogy kompresszorhoz illik, nincs turbolyuk. Egy G alakú spirál kavirnyál benne, azért G-töltő. Jópofa megoldás volt, csak nagyon hamar elkopott s spirál, a VW már szerintem rég elfelejtette, hogy volt ilyen valaha...

Előzmény: műláb (68)
műláb Creative Commons License 2000.11.16 0 0 68
Kösz Ave.
A régi 1.3. T.ie-ben egészen biztos, hogy nincs, de a Punto előtti utolsó 1.4-es szériában találkoztam már klímával, úgyhogy a szervó sincs kizárva (a '90 körülieknél)
Akkor a Phase 1 léghűtéses turbójának élettartama rövidebb, de a vízhűtő túlmelegedésre viszont kevésbé hajlamos? (legalábbis elméletileg?)
A Te géped gyári(+dump valve)? Esetleg egy kis „sufnitunning”? (emelt tubónyomás, stb)
Olajhűtője van a GTT-nek?

All.

És az Uno-nak?

Amúgy a dump valve „platformfüggetlen”?pl.:az Uno-n dobna?- már az elektronikusan szabályzott turbó miatt…

Ja, és mégegy tisztázásra váró fogalomzavar:

Eddig úgy tudtam, (a kompresszort nem említve) hogy a turbó és a "G" töltő közt a geometriában van különbség, és hogy a "G" töltő bikább.
( nagyobb nyomás? strapabíróbb? ...nem tom). És hogy a "G" töltő a Garett rendszerű.Viszont típusban elég soxor találkozom Garett-el.
Akkor most mi van? A "G" töltő egy renszer neve, mint pl.: Bosch, Gamma vagy a Motorpal renszer adagolóelemben, és pl.:a Junkers adagolóban, és ezen kívül egy márka is, mint pl.:Bosch gyertya, Junkers repülőgép?
Valaki tegyen helyre, plíz!! Mert ugye a GTT Garett márkájú turbós, a G40-G60 Garett renszerű töltős.Vagy nem?Esetleg én bonyolítom túl, és ugyanaz? NEM ÉRTEM!

Apropó "G"!

Polo G 40 ?
Láttam egyet múlt héten, elég korrekt volt.Persze nem lehet 1szerű hozzájutni, elég ritka.
Ár?
Egyéb paraméterek?

Bocs a rétestésztáér’

Műláb

avantage Creative Commons License 2000.11.15 0 0 67
>karbi turbo elott
Kvazi a benzin helyettesiti az intercoolert. Ez komoly. A benzin ugyanugy hut mint a viz.
Plusz meg az is elony, hogy igy nem kellett nyomasallo karbit beletenni. Viszont kesz csoda, hogy egyaltalan el lehetett inditani az Alpine-okat. Nagyon messze volt a karbi a motortol.

>phase1, phase2
Elvileg 87 kozepe utan volt a facelift, de a magyar "alakitasok" miatt nem egy 86-os is ugy fest mint egy ujabb.
Ami segithet:
phase2:szinezett lokharitok, sarvedo ivek, kuszob es tukrok, hutoracson logo szelre tolva, hatul tetospoiler (picike, de szep) elektromos ablak es kozponti zar (->nagyobb kozepkonzol az ablakmozgato gomboknak)
Turbo-vizhutest latni sok 86-os gepen, szoval ez nem tuti. A gyujtaselektronika Renix 209 (ezt fejbol irom, az utolso szamjegy tuti) es a tuzfalon kivul van elhelyezve.
phase1:Mindezek ellentete, plusz tele alufelnik. Az ECU Renix 208 (svajci modell mas) es a motorterben van a turbo felett.

Unoban sincs szervokormany, ugye? Szeles gumikkal 2 bar alatti guminyomasnal eleg nehez az Y fordulo a GTT-vel.

Előzmény: műláb (65)
capa Creative Commons License 2000.11.15 0 0 66
Innocenti Turbo de Tomaso

1.0 literes, karburátoros, turbófeltöltős motor (max turbónyomás: 0,37 bar).
Teljesítmény: 72 vagy 68 LE
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 vagy 11,9 mp
Végsebesség: 165 vagy 155 km/h
Tömeg: kb. 700 kg
Fogyasztás városban: 8,2 vagy 7,4 liter/100km

Tehát azért nem egy R5 Turbó vagy Fiat Uno kategória.

Előzmény: műláb (63)
műláb Creative Commons License 2000.11.15 0 0 65
Kösz Joe!

Ave!

Ha ismereteim nem csalnak, az R5 alpine-ban a turbó még a karbi és a hengerfej közt volt, utána került át a karbi elé.Egyáltalán mi volt abban a vitamin, hogy a karbi után volt a turbó?
És egy gyakorlatias kérdés, ami jobban foglalkoztat:Az "új dizájnos (már az Alpine-hoz képest)" GT -k közül ránézésre hogyan lehet megállapítani, hogy Phase 1 vagy Phase 2 -ről van -e szó?
Az még megy, hogy egy Alpine-t egy GT-től megkülönböztessek, de ez utóbbi már sok nekem.
Ha jól tudom, a hűtőrácsról valamikor átkerült az embléma középről a bal oldalra.Lehetséges, hogy ez is a típusfrissítéskor volt?
Ezen kívül meg csak annyit tudok, hogy hogy a Phase 2 vízhűtéses turbós.
Ezen kívül még milyen támpontok vannak az azonosításhoz? (mert tegnap megnéztem egy eladó gépet, és totál sülthal voltam egy csomó dologban)
Kösz

Műláb

Joe 155 Creative Commons License 2000.11.15 0 0 64
Szerintem azt felejtsd el! Nagyon ritka modell még Olaszba is, jócskán eljárt már felette az idő, a menetkényelme pedig a kispolszkiéval vetekszik!
Előzmény: műláb (63)
műláb Creative Commons License 2000.11.15 0 0 63
Én pedig csak a kérdéseimmel boldogítom a topicot...
Hadd álljon itt a következő:
(a Daihatsuról jutott eszembe)
Hallott vagy látott valaki Innocentiből(nem Autobianchi A112)az 1.0 benzinesen és az 1.0 dieselen kívül 1.0 turbóbenzinest?
Állítólag van, ámbár Én még csak hallottam róla.
Köszi
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.14 0 0 62
Bocsesz. A Bravo/Brava párost kihagytam a felsorolásból, viszont így 7 díj jön ki az elmúl 20 évben! Még jobb arány!
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.14 0 0 61
Igazság szerint érdemesebb informálódni, az olasz autókról az olasz autós topicokban. Van egy pár. Mondjuk kifejezetten Lancia topic nincs, ahhoz túl kevés van belőle, de a Lancia és a Fiat már régóta szétválaszthatatlanok. Az alkatrészeik döntő többsége is megegyezik, a motorjaik is mostmár ugyanazok. Persze vannak a Lancia számára fenntartott privilégiumok, amiket egy Fiatba még jó ideig nem tesznek bele. Az előitéletket nagyon jól látod! Főleg a rommá hajtott annak idején akárhol 100 DM-ért beszerezhető roncsok csúnyán elintézték a Fiat hazai megitélését, főleg a Rimo, Regata páros. Egyébkén azért nyugaton más megitélés alá esnek ezek az autók. Mit ne mondjak, csak az utóbbi durván 20 évben 6 alkalommal lett olasz autó a CAR OF THE YEAR díj tulajdonosa. Pontosan a következő márkák: Lancia Delta, Fiat Uno, Fiat Tipo, Fiat Punto, Alfa 156, Alfa 147. Ez legutóbbi éppen ma lett megválasztva a 2001-es év autójának. A világ autógyártásához képest ez elég szép arányszám nem? A díjak 1/3-át olasz tipus nyerte, a maradék 2/3-on osztoztak a világ "maradék" autógyártói. A díjakat minden esetben nemzetközi zsűri itéli oda, így részlehajlásról nem beszélhetünk. Ha tényleg olyan "szarok" az olasz gépek, akkor mégis miért ismerik el ezekkel a díjakkal?
Mindenkinek ezen szabad elgondolkozni, aki fikázza az olasz modelleket!
Előzmény: műláb (58)
capa Creative Commons License 2000.11.14 0 0 60
Én is hallottam már nem egy és nem két esetben, hogy Lancia Delták és Prismák bár kívülről még pofásan néztek ki, de az aljuk már szét volt rohadva teljesen.
avantage Creative Commons License 2000.11.14 0 0 59
Francos ujsagok, mar semmi sem igaz, amit irnak?
Lehet, hogy 1tonna alatt van a gep, akkor az kb. 145-147 le/tonna-t jelent. Hm. Egesz jo!
En egy TD-s Deltat vezettem egyszer, annyi emlekem maradt, hogy keves volt a fejter. Es tenlyeg mindenhol azt irjak, hogy konnyen rohadnak.
Előzmény: Joe 155 (51)
műláb Creative Commons License 2000.11.14 0 0 58
Az igaz, hogy az olasz gépek renoméját a '89-körül behozott xar szakadék Ritmok, Regaták, és egyéb véres torkú, nemegyszer 300.000 km-en is sikeresen túljutott matuzsálemek jól elbaltázták. Ezek az előítéletek nem egyhamar fognak az emberekből kigyógyulni.Bennem is megvan egy kicsit, de Hál' Istennek, pont erre jó a tapasztalatcsere.
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.14 0 0 57
műláb.
Nem volt egy fogyasztás bajnok, átlag 8-9 liter kellett neki, de mondjuk hajtva is volt. Igaz az enyém még karbis változat volt, nem sokkal utána már injektoros képek jöttek ki, azok kevésbé voltak szomjasak. A megbízhatóságról csak annyit, hogy nekem a mostani a 3. Olasz autóm, 7 év alatt. Mindig fiatalítottam amennyire lehetett a tipusváltásoknál, de soha egyiknél sem jött elő komoly hiba, soha egyik sem hagyott az út szélén, igaz hogy nem is hanyagoltam el az autóimat. A szükséges un. megelőző, vagy kötelező karbantarásokat mindig megkapták!
c20xe.
Punto GT kérdésben a GT I. ahogy nevezted, az I. sorozatú Punto 1.4-es Turbo modelje. A GT. 2. Pedig az új Punto 1.8-as szívó motorral szerelt változata. Az I. asszem 136 LE, a 2. pedig 131 LE.
Előzmény: műláb (56)
műláb Creative Commons License 2000.11.14 0 0 56
Joe!
A Te deltád mennyit fogyasztott?
ui.:Nem is tudtam, hogy ilyen megbízható gép
Előzmény: Joe 155 (54)
PÍT Creative Commons License 2000.11.14 0 0 55
Sziasztok!
Egy kis infora volna szükségem a Puntó GT-vel kapcsolatban.Gyakori hibák, fogyasztás.Mikor jelent meg a Pounto GT2, mi a különbség, illetve milyen áron lehet ezekhez hozzá jutni?
Köszi előre is:c20xe
Joe 155 Creative Commons License 2000.11.14 0 0 54
műláb.
Az én Deltám motorjában 230e km volt amikor eladtam. 107e-el került hozzánk. Hogy a 107e km alatt volt-e komoly motorbaja, azt nem tudom, de amíg nálam volt, a motorhoz nem kellett nyulni!
Amit cseréltem rajta 1. vízpumpa, 1 thermostat, ez utóbbi elég drága, mert öntvénnyel együtt cserélendő,1 verzérmű szíj, néhány garnitúra fékbetét, és egy garnitúra féktárcsa, 2 garnitúra gyertya. A szűrő és olajcseréket nem sorolom fel.
Ja egy akkumulátor csere is befigyelt. Ha jobban belegondolunk, ez durván 5 év használat és ennyi km után nem épp egetverő szervízkölség! A Deltának főleg a 86 elöttieknek egy gyenge pontjuk van, az a karosszéria rohadása. 86 elött ez valahogy kimaradt az életükből. 86 után már valamivel jobb a helyzet, de korrekt korrózió védelmet csak a 89 utáni modellek kaptak!
Egyébként a HF Turbo motorja ugyan az mint a 1.6 GT motorja csak van rajta egy turbó. Konstrukcióját tekintve nagyon jó. Hogy a turbó mit vesz le az élettartamból azt nem tudom.
Előzmény: műláb (52)
műláb Creative Commons License 2000.11.14 0 0 53
capa!

Azért a 16 lityó elég korrekt.
Egy UAZ nem fogyasz annyit (igaz, nem is megy úgy)!

Előzmény: capa (48)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!