Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.29 0 0 6939

Sanjnos az lenne az igazi megoldás, ha mindent cserélnél, de nyilván senki nem szeretne egy v@lag pénzt rákölteni, főleg ilyen kicsinek tűnő hibáért!

Az szokott lenni még a másik anyagilag kevésbé fájdalmas megoldás, hogy le kell szedni az összes szíjtárcsát és esztergában forgatva csiszolóvászonnal eltávolítani a felső megüvegesedett réteget, persze ez is sok macerával jár, de az elsőhöz képest filléres megoldás!

De azt hangsúlyoznám, hogy minden esetben a szíjat cserélni kell, mert ha visszarakod a nyikorgóst, akkor az rövidesen újra megégeti a tárcsákat!!!

Amúgy egy primitívnek tűnő kérdés: jó a szíj feszességed biztos?

Előzmény: soryton (6936)
soryton Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6938

...már az is meg volt ,, nem használt ...

Előzmény: Törölt nick (6937)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6937

hintőpor

Előzmény: soryton (6936)
soryton Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6936

....akkor mi a megoldás szerinted ...cseréljen az ember a szervó szivattyún és a légkondin is szíjtárcsát, ne talán komplett szivattyút , kompresszort ...?  Mert főtengely szíjtárcsát már cseréltem és nem volt eredményes, de annál drágább.... és mint említettem a szíj bordás felét kentem , így annak semmi köze a görgőhöz, tehát ott nem nyikoroghat . Továbbá megfigyeltem ,de nem volt érzékelhető megcsúszása a szíjnak kenést követően , ami még nem zárja ki a lehetőségét , főleg erőteljes gázadásnál, egyenletes fordulaton viszont nem tartom valószínűnek . Viszont a nyikorgás nem csak ekkor gázadáskor jelentkezett , hanem egyenletes alapjáratkor és egyenletes magas fordulaton is , kizárnám ilyenkor a megcsúszás lehetőségét,  még kifényesedett tárcsánál is ...    

A szíjspray nem tudom miből áll , de nem is érdekel ...az a feladata hogy megszüntesse a nyikorgást és megcsúszást azáltal hogy növeli a tapadást , de   pár órán kívül nem  volt eredményes ... 

Előzmény: fenyooldrider (6934)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6935

Az is jó módszer, csak az új részecskeszűrős vasak nem annyira szeretik:-)!

Előzmény: 1754 (6933)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6934

A kitartó nyikorgás már amiatt van, mert már fel van fényesedve valamelyik szíjtárcsa, vagy görgő felülete!

Azzal, hogy megfújtad bármilyen kenőanyaggal ( a szíjspray kivételével) azt érted el, hogy a szíj leheletnyit csúszik, de ezt nem hallod a kenőanyag miatt!

Amúgy a szíjspray nem kenőanyag, hanem oldószerrel higított folyékony gumi, ami visszaállítja, vagy még növeli is a tapadást

 

Előzmény: soryton (6932)
1754 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6933

vegig igazad van, nalunk sajnos nincs premium Diesel, otthol azt ajanlottak  a tele tankba öntsek 2 dl 2 ütemü olajat , ez biztosit valamennyi kenest a nagynyomasunak . 

 

Shell kut van, de ott sincs premium , a hianyzo földalatti tarolo miatt

Előzmény: fenyooldrider (6931)
soryton Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6932

...alapvetően igazad van ...de meg kell hogy cáfoljalak ,hogy nem szabad semmilyen kenőanyaggal megfújni a hosszbordás szíjat.

Én is megjártam a hadak útját a nyekergő szíjjal ...eleinte csak szíjspray-el de abból is  két félével próbálkoztam max. pár órás 1 napos sikerrel ,aztán jött  a szappannal , gyertyával való kenés hasonló "sikerrel" és mindegy volt , hogy feszesebb vagy lazább volt a szíj.

Aztán rászántam magam , de  negyedik márkás szíj és  végül főtengely szíjtárcsa csere után feladtam mert három nap múlva mindegyiknél vissza jött a nyikorgás .

Próbából a bordás oldalt  megkentem , nem fújtam szilikon olajjal vékonyan és onnantól  csöndben volt akár két hónapig is , volt hogy csak napokig , hetekig de csak így működött éveken keresztül az eladása napjáig.... és most lehet sopánkodni ,de én csak egy hobby szerelő vagyok ...

Előzmény: fenyooldrider (6930)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6931

A Delphi valóban nem szar, csak a mi gázolajunk nem felel meg az Ő szabványuknak, talán csak a prémiumok, mert azokban több a súrlódáscsökkentő adalék!

Itt egy dízeleseknek kötelező olvasmány, ami tökéletesen igaz is:

 

 

Idézet az ország egyik legjobbjátó, érdemes elolvasni dízel vásárlás előttl:  http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html

 

Delphi

 

Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.

 

Egy hátránya van.

NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!

 

A probléma:

A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.

A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.

 

Itt jöjjön a közhely:

Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.

 

Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.

A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.

 

(2011-05-03 gyásznap volt nálunk a Fordosoknak. 4 TDCI Mondeóra kellett rámondani a

350 000Ft-os javítási költséget (Szivattyú, 4 injektor, rendszer tisztítás).

 

Előzmény: 1754 (6895)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6930

Nem tudom, mit hova fújtál, de a szíjra és a szíjtárcsákra SEMMIT nem szabad fújni, annak tökéletesen por száraznak, tisztának kell lennie mindig!!!!

A gyári újon sincs semmiféle kenőanyag, vagy felületi kezelés!!

Inkább arra gyanítok, hogy a mosáskor valami dzsuvát rámoshattál a szíjra ami miatt az csúszott!

Ha meghallgatsz egy jó tanácsot, azt a szíjat mielőbb cseréld le (még ha új is!!) mivel a csúszásod nem fog megszűnni, még ha nem is marad fülbántó, viszont a szíjtárcsáidat meg fogja égetni, akkor aztán már cserélheted azt is, pedig az már nem olcsó játék!!

(mielőtt valaki lehülyéz, autószerelő vagyok:-), láttam már sok ilyet!

Előzmény: rigisound (6916)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6929

Hátsóhíd szokott lógni, ezt arról ismered fel, hogy a kerekek felül befele állnak! A küszöböket nézd meg nagyon, leginkább a külső hátsó részeket, ez nem feltűnő oldalról, mert befordul a kasztni alá, rogyjál térdre mellette és jól nézd meg!

Amúgy viszonylag nem rohadós autó!

Az 1,6 16V 80Kw motor szerintem a legjobb választás, nekem is ez van,  a 108 ló dinamikusan viszi, ráadásul a viszonylag rövid áttételű váltó (170kmh) miatt is!!

Legtöbb személyautót meg lehet lepni vele, ha harmadikban hagyod, akár 130ig is tolhatod neki!

Amúgy az enyém is hasonló felépítésű: körbeablak, benzines, 5 személyes, most van benne 160ekm stb!Ennek a motornak nem igen vannak típushibái, mint a dízeles társainak:-)))))

Igaz én 6,5-7 literrel járok, a dízelek meg 5-6 literrel, de nekünk nem kell sírni a kettőstömegű/turbó/magasnyomású szivattyú katyvasztól, amire pillanatok alatt rá lehet locsolni egy millát !!

Amit még nézz meg, ami felszerelés van benne, annak gyújtás ráadásakor világítania kell, pár másodperc múlva elaludnia, de legkésőbb indításkor!

Nehogy beleszaladj olyanba, hogy elhozd menet közben világító motorvezérlő jellel, vagy más világító lámpával, azt oldja meg a tulaj, ne vegyél a nyakadba ismeretlen problémát!

Amúgy mindent összevetve szerintem nagyon jó kis kocsi ez, pedig én egy Opel Astra-H benzinesből ültem át ebbe!

Előzmény: légszárító patron (6923)
1754 Creative Commons License 2017.03.25 0 0 6928

kigooglezod az Ostrak bontokat es vegighivod öket . lesz 

Előzmény: Cosimo (6927)
Cosimo Creative Commons License 2017.03.25 0 0 6927

Üdv a fórumtársaknak! Szegény öreg Berlingomat hátulról telibe találták a pirosnál állva. Én azért még szeretném összerakni. Ha valaki belebotlana komplett, ilyen szinű csomagtér ajtóba (óceánkék), kérem jelezze. Vonóhorog, lökhárító szerintem nem gond. Az ajtó lenne jó, ha nem kéne fényezni. Előre is köszönöm.       

1754 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 6926

Kangoo hatso felfele nyilo ajto allandoan lezarodik, ( lecsapom, es lezarodik ) es csak a taviranyitoval lehet ujra nyitni

 

van-e ellene valami elektromos trükk, hogy csak akkor zarodjon le, ha le akarom ?

soryton Creative Commons License 2017.03.12 0 0 6925

..emlékeim szerint ha véletlenül kondenzvíz kerülne a házba azt kell hogy elvezesse ... tehát jól tetted ,hogy vissza dugtad...

Előzmény: vviktor1 (6924)
vviktor1 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 6924

Még egy kérdés a szellőzőventi témához: Megy a motor házára, nagyjából a szénkefék magasságában egy vákumcső szerűség is, na ennek vajon mi szerepe lehet ? Eddíg rajta sem volt, csak feltűnt hogy van egy csonk a házon, a lábtér felett meg lóg egy cső csak úgy, na most én ezt rádugtam jól, lehet ezért nem bírták a fetek ? :) Töröm az agyam de nem találok logikát... Babrálták már ezt a részt előttem is úgy érzem.

Előzmény: vviktor1 (6922)
légszárító patron Creative Commons License 2017.03.11 0 0 6923

Sziasztok!

Kinéztem egy használt Kangoo-t, nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre.

5 személyes, 1,6 benzin, 16 szelepes, 106 LE, 2008 közepi, már az újabb arcú.

Az autó Németországból származik, nem hegyes vidéken használták, nincs látható rohadás az alvázon.

135 ezer km van benne, márkaszervízben látszik a szerviztörténet (családinak tűnik).

 

Mindez 1,5 milló forintért. 

Szeretnék rá vonóhorgot, az gondolom nem egy jelentős költség (kb. 50-re saccolom szereléssel, bizonylattal + a műszaki vizsga még rájön).

 

Hol lehetnek az aknák? Mit kell nagyon megnézni egy ilyen autón, van a típusra jellemző gondja? Rohad? Kopog? Stb....

Szerintetek? :)

Előre is köszönöm a tapasztalatok, vélemények megosztását!

vviktor1 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 6922

Köszi mindenkinek egyenlőre összerakva 2N6286-okkal mindkét panel, így van egy tartlék is (ezeket megrendeltem még aznap ahogy behalt) rendesen pasztázva ahogy kell, megy szépen. Ha nem bírja tartósan akkor jönnek az általatok ajánlottak.

soryton Creative Commons License 2017.03.09 0 1 6921

...az van most nekem is ...

 

Előzmény: rigisound (6920)
rigisound Creative Commons License 2017.03.09 0 0 6920

Én is csak egy koléga renaultjában cseréltem de akkor lehetett kapni. Az én Berlingómban a zöld színű ellenállás háló van tetején a hőbiztivel azt kellett cserélni már,mármint a hőbiztit.Sanya.

Előzmény: soryton (6919)
soryton Creative Commons License 2017.03.09 0 0 6919

...na ezért írtam hogy "elvileg " nem lehet kapni... anno mikor nekem kellett akkor éppen nem , de azóta már találkoztam vele magam is a neten , de mivel már volt itthon "raktáron"  a másikból, mint még jelenleg  is, már nem foglalkoztam vele és szerencsére azóta sem kellett javítani ... és közben le lett a kocsi is cserélve egy fiatalabb darabra..  de köszönöm ... :-))

Előzmény: rigisound (6918)
rigisound Creative Commons License 2017.03.09 0 0 6918

Szia!Pesten a HQELEKTRONIKA-ban van,bruttó 1220 pénzt kérnek érte.

Előzmény: soryton (6917)
soryton Creative Commons License 2017.03.09 0 0 6917

Köszi ... MJ 11015  ez az eredeti , gyári beépítés , elvileg már nem is lehet kapni, ezt kiváltandó van az általam és az általad megnevezett további kettő ..   valamikor magam is kétszer is  cseréltem őket ,sőt még most is van a BDX66B-ből itthon tartalékban , talán már nem is rá szükségem mert az "újabb" gépben már nem ez a tranyós vezérlés van ...  

Előzmény: rigisound (6914)
rigisound Creative Commons License 2017.03.09 0 0 6916

Sziasztok!Leírom első tavaszi bénázásom történetét hátha valakinek okulásul szolgál majd.

Adott egy Berlingo 1.4 benyás és az első tavaszi napsütés.Már előző hétvégén kicseréltem a szelepfedél tömítést mert igen-igen meg volt keményedve és szivárgott az olaj elég szépen.

Nosza felbuzdulva a jó időn, gondoltam lemosom a motort hiszen megszűnt az olajfolyás.Elő a brigeciolt meg a nagynyomású mosót azt adj neki.Egészen jól sikerült letisztítani az én drágám erőforrását,száradás után az első indítás sikeres nem áztattam el semmit!Hurrá!!Viszont pár másodperc múlva csikorgás az ékszíj -ami nem is ék hanem hosszbordás de ez most mindegy- oldaláról.Hajaj biztos kimostam valamelyik görgőből a zsírt.Szerencsére volt itthon mind a két görgőből bontott de még jó állapotú,hajrá csere!Kicserélve ékszíj vissza. Upsz ugyanaz a hang!!wd40-el fujkálva a görgőket néha halkabb de csendes az sose.A generátor szíjtárcsája alá fújva határozottan halkul. Bakker generátor csapágy! Világosodtam meg.Kicsit furcsállottam mert kb egy éve lett teljesen felújítva de hát ez van.Indulás az SKF boltba.Nem lehet mondani ,hogy nem hallották, hogy merre járok,éktelen visítás a motortérből.Hurrá megint itthon.Ékszíj le  szervószivattú majd a generátor ki.Kézzel könnyen forog nem ad rendellenes hangokat sem.Mindegy itt vannak az új csapágyak, akkor csere.A visszaszerelés már másnapra maradt mert közben rám sötétedett.Lényeg a lényeg visszaszerelve mindent, a visítás-csikorgás nem szűnt meg.Rövid családfa és a francia felmenők emlegetése után elő újból a wd40-es flakont fújom ide fújom oda, és egy óvatlan pillanatban a hosszbordás szíj belső felére is.És láss csodát tök csönd!megszűnt minden rendellenes hang.Tehát a mosás közben leoldodott valami kenőanyag az ékszíjról.

Valszeg lesz olyan, akinek ez egyértelmű lett volna már az első nyekergésre, nekem viszont kb egy nap kellett mire rájöttem.

rigisound Creative Commons License 2017.03.09 0 0 6915

2N6286  80v 20A 160w   MJ11015 120v 30A 200W  Tehát mint áramban mint feszültségben a másfélszeresét tudja,és a discipációja is nagyobb.

Előzmény: vviktor1 (6911)
rigisound Creative Commons License 2017.03.09 0 0 6914

Szia! MJ11015 vagy MJ11015G

Előzmény: soryton (6912)
vviktor1 Creative Commons License 2017.03.09 0 0 6913

Köszi !

 

Előzmény: soryton (6912)
soryton Creative Commons License 2017.03.07 0 0 6912

BDX66B   nálam bevált...

Előzmény: vviktor1 (6911)
vviktor1 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 6911

Sziasztok, tudom volt már téma nem egyszer, belső szellőztető motor vezérlése. Elsőre rendeltem egy panelt, mert a venti maxon ment minden állásban (szokásos) Panel csere után minden fasza, de eltelt fél év úgy néz ki megint megsült valamelyik Fet az új panelben is. Összerakáskor a motor csapágyai megolajozva szépen könnyen járt, ahogy most is. Mégegy panelra nem ruháznék be, pláne hogy most nem is találok olyan jó áron mint akkor, inkább csak a feteket cserélném párszáz Ft-ért. Kibontottam már a régieket hővezető paszta nyomát nem találtam, ez természetesen most kerül rá. Kérdésem: esetleg valami ajánlat a gyárinál nagyobb teljesítményűekre (2N6286 volt benne, az eredetiben, a rendelt még bent van a motor házában, csak lehúztam a csatit hogy ne vigye le a hajam, abban nem tudom milyen van de biztos nem ez mert amikor ezzel összeraktam emlékszem hogy nem egyezett) ? Ugye ennek nem csak fél évet kéne bírnia. Végső esetben rákötöm egy külön kapcsolóra aztán vagy fúj maxon vagy semmit, de ezt a megoldást csak végső esetben alkalmaznám. Aki otthon van az elektronikában adhatna használható ötleteket, ez lehet gyárilag van alulméretezve. Szempont: Nem kéne ennyire fújjon maxon sem inkább tartós legyen. Köszönöm !

soryton Creative Commons License 2017.03.05 0 0 6910

... I -es Partnerből biztosan ...és nagy valószínűséggel  II-es Berlingo-Partnerből is ..

Előzmény: Pityusz (6909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!