Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 -2 2 347938

Köszi, nem gond, majd erre is jön valami kifogás. :D

Előzmény: Dante001 (347937)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.22 0 5 347937

Nem kellett volna ott módosítani semmit.

 

https://iho.hu/hirek/lefujtak-a-mav-start-railjet-beszerzeset-221230

 

"A kormányhatározat első pontja viszont továbbra is él: a még 2020 januárjában 115 korszerű villamosmozdonyra kiírt tender győzteseként a Siemens Mobility-t hirdette ki a MÁV-Start idén márciusban, a keretszerződést áprilisban írták alá. A határozat legfeljebb 70 milliárd forintos keretet garantál a járműbeszerzéshez, ebből ötven új, kétáramnemű Vectron mozdonyt tud vásárolni a vasúttársaság. A forrás az Eurofima (Európai Társaság Vasúti Gördülőanyag Beszerzésére) által nyújtott hitelből érkezik."

Előzmény: Ashi Valkoinen (347936)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 -2 2 347936

Amit Vitézy kirúgásának estéjén már simán lehet módosítani igény esetén. 

Előzmény: r1232 (347933)
Dreamy Creative Commons License 2024.04.22 -3 0 347935

Semmi kétség, néhány ezer milliárdot rá kellene költeni a dízel és villamos mozdonyokra valamint motorvonatokra, és valamennyit a kocsikra is. Nemhogy még a vasút, de egész Magyarország nem tudná kitermelni értelmes idő alatt, ami inkább azt jelenti, hogy nagyon szegények vagyunk. :-)

r1232 Creative Commons License 2024.04.22 0 1 347934

Villany ugyanígy.

Előzmény: Gordon Zsigmond (347922)
r1232 Creative Commons License 2024.04.22 -2 2 347933

Az ő koncepciója alapján elfogadott kormányrendelet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (347921)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 0 16 347932

Budapest-Hatvan

Budapest-Székesfehérvár

Budapest-Tatabánya

Budapest-Cegléd

Sopron-Győr

Szombathely-Győr

stb.

 

relációkon InterCity vonatok ellátnak elővárosi közlekedési funkciókat is. A Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen vonalon közlekedő InterCity vonatok pedig a városon belüli közlekedést, valamint a Liszt Ferenc repülőtér megközelítését is szolgálják.

 

Igen véleményes offtopiknak titulálni őket.

Előzmény: Utasbiztonsági Ellenőrzés (347931)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2024.04.22 -18 0 347931

Az Intercity itt offtopic, köszi. 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347930

Az a baj, hogy csak valami... IC3G-ből készült 10 a tervezett 130 helyett, IC+-ból 92 a 100 helyett.

A Halberstädterek legfeljebb tűzoltásra voltak jók.

 

Lassan a körmünkre ég, hogy nem lesz mit vontatni... 

Előzmény: Fizolti (347929)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347929

Igen, volt valami. Jöttek a halberstadtik, jött pár 3. generációs IC kocsi, majd az IC+ok. 

Az eddigi utolsó IC+ ok nem sokkal azután készültek el, hogy VD-ék bejelentették a szerelvényvásárlást. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (347928)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.22 -1 2 347928

Amikor megvettük a Taurusokat, meg később a TRAXX-okat, volt bármi kényszer arra, hogy vontatott jármű is legyen hozzájuk?

Dehogy volt.

És most sem lett volna.

 

Az IC+ megállt 92-nél, és úgy fest, nem is lesz több, a használt állománybeszerzéssel meg az a gond, hogy ekkora, jó állapotú tétel ritkán van a piacon, a MÁV meg híresen nehezen mozdul - irdatlan mázlink volt, hogy anno a Halberstädtereket sikerült megszereznünk.

És még a meglévő állománnyal is rosszul sakkozunk, egységes vonatok helyett pontszerűen bukkannak fel az IC-kocsik.

Előzmény: Fizolti (347927)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.22 -1 5 347927

 Az utast rohadtul nem érdekli hogy mi viszi a szerelvényt, ő nem a mozdonyon utazik.

 

Az utast akkor kezdi érdekelni a mozdony, amikor az lerobban. 

Vagy nem érdekli, de az már feltűnik neki, hogy valamiért a vonat képtelen tartani a menetidőt. 

 

Ha már megvan a mozdony, akkor az lehetett volna egy kényszer arra, hogy akkor valami kocsi is legyen véve hozzá, akár az új szerelvények, vagy akár az IC+ folytatása, de rosszabb esetben valami használt de azért fecskénél jobb állomány felvásárlása. 

 

E helyett jött az összeveszés, és most egy újabb nagyfőnök újabb álmodozása. Aminek amúgy hosszabb távon szintén lehetne értelme is, csak ez a mostani helyzeten nem segít. 

Előzmény: Peraltada (347926)
Peraltada Creative Commons License 2024.04.22 -3 6 347926

(Sajnos) az utóbbi. Gordon Zsigmond jól beszél. Az utast rohadtul nem érdekli hogy mi viszi a szerelvényt, ő nem a mozdonyon utazik. Hiába vettek volna 115 Vectront, ha továbbra is a postabéhávét vagy a halbit cibálják. Viszont ha a mozdonyokhoz megveszik a Viaggio-szerelvényt is, az már eladható fejlesztésként a népnek.

Még mielőtt félreérti valaki: jó lett volna a 115 Vectron egymagában? Létfontosságú lett volna!

A Déli Körvasútra se azért épül két megállóhely, mert annyira utasforgalmi fejlesztést akarnának, hanem mert így tudják eladni a népnek az elsősorban teherforgalmi célokat szolgáló kapacitásnövelő beruházást.

Előzmény: NAR (347923)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.22 0 2 347925

Egyértelműen az utóbbi. 

Előzmény: NAR (347923)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347924

Ma az a fontos, hogy különösebb (nagyobb)  társadalmi probléma nélkül el lehessen ketyegtetni a közösségi közlekedést.

Előzmény: NAR (347923)
NAR Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347923

Most az a lényeg, hogy legyen fejlesztés vagy hogy el lehessen adni az utazóközönségnek?

Előzmény: Gordon Zsigmond (347914)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.22 0 1 347922

Az a csoda, hogy van még egyáltalán működőképes dízelmozdony...

Előzmény: r1232 (347915)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 -1 11 347921

Vitézy kiiktatása után mi akadályozott meg bárkit abban, hogy Vitézy távozása után 24 órával jöjjön a 115 mozdony?

Előzmény: r1232 (347909)
K. Oszkár Creative Commons License 2024.04.21 0 0 347920

Engem az lepett meg, hogy Palkovics egyáltalán nekivágott az új ciklusnak. Már 21 decemberében be lett lengetve a lemondása. Mindenesetre elég nagy hatással volt miniszterként a közlekedésre, bár 2020-ban a területet irányítását tulajdonképpen átadta Homolya Róbertnek, mint MÁV vezérnek.

 

Előzmény: morgó mh. (347919)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.21 0 1 347919

Hát nem tudom, engem meglepett, hogy Palkovicsot dobták. Sajnos nem csak a közlekedés területén van néhány évente új koncepció, új csapat, aztán legyünk versenyképesek.

Előzmény: K. Oszkár (347918)
K. Oszkár Creative Commons License 2024.04.21 0 2 347918

Persze. Utólag könnyű okosnak lenni, de azért az már a nyáron látszott, hogy Lázár jön és tarolni fog. Az NKK-ügy a legjobb példa erre.

Dávid szerintem pont hogy jól tudta ezt, ezért is igyekezett vehemens tempóban mindent áttolni, amit csak bírt, és mindent a neki tetsző irányba fordítani. Végül kevés dolgot sikerült, de például a járványügyi menetrendet sikerült feloldania.

Így aztán már nem egy-egy vonalon, hanem országszerte random módon maradnak ki bézék és pótlódnak (vagy nem pótlódnak) busszal...

Előzmény: morgó mh. (347917)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.21 0 6 347917

Nehéz arra tervezni bármilyen pozícióban, hogy fél év múlva repülsz.

Előzmény: K. Oszkár (347916)
K. Oszkár Creative Commons License 2024.04.21 -2 1 347916

Így most az sikerült elérni, hogy lassan semmilyen mozdony nincs, ami azt a 3 halberstadtit húzná.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (347914)
r1232 Creative Commons License 2024.04.21 -1 1 347915

Most se mozdony, se kocsi, lassan nem lesz, ami a meglévő kocsikat húzza. Villany fronton ugyanakkora a baj, mint a dízelek esetében.

Előzmény: Gordon Zsigmond (347914)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.21 -2 8 347914

Azért kötötte a szerelvényekhez, mert tökéletesen tisztában volt azzal, hogy ha ezt nem teszi meg, akkor a mégoly korszerű mozdonyok is három Halberstadter kocsit fognak cibálni, azt meg rohadt nehéz lesz fejlesztésnek eladni az utazóközönség felé...

Előzmény: r1232 (347909)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.21 -1 3 347913

Mindíg voltak magától értetődő (például a lakásépítés) és vitatható (például a liász program) nép vagy nemzetgazdasági nagy projektek amik hatalmas költségeket emésztettek fel.

 

A közlekedés, a közlekedési beruházások sokáig a C, néha a D kategóriás beruházások közé tartoztak.

 

Ma is vannak olyan nagy költségvetésű központi költségek melyek megítélése igen vegyes, vagy a társadalom többsége számára nem elfogadható.

 

A határainktól 6000 km-re magyar pénzből felépített  "kórház"  melyben a megnyitást követő második évben már csak kecskék legelnek biztosan nincs előrébb a hazai közgondolkodás fontossági sorrendjében mint egy városi villamos beszerzés, vagy egy vasútállomás fel- vagy megújítása.

 

 

 

 

Előzmény: emaill (347908)
r1232 Creative Commons License 2024.04.21 0 1 347912

Pontosan ezt kellett volna tenni. Az akadály annyi volt, hogy kellett volna egy jóváhagyás a hitel felvételre, amire szintén volt szerződés..

Előzmény: Fizolti (347910)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.21 0 0 347911

Nekem a jelenlegi vonalhálózati térkép mentén -- miközben a közbevetéssel egyetértek -- ennél is alapvetőbb kérdések jutnak eszembe: mi a nagyobb prioritás: hogy a Laktanya megállót mindenhonnan átszállás nélkül lehessen megközelíteni, vagy, hogy a város tetszőleges két, többé-kevésbé forgalmas pontja közt jó kapcsolat legyen, még ha egyes pontpárok között jól szervezett átszállással is?

A mi fér el melyik szűk utcában a következő kör...

Persze városi belügy, csak nem kell piedesztálra emelni...

Előzmény: toto92 (347900)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.21 0 2 347910

Annak pl. lett volna akadálya, hogy lehínak egy nagyobb adag mozdonyt, és utólag lesz hozzá gyártva szerelvény? 

Mintha a Railjet szerelvényekhez is már meglévő mozdonyok lettek volna felhasználva. 

Előzmény: r1232 (347909)
r1232 Creative Commons License 2024.04.21 -3 1 347909

A mozdonyokra a szerződést még Vitézy államtitkári kinevezése előtt, 2022 tavaszán kötötték. A lehívás elmaradásâban nagy szerepe volt neki azzal, hogy azt szerelvényekhez kötötte, amire pályázatot kellett még kiírni, a mozdonyok eredeti műszaki tartalmát is módosítva. Ekkor még Lázár nem volt képben. De pont ez a késlekedés az, ami megbocsáthatatlan. Ehelyett inkább azon kellett volna dolgoznia, hogy a beszerzés minél hamarabb realizálódjon.

Előzmény: Ashi Valkoinen (347907)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!