Keresés

Részletes keresés

jbaal Creative Commons License 2024.05.23 -2 1 348602

Ilyen alapon tulajdonképpen az összes villamos- vagy vasútvonalat át lehetne építeni buszkorridorrá, mert ugyan szép dolog, hogy kisebb a vasúti kerék gördülési ellenállása, de amit energiát megtakarítunk vele, az, vagy jó eséllyel még több is bőven rámegy a vasúti pálya kiépítésére és karbantartására.

A nagyvasúti teherszállításon kívül így mehetne minden busszal, akár dízellel, akár trolival vagy elektromossal. Még a késés és bizonytalanság is kevesebb lenne, mert nem kéne a vasúti sín és biztber ügyes-bajos dolgaival foglalkozni. Ha a dízeles buszt választjuk, az csúnya dolog tudom, de szerintem továbbra sem számottevő az autózás és korszerűtlen fűtés kibocsátásához képest.

Előzmény: John Howard (348599)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.23 -3 0 348601

A metróval integrálható tramtrain nagyon drága lenne?
(az integrálást nem feltétlen a korábbi tervek mentén elképzelve, mert az feleslegesen bonyolultnak tűnt. Ötlet: a tramtraint szintben vinném át a Kerepesi út túloldalára, a Róna utca és az Örs vezér tere között talán van elég hely egy közúti hídnak -- előszöt a Kerepesit kellene elterelni, megépíteni a hidat, majd alá mehet az átkötés)

Előzmény: Fizolti (348594)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.23 0 3 348600

>addig meg bőven van idő egy nagyobb járműbeszerzést normálisan előkészíteni

Nos, az utóbbi évek európai tapasztalatai alapján onnan számítva, hogy a járműbeszerzés normálisan elő van készítve, kb. 8-10 év, mire leszállítják az utolsó szerelvényt is. A MÁV KISS-beszerzésénél ez hat év volt, ami kifejezetten jó érték - mindazonáltal az egy standard típus volt. 

Előzmény: Fizolti (348598)
John Howard Creative Commons License 2024.05.23 0 2 348599

Tulajdonképpen ha "beszántanák" a hévet - mondjuk Cinkotáig -, akkor már arra is lenne hely, hogy végig 2x3 sávos legyen a Kerepesi/Veres Péter út, mindkét irányban BUSZ-sávval. Kérdés, hogy akarunk-e ide is egy Rákóczi/Thököly úti buszkaravánt...

Előzmény: gallo (348584)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.23 0 2 348598

Mikor indul a nagyprojekt?

 

A Gödöllői vonal esetében egyelőre nem nagyon hallani róla, a többi vonal esetében volt szó 1-2 éven belüli kezdésről egyes szakaszokon, e mellett lenne első két körben 12+6 új szerelvény. 

 

Az utolsó M.Xa. valamikor 1983 körül jött.

41 éves.

Ezeket a vonatokat már holnap le kellene cserélni.

Mennyi lehet még bennük, ha minden erőt megfeszítünk? 5 év, 10? És utána mi lesz?

 

MX sorozatokból a legrégebbi darabjai 49 évesek lesznek. Ha számolhatunk azzal, hogy ezek a járművek kibírják addig, mint ameddig a ma még közlekedő MIXa-k is kibírták, akkor még 8-10 évig lehet az legrégebbi MX-ekkel számolni, addig meg bőven van idő egy nagyobb járműbeszerzést normálisan előkészíteni. 

(MIXa-król is az volt az utolsó infó, hogy további nagyjavítást kapnak majd, ez a hatéves ciklusokkal számolva azt jelentheti, hogy kb. 63-65 éves korukig lehetnek majd forgalomban. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (348592)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.23 0 3 348597

Az agglós buszkorridorokat jellemzően kisebb városokban alkalmazzák, ahol egy-egy tengelyre csak úgy jön össze komolyabb forgalom, ha sok elágazó irányba mennek a buszok. Többmilliós városok környékén vasút helyett buszfolyosó, az nem tipikus.

Előzmény: attus germanicus (348589)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.23 -1 2 348596

Az utolsó M.Xa. valamikor 1983 körül jött.

41 éves.

Ezeket a vonatokat már holnap le kellene cserélni.

Mennyi lehet még bennük, ha minden erőt megfeszítünk? 5 év, 10? És utána mi lesz?

Előzmény: attus germanicus (348595)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.23 -1 2 348595

Ez azért nem valószínű, hogy a következő harminc-negyven évben ténylegesen meg is valósul. Addig meg igazából csak az a kérdés, hogy a pálya esik-e szét előbb, vagy a vonatok. 

Előzmény: Fizolti (348594)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.23 0 3 348594

A 2-es metróval történő összekötés a terv, nagy eséllyel valamilyen szakaszolás szerint (első körben Cinkotán, vagy Kistarcsán lenne a két üzem határa, később a teljes üzem metrósítása). Ami nem annyira egyértelmű, hogy a csömöri szárnyvonal megmaradna-e. 

Előzmény: altenberger (348590)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.23 0 0 348593

Ehhez egy új vasútállomás is kellene Gödöllőn, mert jelenleg a nagyvasútról csak irányváltással lehetne ráhaladni a H8-ra.

Előzmény: altenberger (348590)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.23 0 4 348592

Az a kérdés, kibírja-e a HÉV a nagyprojektig.

 

A pályát a pft. összekapirgálja és -drótozza valahogy, a járműves szekció viszont már ma is a legszélső lyukon fütyül, nincs hová hátrálni.

 

2024-et írunk.

Mikor indul a nagyprojekt?

Előzmény: Fizolti (348586)
altenberger Creative Commons License 2024.05.23 0 0 348591

Jól hangzik és gondolom nem túl drága, mert a vasúti szerelvény jóval nehezebb, mint a busz meg a villamos, így a pályán már nem kell erősíteni.

Előzmény: attus germanicus (348589)
altenberger Creative Commons License 2024.05.23 -3 0 348590

Hát igen az igazi ütős megoldáshoz végtelen mennyiségű pénz kellene! :-(

 

(A 80-as vasútvonalat magasvasútként (Cinkota után vágatban/kéregvasútként) bevinni az Örs alá épített vasúti fejvégállomásra - vagy akár a Stadionokig/Keletiig. Nem sok realitása van, de ha egy jótündér idevarázsolná, tetszene.)

Előzmény: gallo (348588)
attus germanicus Creative Commons License 2024.05.23 0 4 348589

A németországi Oberhausenben szó szerint egy felszámolt vasútvonal helyére épült egy ilyen buszkorridor (a dolog szépsége, hogy később villamost is építettek rá, de a forgalom zömét ma is buszok viszik). 

Előzmény: altenberger (348585)
gallo Creative Commons License 2024.05.23 0 3 348588

Lehet, persze. Vagy BRT rendszer. Felmerülhet a villamos üzemmé való átalakítás is már korábban. 

Már volt ez téma a HÉV-es topikban. Előbb-utóbb szétesik a HÉV, pénz nem lesz vasutat építeni, valami csak lesz helyette...

Előzmény: altenberger (348587)
altenberger Creative Commons License 2024.05.23 0 0 348587

Lehetne akár troli is.

Előzmény: gallo (348584)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.23 0 4 348586

Angoljapán a tájolása, előbb-utóbb ezzel is kezdeni kellene valamit.

 

A nagyprojektben majd kezdenek, addig meg igazából nincs túl sok jelentősége. 

 

 

Előzmény: altenberger (348580)
altenberger Creative Commons License 2024.05.23 0 0 348585

Törökországban, Isztambulban van ilyesmi:

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Metrobus_(Isztambul)

 

Az isztambuli metrobus egy kötöttpályás buszrendszer kialakításával létrehozott tömegközlekedési rendszer Törökországban, mely 2007 szeptembere óta üzemel. Dél-amerikai megoldásokra hivatkozva az Embarq nevű cég 2004-ben kezdte a rendszert Isztambulnak ajánlani. 

 

Más, korábban kialakított kötöttpályás buszrendszerekhez hasonlóan az isztambuli Metrobus is zárt, önálló pályán halad, nagy kapacitású, sűrűn közlekedő járművekkel. A zárt pályakialakítás következtében az első vonalon a bevezetés előtti 67 perchez képest a menetidő 22 percre csökkent.

Előzmény: gallo (348584)
gallo Creative Commons License 2024.05.23 -5 1 348584

"Ezt a bezárást meg busszal való pótlást meg nem is értem, csak nem valami 70-es években szocializálódott aszfaltbetyár mondja ezt? A Kerepesi úti dugókban álló buszok aztán végképp baromi versenyképesek lennének."

 

Nem egészen. Mert, ha beszántják a HÉV, lenne hely kiépíteni 2x1 buszsávot.

Előzmény: jbaal (348578)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.23 0 3 348583

Igen, a hév jobban feltárja Gödöllő belsejét, de a séta kb. 10-15 perc, ennyit elég sokan sétálnak a hévig/vasútig. Gödöllő elég nagy hányada pedig kertesházas övezetekben lakik, ahova nem feltétlen van jelentősen közelebb a hévmegálló. Azt nem hiszem, hogy jellemző lenne a hévet megvárni, és azzal menni ki a vonathoz, persze biztos van ilyen is...

Előzmény: jbaal (348578)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.23 0 2 348582

Az egy dolog, hogy ki miért és hogyan szitkozódik, abban sokan jók vagyunk... :)

Az viszont egy másik, hogy aki hajlamos a szabálykövetésre, az nincsen szétszivatva - ami távlatilag a szabálykövetési hajlamot is növeli.

Előzmény: altenberger (348577)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 348581

"nem hiszem, hogy megéri a Szabadság tér és Erzsébet park környéki lakótelepekről elsátálni a vasútállomásig"

 

 

Nem kell sétálni, csak elmenni az ellenkező irányba a HÉV-vel a vasútig.

Előzmény: jbaal (348578)
altenberger Creative Commons License 2024.05.23 0 0 348580

"gyakorlatilag a nulláról kellene újjáépíteni"

 

Angoljapán a tájolása, előbb-utóbb ezzel is kezdeni kellene valamit. :-(

Előzmény: Gordon Zsigmond (348570)
altenberger Creative Commons License 2024.05.23 0 1 348579

"lehetne villamost faragni"

 

Kétségtelen, hogy a villamosnak kisebb a terület elválasztó hatása!

Előzmény: Gordon Zsigmond (348570)
jbaal Creative Commons License 2024.05.23 0 3 348578

Azért Gödöllő komolyabb lakott részei pont a HÉV-hez vannak közel (kivélve azt a 6 db 10 emeletest a vasútállomásnál), nem hiszem, hogy megéri a Szabadság tér és Erzsébet park környéki lakótelepekről elsátálni a vasútállomásig. Bár, ha az Interrégiónak 26 perc a Keleti (már ha tartani tudja és éppen nem késik), a HÉV-nek meg 40-42 perc az említett két megállótól az Örsig, akkor lehet, hogy mégis megéri. Csak ugye a magyar ember nem nagyon szeret sétálni. Meg ott van az egyetem is, aminek még Budapestről kifele irányuló forgalma is van, sőt, talán éppen az a meghatározó, az is a vasúthoz van közel.

 

Ezt a bezárást meg busszal való pótlást meg nem is értem, csak nem valami 70-es években szocializálódott aszfaltbetyár mondja ezt? A Kerepesi úti dugókban álló buszok aztán végképp baromi versenyképesek lennének. Annál még a jelenlegi állapotban lévő HÉV is milliószor jobb.

Előzmény: 18-09 (348566)
altenberger Creative Commons License 2024.05.23 -1 0 348577

"stoptáblaként."

 

De akkor az eredmény kb. ugyanaz lenne! :-)

 

"Rohadt biciklis nem állt meg a pirosnál!" = "Rohadt biciklis nem állt meg a stoptáblánál!"

 

Elég a macisajt: "Rohadt biciklis nem adta meg az elsőbbséget!

 

Ez tényleg jogos, bár nem hiszem, hogy direkt ki akarja bárki is vasaltatni magát. :-(

Előzmény: morgó mh. (348576)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.23 0 0 348576

"Ha esetleg ezt a marhaságot -hogy egyesek hivatalosan átmehetnek a piroson-"

 

Ez - feltételekkel - működik azért sok helyen. Jellemzően úgy, ahogy mondod: stoptáblaként.

Előzmény: IZé (348575)
IZé Creative Commons License 2024.05.23 0 7 348575

Az előzményben lévő pici zárójeles megjegyzésből is látszik, hogy itt nagyon sokan nem értik a KRESZt, és a forgalomtechnikát. 

Ha egy pillanatra is elfogadnánk kamupirossal elkábított topiktársunk ötletét, tehát hogy egyes járművekre nézve ne legye kötelező a piros jelzés végét megvárni, akkor sem lehet ilyet leírni, hogy ezen járművek számára piros=sárga villogó. Hiszen ez azt jelenti, hogyha amúgy -tábla szerint- elsőbbsége van, akkor mehet (persze fokozott óvatossággal). Ha esetleg ezt a marhaságot -hogy egyesek hivatalosan átmehetnek a piroson- be akarnánk vezetni, akkor is csak olyat lehetne leírni, hogy számukra piros lámpa = STOP tábla.

 

 

Előzmény: morgó mh. (348559)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.23 0 1 348574

Nehéz kérdés. Mindenesetre városi-elővárosi területen egy ilyen nyomvonal úgy is nagy érték tud lenni, ha egy méter sín sincs lerakva. Ha csak kis esélyt is látunk a vonal feltámasztására, akkor nem volna szabad csak úgy elkótyavetyélni.

Előzmény: Gordon Zsigmond (348570)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.23 0 0 348573

Hiszek neked, a rendszerváltás előttről nincsenek tapasztalataim.

Előzmény: John Howard (348567)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!