Azért Illot sokáig abban volt, hogy marad a Juncosnál, kb. derült égből jött a szerződésbontás és elég későn, szóval nem nagyon volt már lehetőség sem jelentkezni érte. A McLaren felől volt érdeklődés, de úgy voltak vele hogy a technikai együttmáködéssel házon belül tudják majd, ezért nem forszírozták a dolgot. Aztán eltűnt. Viszont az biztos, hogy jól megy neki a WEC-ben egyelőre és szeret is ott lenni, de év elején úgy nyilatkozott, hogy rengeteg ideje van IC-zni is, hiszen a WEC-ben kevés a verseny, tehát az ő részéről az IndyCar abszolút képben van még. Meglátjuk.
lehet, hogy Pourchaire könnyebben mozdítható Japánból, bár őt meg köti a Sauber F1-es kirakatszerep idén, de szvsz könnyen elengednék, hiszen az Audi kizártnak tartom, hogy vele tervezné a jövőt és a másik kocsiba őt tennék
papíron tartalék idén, de Super Formulázott márciusban is amikor Jeddában volt F1, így nem létkérdés nekik hogy minden hétvégén velük legyen
csak még fel kell ébrednie teljesen F1 az álmom c. meséből
"Pourchaire sure he’ll get more chances to join F1 after strong IndyCar debut" :D
“But in my position, I’m still really young, I know I can have probably a few more opportunities to go to F1 if I’m a really good driver. I think a place like the IndyCar championship can be the best championship for me to show myself. I hope I can drive more there in the future – if I don’t have the opportunity in F1, That would be awesome.”
Ilott érdekesebb, egész jó helye van ott a Hypercarban én nem biztos hogy újra visszamennék. Meg itt volt 2 teljes szezont is, de akkor sem volt érte túljelentkezés.
"NBC got 763,000 viewers for Sunday's IndyCar race @BarberMotorPark (TV only), down from 930,000 viewers last year."
Yikes. Az idei számok egyre gázabbak. Penske papának ideje lenne valamit csinálni. Pl azt az LC pénzt amit lenyúlt a csapatoktól marketing költségek címszóval költhetné marketingre pl.
Nagyon sajnálom a srácot, de érthető a McLaren döntése. :(
Viszont talán Illot előtt újra kinyílik a lehetőség, vajon ő mennyire forszírozza a dolgot, ha ajánlatot kapna a csapattól? WEC miatt főleg az oválokról le kell mondjon, hacsak nem szerződik vissza full time.
Azért ez nem volt egy unalmas verseny, így nem lehet azt mondani rá, hogy ez volt a legizgalmasabb pillanata a versenynek. De igaz, igen érdekes jelenetsor volt ez.
Bár elméletileg csak a 2024-es kontaktus lett felbontva, nagyon, de nagyon nagy valószínűséggel ennyi volt a McLarenes kaland, ami igazából el sem kezdődött. Ha Malukas idén versenyezni akar, azt valszeg már csak Coyne-kal tudja majd kivitelezni.
ezen agyaltam én is, hogy amióta én követem volt e ilyen, de nem jut eszembe semmi, hogy utólag vegyenek el győzelmet az utóbbi 22-23 évből, bár ott a 2000-es évek legelején net nélkül kevés információ jutott el hozzám
Egész csalás ügy abban szégyen extrém módon, hogy ez Penske vezette széria, és annak a csapata csinálta ezt. És ez nem valami pár mm-es eltérés valami alkatrészen, hanem a pofátlan csalás kategória.
Vagy ha nem ők buknak meg vele hanem egy Juncos egy Canapinoval, lehet egész szezonra kibasznák őket.
Itt elmagyarázzák hogy a hibrid teszten használt kódod egyszerűen csak lemásolták, nem tudván, hogy az egy olyan bejegyzést tartalmaz, ami folyamatosan nyitva hagyja a p2p lehetőségét és nem enged hozzáférést a versenyirányításnak... a magam részéről azt simán el tudom hinni, hogy a vezetők ilyen szinten nem foglalkoznak ezzel, hiszen erre vannak a technikusok/mérnökök akiknek az ilyen szoftvermódosításokkal, verziószámokkal és egyebekkel tisztában kell lenniük, hogy hol mikor mit lehet használni.
A baj sztem azzal van, hogy Newgarden hogyhogy nincs tisztában a szabályokkal, amikor minden versenyhétvégén elmondják nekik, mikor lehet és mikor nem lehet használni a p2p-t? (ezt Herta is megerősítette). Ha észrevette hogy működik, miért nem jelezte a csapatnak? A Chevy mérnök hogyhogy nem vette észre?
Ugyanakkor a szándékosság ellen szól, hogy ha elérhetővé tették, akkor miért használták ilyen kevés alkalommal? Power pl. egyszer sem, Scott egy alkalommal, Józsi pedig mindössze háromszor, bár abból egy esetben pont sikerült megelőznie Hertát.
Amúgy pont ő az, mármint Newgarden, aki rendszeresen nyomogatja a p2p-t, hátha működik.
De ezt mások is csinálják. Hinch is beszélt erről a közvetítésben.
Some drivers make a habit of pressing the P2P button on starts and restarts in the off chance the system has been mistakenly activated by the series. Newgarden, in particular, is well-known within the driver group for frequently hitting the inactive P2P button on starts and restarts and did so prior to joining Team Penske.
Out of curiosity, Cindric asked his engineering team to create a report that would identify how many times his drivers pressed the P2P button in 2023 while it was disabled — use of the button, whether it’s active or inactive, is logged in the data — and the results were telling.
“I got the answer I expected, to be honest,” Cindric said. “Last year, Newgarden pushed the button 29 times on either starts or restarts. Power did it 12 times. And McLaughlin did it seven times. And the next thing that I wanted to understand is why is one driver doing it more than the others?”
Egyébként az általad linkelt cikkben az is benne van, hogy visszamenőleg is történtek vizsgálatok és nem találtak semmit.
Pruett ezt megerősíti, bár kérdés, hogy az IndyCar újra lefolytatja-e ezeket a vizsgálatokat, az elmúlt hét eseményeinek tükrében.
As noted in the first analysis piece, one team told RACER it supplied onboard video clips to IndyCar in 2023 which depicted what it felt was suspicious uses of P2P.
“I definitely want to clear that up,” Cindric said. “If there was anything in 2023, IndyCar has all that data and everything there. There is zero chance that any of this current occurred in 2023.And they can go through all the data and look at it at any point in time.”
According to Cindric, there was another identical allegation leveled against the team in 2022 which he says resulted in the team being cleared by IndyCar.
“We also want to address this 2022 video,” he continued. “There were some questions in the past about whether or not we were using push-to-pass illegally. There was an inquiry in 2022. McLaughlin was moving his thumb at the button in qualifying, but the ECU wouldn’t have had any push-to-pass even loaded in it.
“IndyCar came and looked at our steering wheel because he was moving his finger around, which is something that he does. The wheel was completely disassembled and found to have no issues or infractions. So I just want to clear that up because it was reviewed and IndyCar did come and confiscate our steering wheel and go through all that stuff.”
Állítólag Ganassival kapcsolatban is merültek fel pletykák pár éve de vagy nem is amatőr módon csaltak, vagy nem is csaltak. Annak biztosan alaposabban utána mentek. Bár erre a szabályváltozasos dologra innentől mindenki hivatkozhat 🤡
Most nézem vissza a tegnapi P1-et és szinte csk ezzel az üggyel foglalkoznak.
Vágtak be részletek Józsi saját sajtótájékoztatójáról is, amiben arról beszélt, hogy a csapata abban a hitben volt, hogy volt valami szabályváltozás, ezért nem gondolták, hogy a tilosban járnak.
Az nem világos, hogy csak a #2-es csapat gondolta ezt, vagy az egész Penske, ez elég homályos nekem. Itt van valami maszatolás és próbálják úgy beállítani, hogy nincs szándékosság a dologban.
És szerintem ez a kulcsa az egésznek: mert oké, hogy történt hiba, ezt be is ismerték, de hogy miért történt? Valamit elb.sztak? Vagy előnyt akartak szerezni annak tudtatában is,hogy nem legaláis a dolog? Vagyis csalni akartak, vagy csak bénáztak? És azért nehéz ez, mert az utóbbit szinte lehetetlen elképzelni egy évtizedek óta ilyen magas szinten operáló csapatról. Itt ez egy komoly bizalmi válságnak néz ki, amit nagyon nehéz lesz helyrehozni.
És ha ez a gyanú is beigazolódik, az csak még tovább növeli Palou és Dixon versenyzői zsenijét, hiszen a két ganassis így is bucira vert mindenkit, köztük a csalós penske-s brigádot is :D
(apropó, tényleg, Ganassiék házatáján biztos nincs/nem volt semmi sumákság? :D)
Nem azt mondtam, hogy nem kell kivizsgálni, hanem azt, hogy tök felesleges azon agyalni ki mikor, hol, mennyit csalt a múltban, mert valaki valahol valamivel biztos, hogy csalt és fognak a jövőben is. Technikai sportoknál ez sajnos alap.
Ki tudja mióta csalnak és most mindenki úgy csinál mintha csak véletlen lett volna. Persze hogy kényelmesebb volt neki egy verseny eredményét eldobni mint kivizsgálni transzparensen az ügyet és minden egyes eredményt elvenni amit csalva értek el. Így az ilyenek, mint te meg vannak győzve, hogy ez a Penske milyen becsületes mindenki másnak meg a bele kifordul ettől a sztoritól és köztük van nem egy csapatfőnök.