A buszokon a bérlet ugyanúgy leolvasandó már, mint a vonaton a jegyvizsgáló esetében. Az már más kérdés hogy jelenleg sok használható infót így nem ad vissza, mert aki 3 percet utazik ő is egy db utas, meg aki 4 órát utazik a járművel, ő úgyszintén. Komolyabban értékelhető adathalmaz ebből szerintem így nem jön le. És a legalább ennyire érdekes kérdés, hogy a térítésmentesen utazóknak továbbra sem kell semmit sem "csippantaniuk" utazáskor; pedig most már ők is jóval többen lesznek... Régebben egy átmeneti ideig volt, hogy ilyenkor 0 Ft-os jegyet kellett kiadni (vmi utasszámlálás volt), de az sem tartott sokáig...
A következő évben, években hirtelen indokolatlanul megnő az utasok száma.
A valóságban nem nő, illetve igen szerencsés esetben éppen meghaladja majd a 2019-es szintet.
Nem tetszik a hamisítás állami szintre emelt (törvényesített) meghonosítása.
----------------------------------------------
Ha veszel egy vármegye bérletet mert elmégy a Náncsi nénidhez és este visszajössz, majd abban a hónapban nem utazol többet, akkor 52 utazást épít be a rendszer a statisztikába.
A belföldi személyszállítás utaskilométerben mért teljesítménye (5,3 milliárd utaskilométer) egy év alatt 8,9 százalékkal növekedett.2023. május 1-jétől bevezették az ország- és a vármegyebérleteket. A bérletek a helyközi közlekedésben a Volánbusz, a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt felhasználhatók.
A szolgáltatók az ország- és a vármegyebérletek esetében a rájuk eső utasszám- és utaskilométer-értéket a 2022. évi teljesítményből kiindulva maguk határozzák meg.
Az autóbuszos közlekedésben realizált teljesítmény 8,7 százalékkal kisebb, a vonattal történő személyszállításé 34 százalékkal nagyobb volt, mint 2022 IV. negyedévében.
Szentendrét pontosítsuk, hogy a helyieknek a helyi tarifa alatt egy Szentendre kártya nevű díjterméket kell érteni, amit tekinthetünk helyi bérletnek. Viszont helyi jegy nincs.
A képeket kicsit jobban átnézve, a képen látható busz Budapest irányába karambolozott (az M7 a Balaton felé 2, míg Budapest felé Székesfehérvártól 3 sávos, a buszos képeken látszik a 3 sáv+lassítósávos elrendezés). A cikkből nem derül ki egyértelműen, de az autópályán Velence térségében mindkét irányban volt baleset a rendőrség közleménye szerint, a képek valószínűleg így ennél a balesetnél készültek. Mivel a busz kijelzőjén egyértelműen az 1184-es vonalszám szerepel, ebből, illetve a baleset időpontjából következően az 1184/102-es járat (Nagykanizsa 5:40-Budapest 8:20) karambolozhatott. Nem tudom, ezt melyik jármű szokta teljesíteni, aki ehhez jobban ért, ne tartsa magában :)
Egy olyan kérdésem lenne, ha nem automatából, illetve jegypénztárnál hanem pl. helyközi/távolsági buszon venném meg a bérletemet, akkor az adott buszvezető részesül ezért külön pl. "jutalékban"?
.Ő egy ilyen típusú városban lakik és váltig állítja,hogy az önkormányzat egy csomó pénzt fizet a VB-nak a lentebb tárgyalt típusú szolgáltatásért( gondolom az önkormányzati képviselőjétől vette,mert voltak a közelmúltban komoly gondok a szolgáltatással és ez a fickó most azzal kampányol,hogy vegye át az önkormányzat a VB-tól a terület ellátását. Az önkormányzat persze válaszra sem méltatta a dolgot)
Az önkormányzatnak mindenhol meghatározó szava van ahol az önkormányzat a megrendelő.
A ma hatályos törvényeink szerint Magyarországon egyetlen városban (Budapesten) kötelező önkormányzati feladat a helyi közösségi közlekedés megszervezése.
Az összes többi hazai településen a helyi önkormányzat önként vállalt feladata.
Vagy vállalja vagy nem.
Nem kötelező.
Aki fizeti a cigányt az rendeli a zenét.
De adhatsz pénzt a zenésznek anélkül is rendelnél tőle nótát.
A helyközi járatok éves menetrendi előkészítő, egyeztető ülésére mind a 3172 önkormányzatot meghívják a területileg illetékes KTI Irodák.
Igazándiból azért kérdeztem,mert az egyik kollégámmal volt egy érdekes beszélgetésem.Ő egy ilyen típusú városban lakik és váltig állítja,hogy az önkormányzat egy csomó pénzt fizet a VB-nak a lentebb tárgyalt típusú szolgáltatásért( gondolom az önkormányzati képviselőjétől vette,mert voltak a közelmúltban komoly gondok a szolgáltatással és ez a fickó most azzal kampányol,hogy vegye át az önkormányzat a VB-tól a terület ellátását. Az önkormányzat persze válaszra sem méltatta a dolgot). Én hiába mondtam az ellenkezőjét.
>Tehát akkor ezeket az állam finanszírozza és az önkormányzatoknak nincs beleszólásuk.Jól értem?
A Városi és elővárosi közlekedés topikban volt szó róla nemrég, ezért egy részt onnan átmásolok.
A dolog nem ennyire sarkos.
Szokott lenni a helyközi menetrendről menetrendi egyeztetés és ettől függetlenül is a települések is javasolhatnak menetrendi változásokat. Ezeket - ha nem jár teljesítmény növeléssel - gyakran figyelembe is veszik, ha pl. tanulószállításról van szó, nem egyszer rövid időn belül korrigálják a menetrendet.
Lehet, hogy van olyan település, aki kevésbé aktív a javaslatokban, de helyiben is jellemző, hogy a megrendelői szerepük abban merül ki, hogy a Volánbusz javaslatát elfogadják.