Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.03.07 -3 0 71177

Ez az év besorolódik a nulla új buszos évek sorába ?

Nem sok nullás év volt 1930 óta, de volt.

sajnos pont nem a háborús években volt nulla az évben érkezett új buszok számát tekintve.

 

 

VodkaTam Creative Commons License 2024.03.05 0 4 71176

Pedig ennyi pénzért már igazán benne lehetne :)

Előzmény: kbn (71175)
kbn Creative Commons License 2024.03.04 0 6 71175

Korszakos termékinnováció: helyfoglaló jegy, ami ülőhelyet nem biztosít!

f_k Creative Commons License 2024.03.04 0 0 71174
hamzsabusz Creative Commons License 2024.03.01 0 2 71173

A buszokon a bérlet ugyanúgy leolvasandó már, mint a vonaton a jegyvizsgáló esetében. Az már más kérdés hogy jelenleg sok használható infót így nem ad vissza, mert aki 3 percet utazik ő is egy db utas, meg aki 4 órát utazik a járművel, ő úgyszintén. Komolyabban értékelhető adathalmaz ebből szerintem így nem jön le. És a legalább ennyire érdekes kérdés, hogy a térítésmentesen utazóknak továbbra sem kell semmit sem "csippantaniuk" utazáskor; pedig most már ők is jóval többen lesznek... Régebben egy átmeneti ideig volt, hogy ilyenkor 0 Ft-os jegyet kellett kiadni (vmi utasszámlálás volt), de az sem tartott sokáig...

Előzmény: trizs77 (71172)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.28 -1 2 71172

A következő évben, években hirtelen indokolatlanul megnő az utasok száma.

 

A valóságban nem nő, illetve igen szerencsés esetben éppen meghaladja majd a 2019-es szintet.

 

Nem tetszik a hamisítás állami szintre emelt (törvényesített) meghonosítása.

 

----------------------------------------------

 

Ha veszel egy vármegye bérletet mert elmégy a Náncsi nénidhez és este visszajössz, majd abban a hónapban nem utazol többet, akkor 52 utazást épít be a rendszer a statisztikába.

Te meg utaztál a valóságban kettőt.

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (71171)
siófoki35 Creative Commons License 2024.02.28 0 1 71171

A kalauz is lecsippantja a jobbágyticketet.
A buszokon is van leolvasó.

Nem lesz ezekből statisztika?

Előzmény: trizs77 (71170)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 71170

2023. IV negyedév.

 

A belföldi személyszállítás utaskilométerben mért teljesítménye (5,3 milliárd utaskilométer) egy év alatt 8,9 százalékkal növekedett.2023. május 1-jétől bevezették az ország- és a vármegyebérleteket. A bérletek a helyközi közlekedésben a Volánbusz, a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt felhasználhatók.

 

A szolgáltatók az ország- és a vármegyebérletek esetében a rájuk eső utasszám- és utaskilométer-értéket a 2022. évi teljesítményből kiindulva maguk határozzák meg.

 

Az autóbuszos közlekedésben realizált teljesítmény 8,7 százalékkal kisebb, a vonattal történő személyszállításé 34 százalékkal nagyobb volt, mint 2022 IV. negyedévében.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Önbevallás ?

Nem.

Ön saccolás.

 

 

sosiforda Creative Commons License 2024.02.26 0 0 71169
Fradista Utazó Creative Commons License 2024.02.26 0 0 71168

OK, köszi!

Előzmény: trizs77 (71167)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.26 0 0 71167

Erre Gábrisvitéz olvtárs tud válaszolni.

A VOLÁN csigát 1970.01.01-tól vezették be.

De az erről szóló döntés 1969-es.

 

Tehát a kép készülhetett 1969 utolsó hónapjaiban, bár ezt kétlem.

 

Előzmény: Fradista Utazó (71166)
Fradista Utazó Creative Commons License 2024.02.26 0 0 71166

Jól gondoljuk, hogy ez a kép, a Volán-logóval (legfelül) nem lehet 1969-es?

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=208458

kbn Creative Commons License 2024.02.26 0 0 71165

PSJ-017 is megy ma, Kanizsán ez a kettő van belőlük, vagyis nem lett komoly baj.

Előzmény: dhp (71163)
M62,306 Creative Commons License 2024.02.26 0 2 71164

Szentendrét pontosítsuk, hogy a helyieknek a helyi tarifa alatt egy Szentendre kártya nevű díjterméket kell érteni, amit tekinthetünk helyi bérletnek. Viszont helyi jegy nincs.

Előzmény: NickUser (71146)
dhp Creative Commons License 2024.02.26 0 1 71163

PSJ-018. ha valóban az volt benne érintett, nagyon nem sérülhetett, ma is az közlekedett. 

Előzmény: Veszprémért (71162)
Veszprémért Creative Commons License 2024.02.26 0 1 71162

A képeket kicsit jobban átnézve, a képen látható busz Budapest irányába karambolozott (az M7 a Balaton felé 2, míg Budapest felé Székesfehérvártól 3 sávos, a buszos képeken látszik a 3 sáv+lassítósávos elrendezés). A cikkből nem derül ki egyértelműen, de az autópályán Velence térségében mindkét irányban volt baleset a rendőrség közleménye szerint, a képek valószínűleg így ennél a balesetnél készültek. Mivel a busz kijelzőjén egyértelműen az 1184-es vonalszám szerepel, ebből, illetve a baleset időpontjából következően az 1184/102-es járat (Nagykanizsa 5:40-Budapest 8:20) karambolozhatott. Nem tudom, ezt melyik jármű szokta teljesíteni, aki ehhez jobban ért, ne tartsa magában :)

Előzmény: kbn (71159)
hamzsabusz Creative Commons License 2024.02.25 0 0 71161

Ok, köszi! A havi országbérletnél mekkora ez az összeg?

Előzmény: f_k (71158)
kbn Creative Commons License 2024.02.25 0 0 71160

Nem, mégis PSJ-016 jön Lentiből (előbb egy RTR-t láttam, de ezek szerint benéztem valamit)

 

Akkor ezek szerint folytathatta az útját, bármelyik is volt a kettő közül (014 vagy 016)

Előzmény: kbn (71159)
kbn Creative Commons License 2024.02.25 0 1 71159

https://index.hu/belfold/2024/02/25/kozlekedes-velence-m7-es-autopalya-baleset/

 

PSJ-016 valószínűleg... (PSJ-014 rendben halad visszafelé, Lentiből viszont Credo jön)

f_k Creative Commons License 2024.02.25 0 1 71158

Vármegyebérlet 150 Ft/db

Pest megyei Volán telephelyek 17 Ft/jegy

Előzmény: hamzsabusz (71157)
hamzsabusz Creative Commons License 2024.02.25 0 0 71157

Egy olyan kérdésem lenne, ha nem automatából, illetve jegypénztárnál hanem pl. helyközi/távolsági buszon venném meg a bérletemet, akkor az adott buszvezető részesül ezért külön pl. "jutalékban"?

18-09 Creative Commons License 2024.02.23 0 1 71156

Az ottani szegregátumot felszámolták, nem lakik ott már senki. 

Előzmény: kristoof (71137)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.23 -1 0 71155

.Ő egy ilyen típusú városban lakik és váltig állítja,hogy az önkormányzat egy csomó pénzt fizet a VB-nak a lentebb tárgyalt típusú szolgáltatásért( gondolom az önkormányzati képviselőjétől vette,mert voltak a közelmúltban komoly gondok a szolgáltatással és ez a fickó most azzal kampányol,hogy vegye át az önkormányzat a VB-tól a terület ellátását. Az önkormányzat persze válaszra sem méltatta a dolgot)

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Nem csodálom, hogy nem válaszoltak neki az önkormányzattól.

Alsó hangon háromszor annyiba került ha saját cég csinálta mint ha a VOLÁN.

Február 29-ig.

 

Március 1-től ez valószínűleg 4x vagy 5x ár lenne.

Nem az utasnak.

A városnak.

Előzmény: JLW-470 (71152)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 71154

Tehát akkor ezeket az állam finanszírozza és az önkormányzatoknak nincs beleszólásuk.

Jól értem?

 

-----------------------------------------------------

 

Nem jól érted.

 

Az önkormányzatnak mindenhol meghatározó szava van ahol az önkormányzat a megrendelő.

A ma hatályos törvényeink szerint Magyarországon egyetlen városban (Budapesten) kötelező önkormányzati feladat a helyi közösségi közlekedés megszervezése.

 

Az összes többi hazai településen a helyi önkormányzat önként vállalt feladata.

Vagy vállalja vagy nem.

Nem kötelező.

 

Aki fizeti a cigányt az rendeli a zenét.

De adhatsz pénzt a zenésznek anélkül is rendelnél tőle nótát.

 

A helyközi járatok éves menetrendi előkészítő, egyeztető ülésére mind a 3172 önkormányzatot meghívják a területileg illetékes KTI Irodák.

Kb. 90-95% nem megy el.

 

Előzmény: JLW-470 (71147)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.23 0 0 71153

az önkormányzat egy csomó pénzt fizet a VB-nak a lentebb tárgyalt típusú szolgáltatásért

 


Ilyenről csak abban az esetben hallottam/olvastam eddig, ha az adott városban van helyi díjszabás is.

Ekkor a helyi jegyek és bérletek bizonyos helyközi buszjáratokon való elfogadásáért valóban fizet az önkormányzat.

 

Egy példa: Nagykanizsa - lásd itt a 19. oldalt:

 

https://nagykanizsa.hu/letoltesek/2023-05/280_219_25._beszamolo_2022._evi_szemelyszallitasi_kozszolg._tevekenysegrol.pdf

Előzmény: JLW-470 (71152)
JLW-470 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 71152

Igen,ezt tudtam,hogy van(mondhatjuk véleményezésnek).

Igazándiból azért kérdeztem,mert az egyik kollégámmal volt egy érdekes beszélgetésem.Ő egy ilyen típusú városban lakik és váltig állítja,hogy az önkormányzat egy csomó pénzt fizet a VB-nak a lentebb tárgyalt típusú szolgáltatásért( gondolom az önkormányzati képviselőjétől vette,mert voltak a közelmúltban komoly gondok a szolgáltatással és ez a fickó most azzal kampányol,hogy vegye át az önkormányzat a VB-tól a terület ellátását. Az önkormányzat persze válaszra sem méltatta a dolgot). Én hiába mondtam az ellenkezőjét.

Előzmény: sosiforda (71151)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.22 0 1 71151

>Tehát akkor ezeket az állam finanszírozza és az önkormányzatoknak nincs beleszólásuk.Jól értem?

 

A Városi és elővárosi közlekedés topikban volt szó róla nemrég, ezért egy részt onnan átmásolok.

 

A dolog nem ennyire sarkos.

 

Szokott lenni a helyközi menetrendről menetrendi egyeztetés és ettől függetlenül is a települések is javasolhatnak menetrendi változásokat. Ezeket - ha nem jár teljesítmény növeléssel - gyakran figyelembe is veszik, ha pl. tanulószállításról van szó, nem egyszer rövid időn belül korrigálják a menetrendet.

 

Itt egy példa:

 

https://paty.hu/styles-data/images/content/KanyarGo/%C3%96sszefoglal%C3%B3_Budakeszi-J%C3%A1r%C3%A1s_2023-2024.-%C3%A9vi-menetrendi-egyeztet%C3%A9s%C3%A9r%C5%91l_v%C3%A9gleges.pdf

 

Lehet, hogy van olyan település, aki kevésbé aktív a javaslatokban, de helyiben is jellemző, hogy a megrendelői szerepük abban merül ki, hogy a Volánbusz javaslatát elfogadják.

Előzmény: JLW-470 (71147)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.22 0 0 71150

>Vajon az üzletszabályzat meghirdetést visszadátumozzák?

 

A MÁV-Start üzletszabáylzatot ma éjfélig lehet véleményezni.

A Volánbusznál nem láttam ilyen lehetőséget.

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/dokumentumok/uj-szemelyszallitasi-uzletszabalyzat-es-az-uzletpolitikai-kedvezmenyek

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (71136)
NickUser Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 71149

Gödöllő – március 1-jétől új vonalszámokkal közlekednek a helyi autóbuszok: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42097

Vác – március 1-jétől új vonalszámokkal közlekednek a helyi autóbuszok: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42096

Ercsi – menetrendi változás a helyi közlekedésben március 1-től: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42090

 

ÉRDekes, hogy Érd esetén még nincs ilyen hír...

Előzmény: NickUser (71145)
LSU 106 Creative Commons License 2024.02.22 0 1 71148

Igen. Érdnél pedig  a 738 és a 746 helyi, a többi helyközi, ott a helyi bérleteket sem fogadják el.

Előzmény: JLW-470 (71147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!