Keresés

Részletes keresés

polgarl Creative Commons License 1999.07.26 0 0 72
1. az alapítójuk: ütötte verte a családot, érdekes kapcsolatai voltak
2. kb. 3 világvégén vannak túl
3. a Jehova, mint fordítás rossz!!! pontosan Jahve
....de felesleges folytatni
Echo Creative Commons License 1999.07.26 0 0 71
Kedves Jozsó

Lejjebb olvashattad, hogy kik mennek a mennybe és kik élnek majd a földön. A kicsiny nyáj - 144000 menyei reménységű személy - az akivel Jézus a szövetséget kötötte. A többiek csak részesülnek a szövetség áldásaiból. Mivel a szövetség a 144000-rel köttetett, így csak ők méltók arra, hogy maguhoz vegyék az emlékjegyeket (ez a hivatalos megfogalmazása a bornak és a kovásztalan kenyérnek)

Jozsó Creative Commons License 1999.07.26 0 0 70
Kedves Echo!

Ok, lehet, hogy hülyeség ezen ennyit lovagolni, de én még mindig nem értem, hogy akkor miért nem vesznek a tagok Úrvacsorát? (A kicsiny nyájról pont te írtad le szabatosan, hogy az miért nem lehet egy vezető presbitérium, máskülönben sehol sincs a Bibliában, hogy csak a kicsiny nyáj, vagy a 144e vehet Úrvacsorát.) Akkor?

Echo Creative Commons License 1999.07.26 0 0 69
Kedves Jozsó

Bocs, azt hittem igen.:-)

Mi az ami nincs kellően kifejtve ?

Jozsó Creative Commons License 1999.07.26 0 0 68
Kedves Echo!

Várjunk csak, akkor úgy gondolod, hogy most ennyivel megmagyaráztad, hogy a köznép miért nem vehet Úrvacsorát?

Echo Creative Commons License 1999.07.26 0 0 67
Kedves Jozsó

Szívesen. :-)

Tovább !?

Jozsó Creative Commons License 1999.07.23 0 0 66
Kedves Echo!

Nahát, köszönöm a segítséget!

Echo Creative Commons License 1999.07.23 0 0 65
Kedves Jozsó

A kicsiny nyájban segítek ellenérvelni.

Máté 15.24 Ő pedig felelvén, monda: Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz.

(kicsiny nyáj, az egész emberiséghez képest. A nagyobb "nyájat" Jézus halála után kell előhozni")

Ján.10.16 Más juhaim is vannak nékem, a melyek nem ebből az akolból valók: azokat is elő kell hoznom, és hallgatnak majd az én szómra; és lészen egy akol és egy pásztor.

(Más juhok a nem Izaeliták. Jézus halála után, ők is meghívást kapnak)

Jozsó Creative Commons License 1999.07.23 0 0 64
Kedves Echo!

Már hétfő lenne? :-)
Hát, az már igaz, hogy hosszúnak hosszú, de végül is csak egyetlen rész utal arra, hogy miért csak a 144000 eszi és egyetlen rész sem arra, hogy miért mutatják be a többieknek, ha 1x nem ehetnek belőle. Az, hogy valaki évente, naponta, hetente vesz Úrvacsorát, végül is magánügy, ezzel nem vitatkozom.

Még 1 megjegyzés, ez a Károlyiból átírom nem sikerült tökéletesen:
"Mert amiképpen az Atyának életadó ereje van önmagában, úgy a Fiúnak is megvan az, az Atya ajándékaként."
Helyesen: "Mert ahogyan az Atyának van önmagában élete, úgy a Fiúnak is megadta, hogy élete legyen önmagában."
Tudom, nagyon hasonló, de a ref. fordításban mégis kifejezettebb a dolog (máskülönben érdekes kérdés, hogy vajon kinek lehet élete önmagában, de ez nem ide tartozik).

Nos, akkor nézzük azt a kicsiny nyájat!
"Hányan vesznek belőle?"
"Jézus azt mondta, hogy csak egy "kicsiny nyáj" kapja jutalmul a mennyek királyságát (Luk 12:32). Ezek száma 144 000 (Jel 14:1-3). E csoport tagjainak kiválasztása i. sz. 33-ban kezdődött el. Eszerint, ma már csak igen kevesen vehetnek a kenyérből és a borból. "

Ebben a részben egyetlen morzsa sincs ami Bibliailag tanusítaná, hogy a plebej nem vehet a kenyérből és a borból, az egész kizárólag spekuláció. Nem tudok ellene Bibliailag érvelni.

Szerintem egyébként veszélyes egy igére (Luk. 12.32) alapozni egy ilyen kiterjedt tanítást. Máskülönben igaz, ha ezt az igét kiragadjuk a helyéről, akkor a kicsiny nyáj kifejezést bármire érthetjük. Talán az egyetlen kivétel a 144000, mert oda semmilyen logikai ugrás nem visz el minket. Érthetjük a zsidókra, a zsidókeresztényekre, a tanítványoknak szűkebb (12 ember) tágabb (70 ember) körére, vagy amire csak tetszik. Ha viszont a tágabb szövegkörnyezetet vizsgáljuk, megfigyelhetjük, hogy Jézus, mind a megelőző mondatokban, mind a későbbiekben a tanítványaihoz szól, méghozzá olyan értelemben (általános életelveket ír le), hogy még azt is gondolhatjuk, hogy mi is bele vagyunk értve mint Jézus tanítványai. Miért kicsiny akkor a nyáj? Egyszerű lenne azt válaszolni hogy azért, amiért az életre vivő ösvény keskeny, de én mégis inkább figyelve a konkrét igeversekre, és képileg nézve az adott történetet azt mondom, hogy rájuk nézett, kicsiny nyájnak látta őket és ezért érezte, hogy ezt kell mondania.

Echo Creative Commons License 1999.07.23 0 0 63
Kedves Jozsó

Emlékünnep (az Úr vacsorája)

Meghatározás: Közös, ünnepi étkezés Jézus halálának alkal-mából; ünnepélyes megemlékezés az ő haláláról, amelynek minden más ember halálánál összehasonlíthatatlanul nagyobb jelentősége van. Az egyetlen olyan élmény, amelyről Jézus parancsa alapján kell a tanítványainak megemlékezniük. Ismeretes még mint az Úr vacsorája (1Kor 11:20).

Mi az Emlékünnep jelentősége?
Jézus azt mondta hű apostolainak: "Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre" (Luk 22:19). Amikor Pál apostol a szellemtől nemzett keresztény gyülekezetnek írt, hozzátette: "Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret és isszátok e pohárt, az Úrnak halálát hirdessétek, a míg eljövend." (lKor 11:26). Így az Emlékünnep elsődlegesen Jézus Krisztus halálának jelentőségére irányítja a figyelmet, amely szorosan kapcsolódik Jehova szándékának megvaló-sulásához. Jézus halálának jelentőségét elsősorban az új szövetség vonatkozásában hangsúlyozza ki, és rávilágít arra, miként érinti az ő halála a mennyei Királyóság eljövendő társörököseit (Jón 14:2, 3; Zsid 9:15).
Az Emlékünnep arra is emlékeztet, hogy Jézus halála és annak körülményei összhangban vannak Istennek az 1Mózes 3:15-ben, illetve a későbbi időszak során kinyilvánított szándékával, és Jehova nevének igazolására szolgál. Azzal, hogy Jézus egészen a haláláig megőrizte Jehova iránti feddhetetlen lojalitását, bebizonyította, hogy Ádám bűne nem vezethető vissza az ember megalkotása során elkövetett teremtői hibára, s hogy az ember még a legnagyobb próbák idején is képes megőrizni Isten iránti feddhetetlenségét. Ezzel Jézus igazolta Jehova Istent mint Teremtőt, és a világegyetem szuverén Urát. Jehova ezenkívül úgy határozott, hogy Jézus halála szolgáljon az Ádám utódainak megváltásához szükséges tökéletes emberi áldozatul. Ennek folytán hívő emberek milliárdjai előtt lehetőség nyújt arra, hogy örökké élhessenek a paradicsomi földön. Így beteljesedik Jehova eredeti elhatározása, és kifejezésre jut az emberiség iránt érzett nagy szeretete is (Jón 3:16; 1Móz 1:28).

Mily mérhetetlen teher nehezedett Jézusra ezen az utolsó éjszakán, amelyet emberként töltött ezen a földön! Tudta, mi volt mennyei Atyjának vele kapcsolatos szándéka, és azt is tudta, hogy a próbák alatt hűségesnek kell bizonyulnia. Mily nagy szégyent jelentett volna Atyjának, és milyen veszteséget az emberiségnek, ha kudarcot vallott volna! Mivel igen sok függött a halálától, helyénvaló volt, hogy Jézus utasítást adott, hogy megemlékezzenek arról.

Mi a jelentősége az Emlékünnep során felhasznált kenyérnek és bornak?
Jézus azt mondta a kovásztalan kenyérről, amelyet az Emlékünnep bevezetése során apostolainak adott: " Vegyétek, egyétek; ez az én testem. " (Márk 14:22). A kenyér saját bűntelen emberi hústestét szemléltette. Ezt az emberiség jövendő életkilátása érdekében adta oda, s ennél az alkalomnál különleges figyelem irányul arra az életre, amelyet az áldozata tesz lehetővé azok számára, akik módot kapnak rá, hogy mint választottak, Jézussal együtt részt vegyenek a mennyei Királyságban.
Amikor Jézus felkínálta a bort hű apostolainak, azt mondta: " Ez az én vérem, az új szövetség vére, a mely sokakért kiontatik." (Márk 14:24). A bor az ő saját életvérét jelképezte. Kiontott vére által mindazok, akik hittek benne, elnyerhették bűneik bocsánatát. Ez alkalommal Jézus azok bűnének eltörlését hangsúlyozta ki, akik előtt lehetőség nyílt arra, hogy örököstársai legyenek. Szavai arra utalnak, hogy a Jehova Isten és a szellemtől nemzett keresztény gyülekezet közti új szövetség ezzel a vérrel emelkedjen jogerőre.

Kik részesülnek a kenyérből és a borból?
Kik részesültek abból, amikor röviddel halála előtt Jézus az Úr vacsorájának megtartásáról rendelkezett? Tizenegy hű követője, akiknek Jézus azt mondta: " Én azért adok néktek, miképen az én Atyám adott nékem, országot," (Luk 22:29). Ők mindannyian meghívást kaptak, hogy Krisztus társai legyenek a mennyei Királyságban (Ján 14:2, 3). Akik tehát ma a kenyérből és a borból vesznek, szintén olyanok kell hogy legyenek, akiket Krisztus ebbe a "Királyság-szövetségbe" felvesz.

Hányan vesznek belőle?
Jézus azt mondta, hogy csak egy "kicsiny nyáj" kapja jutalmul a mennyek Királyságát (Luk 12:32). Ezek száma 144 000 (Jel 14:1-3). E csoport tagjainak kiválasztása i. sz. 33-ban kezdődött el. Eszerint, ma már csak igen kevesen vehetnek a kenyérből és a borból.

Vajon a János 6:53, 54 arra utal, hogy csak akik vesznek a jelképekből, azok nyerik el az örök életet?
Ján 6:53, 54: "Jézus azt mondta nekik: Monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: Ha nem eszitek az ember Fiának testét és nem iszszátok az ő vérét, nincs élet bennetek.A ki eszi az én testemet és iszsza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon."
Ez az evés és ivás nyilvánvalóan jelképes értelemben kell hogy történjék; máskülönben az, aki azt végzi, megszegné Isten törvényét (lMózes 9:4; Cselekedetek 15:28, 29). Mindazonáltal meg kell jegyezni, hogy Jézus kijelentése a János 6:53, 54-ben nem az Úr vacsorájának bevezetésére vonatkozóan hangzott el. Az őt hallgatók közül senki sem gondolt olyan kenyérrel és borral történő megünneplésre, amelyet Krisztus hústestének és vérének a jelképezésére használnának. Az az elrendezés nem került bevezetésre csak mintegy egy évvel később, és János apostolnak az Úr vacsorájáról szóló beszámolója csak több mint hét fejezettel később kezdődik (a János 14-ben) az ő nevét viselő evangéliumban.
Hogyan 'eheti valaki az Emberfiának hústestét és hogyan ihatja az ő vérét' jelképes módon, ha nem azáltal, hogy magához veszi a kenyeret és a bort az Emlékünnepen? Figyeljük meg, hogy Jézus azt mondta: akik így eszik az ő hústestét és isszák az ő vérét, azoknak 'örökké tartó életük' lesz. Korábban, a 40. versben, amikor megmagyarázta, mit kell tenniük az embereknek, hogy örökké tartó életük legyen, mire mondta, hogy az az Atya akarata? Arra, hogy "mindaz, aki látja a Fiút és hisz őbenne, örök élete legyen". Ésszerű tehát, hogy, az ő hústestét enni és az ő vérét inni' jelképes értelemben azt jelenti, hogy hitet gyakorolunk Jézus feláldozott hústestének és vérének megváltó erejében. Ennek a hitnek a gyakorlása követeltetik meg mindazoktól, akik az élet teljességét akarják elnyerni akár a mennyekben Krisztussal, akár a földi Paradicsomban.
Mit jelent az, hogy "nincs élet bennetek", amit a János 6:53-ban olvashatunk? Ez érezhetően többet jelent az örök életnél. Ugyanezt a görög kifejezést találjuk a János 5:26-ban, amely elmondja, hogy Jézusnak hatalma van halottakat is feltámasztani. A János 5:26 a NE tolmácsolásában így hangzik: "Mert amiképpen az Atyának életadó ereje van önmagában, úgy a Fiúnak is megvan az, az Atya ajándékaként." Így azok, akiknek az a kiváltság jut osztályrészül, hogy Krisztushoz hasonlóan 'élet legyen bennük', vele együtt részt vesznek abban a tevékenységben, amelynek során az emberiség javára fordítják a váltságáldozat életadó jótéteményeit (Róma 6:23; lKor 15:45).

Milyen gyakran és mikor kell megünnepelni az Emlékünnepet?
Jézus nem adott kifejezett utasítást arra vonatkozóan, hányszor kell az Emlékünnepet megünnepelni. Csupán azt mondta: "Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre" (Luk 22:19). Pál azt mondta: " Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret és isszátok e pohárt, az Úrnak halálát hirdessétek, a míg eljövend." (1Kor 11:26). A "valahányszor" nem utal szükségszerűen évente többszöri alkalomra; jelenthet több éven keresztül, de évente csak egyszer bekövetkező eseményt is. Hányszor emlékeznek meg egy nevezetes eseményről? Hányszor ünneplik meg például a házassági évfordulót, vagy hányszor ünnepel egy nemzet fontos történelmi eseményt? Évente egyszer, az évforduló időpontjában. így kellett ennek lennie az Úr vacsorájával is, amely az évenként megünnepelt zsidó pászkanap helyébe lépett, amelyet a zsidóktól lett keresztényeknek nem kellett többé megtartaniuk.
Jehova Tanúi az Emlékünnepet az első évszázadban használatos zsidó naptár számítása szerinti Nizán hó 14-én naplemente után tartják. A zsidók naplementétől a következő naplementéig számítják a napot. Ezért halt meg Jézus ugyanazon a zsidó naptári napon, amelyen az Emlékünnepet bevezette. A Nizán hó a tavaszi napéjegyenlőséget követően megjelenő, Jeruzsálemben megfigyelhető újhold után következő naplementével kezdődik. Az Emlékünnep időpontja mindig 14 nap múlva van.


Forrás: Érveljünk az írásokból. International Bible Students Association, Brooklyn, New York, U.S.A., 1989)

Hát ügyesebb voltam, mint hittem.

Jozsó Creative Commons License 1999.07.23 0 0 62
Kedves Echo!

Várom... :-)
(addig lehet edzek a szomszédokkal, ők is tanuk voltak még eccer nem beszélgettünk velük egy hosszabbat...)

Echo Creative Commons License 1999.07.23 0 0 61
Kedves Jozsó

Legkésőbb hétfőre készen lesz (nem rövid és Károlira kell aktualizálnom), bár igyekezni fogok.

Arielnek csak azért kellene megnéznie ezt a topicot, hogy tisztában legyen velem - hova tartozom vagy nem tartozom -.

Jozsó Creative Commons License 1999.07.23 0 0 60
Kedves Echo!
Csak kiváncsiságból, miért kell az Arielnek megnéznie ezt a topicot?
Jozsó Creative Commons License 1999.07.23 0 0 59
Kedves Echo!
"Részletesen, indoklással ?", Lécci.
Echo Creative Commons License 1999.07.23 0 0 58
Kedves Jozsó

Valóban csak a 144000 maradéka (most valami 8600 fő). A többiek jelen vannak, de nem vesznek az emlékjegyekből. Részletesen, indoklással ?

Jozsó Creative Commons License 1999.07.23 0 0 57
Kedves Echo!

Úgy tudom, hogy a tanuknál Úrvacsorát csak a "144000" tagjai ehetnek, a többiek csak évente 1x csorgathatják a nyálukat. Szerintem ez nem biblikus.

Echo Creative Commons License 1999.07.22 0 0 56
Kedves Jozsó.

Jó. Akkor ugorjunk.

Jozsó Creative Commons License 1999.07.22 0 0 55
Hello, kedves Echo!
Bocs, kicsit elméláztam. De azért ez a szombatos beszólás nem volt túl rossz.
Nos, Jézus beszél arról, hogy az ég és a föld elmúlik, más helyeken szó van arról, hogy ez az ég és ez a föld elmúlik és helyére valami más jön. Az igehelyeket biztos te is tudod, de ha nem szívesen kigyűjtöm.

Szerintem igenis van olyan a Bibliában, hogy Isten kijelent valahol valamit, máshol meg látszólag annak ellenkezőjét mondja. Most 1 példa jut eszmbe. Mózes könyveiben le van írva, hogy hogyan kell áldozni, máshol meg Isten kijelenti, hogy nem kíván égőáldozatot, csak engedelmességet.
(A példát nem kell megmagyarázni, tudjuk mindketten hogyan oldható fel az "ellentmondás")

Echo Creative Commons License 1999.07.22 0 0 54
Várom Jozsót
Szombatosok Creative Commons License 1999.07.21 0 0 53
Kedves Jozso es Echo

Elnezest,hogy kozbeszolok talan kisse off topic, de a torzsekkel kapcsolatban van megjegyzesem.
A nevek felsorolasaval nincs problema. Sot meg a profeciakat is megerositik.Itt valoban Izraelita szuletesuekrol van szo.

Jozsef torzse jelkepezi Efraimot a szuletesi jog orokoset. Dan torzse (Irek) a vegidokben Efrahim (Britt Nemzetkozosseg)reszeve valik, igy azert nincs kulon megemlitve a neve. Manasse (USA)viszont kulon nemzette valt igy kulon van megnevezve.
Levi (szet szorva az Izraelita nemzetek kozott, nagyreszt Judaban vagyis a zsidok kozott) viszont azert van megjelolve mert miutan Krisztus eljovetelevel megszunt a Levita rendbeli papsag ok is visszakaptak torzsi elrendezesuket. Egyenileg ok is reszesei lehetnek az uj Melchizedek rendbeli papsagnak.Mint ahogyan 12000 kozuluk a 144000 reszesei. Maga a teny, hogy a Levitak felvannak sorolva epp azt bizonyitja, hogy ezek testi Izraelitak, mivel oket soha nem lehetett kulon venni amig ok voltak a papi rend.
Jezusban valoban nincs megkulonboztetes a nemzetek kozott, de Isten meg nem fejezte be a munkajat Izraellel. Sot az utolso idokben nagyon nagy szerepuk lesz. Hiszen minket poganyokat most azert hivott el az Isten, hogy ok feltekenyek legyenek es visszaterjenek Istenhez. Amikor ez megtortenik akkor oket hasznalja fel Isten, hogy a tobbi testi nepeket is megteritse a Millenium es a szentek uralkodasa alatt.
Udv.
Szomb.

Echo Creative Commons License 1999.07.21 0 0 52
Kedves Jozsó

Isten nem változik - sem a szándéka, sem az akarata -, gondolom ezzel egyetértesz.

Jak.1.17 Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, a kinél nincs változás, vagy változásnak árnyéka.

Az embert azért teremtette, hogy uralkodjék a földön.

1Móz.1.26 És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.

Ez volt a szándéka, ez volt az akarata és Ő nem változik.

Amúgy onnan sérülnek a dolgok, ahonnan logikázni kezdünk.

" Vagyis lehet, hogy később, " stb.

Jozsó Creative Commons License 1999.07.21 0 0 51
Echo
Azért mazsolázgatok még az írásodból, nehogy úgy érezd, hogy hiába copyztad be.

Minden jó ember a mennybe jut?
Csel 2:34, Itt pont látszik milyen csúnyán torzít az általad használt fordítás. Nézzük meg más fordításból:
"Mert nem Dávid ment fel a mennyekbe...", hanem valaki más. Vagyis lehet, hogy később, felment, de akkor konkrétan nem. Máskülönben senki sem állítja, hogy Dávid, akkor halála után a mennyekbe került volna, hiszen Isten jelenlétébe nem kerülhet bűnös ember és mivel Jézus megváltó munkája még nem volt befejezve, nem is mehetett fel akkor.

Igen Jánosnál mindenki nagyobb lesz a mennyek országában, de az idézett igevers mégcsak nem is utal arra, hogy ő nem fog bejutni.

A zsoltáros igeversekre a válasz.
1értelmű, hogy csak az utolsó idézett verssel kell foglalkoznom, a másik kettőben utalás sincs ugyanis arra, hogy az igéret örök időkre szólna. Nézzük meg a református fordításban a 29-es verset.
"Az igazak öröklik a földet, és ott laknak mindvégig."
Gondolhatom úgy, hogy a mindvégig szó addig tart amég csak a Földön értelmezhető az idő?
Merthogy:
és megesküdött az örökkön-örökké élőre, aki teremtette a mennyet és a benne levőket, a földet és a rajta levőket, a tengert és a benne levőket, hogy nem lesz többé idő,
Vagyis a mi fogalmaink szerinti időnek vége fog szakadni.

Echo Creative Commons License 1999.07.21 0 0 50
Kedves Jozsó

Hivatalos akartam lenni, a jelenleg aktuális álláspontot írtam le neked. Mivel mindenféle kopirájt jogok vannak az idézett könyv elején - jelölni kell a forrás helyét - kényelmesebb volt a teljeset beidézni, mint az általad megreklamált biblia verseket helyettesíteni. A válasz amit adtam, érzésem szerint így teljes. (Bár legközelebb inkább több időt szánok rá és kicserélem Károlira)

A Ó-szövetségi 12 törzs felsorolásával összehasonlítva, jó bizonyítéknak tűnik.

Egy érv lehet furcsa. Vagy elfogadja valaki, mert azt mondja, hogy logikus vagy nem és tovább megy.

További kérdés?

Jozsó Creative Commons License 1999.07.21 0 0 49
Kedves Echo!
Hát ez durva volt!
Kezdjük a formai hibákkal! Mint mondtam érvelési alapnak csak a károlyi, vagy a református bibliát vagyok hajlandó elfogadni, itt meg mintha nem abból idéznél. A másik, hogy =re nem kérdeztem annyit, mint amennyire válaszoltál.
Nézzük tehát amit kérdeztem:
"(Ezek nem lehetnek a természetes Izrael törzsei, mivel József törzse sohasem létezett, Efraim, valamint Dán törzsét nem tartalmazza a felsorolás, a léviták pedig a templomi szolgálatra voltak kiválasztva, de nem számították őket a tizenkét törzshöz. - Vö. 4Mózes 1:4-16.)"
Azért te is érzed, hogy az, hogy ilyen formában nem szokás Izrael törzseit felsorolni még nem jelenti azt, hogy ezt képletes formában kell értenünk. Máskülönben az idézet ige nem arra igazán jó bizonyíték, hogy Lévit nem számították külön törzsnek (annak számították), hanem inkább arra, hogy Józsefet is törzsnek tartották két al-törzzsel.
Az meg végképp furcsa érv, hogy azért kellene képletesen értelmeznünk a Jelenések könyve szavait mert Pál elmagyarázza, hogy Jézusban már nincs megkülönböztetés az emberek között származásuk alapján.

Most, ennyi.

Echo Creative Commons License 1999.07.21 0 0 48
Kedves Jozsó


Minden jó ember a mennybe jut?
Csel 2:34: "Hiszen Dávid [akit a Biblia 'Jehova szíve szerint való férfinak' nevez] nem ment fel a mennybe:"
Máté 11:11: "Bizony, mondom nektek: asszonyok szü-löttei között nem támadt nagyobb Alámerítő Jánosnál; de a mennyek királyságában a legkisebb is nagyobb, mint ő." (Tehát halálakor János nem került a mennybe.)
Zsolt 37:9, 11, 29: "A gonosztevők ki lesznek vágva, csak akik Jehovában reménykednek, azoké lesz a föld . . . A föld pedig a szelídeké lesz, és maradéktalan örömet találnak a béke bőségében. A föld pedig az igazságosaké lesz, és örökké rajta lakoznak. "

Ha Ádám nem vétkezik, végül is a mennybe jutott volna ?
1Móz 1:26: "Isten folytatta: 'Alkossunk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra, és neki legyenek alá-rendelve a tenger halai, az egek repdeső teremtményei, a háziállatok; az egész föld és minden mozgó állat, amely a földön mozog. "' (Isten szándéka szerint Adámnak a földdel és az állatokkal kellett volna foglalkoznia. Szó sem esett arról, hogy a mennybe került volna.)
1Móz 2:16, 17: "Jehova Isten ezt is megparancsolta az embernek: 'A kert minden fájáról ehetsz megelégedésig. De ami a jó és rossz tudásának fáját illeti, arról ne egyél, mert amely napon eszel arról, bizony meghalsz. "' (Jehova eredeti elhatározása nem az volt, hogy az ember egy napon meghaljon. Isten itt idézett parancsa rámutat arra, hogy az embert figyelmeztette a halálhoz vezető cselek-vésmódra. A halál tehát nem a jobb, a mennyei élet kapuja, hanem az engedetlenség büntetése. Az engedelmesség jutalma a folyamatos, örök élet lett volna a Paradicsomban, amelyet Isten az embernek adott. - Vö. Ésaiás 45:18.)

A mennybe kell-e jutni az eljövendő boldogságért ?
Zsolt 37:11: "A föld pedig a szelídeké lesz, és maradék-talan örömet találnak a béke bőségében. "
Jel 21:1-4: "És új eget és új földet láttam . . . Erős hangot hallottam szólni a trón felől: 'Íme, az Isten sátora...
Mik 4:3, 4: "Nemzet nemzet ellen kardot nem emel, és hadakozást többé nem tanulnak. És mindenki a saját szőlőtőkéje és a saját fügefája alatt ül, és senki sem riasztja meg őket, mert magának a seregek Jehovájának a szája szólott."

Minden kereszténynek mennyei életet ígér az "Újszövetség"
Ján 14:2, 3: "Az én Atyám házában sok lakóhely van. Máskülönben megmondtam volna nektek; mert elme-gyek, hogy helyet készítsek számotokra. Ha pedig elme-gyek és helyet készítek nektek, ismét eljövök és hazavisz-lek magamhoz titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek. " (Jézus itt rámutat arra, hogy hű apostolai, akikhez beszélt, idővel Jézussal együtt lesznek az Atya "házában" , vagyis a mennyben. De nem beszél itt arról, hogy hány további személy fog még a mennybe jutni.)
Ján 1:12, 13: "Ahányan befogadták őt [Jézust], azokat feljogosította arra, hogy Isten gyermekei legyenek, mivel hitet gyakoroltak az ő nevében; és nem vérből, sem test akaratából vagy férfi akaratából, hanem Istentől szület-tek. " (Figyelembe veendő, hogy a szövegösszefüggés a 11. versben Jézus 'saját népére', a zsidókra utal. Ahányan elfogadták őt, amikor az első században hozzájuk ment, azok mind Isten gyermekei lettek a mennyei élet kilátá-sával. Az igék a szövegben múlt időben állnak; így ez az írásszöveg nem vonatkozik minden azóta kereszténnyé lett emberre.)
Róma 8:14, 16, 17: "Az Isten fiai mindazok, akiket az Isten szelleme vezet. Maga a szellem tanúskodik a mi szellemünkkel, hogy Isten gyermekei vagyunk. Ha tehát gyermekek vagyunk, akkor örökösök is; valójában Isten örökösei, Krisztussal pedig társörökösök; feltéve, ha vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt dicsőüljünk is meg. " (Amikor e sorokat megírták, valóban igaz volt, hogy mindazok, akiket Isten szelleme vezetett, Isten fiai lettek, és azt remélhették, hogy ők is megdicsőülnek Krisztussal együtt. De ez nem mindig volt így. A Lukács 1:15 azt mondja, hogy Alámerítő János betelt szent szellemmel, a Máté 11:11-ből azonban egyértelműen kiderül, hogy ő nem lesz részese a mennyei Királyság dicsőségének. Így a mennyek Királysága örököseinek összegyűjtése után is lesznek olyan emberek, akik Fiának követőiként szolgálják Istent anélkül, hogy a mennyei dicsőség részesei lennének.)

Milyen különleges hivatkozás utal az "Újszövetség-ben" arra, hogy földi örök élet lesz a keresztények jutalma
Máté 5:5: "Boldogok a szelídek, mert ők öröklik a földet. "
Máté 6:9, 10: "Mennyei Atyánk, szenteltessék meg a te neved! Jöjjön el a te királyságod. Legyen meg a te akaratod, miként a mennyben, úgy a földön is." (Mi az Isten földre vonatkozó akarata? Mire utal az 1Mózes 1:28 és az Ésaiás 45:18?)
Máté 25:31-33, 40, 46: "Amikor az Emberfia megérke-zik az ő dicsőségébe és vele együtt az összes angyalok, akkor leül dicsőséges trónjára. És elébe gyűjtetnek az összes nemzetek, és ő elkülöníti az embereket egymástól, miként a pásztor elkülöníti a juhokat a kecskéktől. És a juhokat a jobb keze felől, a kecskéket pedig a bal keze felől állítja . . . A király így felel majd nekik [a juhoknak]: 'Bizony, mondom nektek, amilyen mértékben megtettétek eggyel a legkisebb testvéreim közül, énvelem tettétek meg.' És ezek [vagyis a kecskék] elmennek az örök levágásba, az igazak [a juhok] pedig az örök életre." (Nem hagyható figyelmen kívül, hogy ezek a "juhok" nem azonosak a Király testvéreivel, "a mennyei elhívás társaival" [Zsidók 2:10-3:1], de ezek a juhokhoz hasonló emberek abban az időben fognak élni, amikor Krisztus a trónjára ül; abban az időben, amikor a "testvérei" közül néhánynak még tapasztalnia kell a földi körülmények viszontagságait.)
Ján 10:16: "Vannak nekem más juhaim, amelyek nem ebből az akolból valók; azokat is elő kell hoznom, és ők ' hallgatnak a szavamra, és lesz egy nyáj, egy pásztor. "
(Kik ezek a "más juhok" ? A jó pásztor, Krisztus követői, akik azonban nem tartoznak a mennyei reménységet tápláló "új szövetség" nyájához. Viszont szoros kapcsolatban vannak az e nyájhoz tartozókkal.)
2Pét 3:13: "Új egeket és új földet várunk az ő ígérete szerint, s ezekben igazságosság fog lakozni." (Vö. még: Jelenések 21:1-4.)
Jel 7:9, 10: "Ezek után [miután János apostol látta az "elpecsételtek" teljes számát, "akiket a földről vásároltak meg", hogy együtt legyenek Krisztussal a mennyei Sion hegyén; vö. Jelenések 7:3, 4; 14:1-3] láttam, és íme, egy nagy sokaság - amelyet ember nem volt képes megszám-lálni - minden nemzetből, törzsből, népből és nyelvből; a trón előtt és a Bárány előtt álltak, fehér ruhákba öltözötten, és pálmaágak voltak kezeikben. És szüntele-nül, hangosan azt kiáltották: 'A megmentést a mi Istenünknek köszönjük, aki a trónon ül, és a Báránynak! "'

Hány ember számára helyez mennyei életet kilátásba a Biblia?
Luk 12:32: "Ne félj, kicsiny nyáj, mert tetszett a ti Atyátoknak, hogy nektek adja a királyságot. "
Jel 14:1-3: "Láttam, és íme, a Bárány [Jézus Krisztus] áll a Sion hegyén [a mennyben, vö. Zsidók 12:22-24] és vele száznegyvennégyezren, akik homlokukon felírva viselik az ő nevét, és az ő Atyjának nevét . . . és énekelnek mintegy új éneket . . . és senki sem tudta megtanulni ezt az éneket, csak a száznegyvennégyezer, akiket a földről vásároltak meg. "

Csak testi zsidók tartoznak a 144 000 személyhez ?
Jel 7:4-8: "És hallottam az elpecsételtek számát: száz-negyvennégyezer elpecsételt Izrael fiainak minden tör-zséből. Júda . . . Ruben . . . Gád . . . Áser . . . Naftali . . . Manassé . . . Simeon . . . Lévi . . . Isakár . . . Zebuion . . . József . . . Benjámin." (Ezek nem lehetnek a természetes Izrael törzsei, mivel József törzse sohasem létezett, Efraim, valamint Dán törzsét nem tartalmazza a felsorolás, a léviták pedig a templomi szolgálatra voltak kiválasztva, de nem számították őket a tizenkét törzshöz. - Vö. 4Mózes 1:4-16.)
Róma 2:28, 29: "Nem az a zsidó, aki külsőleg az, és a körülmetélkedés sem az, ami kívül a testen van. Hanem az a zsidó, aki belsőleg az, s aki szívében, szellem által van körülmetélve, és nem írott törvénykönyv szerint. "
Gal 3:26-29: "A valóságban mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hitetek által . . . Nincs sem zsidó, sem görög, nincs sem rabszolga, sem szabad; nincs sem férfi, sem nő; mert ti mindannyian egyek vagytok, egységben a Krisztus Jézussal. Ha pedig Krisztuséi vagytok, valóban Ábrahám magva vagytok, ígéret szerint örökösök. "

Jelképes szám csupán a 144 000 ?
Választ kapunk erre abból a tényből, hogy közvetlenül a határozott 144 000 felemlítése után beszél a Jelenések 7:9 a "nagy sokaságról" , "amelyet ember nem volt képes megszámlálni" . Ha a 144 000 nem lenne ténylegesen értendő, úgy a "nagy sokaság" szembeállítása értelmét veszti. A szám valóságoskénti elfogadása összhangban van Jézus szavaival, aki a Máté 22:14-ben Isten Királyságával kapcsolatban kijelentette: "Sokan vannak a meghívottak, de kevesen a választottak."

A Jelenések 7:9, 10-ben említett "nagy sokaság" is a mennybe jut?
Róluk nem mondja azt a Jelenések könyve, mint a 144 000-ről, hogy "a földről vásárolták meg őket" azért, hogy együtt legyenek Krisztussal a mennyei Sion hegyén (Jel 14:1-3).
Amikor azt olvassuk róluk, hogy a trón előtt és a Bárány előtt" állnak, ez nem feltétlenül valamilyen helyre, hanem elismert állapotukra utal. (Vö. Jelenések 6:17; Lu-kács 21:36.) A "trón előtt" kifejezés (görögül e~no'pi~on tou thro'nou; szó szerint azt jelenti: "a trón látóterében") nem feltételez mennyei jelenlétet. Csupán Isten "látóterében" vannak, aki amúgy is közli velünk, hogy a mennyből figyeli az emberek fiait (Zsolt 11:4; vö. Máté 25:31-33; Lukács 1:74, 75; Cselekedetek 10:33).
A Jelenések 19:1, 6-ban leírt mennyei "nagy sokaság" nem azonos a Jelenések 7:9 'nagy sokaságával' . A mennyeiekről nem olvassuk, hogy "minden nemzetből" valók, vagy hogy megmentésüket a Báránynak köszönhetik. Ezek angyalok. A "nagy sokaság" kifejezést a Biblia különböző szövegösszefüggésben alkalmazza (Márk 5:24; 6:34; 12:37).

Mit csinálnak azok, akik a mennybe jutnak?
Jel 20:6: "Istennek és Krisztusnak lesznek papjai, és királyokként uralkodnak vele ezer esztendeig. " (Vö. még: Dániel 7: 27. )
1Kor 6:2: "Nem tudjátok, hogy a szentek fogják meg-ítélni a világot? "
Jel 5:10: "Királysággá tetted meg őket és papokká a mi Istenünk számára, és királyokként fognak uralkodni a föld felett ["felett", Káldi; "a földön", B.-D., Csia, Kf., Ö.f., ÚSz.J." (Ugyanez a görög szó és nyelvtani szerkezet megtalálható a Jelenések 11:6-ban. Itt a Káldi azt írja: "fölött", a Károli azt: "vizeken".)

Ki választja ki azokat, akik a mennybe jutnak?
2Thess 2:13,14: "De mi hálaadással tartozunk Istennek mindenkor, testvérek, akik Jehova szeretetét élvezitek, hogy a szellem megszentelése és az igazságban való hitetek által megmentésben részesüljetek. Pontosan erre is hívott el titeket az általunk hirdetett jó hír által abból a célból, hogy elnyerjétek a mi Urunk Jézus Krisztus dicsőségét. "
Róma 9:6, 16: "Nem mindenki valóban 'Izrael' , aki Izraeltől származott. . . . Nem azon múlik, aki kíván, sem azon, aki fut, hanem az irgalmazó Istenen."

Hát, nem lett rövid. :-)


Forrás: Érveljünk az írásokból (International Bible Students Association, Brooklyn, New York, U.S.A. 1989)

Jozsó Creative Commons License 1999.07.21 0 0 47
Ok, várok!
Echo Creative Commons License 1999.07.20 0 0 46
Van kedvem, csak túl általánosak a kérdéseid. Így, hogy konkrét a kérdés könnyebb lesz válaszolni - csak kérek egy kis időt, mert nem akarom túl hosszúra.
Jozsó Creative Commons License 1999.07.20 0 0 45
Mondhattad volna, hogy semmi kedved beszélgetni, gyorsabb lett volna.

Az idézett link bár html szinten nagyon jól sikerült még vázlatosan sem említi azt a tényt, hogy a Jehova tanui honnan veszik, hogy az a bizonyos 144000 közülük való lesz, miért csak azok kerülnek a mennybe (merthogy ugye, a többiek a hangyák a földön maradnak), miért nem vehetnek Úrvacsit a többiek.

Echo Creative Commons License 1999.07.20 0 0 44
Kivonatosan itt olvashatod
Jozsó Creative Commons License 1999.07.20 0 0 43
Ok, akkor azt majd ott.

Következő: 144000 ember, és a hozzá kapcsolódó furcsa elméletek.
(remélem erre még nincs külön topic :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!