Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Luxi MFP Creative Commons License 2001.01.01 0 0 topiknyitó
Az Opel Manta kicsit furcsa autó. Jellegzetes, kissé lendületes külseje (ne felejtsük el, hogy az utolsó példány is kb 13 éve gördült le a futószalagról) nem sportkocsit takar: motorját és futóművét az Asconától és a Rekordtól kapta, rugózása túl puha, motorjai (1.3 - 2.2) legalábbis nem kiemelkedőek (2.0i - 110 PS, ezzel ugyan szégyenkezni még nem kell, de dicsekedni sincs miért). Semmi 3-4 betüs technikai csoda nincs benne, még a 16 szelepes motort is csak egy nagyon korlátozott példányszámú széria kapta meg (Manta 400). Néhány tulajdonsága miatt azonban kilóg a mai tucatautók közül, ilyen pl a gyári spoilerezés, keret nélküli ablakok, hosszmotor elöl, hajtás hátul, tágas motortér (könnyű szerelhetőség), stb...
Én még nem nagyon találkoztam olyan Manta tulajjal aki nem szereti az autóját, van aki csak közlekedik vele, van aki tuningolja (3.0 turbo), van aki építgeti és mellette tart mászkálós autót, de valamilyen formában mindenki kötődik hozzá.
Nagyon kevés olyan autótípus van, amelyek gazdái köszönnek, ha találkoznak az úton, a Manta ilyen. Az én esetemben első látásra szerelem volt, Sciroccoért mentem az autópiacra és Mantát hoztam el, korábban éppen csak látásból ismertem ezt a típust, senki nem mondta, de mégis automatikusan intettem mikor szembejött egy másik Manta, és ez a köszönés mindig kölcsönös, akár fiatal srác, akár középkorú nő ül benne.
Németországban a Mantások külön állatfajt képeznek még Mantás viccek is vannak...

Kíváncsi vagyok van-e itt a Fórumon Manta tulaj, és egyáltalán, mi a vélemyénetek erről az autóról.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!