A kocsid amolyan öszvér? Na nem sértésből, csak egy német OPEL tunning újságban láttam egy igazi Mantona-t (félig Manta, félig Ascona). Nekem bejött. Ilyesmi a tiéd is?
Először Amicar topic-ot kerestem (jó rég) BINGO!
Aztán BMW; jééé hát van!!! Gondoltam, olyan szépek ezek a OPEL Kadett A,B,C Coupe-k. NO csak hirtelen lett egy topic. A minap kitaláltam mostantól Mantára hajtok... - folytassam? :)))
Szeretnék egy ilyen dögöt régóta tetszenek. Asszem,ha megvettem akkor rögtön lesz hozzá ültetőrugóm, egy havertól. Akarok bele rezonátor-feltöltőt, sportkipu-rendszert,...stb. :))))
mantona
Manta tali Esztergomban szokott lenni, mindenki inkább arra csiszolgatja a gépét. De gondolom ezt tudtad. De ha Te mégsem, akkor az autód biztosan, találkoztam vele egy párszor ott. Kérdezz csak rá !!! :)))
azt hiszem ideje feldobni a topicot kicsit...a Manta megérdemel annyit hogy szóljunk róla:-))))))
szóval figyelem!:-)))
eszembe jutott egy Mantás találkozó gondolata.....ha érdekel titeket a dolog írjatok a fórumbaés akkor egyeztetünk:-))
nekem Mantonam van és szeretném motorikusan kicsit tunningolni, felcsiszolni meg minden..ha tudtok segítséget, helyet valakit aki ért hozzá akkor várom az ötleteket:-))
Itt találsz egypár linket, csak a legtöbb angol nyelvű: http://www.szakember.hu/opelfan/links.htm
A legtöbb manta 2.0 vagy 1.9 -es magyarországon. Ha karbis, nem nagy gond, mert egyszerűen rá lehet dobni az injektort (bosch l vagy le). De versenycélra jobb lenne a Weber szerintem. A 2.0 karbival 100 PS, injektorral 110. Jó választás még a 2.2-es, ami sokkal nyomatékosabb, de lóerőben csak 115 (és rikább, de a rekordokban sok van).
A lényeg, hogy nagyon jól tuningolhatóak ezek a gépek, akinek sok kraft kell az 2.4-esre alakítja át (főtengely dugattyú A Omegából).
Én csak támogatni tudom az ötletedet, még nem láttam magyarországon manta versenyautót, biztosan nagy sikere lenne.
Ja, és még egy link: http://www.qb65.dial.pipex.com/motors.shtml
A a manta jó versenygép alany!!! igaz én BMW-vel versenyzek rallycrossban, de a barátom és csapattársam egy mantával keni, ha érdekel keresd meg őt, ő mindent tud a mantáról.
a neve: LUXI
előrhetősége:
www.roadrunner.yikes.hu
Azt hittem, jó nagy Manta topikot találok itten, aztán úgy kellett rákeresőznöm...
Na mindegy, azért hátha tudtok segíteni.
Az első- és összkerekes autóról most át szeretnék térni hátsókerekesre. Rally túrában nyomulok, kb. 800 eFt-t tudok autóra szánni. Ami szóba jöhet: BMW, Lada, Manta. A BMW túl drága, Ladából túl sok van, viszont egy Manta igazi csemege lehetne.
Tudtok-e valakit, aki esetleg versenyez Mantával?
Mennyire beszerezhetőek hozzá az alkatrészek (esetleg tuning cuccok)? Mibe kerül?
Milyen motorral gyártották (1.6-ig), hány lórősek voltak, karbi v. befecskendező, egyéb jellemzők?
Egy ismerősömnek van egy ilyen példánya.
Asszem 79-es 2,0i.
Ferde hátú, mint a fenti képen, csak nem olyan szép :)
Vizsga, zöldkártya ok és tulajdonos nevén van az autó.
Ha jól emlékszem 250E Ft. körül kér érte, de ha érdekel majd megbeszélitek.
Egyébként, ha nem volt még ilyen autód érdemes kipróbálni. Én már 7 éve adtam él és bizony néha-néha még mindig nosztalgiával gondolok rá.
Az eddigi harmincvalahány autóm közzül csak erre.
A Manta szerintem sem egy hétköznapi autó....Sajnos nekem még nem volt, de nagyon régóta vadászok már egy jó állapotban lévő példányra.Szomorú látni, hogy milyen sok elhanyagolt példány van belőle..Tud valaki esetleg eladó Mantát?:)
Méghogy láttam, el is játszom Neked annyiszor láttam. Magyarul, németül. És a Manta Der Film-et láttátok. Kicsit igénytelenebb "alkotás" de azért jó. Főleg a 3 tengelyes manta a végén :)
Úgy örülök, hogy a színváltozás illetékét is felemelték 8000 pénzre.:(((( Nem tudom mennyibe fog megállni a gépem, de jobb ha nem is számolok utána. Magyar emberekben az a jó, hogy mindent szó nélkül elviselnek. Magas benzinár - nem olyan nagy baj. Horribilis illetékek - nem gáz. A zöldkártya ára is bosszantó.
Szerintem a Manta motorja nem mondható középszerűnek. Mivel 75-től ez a motor hajtja, ami közel 200 km/h végsebességet tett/tesz lehetővé. Az igaz, hogy 98-ben már elavultnak számított, de fénykorában nem.
Egyébként én is Manta owner vagyok, éppen most áll felújítás alatt a vas. Vinném is fényezőhöz, de nem kapok hozzá balos sárvédőt, mivel az utángyártást megszűntették. Persze gyári van cirka 40 e HUF-ért. Szóval nem tud valaki jó állapotú sárvédőt?
Szerintem ez természetes, hogy így van, hiszen egy karakteres autó. És persze, hogy a tulajok kötödnek hozzá, hisz ma már SZVSZ nincs olyan tulaja, aki nem magért az autóért tartaná. Praktikussága elég elhanyagolható, tehát akinek csak kevés pénze van autóra, az nyilván nem ilyet vesz, ha csak helyváltoztatásra kell a kocsi.
Most a menettulajdonságait nem dícsérem az egekbe :)))