Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsolt0101 Creative Commons License 2023.02.22 0 0 79533

ha kopott akkor nem az összes fokozatra kiterjedne ez a jelenség.?

Előzmény: DKori86 (79532)
DKori86 Creative Commons License 2023.02.21 0 0 79532

Általánosságban ha terhelésváltásra (értsd elkezdesz gurulásból nagy gázt adni vagy épp gyorsításból elveszed motorfékre) megmozdul picit a váltókar valamelyik sebességben akkor az a váltótartó bak(ok) kopására is utalhatnak.

Előzmény: zsolt0101 (79530)
zsb10 Creative Commons License 2023.02.21 0 0 79531

Lehet, hogy a váltó bowden fog tönkre menni. Nekem az ment tönkre, nem lehetett sebességbe tenni. De ez csak tipp.

Előzmény: zsolt0101 (79530)
zsolt0101 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 79530

Sziasztok , vettem egy swift 1.3 gc 2008 at, azt vettem észre hogy csakis a 3. fokozatban fogva a váltókart érződik hogy gyorsításkor és motorfékezéskor bemozdul-kattan-kopog-koppan de csak érzetre, hangja nem igazán van de lehet csak elnyomja a környezeti zajok, Mire számíthazok? tudtommal a nyelestengely csapágy hiba az nem ilyen

Balbelboka Creative Commons License 2023.02.18 0 0 79529

Sziasztok, Sry hogy duplán, először rossz fórumba írtam :( 
Segítségetek szeretném kérni, bocsánat kicsit sűrű lesz. 2007-es benzines 1,3-as Swift -M13A-val kezdődik a motorkód- másfél hete elkezdett vacakolni -155e km van a gépben- mostanra indításképtelenné vált. Feleségem kicsit rosszul tudja átadni az infókat: első jel az volt hogy csak forgatott indításkor, de nem indult be. Betoláskor viszont hamar beindult, hazajött, akksit feltöltöttük. 3 nap után majdnem ugyanez, forgatott de nem indult, bebikázták. Új akksi vesz/betesz -3 vagy 4 éves volt a régi-, 3 nap után lámpánál kocsi lefulladt. Indítózáskor forgatott, nem indult, egy taxis kolléga -áldom hogy segített- zsebbikával simán beindította. Mivel új volt az akksi autó elvisz autóvillamosságishoz, aki kicserélte a két ékszíjat, mert ramatyok voltak, elvben csúsztak hangjuk mondjuk nem volt, az volt a vélemény hogy nem forgatta rendesen a generátort. Nejem hazajött, biztonság kedvéért akksi feltölt. Ma boltból kijövet után autó nem indul csak forgat, feltöltött akksival is. Forgat stabilan, de nem indul be. Volt pár eset amikor 1-2 másodpercig volt egy nagyon alacsony alapjárat, de utána leállt, gázadásra nem reagált. Felelségem elmondása szerint amióta elkezdte a rakoncátlankodást azóta az alapjárat ingadozott, néha nagyon alacsonyra ment le. Sajnos akihez szervizre hordjuk az autót nem foglalkozik elektromos dolgokkal és most nem tudjuk hogy mi lehet, hozzá vigyük-e vagy vissza villamosságihoz. Minden ötletet/tanácsot megköszönök. Üdv: Csaba

Szekely11 Creative Commons License 2023.02.13 0 0 79528

Szia, itt egy videó hozzá igaz nem swift de m13a motorkódos a kocsi, gyanítom a swiftnél is így kell vagy nagyon hasonlóan. 

https://www.youtube.com/watch?v=gCYZqpUKcr0&t=564s

Előzmény: DKori86 (79525)
scolo Creative Commons License 2023.02.05 0 0 79527

Sziasztok! 

2005-ös Swiftnél a következő hiba lép fel. Indítás után a műszerek közül hol ez nem működik hol meg a másik. Néha a vízhőfok mutatja azt, hogy forr a víz, de a motor valóságban normál állapotban van, néha az üzemanyagszintjelző mutat keveset, pedig tele van a tank. Van, hogy a fordulatszámmérő áll be 1000-re és hiába adog gázt nem mozdul a mutató onnan. Egy leállítás és újraindítás szokott ezen segíteni, de elég sűrűn előjön ez a jelenség. Akkusaruk megtisztítva. Én valami kontakt hibára gyanakszom. Mielőtt kicserélném a komplett műszeregységet megkérdezném, hogy tapasztalt-e már valaki ilyet? Köszönöm.

t.lantos Creative Commons License 2022.11.24 0 0 79526

Hibrid Toyota

Előzmény: kgaboroo (79520)
DKori86 Creative Commons License 2022.11.24 0 0 79525

Sziasztok!

 

Kicsit előre gondolkozva ugyan, de azon morfondírozok, hogy tavasszal csinálok egy hűtőfolyadék cserét a Swiften...na most a könyv nem túl bőbeszédű, csak annyit ír, hogy vegye fel a kapcsolatot egy Suzuki szervizzel. Milyen fagyállót érdemes vennem (2008-as, faceliftes M13A motoros - itt ugye VVT nélkül...), illetve hol érdemes leereszteni? Előre is köszönöm!

othiss Creative Commons License 2022.10.30 0 0 79524

Tisztellek annyira, hogy még csak véletlenül se vitatkoznék. Olvastam, értem a kétpedálos egypedált,  amíg személyesn nem tapasztalom meg a Tesla csodáját, addig fogalmam sincs mennyi az annyi..

Mindenesetre izgalmas lesz a jövö évtized járműfejlesztés terén.

 

...-ahogy felfújták a vezető nélküli járművek létezését, kiderült, hogy a Föld országainak zöme alkalmatlan csak úgy befogadni ezt a vezetőnélküli csodát.....jelenleg  a roncseltakarítás folyik  :- )

Előzmény: kgaboroo (79523)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.28 0 0 79523

Neked is....2 pedál van de eggyel is lehet figyelmesen közlekedni.

Előzmény: othiss (79522)
othiss Creative Commons License 2022.10.28 0 0 79522

az egypedálos megoldáson felesleges egymást okítani...a Teszla kitalálta, meg valamelyik dél-Koreai cég..

Láttam belülről egy Teslát(illetve a műszerfalát) hát ott nincs miért aggódni

 

 

(mi van ha lecsúszik a havas bakancsod a pedálról?  -hangzott a kérdés.. Az egy szem pedált látva, az nemigen fordulhat elő...)

 

 

Csak azért figyelem az autós híreket, hogy történik-e egypedálos autóval az egy pedál miatt baleset.

 

Ha keveset is, de gyártanak belőle..jelenleg még megcsodálják..

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79521
Előzmény: Akos_IKS (79519)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79520

Milyen autód van, hogy a rásegítő villanyos?

Előzmény: t.lantos (79518)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79519

Te nem érted. A hidraulikus fékek automatikusan kezdenek fékezni, a pedál felengedésekor. Javaslom ezt elolvasni. Jobb gomb, fordítás magyar nyelvre. Tud gurulni, fékezni, csúszást korrigálni, satuzni. Pont olyan jól adagolható (a felengedés mértékével), mint a hagyományos fék.

 

De nem baj, ha nem érted.

Előzmény: kgaboroo (79517)
t.lantos Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79518

"Az üzemi féket tudod adagolni mert érzed a talpad alatt a nyomást."

Ez mondjuk pont nem igaz minden esetben. Nekem ugye a fekpedal is elektronikus, hiszen finom fekezesnel villanyfek van, aztan egyszercsak belepnek a hagyomanyos fekek is, ha az auto ugy dont.

Előzmény: kgaboroo (79517)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79517

Nem érted....az egypedálos vezetéssel és fékezéssel a rekuperációt tudod játszani. Be tudod állítani a visszatöltés erősségét...de satufékezni nem tudsz a pedál felengedésével. Képzeld el ha 130-nál elveszed a lábad a gázról és satufék.

Vagy hogyan fékezel ha tempomattal mész, ilyenkor fel van engedve a gázpedál.

Vagy amikor félgázzal mész és elveszed a lábad a pedálról mert szeretnél gurulni.

Az üzemi féket tudod adagolni mert érzed a talpad alatt a nyomást.

Ha úgy akarsz fékezni, hogy elveszed a nyomást a pedálról akkor soha nem fogod érzékelni a fékerőt.

Fizika...ahogy lassul az autó úgy megy előre a lábad súlya.

Ez ebben a formában nem működőképes és balesetveszélyes mivel nincs kiszámítható fékút.

Halvaszületett marhaság lenne ha bárki is 1 pedált rakna a kocsiba.

Vagy lehet csak fékpedált és kézigázt. De üzemi fék mindig kell.

Előzmény: Akos_IKS (79516)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79516

Nem értem, miért ez az ellenállás. Nem kell kísérletezni, mert 15 perc alatt megszokták a használói. Annyira meddő ez a vita. :(

Már idekeverted a Trabantot, most a DS-t, hogy bizonyíts. Miért? Olyan nehéz kimondani, hogy "Nem tudom, majd kipróbálom, ha lesz."?

 

Azért van most fékpedál, hogy legyen átmenet, mert az emberek reflexből átlépnek a fékre, ezért is lehet testreszabni a pedál működését. Ha nem lenne fékpedál és minden olyan helyzetben, ahol a gazda a nemlétező fékre lépne, satuzna, na abból lenne sok ráfutásos baleset.

Tökéletes példa a roller és a robogó. Ott a beidegződés, ragaszkodtok a megszokott működéshez. Akinek nincs beidegződése, mert először vezet életében, az a másik működést szokja meg. Egyik sem jobb vagy rosszabb, csak más. Van, aki elfogadja és van, aki körömszakadtáig harcol. Ennyi.

Előzmény: kgaboroo (79515)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79515

És ha nem akarsz teljes satut hanem csak 80 %-osat? Akkor majd ott kísérletezel, hogy mennyire fogjon a fék mikor egyre közelebb jön a kamion hátulja.

A Citroen DS próbálkozott annakidején fékgombával.

Bele is rakták egy szériába de aztán gyorsan ki is vették mert sok baleset volt miatta.

Nem fékpedált alkalmaztak hanem egy taposógombát. Nem lehetett biztonságos módon érzékelni vele a fékerőt.

És mint írtam korábban...az egypedállal is vezethető villanyautókban is van rendes fékpedál, de ha olyan a forgalmi helyzet akkor lehet játszadozni a gázpedállal.

 

Előzmény: Akos_IKS (79514)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79514

Ha levetted a lábad a gázról, az satufék. Támaszkodhatsz a padlón jobb lábbal, mint a többi utas, úgyis az öv fog meg.

Előzmény: kgaboroo (79513)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79513

Igen...az elektromos robogóm is ilyen, fékez magától is...de nálam ne a gép döntse el milyen intenzitással fékezzen. Majd én eldöntöm, hogy hány méteren belül és hol akarok megállni.

Arra kíváncsi volnék, hogy egypedálos módszernél, hogy működik a satufékes megállás adott méteren belül...és hogy csúszik előre a fószer az ülésben.

Előzmény: Meister (79512)
Meister Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79512

Mert mi boomerek vagyunk. A rollerem is ilyen, ha nem adok gázt, fékez. A gázkarral nem a teljesítményt állítom, hanem hogy mennyivel akarok menni. Persze ez nekem nem jó, tettem rá,saját firmwaret, most olyan, mint egy motor. Ha elengedem a gázt, kigurul, és fékezhetek a fékkel. Mert ez így normális. ;-)

Előzmény: kgaboroo (79507)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79511

Azért nézd meg.

Előzmény: Bence4093 (79510)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79510

Féktárcsa/betét csere elől, hátul meg pofa + munkahengerek voltak cserélve, utána meg kocka lett kicserélve, de előtte ilyen hiba nem jelentkezett.

Előzmény: kgaboroo (79509)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79509

Valamelyik keréknél el van pattanva az abs gyűrű. 99%-ra mondanám.

Előzmény: Bence4093 (79508)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79508

Fékhatás tökéletes, ABS remekel, ha valami út hiba után, esetleg

erősebb kanyarnál fel nem villan a lámpa, s akkor az ABS se dolgozik...

 

Totál rendszertelül vagy ég, vagy nem..

 

Én elektromos csatlakozásra gondolok, hogy ott lehet a hiba. A tulaj a kocka elektromos csatlakozását hatul befújta vastagon kontakt spray-el, szerintem ott is összezárhat valami...

 

Sajna csak közvetítő vagyok, nem vagyok az autónál...

Előzmény: kgaboroo (79502)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79507

Nem fog soha működni, eleve halvaszületett találmány. Megnézném miképp jössz le vele a Grosslocknerről.

Előzmény: Akos_IKS (79506)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79506

Trabant Hycomat

Mi köze ennek bármihez? :)

de amíg van két használható lába az embernek

 

Gáz és fék az 1 láb. Kuplunghoz kell a bal, amiről itt szó nincs.

Viszont a forgalomban néha kell vészfékezni

Látom, a lényeg nem ment át. 2 pedál esetén, le kell venned a lábad a gázról és áttenni a fékre, azt tövig nyomni. 1 pedál esetén, ha levetted a lábad a gázról, azzal már tövig nyomtad a féket. Nagyon sok féktáv nyerhető vele.

nem játszadozhatsz

 

Nem kell játszadozni, működik, de még csak 10 éves a technika, ergo fejlődésben van, ezért is kell még fékpedál mellé és a kormányról beállítható fékerő. Még 10 év és beérik.

Előzmény: kgaboroo (79505)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.23 0 0 79505

Trabant Hycomat már létezett 40 évvel ezelőtt is és azt is lehetett vezetni akár láb nélkül is.

Lehet fejleszteni az egypedált, de amíg van két használható lába az embernek addig csak szükségmegoldás lehet rokkant embereknek.

A mostani villanyautók vezethetők egypedállal is, de ott van mellette egy fékpedál is. Nem kell rálépned ha fékezni akarsz, elég csak a gázpedállal játszadozni.

Viszont a forgalomban néha kell vészfékezni is vagy erős lejtőn lemenni...ilyenkor nem játszadozhatsz gázpedállal mert előtted és mögötted is lehet forgalom.

Előzmény: Akos_IKS (79504)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.23 0 0 79504

Az egypedálos rendszert még nem láttam, de így látatlanban is halvaszületett marhaság és durván balesetveszélyes.

 

10+ éve van már, 15 perc megszokni. Folyamatosan fejlesztik (kormányról kapcsolható szabadonfutó, fékerő stb.). Lehet, hogy zsákutca, de mindenképpen átmenet a teljes önvezetés felé.

Előzmény: kgaboroo (79496)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!