Egyébként amit a légkondi szellőzés néven művel, az nem ér semmit. Alul vannak méretezve a lyukak. Esőben olyan gyönyörűen bepárásodik az ablak, ha sok utas van, mint egy 20 éves ikaruson. Mondjuk még mindig jobb, mint a Localó, ahol esőben be se kapcsolja a ventilátort,és akkor választhatunk, hogy megázunk, vagy megfulladunk :)
Hát, 20 fokban fűteni csak nem fűt, és ha 4 fokkal melegebb van a villamoson, mint kint, akkor a kompresszor is nagy valószínűséggel pihen. Lényeg, hogy az utastér hőmérsékletét nem befolyásolja a rendszer, ergo nincs értelme hermetikusan lezárni a villamost.
Akkor az utasokat kéne megtanítani, hogy 20 fokban nem tabu az ablak. Meg visszarakni a bemondást, hogy tudják, mikor lehet kinyitni, és mikor nem.
Az utasítás meg nyilván azért szól így, mert van olyan villamos, amin csak egyedi használata esetén működik csak a leszállásjelző. De hidd el, jobb idő lenne a villamoson, ha átmeneti időben nem használnátok az egyedit. Mivel se a légkondi se a fűtés nem megy, így nem okoz senkinek se hátrányt a központi használata. Sőt, a kellemesebb idő mellett az ajtót is kíméli.
"Nem értem, hogy 20 fokban mi a rákért kell egyedizni?"
Emlékeim szerint az utasításban megjelölt viszonylatokon és arra alkalmas kocsikon - kivéve a hőségriadó elrendelésének ideje alatt olyan szerelvényeken, ahol nincs automatikus hőmérséklet szabályozás - az egyedi ajtóműködtetést kell alkalmazni.
(kivéve látásában, mozgásában korlátozott vagy gyermekkocsit toló utas fel- és leszállásának megkönnyítése érdekében, illetve vonali késés vagy az átlagosnál nagyobb utasforgalom esetén)
Meg nem megállónkénti variálásra gondoltam, annyira hirtelen azért nem változik a hőmérséklet. Végállomáson amikor kiszáll a szabadba a vezető, akkor érzi, hogy hűtve van-e az utastér, vagy sem, ebből tud következtetni, hogy van-e értelme egyedizni. De manapság elég egyértelmű az időjárás. Vagy egésznap olyan hűvös van, hogy fölösleges egyedizni, vagy egész nap megy a kondi. Köztes idő nem jellemző.
Na most képzelj el minden utast kis hőmérővel a kezében. +10-20 fok között van? Ja, akkor nem kell jelezni, nyitja. Hoppá, a Nyugatinál fél fokkal melegebb van, mint a Jászain, itt már jelezni kell?
A szellőzőventilátorokon nem lehetne állítani, hogy több levegőt nyomjon az utastérbe? Ma 20 fok odakint, villamosokon 23-25 fok, légkondi toszik beindulni, utasoknak nem jutna eszébe ablakot nyitni. Sofőr meg persze egyedizik, nehogy túl sok friss levegő jusson be a villamosba...
Nem értem, hogy 20 fokban mi a rákért kell egyedizni?
Délután pótlás volt Jászai-Oktogon között. Mondjuk a Jászai fordítás elég nyögvenyelősen ment, mert kézzel kellett állítani a váltót, de a sorbanálló villamos vezetőjének nem jutott volna eszébe kiszállni állítani, hogy gyorsabban pörögjön a dolog. Igaz honnan gondolta volna, hogy fos a váltó...
Ma meg egészen a kerítésig elment a villanyos, még a buszok tábláján is túl. Úgy látszik nem elég feltűnő helyen vannak a táblák. Az esőbeállók pont takarják.
Oké, érthető a dolog :) Viszont a másik irányba még nem minden kombinés jött rá, hogy az első tábla az övé, a második a buszoké (bár nem értem, miért küldték be oda a buszokat, a H5 a rendes buszmegállóban áll meg...)
Azt a megállót nem tudják a kijelölt gyalogátkelőhelyhez helyezni, mert a Széll Kálmán tér itányú megálló és a kijelölt gyalogátkelő hely között enyhén balra íves a pálya. Ha itt volna a megálló, a járművezető a saját járművének tükréből nem tudná figyelemmel kísérni az utascserét, és nem tudna biztonságosan meggyőződni arról, mikor lett vége az utascserének, mikor zárhat ajtót. amikor anno Moszkva tér és Margit híd között jártak a villamosok a Margit híd lezárása miatt, ez volt az oka annak, hogy az eredetileg délbuda felé vezető vágányra ideiglenes peront építettek, mert visszafogás után így a baloldalon végig lehetett látni a kocsit a tükörből (nameg a villamospótlóról is így volt jobb az átszállás.). Gondolom külső tükröt pedig nem akarnak telepíteni erre az időre.
Tudod számomra ennek jelentősége van, mert ha vidékről jövök és sietek valahová akkor nagyon fontos, hogy hol áll meg a villamos. És az, hogy mikor hol áll meg manapság nem kézenfekvő, lásd a margit híd megállónál lévő kavarodást. És tudod te aki minden nap utazol neked tök egyértelmű, de akik vidékről járunk fel nekünk nem olyan egyértelmű.
Bocsánat az értetlenkedésért, de most akkor az egykori Baross utcai megálló lett a Harminckettesek tere? Vagy akkor most hogy is van ez? És a villamos ugyanott áll meg?
Azt ne mondd, hogy még mindig azokkal a nyomorult színészhangokkal vegyesen van Zsuzsa...! :( Az összes megállót át kell nevezni, hogy végre teljesen Zsuzsás legyen a vonal? :/ Ilyenkor hol van a nagy egységesség az utastájékoztatásban?
Mivel az egész aluljáró le van zárva, így akárhová mész, csak a zebrán tudod elhagyni a megállót. A HÉV állomáson csak az aluljáróba vezető lépcsőket és környékét csinálják, tehát Szentendre felé tulajdonképpen nem lett volna akadálya, hogy megálljon a HÉV.