Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

slowrunner Creative Commons License 2017.05.14 0 0 6959

sziasztok, 2001-es Partner (gyak. = Berlingo 1) hátsó ablaktörlője vacakol: hol el sem indul (csak miután megmozgatom), hol pedig megáll a szélvédő közepénél. Lehetséges, hogy házilag tudok vele vmit kezdeni?

Felfelé nyíló, teli hátsó ajtós változat. A műanyag ajtóborítást egyébként hogyan lehet leszedni, hogy hozzáférjek a motorhoz?

FeZ_ Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6958

Én Budafokon a Campona közelében dolgozom. Ha arra jársz napközben, megnézhetjük. (mondjuk előző este tudnom kellene, hogy érkezel, hogy nálam legyen a műszer)

 

Előzmény: Cosimo (6957)
Cosimo Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6957

Budakalászon. Bp I. kerület-be járok dolgozni, tehát ez a napi útvonalam, de időnként Soroksáron is megfordulok. Elvileg Bp területén mindegy.

Előzmény: FeZ_ (6956)
FeZ_ Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6956

Merrefelé laksz ? Mert van távirányító tesztelőm. 

Előzmény: Cosimo (6955)
Cosimo Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6955

Érdekes a jelenség. nehezen nyitott, azt hittem elem. De új elemmel is ez volt, sőt, már egyáltalán nem reagál. Másik furcsa mutatványa, hogy néha elfelejtem és rányitok. Semmi. Eltelik 5-6 másodperc, és kinyílik... :) De vissza már nem csuk. Azért tippelek vevőre. A távszabályzó kapcsolóit kimértem, jók, gombnyomáskor vesz fel áramot. Sajnos mérni nem tudtam, hogy RF jön-e ki belőle. A frekimérőm 500MHz-es, az nem méri...

Előzmény: soryton (6954)
soryton Creative Commons License 2017.05.12 0 0 6954

...mi a gondod vele ...?

Előzmény: Cosimo (6953)
Cosimo Creative Commons License 2017.05.12 0 0 6953

Abban tudna valaki segíteni, hogy az I-es Berlingo központi zár vevője merre keresendő? Motortér, utastér? Köszi!

Cosimo Creative Commons License 2017.05.07 0 0 6952

...találtam itthon sima hatlapfejű csavarokat, amire 10-es kulcs jó, és a hossza is jó volt. Pont akkorák, hogy az anyán keresztül ér, de nem lóg ki belőle. Ezekkel rögzítettem ezt a három gumibakot. Hibátlan... ;)

Előzmény: Pityusz (6951)
Pityusz Creative Commons License 2017.04.18 0 0 6951

Milyen csavarral oldottad meg? Nekem I-es Berlingo van,de nem sok hely... :)

Előzmény: Cosimo (6950)
Cosimo Creative Commons License 2017.04.15 0 0 6950

Ok, tárgytalan. Valami popszegecs-szerű izével tették fel gyárilag, le kellet furkálni és annyi... tettem helyette csavart. 

Előzmény: Cosimo (6949)
Cosimo Creative Commons License 2017.04.15 0 0 6949

Köszönöm, megnézem! :) Még egy "komoly" szerkezettani problémám van, nem akarom szétgányolni. A Berlingo hátsó ablaktörlő motort hogy kell kivenni? Három gumibakon ül, de nincs csavar. Elég stabilan áll. Van valami trükk? Vagy csak valahogy ki kell fordítani a gumikat?

Előzmény: fenyooldrider (6947)
rigisound Creative Commons License 2017.04.12 0 0 6948

Sziasztok!

A nyikorgás pár nap múlva visszajött és már csak időlegesen lehetett kenőanyaggal elcsendesíteni.Hosszbordás szíj csere nálam megoldotta a hibát.Sanya.

Előzmény: soryton (6945)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.04.03 0 0 6947

Pont ma raktam fel a PARTNER feliratot, mert az enyém hiányos volt!

A betűket innen vettem: http://fulltuning.hu/index.php?action=termekek&flag=3&parent=1

teljesen korrektek, öntapadóak a betűk, krómozottak, a gyárihoz hasonlóak több méretben !

Előzmény: Cosimo (6946)
Cosimo Creative Commons License 2017.04.02 0 0 6946

 

Sziasztok! Fel kellene ragasztanom a műanyag feliratokat a kocsi hátsó ajtajára, néztem hogy eredetileg valami gumi-szerű anyaggal teszik fel, olyasmi mint szilo, csak erősebb. Lehet ilyet kapni? Másik kérdés: van valakinek tapasztalata a horpadás-javító készletekkel? Arra gondolok, amiben van egy ragasztó pisztoly, ragasztó anyaggal, meg egy húzó szerkezet és leválasztó anyag. Szerintetek ezt ki lehetne húzni vele?

 

soryton Creative Commons License 2017.03.31 0 0 6945

.... a saját generátora lett felújítva jóval a a probléma megjelenése után és azt külön szíj hajtja , tehát ez sem a probléma forrása 

...de hogy most mondod a szervó pumpa lett cserélve , de ott is sok idő eltelt mire elkezdte... és igen arra én is gondoltam hogy esetleg valamiért nem futnak síkban a tárcsák , de nem lehetett lényeges eltérést mérni ...

Mind ezt csak azért meséltem el hogy vannak a szokásostól eltérő esetek , amire a jól bevált módszerek nem nyújtanak megoldást és pár hónapja új tulajdonosa van a szekérnek , most már "borzolja az ő idegeit ".....  :-))

Előzmény: fenyooldrider (6943)
fida1 Creative Commons License 2017.03.31 0 0 6944

szia sajna nem  azt nézeetem nem csepeg  még járó motornál sem mit tanácsolnál köszönöm szia

Előzmény: FeZ_ (6942)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.31 0 0 6943

Akkor passz....

Illetve még egy kérdés, a szíjtárcsák vonalban vannak egymással?

Gondolom, hogy nem raktad szándékosan arrébb, de azt nem tudhatom, hogy nem-e cseréltél rajta pld generátort, aminek a szíjtárcsája pár mm-el arrébb esik,mert nem pont ilyen motoron volt?

Ezt könnyen ellenőrizheted egy egyenes valamivel, ami átér egyik tárcsától a másikig!

Ez nem kerül semmibe, de érdemes megnézni, láttam már 'elrakott" generátort személyautónál, nagyon bír nyikorogni!

Ha ez sem akkor nincs több tippem!

Előzmény: fida1 (6941)
FeZ_ Creative Commons License 2017.03.30 0 0 6942

Nem folyik valahol az üzemanyag ? Azzal a motorral 12 L-t megetetni művészet.

 

Előzmény: fida1 (6941)
fida1 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 6941

ÜDv segitségeteket kérném Peugeot Partner 1.9  sima szivodizel 2004 évj 12l fogyasztást produkál nem füstöl ,jol indul  hibajelzö nem ég . Levegöszürö gázolajszürö cserélve ,Mi lehet a baj köszönöm elöre is  válaszokat  új vagyok az oldalon üdv FIDA

soryton Creative Commons License 2017.03.29 0 0 6940

Mint már említettem az eredménytelen spray használat után szíjat cseréltem ...4 azaz NÉGY különböző márkás szíjat kapott de csak 3 napig volt csend ... és igen a szíjfeszessége rendben volt és mint azt is említettem kipróbáltam különböző szíjfeszességgel , hasztalan .... sőt mostam , réz kefével pucoltam a tárcsa bordáit... 2-3 napnál tovább semmi nem tartott ...    

Előzmény: fenyooldrider (6939)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.29 0 0 6939

Sanjnos az lenne az igazi megoldás, ha mindent cserélnél, de nyilván senki nem szeretne egy v@lag pénzt rákölteni, főleg ilyen kicsinek tűnő hibáért!

Az szokott lenni még a másik anyagilag kevésbé fájdalmas megoldás, hogy le kell szedni az összes szíjtárcsát és esztergában forgatva csiszolóvászonnal eltávolítani a felső megüvegesedett réteget, persze ez is sok macerával jár, de az elsőhöz képest filléres megoldás!

De azt hangsúlyoznám, hogy minden esetben a szíjat cserélni kell, mert ha visszarakod a nyikorgóst, akkor az rövidesen újra megégeti a tárcsákat!!!

Amúgy egy primitívnek tűnő kérdés: jó a szíj feszességed biztos?

Előzmény: soryton (6936)
soryton Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6938

...már az is meg volt ,, nem használt ...

Előzmény: Törölt nick (6937)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6937

hintőpor

Előzmény: soryton (6936)
soryton Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6936

....akkor mi a megoldás szerinted ...cseréljen az ember a szervó szivattyún és a légkondin is szíjtárcsát, ne talán komplett szivattyút , kompresszort ...?  Mert főtengely szíjtárcsát már cseréltem és nem volt eredményes, de annál drágább.... és mint említettem a szíj bordás felét kentem , így annak semmi köze a görgőhöz, tehát ott nem nyikoroghat . Továbbá megfigyeltem ,de nem volt érzékelhető megcsúszása a szíjnak kenést követően , ami még nem zárja ki a lehetőségét , főleg erőteljes gázadásnál, egyenletes fordulaton viszont nem tartom valószínűnek . Viszont a nyikorgás nem csak ekkor gázadáskor jelentkezett , hanem egyenletes alapjáratkor és egyenletes magas fordulaton is , kizárnám ilyenkor a megcsúszás lehetőségét,  még kifényesedett tárcsánál is ...    

A szíjspray nem tudom miből áll , de nem is érdekel ...az a feladata hogy megszüntesse a nyikorgást és megcsúszást azáltal hogy növeli a tapadást , de   pár órán kívül nem  volt eredményes ... 

Előzmény: fenyooldrider (6934)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6935

Az is jó módszer, csak az új részecskeszűrős vasak nem annyira szeretik:-)!

Előzmény: 1754 (6933)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6934

A kitartó nyikorgás már amiatt van, mert már fel van fényesedve valamelyik szíjtárcsa, vagy görgő felülete!

Azzal, hogy megfújtad bármilyen kenőanyaggal ( a szíjspray kivételével) azt érted el, hogy a szíj leheletnyit csúszik, de ezt nem hallod a kenőanyag miatt!

Amúgy a szíjspray nem kenőanyag, hanem oldószerrel higított folyékony gumi, ami visszaállítja, vagy még növeli is a tapadást

 

Előzmény: soryton (6932)
1754 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6933

vegig igazad van, nalunk sajnos nincs premium Diesel, otthol azt ajanlottak  a tele tankba öntsek 2 dl 2 ütemü olajat , ez biztosit valamennyi kenest a nagynyomasunak . 

 

Shell kut van, de ott sincs premium , a hianyzo földalatti tarolo miatt

Előzmény: fenyooldrider (6931)
soryton Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6932

...alapvetően igazad van ...de meg kell hogy cáfoljalak ,hogy nem szabad semmilyen kenőanyaggal megfújni a hosszbordás szíjat.

Én is megjártam a hadak útját a nyekergő szíjjal ...eleinte csak szíjspray-el de abból is  két félével próbálkoztam max. pár órás 1 napos sikerrel ,aztán jött  a szappannal , gyertyával való kenés hasonló "sikerrel" és mindegy volt , hogy feszesebb vagy lazább volt a szíj.

Aztán rászántam magam , de  negyedik márkás szíj és  végül főtengely szíjtárcsa csere után feladtam mert három nap múlva mindegyiknél vissza jött a nyikorgás .

Próbából a bordás oldalt  megkentem , nem fújtam szilikon olajjal vékonyan és onnantól  csöndben volt akár két hónapig is , volt hogy csak napokig , hetekig de csak így működött éveken keresztül az eladása napjáig.... és most lehet sopánkodni ,de én csak egy hobby szerelő vagyok ...

Előzmény: fenyooldrider (6930)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6931

A Delphi valóban nem szar, csak a mi gázolajunk nem felel meg az Ő szabványuknak, talán csak a prémiumok, mert azokban több a súrlódáscsökkentő adalék!

Itt egy dízeleseknek kötelező olvasmány, ami tökéletesen igaz is:

 

 

Idézet az ország egyik legjobbjátó, érdemes elolvasni dízel vásárlás előttl:  http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html

 

Delphi

 

Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.

 

Egy hátránya van.

NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!

 

A probléma:

A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.

A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.

 

Itt jöjjön a közhely:

Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.

 

Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.

A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.

 

(2011-05-03 gyásznap volt nálunk a Fordosoknak. 4 TDCI Mondeóra kellett rámondani a

350 000Ft-os javítási költséget (Szivattyú, 4 injektor, rendszer tisztítás).

 

Előzmény: 1754 (6895)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6930

Nem tudom, mit hova fújtál, de a szíjra és a szíjtárcsákra SEMMIT nem szabad fújni, annak tökéletesen por száraznak, tisztának kell lennie mindig!!!!

A gyári újon sincs semmiféle kenőanyag, vagy felületi kezelés!!

Inkább arra gyanítok, hogy a mosáskor valami dzsuvát rámoshattál a szíjra ami miatt az csúszott!

Ha meghallgatsz egy jó tanácsot, azt a szíjat mielőbb cseréld le (még ha új is!!) mivel a csúszásod nem fog megszűnni, még ha nem is marad fülbántó, viszont a szíjtárcsáidat meg fogja égetni, akkor aztán már cserélheted azt is, pedig az már nem olcsó játék!!

(mielőtt valaki lehülyéz, autószerelő vagyok:-), láttam már sok ilyet!

Előzmény: rigisound (6916)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!