sziasztok, 2001-es Partner (gyak. = Berlingo 1) hátsó ablaktörlője vacakol: hol el sem indul (csak miután megmozgatom), hol pedig megáll a szélvédő közepénél. Lehetséges, hogy házilag tudok vele vmit kezdeni?
Felfelé nyíló, teli hátsó ajtós változat. A műanyag ajtóborítást egyébként hogyan lehet leszedni, hogy hozzáférjek a motorhoz?
Én Budafokon a Campona közelében dolgozom. Ha arra jársz napközben, megnézhetjük. (mondjuk előző este tudnom kellene, hogy érkezel, hogy nálam legyen a műszer)
Érdekes a jelenség. nehezen nyitott, azt hittem elem. De új elemmel is ez volt, sőt, már egyáltalán nem reagál. Másik furcsa mutatványa, hogy néha elfelejtem és rányitok. Semmi. Eltelik 5-6 másodperc, és kinyílik... :) De vissza már nem csuk. Azért tippelek vevőre. A távszabályzó kapcsolóit kimértem, jók, gombnyomáskor vesz fel áramot. Sajnos mérni nem tudtam, hogy RF jön-e ki belőle. A frekimérőm 500MHz-es, az nem méri...
...találtam itthon sima hatlapfejű csavarokat, amire 10-es kulcs jó, és a hossza is jó volt. Pont akkorák, hogy az anyán keresztül ér, de nem lóg ki belőle. Ezekkel rögzítettem ezt a három gumibakot. Hibátlan... ;)
Köszönöm, megnézem! :) Még egy "komoly" szerkezettani problémám van, nem akarom szétgányolni. A Berlingo hátsó ablaktörlő motort hogy kell kivenni? Három gumibakon ül, de nincs csavar. Elég stabilan áll. Van valami trükk? Vagy csak valahogy ki kell fordítani a gumikat?
A nyikorgás pár nap múlva visszajött és már csak időlegesen lehetett kenőanyaggal elcsendesíteni.Hosszbordás szíj csere nálam megoldotta a hibát.Sanya.
Sziasztok! Fel kellene ragasztanom a műanyag feliratokat a kocsi hátsó ajtajára, néztem hogy eredetileg valami gumi-szerű anyaggal teszik fel, olyasmi mint szilo, csak erősebb. Lehet ilyet kapni? Másik kérdés: van valakinek tapasztalata a horpadás-javító készletekkel? Arra gondolok, amiben van egy ragasztó pisztoly, ragasztó anyaggal, meg egy húzó szerkezet és leválasztó anyag. Szerintetek ezt ki lehetne húzni vele?
.... a saját generátora lett felújítva jóval a a probléma megjelenése után és azt külön szíj hajtja , tehát ez sem a probléma forrása
...de hogy most mondod a szervó pumpa lett cserélve , de ott is sok idő eltelt mire elkezdte... és igen arra én is gondoltam hogy esetleg valamiért nem futnak síkban a tárcsák , de nem lehetett lényeges eltérést mérni ...
Mind ezt csak azért meséltem el hogy vannak a szokásostól eltérő esetek , amire a jól bevált módszerek nem nyújtanak megoldást és pár hónapja új tulajdonosa van a szekérnek , most már "borzolja az ő idegeit "..... :-))
Illetve még egy kérdés, a szíjtárcsák vonalban vannak egymással?
Gondolom, hogy nem raktad szándékosan arrébb, de azt nem tudhatom, hogy nem-e cseréltél rajta pld generátort, aminek a szíjtárcsája pár mm-el arrébb esik,mert nem pont ilyen motoron volt?
Ezt könnyen ellenőrizheted egy egyenes valamivel, ami átér egyik tárcsától a másikig!
Ez nem kerül semmibe, de érdemes megnézni, láttam már 'elrakott" generátort személyautónál, nagyon bír nyikorogni!
ÜDv segitségeteket kérném Peugeot Partner 1.9 sima szivodizel 2004 évj 12l fogyasztást produkál nem füstöl ,jol indul hibajelzö nem ég . Levegöszürö gázolajszürö cserélve ,Mi lehet a baj köszönöm elöre is válaszokat új vagyok az oldalon üdv FIDA
Mint már említettem az eredménytelen spray használat után szíjat cseréltem ...4 azaz NÉGY különböző márkás szíjat kapott de csak 3 napig volt csend ... és igen a szíjfeszessége rendben volt és mint azt is említettem kipróbáltam különböző szíjfeszességgel , hasztalan .... sőt mostam , réz kefével pucoltam a tárcsa bordáit... 2-3 napnál tovább semmi nem tartott ...
Sanjnos az lenne az igazi megoldás, ha mindent cserélnél, de nyilván senki nem szeretne egy v@lag pénzt rákölteni, főleg ilyen kicsinek tűnő hibáért!
Az szokott lenni még a másik anyagilag kevésbé fájdalmas megoldás, hogy le kell szedni az összes szíjtárcsát és esztergában forgatva csiszolóvászonnal eltávolítani a felső megüvegesedett réteget, persze ez is sok macerával jár, de az elsőhöz képest filléres megoldás!
De azt hangsúlyoznám, hogy minden esetben a szíjat cserélni kell, mert ha visszarakod a nyikorgóst, akkor az rövidesen újra megégeti a tárcsákat!!!
Amúgy egy primitívnek tűnő kérdés: jó a szíj feszességed biztos?
....akkor mi a megoldás szerinted ...cseréljen az ember a szervó szivattyún és a légkondin is szíjtárcsát, ne talán komplett szivattyút , kompresszort ...? Mert főtengely szíjtárcsát már cseréltem és nem volt eredményes, de annál drágább.... és mint említettem a szíj bordás felét kentem , így annak semmi köze a görgőhöz, tehát ott nem nyikoroghat . Továbbá megfigyeltem ,de nem volt érzékelhető megcsúszása a szíjnak kenést követően , ami még nem zárja ki a lehetőségét , főleg erőteljes gázadásnál, egyenletes fordulaton viszont nem tartom valószínűnek . Viszont a nyikorgás nem csak ekkor gázadáskor jelentkezett , hanem egyenletes alapjáratkor és egyenletes magas fordulaton is , kizárnám ilyenkor a megcsúszás lehetőségét, még kifényesedett tárcsánál is ...
A szíjspray nem tudom miből áll , de nem is érdekel ...az a feladata hogy megszüntesse a nyikorgást és megcsúszást azáltal hogy növeli a tapadást , de pár órán kívül nem volt eredményes ...
A kitartó nyikorgás már amiatt van, mert már fel van fényesedve valamelyik szíjtárcsa, vagy görgő felülete!
Azzal, hogy megfújtad bármilyen kenőanyaggal ( a szíjspray kivételével) azt érted el, hogy a szíj leheletnyit csúszik, de ezt nem hallod a kenőanyag miatt!
Amúgy a szíjspray nem kenőanyag, hanem oldószerrel higított folyékony gumi, ami visszaállítja, vagy még növeli is a tapadást
vegig igazad van, nalunk sajnos nincs premium Diesel, otthol azt ajanlottak a tele tankba öntsek 2 dl 2 ütemü olajat , ez biztosit valamennyi kenest a nagynyomasunak .
Shell kut van, de ott sincs premium , a hianyzo földalatti tarolo miatt
...alapvetően igazad van ...de meg kell hogy cáfoljalak ,hogy nem szabad semmilyen kenőanyaggal megfújni a hosszbordás szíjat.
Én is megjártam a hadak útját a nyekergő szíjjal ...eleinte csak szíjspray-el de abból is két félével próbálkoztam max. pár órás 1 napos sikerrel ,aztán jött a szappannal , gyertyával való kenés hasonló "sikerrel" és mindegy volt , hogy feszesebb vagy lazább volt a szíj.
Aztán rászántam magam , de negyedik márkás szíj és végül főtengely szíjtárcsa csere után feladtam mert három nap múlva mindegyiknél vissza jött a nyikorgás .
Próbából a bordás oldalt megkentem , nem fújtam szilikon olajjal vékonyan és onnantól csöndben volt akár két hónapig is , volt hogy csak napokig , hetekig de csak így működött éveken keresztül az eladása napjáig.... és most lehet sopánkodni ,de én csak egy hobby szerelő vagyok ...
A Delphi valóban nem szar, csak a mi gázolajunk nem felel meg az Ő szabványuknak, talán csak a prémiumok, mert azokban több a súrlódáscsökkentő adalék!
Itt egy dízeleseknek kötelező olvasmány, ami tökéletesen igaz is:
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.
Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!
A probléma:
A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.
A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.
Itt jöjjön a közhely:
Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.
Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.
A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.
(2011-05-03 gyásznap volt nálunk a Fordosoknak. 4 TDCI Mondeóra kellett rámondani a
350 000Ft-os javítási költséget (Szivattyú, 4 injektor, rendszer tisztítás).
Nem tudom, mit hova fújtál, de a szíjra és a szíjtárcsákra SEMMIT nem szabad fújni, annak tökéletesen por száraznak, tisztának kell lennie mindig!!!!
A gyári újon sincs semmiféle kenőanyag, vagy felületi kezelés!!
Inkább arra gyanítok, hogy a mosáskor valami dzsuvát rámoshattál a szíjra ami miatt az csúszott!
Ha meghallgatsz egy jó tanácsot, azt a szíjat mielőbb cseréld le (még ha új is!!) mivel a csúszásod nem fog megszűnni, még ha nem is marad fülbántó, viszont a szíjtárcsáidat meg fogja égetni, akkor aztán már cserélheted azt is, pedig az már nem olcsó játék!!
(mielőtt valaki lehülyéz, autószerelő vagyok:-), láttam már sok ilyet!