akàr BKV-s akár szakèrtő akár magán minőségemben napi szinten talàlkozom az adminisztràció bénasàgaival.
ettől még máshol lehet rosszabb, írtam róla két érdekes sort (màr azért merem érdekesnek minősíteni mert vàrhatóan az emberek 99,99%-a aligha tudott róla).
Érdekesség. Voltak nálam Bolgár közelekedésbarátok, vettek GVM-et, és kultur ember módjára eljöttek megköszönni.
Beszélgettünk szakmai, egyéb részeletekről, és a végén bátortalanul megkérdeztem: ugyan miért innen cipelik a kocsikat, amikor az országuknak több tucat Ikarus trolijuk volt?
A helyzet az, hogy a felújítások során nagy mennyiségben (talán kivétel nélkül?) sikerült olyan járműtorzókat létrehozni, amiben nincsen azonosításra alkalmas jelzés (VIN szám) így nem tudják az adásvételt lepapírozni, biztosíttatani a kocsit. Na csak amikor kuplerájozunk, meg BKV-zunk, meg hatóságozunk, akkor ez is legyen szem előtt (tudva hogy itthon sem tökéletes minden).
Semmit konkrétumot nem írtál, eddig egyedül ez a 80-as troli végállomásának 5 méterrel arrébbhelyezése merült fel, ami vicc kategória. Örs, Köki, Széll Kálmán tér, Szentlélek tér stb már hosszú évek óta változatlan, ne akarjuk már jó magyar szokás szerint mindenáron megmagyarázni, hogy mit miért nem lehet megcsinálni.
A jelentősebb csomópontokban rendszeresek szoktak lenni kisebb-nagyobb módosítások (olvashattál rá példát), ahol meg kötöttpálya van, ott ez sokszor csak nagyprojekt keretében lehetséges, és nem történik semmi (ld. Kelenföld).
Hány buszvégállomás van Budapesten? Ebből hány lett átpakolva mondjuk az utóbbi 5 évben? Milyen okból? Ne tegyetek már úgy, mintha ezeket havi szinten kellene arrébbrakosgatni; a többség már évtizedek óta ugyanott van és ott is marad még jó ideig.
Meg amúgy se mondta senki, hogy szedjük le a troli drótját az egész városban és cseréljük le ilyen megoldásra, illetve nyilván nem azért telepítenek ilyeneke valahova, mert milyen jópofa, hanem mert szükséges. Ahol egy napot le tud dolgozni egy busz oda nyilván felesleges, de pl a korábban említett 100E-re akár még jó is lehetne. (Persze egyelőre nincsenek ilyen tervek, ez csak egy szellemi f@szverés.)
Köszönöm. A szedő és a vezeték közti érintkezési felület nem limitáló tényező? Mert azon kevéssé segítene egy fölfelé elnyújtott keresztmetszetű vezeték.