hy bocs azt akartam írni hogy a katalizátor eltávolítása után lesz nagy hang. de sszem az neekm amúgy sincs benne... az injektort csendességét meg kárpótolja a 4-2-1 es Lexmaul leömlő:-))))
én sajna mindent amit tudok elméletben tudom..mert a kézügyességem egyenő a semmivel...gyerekkorom óta remeg a kezem és lehetetlenség hogy bármit is megjavítsak. kiskoromban modelleztem de abbahagytam mert már nem volt értelme. szóval...én bütyizném meg tanulom folyamatosan a technikáját de nem hiszem hogy valaha is én fogom csinálni. de az autószerelő műhely ahol lassan már törzsvedég vagyok (nem baj mert legalább folyamatos kontroll alatt van a kocsi) ott azt mondták imádják a kocsit mert az ilyen gépeket lehet igazán jól és élvezettel szerelni.-))))tekintettel arra hogy itt még nincs különösebb bonyadalom. tényleg primitiv gép. de mentségemül szólva..a Simsonom(enduro) és a Rigámat én bütykölöm.az annyira nagyon egyszerű. de a Mantuszt bízom szakamberre. bár van hozzá kézikönyv potom 7000ért angolul. Manta B hez. 5000 körül németül A hoz:-)))
Írba! az enyim bejönne neked...Ascona front B CC :-))))
Szerintem mindenkinek más tetszik ,nekem a sedan hátú jön be, a CC (kombi-kupé) meg csak Ascona fronttal.
Az injektortól inkább kisebb hangja lesz ha nincsen rajta direkt szűrő, mert a zárt légszűrőház lefogja a szívóhangot.
Az igaz, hogy ezt mindig csinálgatni _lehet_, ha rendesen rendbe van rakva akkor nincs vele sok gond, csak ami egy használt autónál lenni szokott. Igazából úgy érdemes megvenni, ha szereted bütykölni, mert annyira egyszerű szerkezet, hogy nagyobb előképzettség nélkül is neki lehet állni. Másrészt pedig jó tanulóautó mind az autószerelésben, mind a hátsókerékhajtás tekintetében.
irba amit elmondott tuti igaz, de ezen felül szerintem poén a CC manta mint ami a képen is van..scapotthátú. ezt a járgányt állati jól lehet tunningolni külsőleg belsőleg.de a benyát tényleg szereti. célszerű átvizsgáltatnod mielőtt megveszed mert lehetnek rejtett hibái olyanok mint amikről a tulaj se tud esetleg. nem igen találsz teljesen hibátlan Mantát korából adódóan de a lehető legjobbat kell megvenni. Az enyim egy igen jó vétel volt mégis sok pénzbe kerül helyretenni. Minden pénzt megér és ha veszel sose add fel...mindíg bármi baja van csináltads meg mert több mint egy sima autó. Ez Manta. és akkora legenda hogy minden ép példány egy kics. szóval törődni kell vele de megéri. GT/E GSI az igazi de ezek általában nem olcsók. egyébként az enyim fogalmam sincs milyen valószinű valaha még GT/E nek gördült ki...mert a Recaro meg a Momo az helyén van:-))) tunningolni nem drága viszonylag olcsón lehet. az alkatrészre van emberem, de ha megnézed a www.gsi.hu címen az eladó autóknál GSI/Manta alkatrészek...hirdetés van valahol. viszonylag olcsók de sokat kell rá várni. nem hülyeség ha van hol tárolnod egy bontásra ítélt Mantát venned alkatrésznek. én megtenném ha lenne helyem. nagyjából ennyi...talán mondtam valamit...na szega.
azért nemsemmi....hajnalban a Mantám a minyusz fokokban pöccre indult:-))))20 évesen...a déjvúval többet kell inditóznom. elképesztő 20 év...és ennyire pöpec:-))))
ja az enyimben van injektor meg asszem a karbit nagyon messzire eltávolították..érdemes mert nagyobb lesz a hangja asszem ettől:-)))vagy nem? ebben nem vagyok biztos:-)))
Hogy hol lehet venni ilyen gépet? A tar.hu/mantaclub oldalon szoktak lenni mindig eladó manták. Gondolom B-t akarsz (ami a képen is van), mert A mantát csak nagyon sok pénzből lehet rendberakni.
Az áruk nagyon változó 100ezertől - 1milláig. 100 ezer alatt is van, de az csak alkatrésznek jó, és nem gyakori. Nem mindig a drágább a jobb ! Az opelek elég rohadós jószágok, nehéz kifogni ép kasztnisat.
Adatok elég változóak, attól függ milyen moci van a vasban. Leggyakoribbak 1.9, 2.0 (esetleg 2.2.), ezen belül karbis vagy injektoros. Utóbbi ajánlott, bár ha nagyon jó állapotú karbisat találsz, akkor érdemes azt megvenni és rádobni egy injektort (20-30 pénzből megvan kompletten).
Tuningolhatósagra nagyon jók, van bennük tartalék, csak ha nagy teljesítménynövekedést akarsz akkor bizony a fogyasztás is tuningolódik.
Alkatrészekről esett már szó, sajna egyre kevesebb. De ez inkább csak a kasrosszéria elemekre vontkozik, mivel a motor szerkezetileg megegyezik az A Omegájéval. De ha veszel egy mantát, egy csomó mantást fogsz megismerni, és ők segíteni fognak alkartészellátásban. Persze vannak kivételek, akik ebből akarnak meggazdagodni (neveket nem említenék, pedig tudnék).
Van egy csomó fajtája. Amit érdemes venni az a GT/E, mert sportkormány, Recaro sportülések, meg irmscher spoilerek vannak rajta. Ajánlatos 82 utánit venni, aminek dupla hűtőrácsa van (összesen 4 nyílás), kicsit modernebb injektora, meg az 5-ös váltó is aranyat ér.
Elősször is azt kéne eldönteni, hogy milyen Mantát szeretnél, 'A'-t vagy 'B'-t. Itt van például egy eléggé jó Manta - külön vannak az 'A' Manták - galéria (Mantona neked is ajánlom, a rally Mantákból is van rajta szép számmal! :-)) ):
http://www.opelmanta-b.myweb.nl/showroom.htm
Aztán a legjobb, ha rákeresel a neten, rengeteg Mantás oldal van, most fejből nem tudok technikai infósat mondani..
Kellemes ünnepeket Mantások.
Volna egy két kérdésem hozzátok.
Kérlek benneteket,hogy adjatok tanácsot.
-Ha valaki Mantát szeretne vásárolni,hogyan és hol tegye?
-Átlagban mennyibe kerül egy ilyen csodagép?
-A helyrepofozás nem gond/kivéve a karosszéria/
-adatokat tudtok mondani róla:-sebesség
-tuningolhatóság
-alkatrészek
Meg ilyenekre gondolok konkrétan.
-Milyen fajták vannak?
Még kezdő vagyok ebben a témában és ezért kérem a segítségeteket.
Lehet Hemi, hogy igazad van. Maradok nyálcsorgató az legalább ócsó.:((((
Amúgy a Chevy-vel kapcsolatban, én nem sajnálnám rá a pénzt. Szerencsére minimálni tudom a kiadásaimat. Így viszont nem tudok gyűjteni, hogy nincs még alapom se. Ha lenne egy kocsim akkor arra már spórolnék aztán költenék de így....
:-))))
nem csak hogy jófej de még szerény is!:-)))
Bkorvette!
láttalak téged képen egy Rally Mantában! jól láttam? itt a fórumon volt valahjol fent...mintha te ültél volna a navigator ülésben!?
sérga cupe Manta és volt róla neten vidijó is füstölés közben...
Te voltál??
érdekes az én hátterem is a kocsim:-))) hát igen....egy Mantát nem lehet nem észrevenni, ezért éri meg igazán ez az autó.mert szép. és különleges.az ilyen dolgokért imádom..mikor megdícsérnek hogy milyen szép kocsim van. :-))))
remélem elektronikásan még a héten elkészül. jó lenne:-))))
amikor megvettem ezt a kocsit egy nagyon szuper állípotú autót vettem sok hibával...de látod már alig egykét dolog és hiperszuper lesz....szerintem megéri.ilyen autót már úgyse taylálsz máshol. a moder sportkocsikat is telenyomják extrákkal ami baromság...ki hallott még olyat hogy légkondi meg szervókormány egy sportautóba..sose kéne olyan.szóval.ezek ilyenek. Manta szuper, megveszed és helyrepofozod.Lefogadom majd hogy eszméletlen jó érzés mikor a pirosnál a Te autódat bámulja mindenki. mert nekem nagyon jó érzés.vedd meg. pofozd helyre és kész az igazi sportkocsi.ráadásul egy történelem ez az autó.
Polírozni? He-he, jösz! Csak le van kenve alapozóval, matt-fekete.:((( Túlzottan leültetett. Mattig orrmaszk.:))) Fekete sárga -Recaro - belső.:)))) Kell a belsején dolgozni.:( 4fokozatú váltó.:((( Jó motor.:))) Marha nagy kipufogó.:() + pénzért ATS felni 205 széles gumikkal. 2003 közepéig vizsga.:)))
Meg ilyenek.....
De nem tudom,... áááá mittudomén!!!
:(((
figyi szerintem vedd meg..én úgy vagyok vele hogy szuper állapotban sose lesz..szóval szerintem vedd meg ha nem totálkáros vagy ilyesmi..és aztán költögetsz rá...100%hogy kell rá költened...ez egy ilyen autó. de ha megveszed találkozzunk egyből!! látni szeretném:-))szóval kicsit felpolíroztatod van címem ahol olcsón polirozzák...és átnézeted..egykét dolgot tuti megg kell csináltass de megéri.