Keresés

Részletes keresés

AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151806

Na, ez tetszene.

Előzmény: IgIzTib_ (151805)
IgIzTib_ Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151805

Igen, pont erről beszélek. Megadsz egy max limitet és az előtted lévő diktálja a tempót. Persze, hogy automata váltó, nem is hiszem, hogy van manuálishoz. Automata váltóhoz meg sztem kb már alap, legalábbis az utóbbi pár, amit vezettem, már mind tudta.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151804)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151804

Akkor, ha van benne GPS és tudja a sebesség limiteket, és vanna benne radar és igazodik az előttem haladóhoz, akkor kitűnő. Mert amúgy itt mifelénk gyakorlatilag pár mérföldenként (de van hogy pár száz méterenként) változik a sebességhatár, ráadaásul commuting time-kor a sebességhatár amúgy is egy elvi dolog mert a forgalom miatt elvétve lehet elérni rövid időre a megengedett határt... Meg ugye ehhez dukálna az automata váltó is...

Előzmény: IgIzTib_ (151803)
IgIzTib_ Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151803

Pont azok a típusok, amiket te vezettél. Véletlen egybeesés :)

Egyébként itt van már az adaptive cruise control. Kiváló találmány.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151802)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151802

A könnyű gázpedál nem egyedi. Ez volt előtte a Mazda 2-vel, a Toyota Avensis-el, a Vauxhall Astraval, a Rover-rel, a Fiat Doblóval stb. is...

Előzmény: IgIzTib_ (151800)
seci Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151801

Ez azert nem csak a Swift-ek gyerekbetegsege, nekunk igy volt Clionk 1 hetig, pedig nekem csak 44-es lábam van, de egyszerre nyomtam a gázt és féket, valamit a kuplungot és a féket.

Igy aztan mennie kellett, pedig kulonben jó kis auto lett volna.

 

De érdekes, hogy az i10-zel nem volt ilyen problemam, se a Csorikevel (WagonR+ aka Opel Agila)

 

-seci

Előzmény: IgIzTib_ (151800)
IgIzTib_ Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151800

Egyszer vezettem egy Swiftet. A 200 centimmel még úgyahogy kényelmesen elfértem, viszont a pedálok nagyon közel vannak egymáshoz. Hasoló méretű lábam van és többször előfordult, hogy gázt akartam nyomni, és fék lett belőle. Ezt soha semelyik másik kocsinál nem tapasztaltam, pedig vezettem már párat. Szval szerintem a Suzuki a hibás.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151794)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151799

Végül nem kellett beszélni, csak kamerázni (újságíró voltam). A film egy hidegháborús dráma, Ryan Reynolds a főszereplő. Le volt zárva 2 napig a Hősök tere, s volt ott vagy 30 katonai járgány, a legdurvább a nagy Maz volt, legalább 20m hosszú, nagy interkontinentális rakétával.

 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151699)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.05.27 0 0 151798

szerintem is. :-)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151793)
cam aro Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151797

bocs.

sarkad a tamaszpont, boka a forgas pont. 

Előzmény: cam aro (151796)
cam aro Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151796

szarul tartod a labad. 

esetleg hely sincs neki. 

gazt nem terdbol, nem combbol, hanem letamasztott bokabol kezelunk.. 

a sarkad a forgas pont. 

 

...mondjuk 47-es csonakval... hat nem tom.. lehet baj

de legalabb jol siklik a vizen ,jegen.. szvsz szar jarmuvet valasztottal.. :) 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151794)
cam aro Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151795

allithato gas pedal resistance,../...egyedul az amerikaiaknak jutott eszebe""

trump thumb! 

-------------

nincs ezekel semmi baj..

csak a te komfortodat/alkalmazkodo kepesseged  serti, de azt mi nem ? :o 

mas meg jobban nyomja ha kemeny, es kevesbe, ha puha.. 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151793)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151794

(De ha nem állítható akkor is csinálhatnák fordítva. Nekem személy szerint az jönne be, hogy ha rárengedem a lábfejem a gázra de nem nyomom, akkor nem nyomódna be egyáltalán, hanem alapjáraton maradna, és ha ténylegesen nyomnám lefelé, akkor kapna több gázt. De nem, itt az van, ha ráengedem (anélkül hogy szivacsot tennék a pedál alá) a lábfejemet a gázra, akkor minden nyomás nélkül is úgy benyomódik hogy 78-80mph-t megy az autó (kipróbáltam egyszer, ez volt a leggyorsabb amennyivel mentem vele, csak a próba kedvéért :-)) és ha ennél lassabban akarok menni akkor izomból kell tartanom a lábfejemet a gázpedál felett hogy ne nyomódjon le túlságosan. Ez szerintem holt marhaság. Az ember lábfej lenyomó izmai nagyon erősek, hiszen így járunk, így futunk stb, hogy a lábfejünk első részét lenyomjuk a talaj felé, megemelve a teljes 50-100 kiló tesstömegünket. Ugyanakkor a lábfej emelő izmok sokkal gyengébbek, hiszen ott nem kell tesstömeget elmelni, csak a lábfej saját tömegét kell mozgatni. Szóval az sokkal kevesebb munkára van kitalálva. És pláne nem arra, hogy statikus módon félórát, órát, vagy akár órákat tartsa az ember a lábfejét visszafeszítve. Nekem azóta van a szivacs a pedál alatt megoldás, mióta egyszer egy 200 mérföldes út végére úgy begörcsöltek és megfájdultak a jobb lábfej emelő izmaim a lábszáramban, hogy egy hétig alig tudtam járni, és utána még hetekig éreztem... Persze lehet mondani hogy mert 47-es csülkeim vannak, de indiai kollegina a 45 kilójával és majdnem-gyerek méretű lábaival ugyanezt mondta, hogy túl könnyű a gázpedál. (Amúgy meg ne csodálkozzunk hogy mindenki gyorshajt ha nincs normális pedál ellenállás...))

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151793)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151793

Van bizony szivacs :-))

(Amúgy komolyan van. Annyi gadget-et meg bizbaszt tessznek manapság az autókba a gyártók, de valahogy Rolls Royce-on kivul egyedul az amerikaiaknak jutott eszebe az allithato gas pedal resistance, Chevrolet Suburban, Dodge Durango, Lincoln Navigator, Ford Explorer, ezekben van tudtommal - pedig ez tenyleg hasznos dolog szerintem.)

Előzmény: cam aro (151792)
cam aro Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151792

van szivacs a pedal alatt ? 

..na ugye.. :)

 

version two. 

nem a kocsi romlik, hanem te.. :)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151789)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151791

Ja tényleg, a benzin változás... Igazad van, az lehet. Mióta E10 van minden alkalommal mikor 99-es E5-t tankolok meglepődök hogy mennyivel jobban megy. Gondolom ez a fogyasztásra is hathat. Gumik voltak cserélve párszor. Plusz forgalom, nem tudom, talán mintha nőne lassan ez is, bár erre nincs igazából jó mérés, commuting bármi lehetett 30 és 60 perc között irányonként 2017-ben is meg lehet bármi ugyannyi most is...

 

(Mellesleg tudom azt is hogy 5104 litert tankoltam bele eddig ami £6553-ba fájt eddig... 😮 Míg ha elektromos autónk lenne akkor ez kozel 0 lenne, a céges ingyen töltés miatt. Megint a gazdagabbak jártak jól, akik mindjárt az elején elektromos autóra váltottak.)

Előzmény: Bmrenault (151790)
Bmrenault Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151790

21 be bejött az E10 es benya.

Új gumik is okozhatnak meglepiket.

Sok szemét a kocsiba?

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151789)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151789

Cam, kérdés hozzád - nem garas foghoz verése esete, csak egyszerűen érdekel a kérdés. Szóval, normális az, hogy egy autó ugyanaz által, ugyanúgy, ugyanolyan körülmények között, ugyanazon az útvonalon vezetve egyre többet fogyasszon az évek múltával? Ha igen, akkor miért, mi romlik/kopik/használódik el ami a többletfogyasztást okozza?

 

Úgy jött elő, hogy ugye 10 éve ugyanott dolgozok, ugyanott lakok (a költözés 5+ éve kb. +250 métert tesz hozzá a commuting távomhoz, az elhanyagolható a 21 miles távolságnál), és megszokásból írogatom a fogyasztásokat teletankolásnál (mindig tele tankolok), i.e. megetett táv, tankolt liter, fogyasztás ebből számítva. Most jött egy ötlet és csináltattam Google Sheets-el egy chart-ot ebből és dobtam rá egy lineáris trendvonalat. Az eredmény alább, mióta 2017 elején 3,3 évesen megvettük felmet a fogyasztás átlag 5,2-ről átlag 5,8-ra 7,5 év és 59000 megtett mérföld alatt (most 80500 miles van benne, vételkor 21500 volt):

 

(Érdeksség: Ugye mondtam hogy 90%-ban munkába járok vele. Érdekes a tankolási gyakoriság, sokkal sűrűbb 2020 elejéig amíg heti 5x kellett commutingolnom, aztán 2021 nyaráig alig tankoltam mert akkor volt ugye a home office, aztán azóta sűrűbb de nem annyira mint 2020 előtt, most ugye heti 3x kell bemennem. Jól mutatja, hogy a legjobb CO2 footprint csökkentés az, ha akinek nem kell fizikailag valahol lennie a munka végzéséhez, az dolgozzon ott ahol amúgy is van (pl. otthon :-))

seci Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151788

Megfontolando... https://wise.com/gb/compare/natwest-gbp-to-huf (gugli a baratod)

Ugye nem mindegy, hogy 450 vagy 409.

-seci

Előzmény: seci (151787)
seci Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151787

Forintban akarod nekik utalni ugy, hogy UK-ben konvertalodjon??? Az nagyon, ismetlem, nagyon rossz arfolyamon fog megtortenni! Hacsak a bankrendszer nem valtozott gyokeresen az elmult 10 evben.

-seci

Előzmény: Bofied (151786)
Bofied Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151786

Hát igen, a váltás, de mivel a vételár ft-ban lett meghatározva, így az hogy ők mennyit kapnak az másodlagos..

De majd megérdeklődöm a CIBnél.

Előzmény: seci (151784)
seci Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151785

Hozzateszem, hogy az elobbi persze UK->HUN viszonylatban áll, bocs, nem olvastam rendesen el, hogy te HUN->UK akarsz utalni es a magyar bankoknak érdekes árképzésuk van.

 

-seci

Előzmény: seci (151784)
seci Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151784

A Wise-rol tudom, hogy az utalasi dij maga az az osszeggel arányos, mig a banknal egy fix osszeg.

Ergo ez lehet JOVAL tobb is a Wise kontra bank eseteben.

 

A kerdes az, hogy ez a kulonbseg megterul-e abban, hogy a Wise jobb árfolyamon vált vagy sem. Ezt igy senki nem tudja neked megmondtani, ki kell szamolni.

 

-seci

Előzmény: Bofied (151782)
Bmrenault Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151783

Biztos vagy benne hogy nem átbaszás? Csak mert érdekes ez. Egy repjegy oda vissza 100eft az ingatlan meg valószinű több.

Revolut is van.

Én úgy tapasztaltam hogy a banki utalás a legdrágább.

Előzmény: Bofied (151782)
Bofied Creative Commons License 2024.05.26 0 0 151782

Sziasztok

A közeljövőben nagyobb összeget kellene Angliába utalnom, ingatlan vétel miatt(itthoni ingatlan angol tulajjal), és megöbbenésemre a wise drágábbra jön ki mint a CIBes ft számlám, ha jól számolom... ( " DEVIZA ÉS VALUTA TRANZAKCIÓK, FORINTÁTUTALÁS KÜLFÖLDRE (forint- vagy devizaszámláról) Bankközi átutalás 7,8, 24 CIB Bank mobilalkalmazás, CIB Bank Online: 0,804%, min. 31,21 USD, max 913,04 USD), wise díja meg 0.85%..  Plusz még az is pénzbe kerülne ugye, hogy a CIB-ről átutaljam a wise-ra.

Létezik ez, vagy van még egyéb költség a CIBnél, pl deviza váltás stb...?

AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.25 0 0 151781

Szerintem nagyon jól sikerült teló. Kifinomult a szoftver, meglepően erős a hardver, igen sokáig bírja az akku, hosszú támogatás - nagyon megéri, pláne ennyire akciósan mint most.

Előzmény: ocso79 (151760)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.24 0 0 151780

Lehet :-)

 

Ocso79 írta hogy Sam A55-n nincs wirless charging, erre írtam, hogy inkább 25W-os nem melegedő vezetékes töltés mint 7,5W-os melegedő vezetékes töltés.

 

https://www.gsmarena.com/google_pixel_8a-12937.php

 

Kolléga tegnapelőtt kapta meg vadiúj Google Pixel 8a-ját. Vezetékes töltés se egy szélvész, de ez a 7,5W wireless szó szerint többórás töltési időt jelent. És közben érezhetően melegszik. Nem én mondom hogy melegszik, ő mondja - lehet hogy az ő keze téved.

 

Másrészt a wireless charging extra helyet igényel a telóban. Szerintem inkább legyen annyival is nagyobb az akksi :-)

 

De ahogy Seci mondaná, kinek a pap, kinek a papné, kinek meg a ministránsfiú :-)

Előzmény: cam aro (151778)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.24 0 0 151779

Neked szerintem nem a biztosansagi frissitesekkel (security patch) van rossz tapasztalatod, hanem az android verzio frissitesekkel (feature update). Utobbi szokott gondokat okozni. Ezek nelkul en is tudnek elni, de azert a security patchek jojjenek csak szepen, nem hulyesegbol adja ki oket havonta a Google.

 

Itt egy pelda: https://www.securityweek.com/critical-remote-code-execution-vulnerability-patched-in-android/

Critical Remote Code Execution Vulnerability Patched in Android

Android’s February 2024 security patches resolve 46 vulnerabilities, including a critical remote code execution bug.

 

Egy honap alatt 46 serulekenyseg lett befoltozva. Ja, es mostansag minden par honapban van olyan serulekenyseg amihez nem kell user interaction, magyaran eleg ha a telod be van kapcsolva, fel tudjak torni ugy, hogy nem is tudsz rola, anelkul hogy barmilyen fajlt vagy oldalt megnyitnal vagy barmire rányomnál. Azért szerintem ezek igenis legyenek befoltozva, a gyártók meg ne legyen lusták és vegyék a fáradtságot hogy kiküldjék a frissítéseket a telefonjaikra. Szerintem :-)

Előzmény: seci (151768)
cam aro Creative Commons License 2024.05.24 0 0 151778

150 watt meg jobban. :) 

===========

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151777)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.05.24 0 0 151777

A tolto melegszik szepen. De az hadd melegedjen, abban nincs akku, nem art neki. A telefon az max 10-12 fokkal lesz melegebb a toltestol, 22 helyett 32-34 fok az akkunak abszolute nem problema (40 alatt tok jo).

 

Ezt talaltam a wireless chargingrol: "Wireless charging is commonly misunderstood to be harmful for phone batteries due to the heat it generates. While it's true that electromagnetic induction produces more heat than conventional wired charging, effects from the produced heat can be mitigated with careful management." Hat nekem meg ez a "careful management" tunik mellébeszédnek. Jobban melegszik, pont. :-)

Előzmény: cam aro (151775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!