Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Ilyenekkel volt tele a város. Szerveztek 1 tömegtüntetést, az atomfegyver mentes Európáért. Aztán a hiradóban láttam, hogy 1 "Ki az AMERIKAI atomfegyverekkel Európából" transzparens mögé állítottak minket.
Csak teljes nagyjavitas vagy inkabb ujragyartas utan lennenek biztonsagosak. A gyarak nagy resze akik anno meg a rendszereket szallitottak mar nincsenek, vagy nincsenek meg a kapacitasaik hogy legyartsak ami kell.
"A Tájfun tengeralattjáró-osztály húsz nukleáris rakétával felszerelt monstrumai fénykorukban a világ leghatalmasabb víz alatti csatahajóinak számítottak. Mára azonban eljárt az idő felettük, s a hidegháború is véget ért - eljött tehát az a pillanat, amikor Oroszország messzi északi partvidékén egy járműbontásokra szakosodott csapat nekiláthat a szétszerelésüknek. Nem lesz könnyű dolguk, mert az atomtenegeralattjáró két reaktorának kiszerelése kifejezetten veszélyes művelet, nem is beszélve a radioaktív fűtőanyagról, amelynek biztonságos eltávolítása egy egész évet is igénybe vehet."
20:00, Péntek (július 8.), National Geographic - Feldarabolt óriások II. (ism.)
Olvastam a Japan tengo foparancsnok beszamolojat a tengo fegyvernemukrol a II. VH ban. Tobb aspektusbol targyalta a temat ( technikailag, hadszinterileg, kuldetesileg ) es igy a Panama csatorna is szoba jott. Elmondasa szerint egyszeruen keptelenek voltak megoldani ezt a feladatot pedig elszantsagban nem volt hiany.
Az elszantsagra egy pelda.
A Pearle Harbouri tamadasnal a torpetengok tamadasat folosleges kockazatnak tartotta a haditengereszeti vezerkar ezert lefujtak a bevetesuket. Ennek fo oka az volt hogy nem tudtak biztositani a szemelyzetek ujra felvetelet a tengokra a bevetes utan. Ezt kovetoen a tengok szemelyzetei "koveteltek " hogy bevetesre menjenek. Mind ott pusztult ( kiveve a fogsagba esetteket ) cserebe ket talalatert.
Szoval akkoriban nem tudtak egyszeruen megoldani pedig a hajoikkal meg San Francisco es Los Angeles partjainal is RENDSZERESEN feltuntek es nem csak hajokat sulyesztettek el ( fedelzeti loveggel es torpedoval ) de meg felszini celokat is tamadtak. Igaz ( hozzatette ) ezek gyakorlatilag loszerpocsekolasok voltak.
a.: Kétsávos az aszfaltút meg az adórendszer. A zsilip kétkamrás.
b.: Továbbá, egy kamrában elegendő 1 kaput kiiktatni.
Akár a felső kettő, akár az alsó két szárnyból az egyik kiesik, akkor azzal ott vége a bulinak...
c.: Érdekelne, hogy honnan vetted azt, hogy vasbeton lenne a kapu anyaga?? Szegecselt acél szerkezet.
2. Milyen "segédkapukról" beszélsz?!
A károkozás eredményéről csak annyit: a bősi zsilip északi kamrája alsó kapuja északi szárnyának belső felső sarka alig néhány esztendővel az átadást követően "lefittyedt". Tekintettel a zsilip felépítésére, a kapu teteje a duzzasztási szint alatt kb. 5 méterrel van. (Fölötte a híd beton szerkezete zár, azaz a hajók egy "alagúton" haladnak át.)
Alig fél év kellett, hogy legyártsanak, a helyszínre szállítsanak, és beépítsenek egy új kaput!!!
Mindezt ötven évvel a háború után, Európa kellős közepén...
Hacsak nincs a parton a zsilip mellett tartalék, erősen kétlem, hogy abban az időben ott mondjuk napok alatt tudtak volna pótolni egy kaput...
Egy-egy torpedó találata vagy egy-egy bomba találata hosszú hónapokra megbénította volna a zsilipelést.
Az már más kérdés, hogy egy megfelelően pontos találat abban az időben felért egy lottóötössel...
1 kapuszárnyat tönkretenni elég. Még jobb ha a helyettesítőjét is, mert akkor nem csak kiemelni kell, hanem újat is kell a helyére rakni. Akkor fél év.
Lebecsülöd te az 5 kiló trotilt. Ugyanis az helyben ven. A távolság nulla. Nagyobb macik 5 centis zsanérját robbantják néhány dekával.
1. Nem egy kaput kell kiiktani hanem 4-et, azaz a Gatun zsilip 2 sávos, ráadásként mindegyik kapu dupla, a kapuk vastagsága 7 láb vasbeton, kapuk közötti távolság 21m
2. Vannak segédkapuk a kisebb hajók átengedésére.
3. Volt vészberendezés az esetleges áttörés ellen, megakadályozva a víz elfolyást