Nem trükközni kell, hanem ÉRTÉKES TARTALMAT szolgáltatni. Én megírtam mr. mesterkémnek, hogy csúnya és érdektelen az oldala, de azon kívül, hogy valamit halandzsázott, hogy nem árulhatja el a titkait, ugyanazokat a butadágokat hagyta az oldalán. Hát őszinte részvétem ;-)))
Tavaly (vagy tavaly előtt) a gugli elismerte, hogy már 200 felett van azoknak a kritériumoknak a száma, ami alapján értékelik (pontozzák) a weboldalakat.
Ezeknek mindössze talán 10-20%-a, amiről "tudunk", és ezek többnyire a SEO-val vannak kapcsolatban.
Hogy a többi miből áll össze, mit és mennyire vesznek figyelembe, és mi alapján értékelődnek, erről nagy hallgatás van.
Egyes híresztelések alapján már nem csak az oldal látogatottsága, és a megfelelően kivitelezett SEO a lényeg, hanem nagyon sokat számít a Google AdWords is (regisztráció, az oldal regisztrálása, hirdetések elhelyezése, stb, stb).
Szerintem ez sem jó, sőt, több száz oldalnál sem. Legalábbis úgy rémlik, hogy már évekkel ezelőtt gond volt az ilyen "szolgáltatókkal" (link farmokkal vagy mikkel), akik így juttatták előre az oldalakat és szűrni kezdték.
Maradtak még azok a dilemmák, hogy ékezetes legyen-e a domain, esetleg érdemes-e megvenni mindkét változatot, és hogy tekintélyesebb-e egy .com végződés a .hu-nál.
Esetleg vegyek-e .ru-t, kormányzati körökben az most a menő :-D
Igen, arról van szó, most ott tartunk, hogy marad mikroadat nélkül, csinálunk egy új oldalt, amin lesz az is. Persze a régi marad, az egymásra linkelések meg külön jót fognak tenni :-)
Megtettem, válaszoltak is, a válaszukból nekem az jött le, hogy a legegyszerűbb csinálni egy új analytics fiókot. A másik lehetőség lenne a készítő kérlelése, esetleg a google ad admin jogot felülbírálva a létrehozót, de ez szerintük is hosszú és bonyolult folyamat. Egy mondatuk okoz nekem fejtörést:
"Az új analyticsben ne felejtse el a konverzió követéseit létrehozni és importálni az AdWords fiókba."
Mi ez pontosan? Sajnos én is kezdek már hülye lenni az új dolgokhoz...
Sajna a helyzet fokozódik: A népművészeti agyagedény a saját analytics fiókjához kapcsolta a weblapomat, én csak nézni tudom az analyticset, de nincs jogosultságom őt kibaszni. Na most, ha törlöm az ő meta tegjeit, valszeg, megy a levesbe az analytics is. Akkor csinálhatok én egy teljesen újat? Az, ha elvesznek az eddigi adatok, nem gond. Viszont ez befolyásolhatja-e az adwords működését? Az adwords fiókot már én csináltam, a saját email címemmel.
Volt már dolgom bőven Joomla-val, bár inkább WordPress, amiben mozgok. Egyik se a programozók álma, mert ahogy valamit módosítani kell, vagy valami extra kérés van, azonnal korlátokba ütközik a tipikusan MVC patternekben gondolkozó kóder.
De ha tudok segíteni, akkor keress fel ilyen esetekben.
Viszont annyira felhasználó-barát, hogy használhatod portálként, fórumként, egyszerű platformként, vagy akár blogként, vagy képgalériának, vagy akár egyszerre mindegyiknek.
Az egyik ismerősöm például játékteremnek használja, van fenn neki vagy 30 000 db. Arcade játék. :)
Ebben az esetben szerintem a Joomla is egyszerű, csak én nem tudom. :) Bár valóban egyszerűbb, ha efy fájlban van. Cserébe, ha jól értem, tudni kell "kódolni".
Nekem ott van bajom, mikor mondjuk azt akarom, hogy a cikk címe megjelenjen-e. Állítható a cikknél, a szekciónál, az egész lapon, a sablonnál, a fene tudja, hány helyen. Érthető, de marha macerás mindent végigklattyolni.
A Joomla-val egyébként pont az a bajom, hogy mindent ezer helyen lehet beállítani. Alapvetően helyes, mert így lehet szabályozni, mi melyik részre hasson, ugyanakkor ha valami nem úgy jelenik meg, ahogy neked tetszik, baromi macerás minden sarokba benézni, ott van-e elállítva.
Sajnos már kevés az eszem, hogy megtanuljak hagyományos módon "kódolni". :(
Nem használok Joola! motort, de "HA JÓL TUDOM(??)", akkor:
System - Globális beállítások - Site - Meta adat beállítás ..... (vagy valami ilyesmi)
Az biztos, hogy a Joomla! esetében konkrétan a fájlokban nem találod, mert ennek a motornak a struktúrája olyan, hogy ezeket a dolgokat a megfelelő helyen egyetlen konkrét utasítással tölti be:
<jdoc:include type=”head” /> – Itt töltődnek be a meta adatok és a különböző bővítmény fájlok (*.css - *.js - stb, stb)