Hát, az egész meggyőződés és erősen szubjektív dolog ugye. :) Ismerem Gábor történetét, ő elégedett vele ez a lényeg, neki ez a gyalorlati tapasztalata. Nekem meg (bő 2.5 év után) az bazgatta a fantáziámat, hogy olyan LED fényforrásnál amibe E8 jel van (passzív hűtéses volt bordával ahogy Gáboré...) is az volt a tapasztalatom, hogy ha nem dugom homokba a fejem akkor a vetítési képe messze volt a tökéletestől (foltokban terítette a fényt), fényerő színhőmérséklet "vagány" na de látni vele nem az igazi...erről az Osramról meg képekkel alátámasztva többen (Suzukisok) is állították, hogy megfelelő vetítési képpel dolgozik...így megszavaztam neki egy esélyt > valóban ég és föld a másikhoz képest (ettől még persze lehet más is jó, lásd Gábor...), jó vetítési kép, fényerő rendben, nem vakít szóval ez így már tényleg uograde és nem downgrade. :) Mérete/kialakítása gyakorlatilag tényleg mint a sima H4 izzóé, tehát minden varázslat nélkül cserélhető, mint egy izzó. Igen, a hűtése ventillátoros és aluházas nem passzív bordás...ezen én is ódzkodok, de "elvileg bírja" :D minden esetre 5 év garis (!) és itthon azért csak könnyebb érvényesíteni is ha kell, plusz van DRL (tehát nem éjjel nappal megy, csak amikor sötét van és kell), tehát merem bízni, hogy bírni fogja. Aztán majd meglátjuk. :)
Nézd meg az én Swiftem lámpáját. 2014-ben vettem az aliexen H4-es led égőt. Ez egy jó fajta, nem ventillátoros hanem külső hűtőbordás.
2015-ben becseréltem a Swiftet egy új 2015-ösre és az égőt azonnal átraktam bele. Azóta benne van és hibátlanul világít.
Soha egy rendőr nem állított meg, hogy vakít, soha senki nem villogott rám, hogy vakít. Most lesz az égő áprilisban 9 éves. Műszakikor kiveszem és utána visszarakom, 6500 kelvines színhőmérsékletű.
Az aliexen már kapsz 3000-7500 kelvines H4-es égőt. Vettem 4500 kelvineset a nejem Suzuki Alto-jába. Pont olyan színe van mint a halogénnak csak jobban világít és nem fogyaszt. Ráadásul azonnali a kapcsolási ideje, nem olyan lusta mint a halogén.
Amit belinkeltél az nem hosszú életű mert nincs hűtése, csak az az alumínium tömb amiben a led van. Hűtés nélkül túlmelegszik és fokozatosan elég a led.
Sziasztok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Adott egy 2007es swift és olyan problémával állok szemben, hogy a teljes kuplung szerkezet csere és kuplung munkahenger(ek) csere után ismét beesett a pedál. A jelenség minden előjel nélkül jelentkezett újra a javítások után, mikor leparkoltam az autót a munkában reggel még jó volt, délután amikor beleültem már egy löttyett nagyon lent fogó rövid úton járó és nagyon rossz érzetű kuplung fogadott. A sebességeket az autó jól veszi amúgy. Tudom látatlanban bármi lehet, de azért egy két leheséges hibaforrást vagy amit érdemes lehet megnézni, háta valaki tudna mondani. Előre is köszönöm!
Én a Fuelio appban vezetem jó pár éve minden autómat megszokásból. Lassan 3 éve lesz nálunk a Swift (alapvetően második autó, közel napi használatban van, jellemzően minden második héten rövid, sokszor 1km-nél is rövidebb távokon)...) az eddigi ~17000km alatt 45 tankolásunk volt, legkisebb 4.6L, legnagyobb kereken 40L (amúgy én se szeretem kicentizni, többnyire még a tankolásjelző előtt tankolok), átlagom 7.39L (legjobb 5.35L legrosszabb 8.93L > utóbbinál a két tankolás közt úgy alakult, hogy 50km-t se ment és csak rövideket...). :) 3 ajtós 2008as 1.3 GLX AC.
Ui.: ha esetleg valakit érdekel a tapasztalatcsere ez piszkosul jó cucc, semmi fejvakarást nem okoz a csere, pontos vetítési képpel, nem kisütve a szembejövő szemét...persze csak OFF-road használatra :)
még soha nem sikerült 33 egész, valahány tized liternél többet tankolnom...aztán úgy jött ki, hogy egy ismeretlen kútnál kellett tankolnom...37,5 litert sikerült beletölteni kattanásig...
Pár hónapja elkezdtem írni hogy tankoláskor hány litert teszek bele (mindig telitankolom) és hogy hány km-t tettem meg vele. Nekem mostanság teli tanktól számítva olyan 450 km-nél szokott sárgára váltani, de decemberben már 375-nél kigyulladt. Ennyit litert tudtam tankolni bele az utóbbi hónapokban : 30.05, 31.97, 30.52. Első kattanás után még nyomom is tovább.. hogy lehet ez hogy ilyen keveset tudok beletankolni amikor elvileg 45 literes a tank?
Általánosságban ha terhelésváltásra (értsd elkezdesz gurulásból nagy gázt adni vagy épp gyorsításból elveszed motorfékre) megmozdul picit a váltókar valamelyik sebességben akkor az a váltótartó bak(ok) kopására is utalhatnak.
Sziasztok , vettem egy swift 1.3 gc 2008 at, azt vettem észre hogy csakis a 3. fokozatban fogva a váltókart érződik hogy gyorsításkor és motorfékezéskor bemozdul-kattan-kopog-koppan de csak érzetre, hangja nem igazán van de lehet csak elnyomja a környezeti zajok, Mire számíthazok? tudtommal a nyelestengely csapágy hiba az nem ilyen
Sziasztok, Sry hogy duplán, először rossz fórumba írtam :( Segítségetek szeretném kérni, bocsánat kicsit sűrű lesz. 2007-es benzines 1,3-as Swift -M13A-val kezdődik a motorkód- másfél hete elkezdett vacakolni -155e km van a gépben- mostanra indításképtelenné vált. Feleségem kicsit rosszul tudja átadni az infókat: első jel az volt hogy csak forgatott indításkor, de nem indult be. Betoláskor viszont hamar beindult, hazajött, akksit feltöltöttük. 3 nap után majdnem ugyanez, forgatott de nem indult, bebikázták. Új akksi vesz/betesz -3 vagy 4 éves volt a régi-, 3 nap után lámpánál kocsi lefulladt. Indítózáskor forgatott, nem indult, egy taxis kolléga -áldom hogy segített- zsebbikával simán beindította. Mivel új volt az akksi autó elvisz autóvillamosságishoz, aki kicserélte a két ékszíjat, mert ramatyok voltak, elvben csúsztak hangjuk mondjuk nem volt, az volt a vélemény hogy nem forgatta rendesen a generátort. Nejem hazajött, biztonság kedvéért akksi feltölt. Ma boltból kijövet után autó nem indul csak forgat, feltöltött akksival is. Forgat stabilan, de nem indul be. Volt pár eset amikor 1-2 másodpercig volt egy nagyon alacsony alapjárat, de utána leállt, gázadásra nem reagált. Felelségem elmondása szerint amióta elkezdte a rakoncátlankodást azóta az alapjárat ingadozott, néha nagyon alacsonyra ment le. Sajnos akihez szervizre hordjuk az autót nem foglalkozik elektromos dolgokkal és most nem tudjuk hogy mi lehet, hozzá vigyük-e vagy vissza villamosságihoz. Minden ötletet/tanácsot megköszönök. Üdv: Csaba
2005-ös Swiftnél a következő hiba lép fel. Indítás után a műszerek közül hol ez nem működik hol meg a másik. Néha a vízhőfok mutatja azt, hogy forr a víz, de a motor valóságban normál állapotban van, néha az üzemanyagszintjelző mutat keveset, pedig tele van a tank. Van, hogy a fordulatszámmérő áll be 1000-re és hiába adog gázt nem mozdul a mutató onnan. Egy leállítás és újraindítás szokott ezen segíteni, de elég sűrűn előjön ez a jelenség. Akkusaruk megtisztítva. Én valami kontakt hibára gyanakszom. Mielőtt kicserélném a komplett műszeregységet megkérdezném, hogy tapasztalt-e már valaki ilyet? Köszönöm.
Kicsit előre gondolkozva ugyan, de azon morfondírozok, hogy tavasszal csinálok egy hűtőfolyadék cserét a Swiften...na most a könyv nem túl bőbeszédű, csak annyit ír, hogy vegye fel a kapcsolatot egy Suzuki szervizzel. Milyen fagyállót érdemes vennem (2008-as, faceliftes M13A motoros - itt ugye VVT nélkül...), illetve hol érdemes leereszteni? Előre is köszönöm!
Tisztellek annyira, hogy még csak véletlenül se vitatkoznék. Olvastam, értem a kétpedálos egypedált, amíg személyesn nem tapasztalom meg a Tesla csodáját, addig fogalmam sincs mennyi az annyi..
Mindenesetre izgalmas lesz a jövö évtized járműfejlesztés terén.
...-ahogy felfújták a vezető nélküli járművek létezését, kiderült, hogy a Föld országainak zöme alkalmatlan csak úgy befogadni ezt a vezetőnélküli csodát.....jelenleg a roncseltakarítás folyik :- )
Te nem érted. A hidraulikus fékek automatikusan kezdenek fékezni, a pedál felengedésekor. Javaslom ezt elolvasni. Jobb gomb, fordítás magyar nyelvre. Tud gurulni, fékezni, csúszást korrigálni, satuzni. Pont olyan jól adagolható (a felengedés mértékével), mint a hagyományos fék.
"Az üzemi féket tudod adagolni mert érzed a talpad alatt a nyomást."
Ez mondjuk pont nem igaz minden esetben. Nekem ugye a fekpedal is elektronikus, hiszen finom fekezesnel villanyfek van, aztan egyszercsak belepnek a hagyomanyos fekek is, ha az auto ugy dont.
Nem érted....az egypedálos vezetéssel és fékezéssel a rekuperációt tudod játszani. Be tudod állítani a visszatöltés erősségét...de satufékezni nem tudsz a pedál felengedésével. Képzeld el ha 130-nál elveszed a lábad a gázról és satufék.
Vagy hogyan fékezel ha tempomattal mész, ilyenkor fel van engedve a gázpedál.
Vagy amikor félgázzal mész és elveszed a lábad a pedálról mert szeretnél gurulni.
Az üzemi féket tudod adagolni mert érzed a talpad alatt a nyomást.
Ha úgy akarsz fékezni, hogy elveszed a nyomást a pedálról akkor soha nem fogod érzékelni a fékerőt.
Fizika...ahogy lassul az autó úgy megy előre a lábad súlya.
Ez ebben a formában nem működőképes és balesetveszélyes mivel nincs kiszámítható fékút.
Halvaszületett marhaság lenne ha bárki is 1 pedált rakna a kocsiba.
Vagy lehet csak fékpedált és kézigázt. De üzemi fék mindig kell.